Politopic

« 1 2 3 4 5
Karel Raamsdonksveer

Ik ben benieuwd wat de gemiddelde wf-er stemt vandaag, en/of het een strategische stem is. Iemand?

aap not mis

Ik denk dat iedereen hier zijn mening heeft gegeven, maar eenvoudig niet door het filter kwam!

aap not mis

Verschil nog maar 1200, alles op de laatste 20% Amsterdam en de buitenlandse stemmers!

aap not mis

Helmond binnen, pvv de grootste nu!

Karel Raamsdonksveer

Niemand wordt hier geincht, whatsinaname, althans niet in mijn topic.

Behoorlijk spannend wie de grootste gaat worden. 

Karel Raamsdonksveer

Amsterdam is binnen, tis gelopen, 15.000 stemmen ligt D66 nu voor.

OneTrickPony
Karel Raamsdonksveer
Niemand wordt hier geincht, whatsinaname, althans niet in mijn topic. Behoorlijk spannend wie de gro...

Maakt dat nog iets uit voor de formatie dan? Zelfs als Wilders het een paar weken mag traineren omdat hij de grootste is geworden, wordt er achter de schermen natuurlijk al hard onderhandeld.

Karel Raamsdonksveer
OneTrickPony
Maakt dat nog iets uit voor de formatie dan? Zelfs als Wilders het een paar weken mag traineren omda...

Voor de formatie niet (hoewel dan hevige vertraging) maar toch belangrijk om een partij als pvv niet als grootste te hebben.

Maar ja, D66 gaat een harde kluif krijgen, als ze erin stappen met vvd en ja21.

redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

Karel Raamsdonksveer
redacted-191125

Wat heb jij gestemd Klootje, in 't Laand?

Fuubs

Deze formatie wordt niks. Meerderheid in de eerste kamer is zo goed als onmogelijk, tenzij partijen die niet met elkaar wilden samenwerken dat nu toch willen doen.

Edit: Kabinet met minderheid in de eerste kamer en shoppen bij elk voorstel voor een meerderheid is imo niet ideaal, die partijen kunnen dan spelletjes gaan spelen (uitruilen van voorstellen).

Laatst gewijzigd
redacted-191125
Karel Raamsdonksveer
Wat heb jij gestemd Klootje, in 't Laand?

redacted-191125
Fuubs
Deze formatie wordt niks. Meerderheid in de eerste kamer is zo goed als onmogelijk, tenzij partijen...

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Ik denk dat ze eerst twee zaken moeten regelen:

• woningbouw vlot trekken door maatregelen te nemen m.b.t. stikstof die juridisch houdbaar zijn. 
  • asielmaatregelen invoeren die juridisch houdbaar zijn. 

Dan moet iedereen kleur bekennen en neem je de populisten de wind uit te zeilen. 

redacted-191125

Karel Raamsdonksveer
redacted-191125

Ja ik kwam dat ook tegen gister, benieuwd of alles daar wel volgens de regels is gegaan. Of gewoon veel nazaten van Omtzigt:).

Die stem die je hebt weggegooid, het zal maar het verschil zijn tussen pvv en d66:).

Karel Raamsdonksveer
Fuubs
Deze formatie wordt niks. Meerderheid in de eerste kamer is zo goed als onmogelijk, tenzij partijen...

Gaat niet makkelijk worden Fuubs, maar om nou te zeggen ut wordt niks...denk dat vvd veel strategische stemmen heeft gekregen, want alle andere regerings partijen zijn afgestraft. Ik hoop dat we met Klaver ipv Timmertje misschien toch meer over links kunnen, want ik zie hevige problemen met ja21.

redacted-191125

Fuubs
Karel Raamsdonksveer
Gaat niet makkelijk worden Fuubs, maar om nou te zeggen ut wordt niks...denk dat vvd veel strategisc...

Ik zie het niet gebeuren, politieke zelfmoord van de VVD. Daarnaast vraag ik me af of PvdA-GL nu wel wil regeren, lijkt me dat die intern nog wel wat werk te verzetten hebben en ik denk eerder dat er weer een splitsing komt bij de volgende verkiezingen dan dat ze nu mee willen regeren. Daarnaast, welke vijfde partij moet er dan bij voor een meerderheid in de 1e kamer? VVD zal daar geen SP of PvdD bij willen hebben. CU zou nog kunnen, maar die geef je dan wel "veel" macht met 3 zetels.

Centrum rechts heb je eigenlijk hetzelfde probleem, maar vul dan voor VVD, D66 in en de vijfde partij BBB.

Ga je helemaal over rechts (met CDA), dan doet CDA een NSC en kunnen we ook over een jaar weer naar de stembus.

Maar ik laat me graag verrassen.

Laatst gewijzigd
Fuubs
Fuubs
Ik zie het niet gebeuren, politieke zelfmoord van de VVD. Daarnaast vraag ik me af of PvdA-GL nu wel...

Overigens, best leuk om hier mee te klieren:

https://www.coalitiemaker.nl/

aap not mis

d'n bob heeft ook iets gezegd:

Laatst gewijzigd
de dulle griet

Vers vd pers: D66 officieel de grootste, en komt op 27 zetels.

Romāns Vainšteins

Het gaat geheid worden:

D66, VVD, CDA, JA21, indien nodig aangevuld met CU

GL/PvdA gaat herbronnen en komt pas in beeld wanneer dit mislukt is.

Romāns Vainšteins

En daar ben ik OK mee, ik denk dat dit centrumrechtse kabinet al bakken beter is dan dat stelletje onzinlijers van afgelopen keer. Geef JA21 de ministerposten asiel en justitie, + wat symboolpolitiekbeleid, dan leveren ze alles in.

Romāns Vainšteins

GL/PvdA raad ik aan níet te gaan voor Klaver of Moorman. Ga all in en zet er prodigy de Hoop neer. Doorselecteren.

« 1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.