Vuelta CQ-Biedspel 2025

1 2 ... 5 6 7 8
Ajvenema

Wel lullig als mensen turner hadden, vervolgens ingewisseld, en dat ie nu weer te kiezen is🥲

Arry1338
Ajvenema
Wel lullig als mensen turner hadden, vervolgens ingewisseld, en dat ie nu weer te kiezen is🥲

Dat is zo, maar ik zie hier geen weg omheen...

Rabbiej

Volgens mij moet mijn restbudget na het uitvallen van Caruso 609 zijn en niet 1259 volgens de startpost. Ik zou een deel ervan graag willen besteden voor Ben Turner.

Limal

Eerste lange vlucht van de Vuelta lijkt gevormd en we zijn er groepsgewijs in geslaagd om niemand vooraan te hebben.

Edit: nee wacht, De la Calle zit ook mee en die rijdt voor King Kelly. Toch één van ons die er wat van kent ;-)

Laatst gewijzigd
Limal

Hmpff, slecht begin hier. Met zo'n beperkt aantal kansen moest Pedersen natuurlijk wel elke keer podium rijden in de sprintetappes...

Arry1338

De verwerking zal ik waarschijnlijk morgen in de ochtend pas kunnen doen

Arry1338

De eerste etappe is een prooi voor Kokkie1975. Hij heeft met Philipsen, Cavia en Marit drie man in de top 20, en daarnaast pakt hij wat puntjes in het ploegenklassement. Sporting63 (de ander met Philipsen) komt net te kort met Stewart. Wielervolger vervolledigt het podium. 

Uitslag Etappe 1:

1 Kokkie1975 174
2 Sporting63 163
3 Wielervolger 159
4 Guido Maltempi 138
5 Fins Els Collons 126
6 Pascuale 107
7 King Kelly 103
8 Ajvenema 86
9 Thomberg 81
10 BlingSagan 46
11 BrackenRidgeCycling 46
12 Jappe666 45
13 Flowtosti 36
14 Rabbiej 34
15 Arviidd 27
16 Limal 21
17 Zwartebroekengeletrui 14
18 Pirazzi 12
19 Hofsje 11
20 Vernis 10
21 Pier Tol 4
22 Bastaix 3
23 Mithrandir 3
24 Arry1338 0

Etappezeges:
1x
Kokkie1975

Guido Maltempi

Helemaal vergeten om de ploeg te presenteren! Met kopman Carapaz en schaduwkopman Poole in de lappenmand moesten we last minute twee vervangers van hun vakantieadres plukken. Zodoende gaat Team Maltempi van start met de volgende acht vrijbuiters:

Guillermo Thomas Silva stond hoog op ons verlanglijstje. Rijdt het hele jaar al sterk, deze Vuelta lijkt voor hem een uitgelezen kans om zichzelf in de kijker te fietsen en de stap naar een groter team te maken. De Pau Miquel van 2025?

Nu Tom Pidcock voor een klassement gaat, zou Fabio Christen wel eens een vrije rol kunnen krijgen als aanvaller bij Q36.5. En ook in de uitgedunde sprints gaan we hem van voren zien.

Luca Vergallito is zo ongeveer de enige van Alpecin die overweg kan met echte bergen. Een klassement lijkt te hoog gegrepen, maar een paar keer in de vlucht en hier en daar wat bergpuntjes zou voor dit prijskaartje al prima zijn.

Carlos Garcia Pierna kostte bijna niks en lijkt op basis van zijn pcs-stats ook geen hoogvlieger, maar hij heeft wel 1 bijzondere eigenschap: een abonnement op bergtruien. We hopen dat hij in de eerste week vanuit de vlucht voor de KOM puntjes gaat.

In biedronde 1 durfden we de gok op Orluis Aular nog niet aan, maar toen Movistar aankondigde dat Gaviria thuis zou blijven wegens te weinig vlakke sprints, was de keuze snel gemaakt. In de Giro fungeerde hij als Mads-light en dat mag hij hier nog eens dunnetje overdoen.

Anders Foldager is een vergelijkbaar type. Klimt goed genoeg om Mads bij te benen, kan rap aankomen vanuit uitgedunde pelotonnetjes en met een beetje geluk sprokkelt hij ook nog wat in de vlakke sprints.

Na het afhaken van Poole riep zijn team Kevin Vermaerke op als vervanger, en wij deden hetzelfde. Het talent is er, maar dit seizoen wil het niet echt vlotten. Komt daar deze Vuelta verandering in? Waarschijnlijk niet, maar je moet toch wat in biedronde 5.

Als achtste renner brengen we Lukas Nerurkar aan de start. Jong talent met aardige klimbenen en een goed eindschot. Na een moeizaam voorjaar lijkt hij voorzichtig weer in vorm te komen, hij mag ons de komende 3 weken gaan verrassen.

Zonder onze beoogde AK mannen zit een topnotering er niet in, we mikken deze Vuelta dus op ritzeges. Vandaag al een mooie ereplaats, morgen even op adem komen en dan gaan we in rit 3 vol voor de overwinning. ¡Buena suerte a todos!

