Wielermaster CQ-Spel 2026

Arry1338

Het Wielermaster CQ-Spel van 2026 zal wederom worden georganiseerd.

Normaal gezien zijn er twee volle divisies, maar aangezien we het komende jaar het spel vanaf een andere website zullen gaan publiceren kan het zijn dat we niet alle oud-deelnemers kunnen bereiken. 

Ook is het mogelijk dat we een 3e divisie kunnen opzetten bij genoeg nieuwe aanmeldingen. 

Dus, ben je geinteresseerd en wil je graag meedoen, stuur even een mailtje naar '[email protected]' en benoem in je mail dit spel, jouw nickname en ik zet je onderaan de lijst van reserves / deelnemers voor divisie 3! 

Voor de spelregels, zie hieronder:

1. 12 renners voor 7000 CQ punten
A.d.h.v. de CQ-ranking van 2025 (https://cqranking.com/men/asp/gen/cqRankingRider.asp - let op dat je 2025 selecteert!) kan je een team van 12 renners samenstellen ter waarde van 7000 CQ-punten, waarbij elke renner slechts door 1 deelnemer kan gekozen worden.
Dat wordt dus bieden, waarbij de persoon met het hoogste bod op die bepaalde renner het haalt.
Let wel: onderbieden wordt niet toegestaan, dezelfde waarde bieden als hun CQ-waarde is prima.
Het restbudget vervalt volledig, en wordt bv. niet meegerekend in het klassement.

2. De biedrondes
Bij een gelijk bod wordt er gekeken wie het eerst het bod heeft uitgebracht. Je hoeft niet direct op een volledig team te bieden; dat wil zeggen dat je in de eerste ronde ook slechts op bijvoorbeeld 7 renners kan bieden.
(De regel dat je in de 1e ronde op enkel de top 200 kan bieden vervalt!)

Aanmelden en (mogelijk ook het bieden) kan naar: [email protected]

Zorg ervoor dat je:
– je WF nickname in de titel van de mail vermeldt.
– je de namen van de renners met voor én achternaam vermeldt.
Bij twijfel kies ik wat ik denk dat je bedoelt, hier is geen discussie over mogelijk - had je maar duidelijk moeten zijn!
– je budget niet overschrijdt.
– zeker bent van je biedingen! Veranderingen binnen dezelfde biedronde worden niet toegestaan, het is al genoeg werk zonder!

Boden onder de CQ-waarde van 2025 of op renners die reeds opgenomen zijn in een ander team worden genegeerd en het budget dat hiermee geboeid is kan pas in de daaropvolgende ronde gebruikt worden. 

Vanaf 2026 (aangezien het later is toegevoegd) is het minimum bod 1. Dus geen 0-biedingen worden toegestaan!

Indien de totale waarde van de boden het overgebleven budget overstijgt, worden de boden van onderaf genegeerd totdat de waarde van de boden onder het overgebleven budget ligt.

Blijkt een renner zijn seizoen toch niet te beginnen door bijvoorbeeld het opzeggen van het contract of een dopingschorsing, dan mag je na het afronden van alle teams voor het gespendeerde budget een nieuwe renner kiezen.

3. Weergave resultaten
Hopelijk vanaf het begin van het seizoen, en anders zo snel mogelijk erna zal via een website met de naam 'Oracle Games' de standen en statistieken, teams en alles te volgen zijn. 

4. Aanmelden
Dit jaar zal er met 48 spelers gespeeld gaan worden. 
- Als de deadline van eerste ronde wordt gemist zal je worden vervangen door de eerste op de reservelijst. Wanneer iemand van divisie 1 niets stuurt, wordt het bod van de eerste speler op de lijst van divisie 2 doorgeschoven naar divisie 1, en komt er een reserve in divisie 2. Mocht het nu storm lopen met nieuwe aanmeldingen én alle oud deelnemers doen mee kunnen we kijken of een 3e divisie een mogelijkheid is.

5. Begin biedrondes
De deadline van de eerste biedronde is op 5 december om 22:00 uur.
Vervolgens zal de volgende deadline telkens precies 3 dagen (72 uur) later zijn.
Ik streef ernaar dat de resultaten zo snel mogelijk verwerkt worden. Het zal afhangen van de methode en het aantal deelnemers. Ook wil ik dat jullie weten dat ik begin januari zal verhuizen. Dus graag wat coulance in het proces! Ik ga mijn best doen iedereen op de hoogte te houden!

Mijn eigen bod stuur ik naar Maillot a Pois - wie ik vriendelijk zal vragen niet in dit bericht te kijken. Als hij me overbied dan verwijder ik hem uit het spel ;)  

6. Promotie/Degradatie
Vorig jaar hebben we op het laatste moment besloten te organiseren, en was er geen tijd om vast te houden aan de verdeling van divisies zoals voorheen. Omdat we toch met 2 divisies hebben weten te spelen, gingen de twee 'linker rijtjes' ofwel de top 12 naar divisie 1.
Overige en nieuwe spelers starten in divisie 2. Dit komende jaar zullen we weer met een kleinere groep promoveren / degraderen.
Vooralsnog met 48 spelers wil ik de onderste 6 laten degraderen, de top 6 van divisie 2 zal dan promoveren. Dit geldt eventueel ook voor andere divisies.

En met een buiging naar de oud-winnaars. Hieronder nog de erelijst!

Winnaars Divisie 1:
2013 – 123poetertjes
2014 – Slayer772004
2015 – wilco kelderman
2016 – Tom_vb
2017 – Leukefans
2018 – joske47
2019 – ezra
2020 – rahimns
2021 – hartstikkebedankt
2022 – KimJungPoels (KJP)
2023 - BlingSagan
2024 - Jappe666
2025 - Elrio

Winnaars Divisie 2:
2021 - Vernis
2022 - BlingSagan
2023 - Flowtosti
2024 - Rawolf
2025 - Zwartebroekengeletrui

Laatst gewijzigd
Arry1338

Dikgedrukt is aangemeld. Doorgestreept is afgehaakt. 

Er is momenteel dus al gegarandeerd 1 plek open voor een nieuwe deelnemer in divisie 2!

Divisie 1:

1. Elrio
2. SvenVDB
3. Rahim
4. Joske47
5. Arry1338
6. Mithrandir
7. KJP
8. Pier Tol
9. Bbflood1
10. Limal
11. Maillot a Pois
12. Ditisdavid
13. Zwartebroekengeletrui
14. Leukefans
15. Sporting63
16. VincentK
17. Jo0dj3
18. Kartje
19. Laatste man
20. Ezequiel
21. Vernis
22. Shiraz
23. Esims
24. ZwiebelD

Divisie 2:
1. BlingSagan
2. Hofsje
3. Silent Hill
4. Joachim
5. Homme
6. Flowtosti
7. Erveedeeee
8. Ab Normaal
9. Ivo001
10. Javier
11. King Kelly
12. BrackenRidgeCycling
13. Noordbiker
14. Peter Post Forever
15. Sies
16. Gerrit Glomser
17. Jappe666
18. Wielervolger
19. Bastaix
20. Rawolf
21. Verweggistan
22. Rabbiej
23. Rensie Wolters
24. de Meesterknecht

Nieuwe aanmeldingen:
1. 

Laatst gewijzigd
hofsje

Ik doe graag weer mee

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.