Arry1338
Guido Maltempi
Helemaal vergeten om de ploeg te presenteren! Met kopman Carapaz en schaduwkopman Poole in de lappen...

Het zat je inderdaad alles behalve mee.. Zal een strijd worden om de top 10 te behalen, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt!

Arry1338

Ook ik zal mijn ploeg presenteren. Na enkele minder succesvolle edities wordt het tijd dat ik eens een beter resultaat haal. Mijn team was volledig na biedronde 1, wat met de kwaliteit van de startlijst een geluk is. Maar het zegt me ook dat ik misschien te weinig ambitieus heb geboden. We gaan het zien.

Mijn kopman is AYUSO PESQUERA Juan die ik voor 30% van mijn budget heb gehaald. Ik weet niet meteen of hij de kwaliteiten die hij normaal bezit ook kan laten zien in de Vuelta, maar als hij niet op niveau zou zijn gingen ze hem niet laten starten, toch? Helemaal aangezien er geruchten gaan dat hij vertrekt. Top 5 in het AK met wat mooie rituitslagen en een etappezege zou genoeg moeten zijn om zijn aankoopbudget waard te blijken.

Schaduwkopman ZINGLE Axel kostte me dan weer net iets minder dan 20% van het budget. Aangezien er binnen de Visma troepen niemand mee is die beter een sprintje kan rijden denk ik dat Zingle geregeld mee zal kunnen doen voor de ereplaatsten in de etappes waar het gaat tussen een enigszins uitgedund peloton. Ook kan hij vanuit de vlucht gevaarlijk zijn. Hij liet in Denemarken al zien dat het met de vorm wel goed zit. 

Van FORTUNATO Lorenzo is het de vraag of hij weer voor de bergtrui zal gaan. Vorig jaar haalde hij in de Vuelta niet 1 punt in het bergklassement, maar met zijn afgelopen Giro in het achterhoofd en de resultaten in Burgos kunnen we hoe dan ook punten verwachten. Ik hoop dat hij weinig klassementsambities nastreeft, geregeld in de vlucht beland en misschien op die manier toch stiekem een plek in de top 15 behaald aan het eind van de ronde. Fortunato kostte me zo'n 16% van mijn totaalbudget.

13% ging vervolgens naar krachtpatser GANNA Filippo. Ik mag hopen dat we hem vaker zien dan alleen in de TTT en de ITT. Nu Turner mee is zal hij niet veel sprints rijden, vermoed ik. Dan maar mee in de vlucht?

De overige 20% heb ik ingezet op goedkope mannen die in de aanloop naar de Vuelta goede benen lieten zien. Voor RYAN Archie betaalde ik het meest, maar nu Carapaz is afgehaakt lijkt dat iets beter te verantwoorden. TULETT Ben rijdt in dienst van Vingegaard vast nog wel wat punten bij elkaar, genoeg om zijn aankoopbudget terug te verdienen. Van FRIGO Marco denk ik dat hij maar zo de meeste aanvallende kilometers bij elkaar kan gaan fietsen. Hij was goed in Polen waar hij een 7e plaats in het algemeen klassement behaalde. Het laatste plekje gaat naar STAUNE-MITTET Johannes, die zich toch wel moet gaan onderscheiden om zijn talent te onderstrepen. Hij lijkt een beetje te zijn blijven hangen in zijn ontwikkeling en heeft moeite om de belofte in te lossen. Is dit dan die Vuelta waarbij het gebeurd?

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn team. Ik denk dat ik wel mag hopen op een top 5.

Veel plezier deze komende 3 weken!

Limal

King Kelly heeft voor de tweede dag op rij de enige door ons gekozen vluchter in de rangen, ditmaal samen met BRC.

pirazzi

Zeker het vermelden waard, voor het overige is deze etappe waarschijnlijk tot de laatste 20 km saai.

Limal

BlingSagan en Kokkie kunnen vervanging zoeken voor eerste uitvaller Guillaume Martin... Hopelijk voor jullie staat er vandaag onverwacht een puncher/klimmer op die niet op onze groepsgewijze radar stond.

Arry1338

De tweede rit in de Giro was een rit waarbij de verwachtingen verschilden. Gingen sterke sprinters zich kunnen mengen? Punchy klimmers dan? Of toch gewoon de klassementsmannen? Nou, dat laatste bleek de juiste richting op te zijn.

Excuses, de uitslag die ik net deelde klopte niet!

Mithrandir is vandaag de winnaar met Vingegaard en Bernal. Dit blijkt genoeg om Wielervolger met de combinatie Gaudu en Hindley voor te blijven. Rabbiej mag met de twee mannen het podium op dankzij Gall en Ciccone. 

Uitslag Etappe 2:

1 Mithrandir 219
2 Wielervolger 199
3 Rabbiej 180
4 Pirazzi 154
5 Pascuale 145
6 BrackenRidgeCycling 126
7 Bastaix 116
8 Pier Tol 112
9 BlingSagan 90
10 Hofsje 83
11 Zwartebroekengeletrui 83
12 Flowtosti 75
13 Fins Els Collons 74
14 Ajvenema 71
15 Arry1338 71
16 King Kelly 56
17 Thomberg 44
18 Vernis 44
19 Jappe666 40
20 Kokkie1975 34
21 Sporting63 22
22 Limal 8
23 Arviidd 1
24 Guido Maltempi 0

Etappezeges:
1x
Kokkie1975 & Mithrandir

Met een derde én een tweede plek kan het bijna niet anders en Wielervolger is dan ook de nieuwe leider in het klassement. Pascuale is eerste achtervolger met Mithrandir, Rabbiej en de rest van het peloton in het wiel. 

Klassement na etappe 2:

1 Wielervolger 358
2 Pascuale 252
3 Mithrandir 222
4 Rabbiej 214
5 Kokkie1975 208
6 Fins Els Collons 200
7 Sporting63 185
8 BrackenRidgeCycling 172
9 Pirazzi 166
10 King Kelly 159
11 Ajvenema 157
12 Guido Maltempi 138
13 BlingSagan 136
14 Thomberg 125
15 Bastaix 119
16 Pier Tol 116
17 Flowtosti 111
18 Zwartebroekengeletrui 97
19 Hofsje 94
20 Jappe666 85
21 Arry1338 71
22 Vernis 54
23 Limal 29
24 Arviidd 28

Wissels    
Deelnemers: Budget: Plekken in team:
Kokkie1975 885 1
BlingSagan 736 1

Laatst gewijzigd
Limal

@Arviid, daar staan we dan gezamenlijk helemaal onderaan. Zeg jij of ik het tegen Pedersen dat morgen enkel de winst goed genoeg is? (ook in de tussensprint!)

pirazzi

12 punten voor etappe 1, 50 voor etappe 2 maar in het klassement 166!

Arry1338
pirazzi
12 punten voor etappe 1, 50 voor etappe 2 maar in het klassement 166!

Je hebt gelijk, er ging iets mis. Ik pas het bericht aan!

arviidd

@Limal Morgen is voor Pedersen! 

BlingSagan

Ik hou mijn wissel nog even vast

Limal
arviidd
@Limal Morgen is voor Pedersen! 

Zou mooi zijn om toch een béétje een sprongetje te maken in het klassement 😅

Benieuwd wie er vandaag in de aanval gaat. Lijkt me wel wat voor ontsnappingskoning King Kelly's Küng.

Arry1338

ik zie Zingle uitvallen en kies in zijn plek voor Kelderman. 

Limal
Arry1338
ik zie Zingle uitvallen en kies in zijn plek voor Kelderman. 

Is het niet de bedoeling dat hier 'blind' op geboden wordt per mail? Als ik het goed zie zijn er op dit moment nog drie andere spelers die Kelderman zouden kunnen kopen...

Guido Maltempi

Met een beetje vertraging alsnog mijn sterren voor de Vuelta:

***** Rabbiej, Ajvenema
**** Arry1338, Hofsje
*** Pascuale, Mithrandir
** Zwartebroekengeletrui, King Kelly, Wielervolger, Pier Tol
* Flowtosti, Thomberg, Kokkie1975, Jappe666, Limal, BRC, Sporting63

Ik zie geen duidelijke topfavoriet, wel veel sterke teams die twee of drie mooie AK/klim troeven mee hebben. De juiste combo van podiumklanten en/of bergpuntenjagers zal uiteindelijk de doorslag geven.

Rabbiej heeft met Ciccone en Gall een sterk duo, en daarnaast ook in de breedte een prima team. Arry komt met Ayuso en Fortunato, Pacuale heeft Ayuso en Almeida en Mithrandir brengt Vingegaard en Bernal aan de start. Hofsje heeft met Pellizzari, Gall en Landa zelfs drie troeven bij zich. En dan is er nog 1 vreemde eend in de bijt: Ajvenema lijkt op papier geen absoluut puntenkanon in de gelederen te hebben, maar in de breedte heeft hij wel een sterke ploeg die in elke etappe hoge ogen kan gooien.

Zit de winnaar straks bij deze zes favorieten, of is er daarachter een team dat stiekem de gouden combo heeft gevonden? Ik verwacht in elk geval een flinke middenmoot die zal gaan strijden om een plekje in de top 10, met wellicht kans op meer. 

Fins Els Collons

Vingegaard gaat van zijn fiets vallen, Jorgensen wordt tweede en Connor gaat 4e worden. Hoezo geen ster😭😭😭

Laatst gewijzigd
Arry1338
Limal
Is het niet de bedoeling dat hier 'blind' op geboden wordt per mail? Als ik het goed zie zijn er op...

Daar heb je een punt, even niet aan gedacht. Als ik niet genoeg had aan het minimum bod voor de start van deze etappe zal ik hem niet aan mijn team toevoegen. Mezelf mailen met een bod is natuurlijk omslachtig ^^

1 2 ... 5 6 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.