Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 126 ... 140 141
ghostwriter

Hagenes is het soort wielrenner waar je makkelijk fan van kan worden. Ik hou van wielrenners die laat proberen aan te vallen en Hagenes doet dit met regelmaat.  

InigoMontoya

Ik denk niet dat ze zelf denken dat ze meer klimmers nodig hebben voor de beoogde tactiek, gezien de keuze om de plek van Yates in te vullen met Affini.

Ik volg ze daar wel in (niet de keuze zelf om weer volledig voor eindwinst te gaan, maar wel in de tactiek die voor die keuze nodig is). Meerdere dagen achter elkaar hun typische uitknijp tactiek inzetten doe je met een uitgebalanceerde selectie, niet noodzakelijk met een selectie met vier klimmers (zie afgelopen zaterdag voor een prototype Visma-rit met een vergelijkbare samenstelling als hierboven).

Laatst gewijzigd
madeinstars
InigoMontoya
Ik denk niet dat ze zelf denken dat ze meer klimmers nodig hebben voor de beoogde tactiek, gezien de...

Daar ben ik het in principe mee eens, maar met Van Aert, Campy, Armirail én Affini heb je die power al ruimschoots in huis. Daar Hagenes aan toe voegen is juist de versatiliteit van je ploeg ondermijnen, in mijn ogen. Dan zie ik eerder Hagenes in plaats van Affini en dat gaat nooit gebeuren. Als er iets met Kuss is, en je hebt verder geen extra klimmer, dan ben je meteen aangewezen om alles door Jorgensen te laten doen. Dat lijkt me niet wenselijk.

InigoMontoya

Xistnc had een mooi overzicht met alle kopbeurten bij de rit van zaterdag.

Volgens mij liet dat mooi zien waar het zwaartepunt ligt qua werk van de knechten binnen zo'n tactiek. Kielich en Lemmen vragen het werk van Rex erbij te nemen geeft een totaal andere rit. Campenaerts en Piganzoli vragen het werk van Kuss erbij te nemen doet dat veel minder.

Ik zou Tulett (of Nordhagen) ook een prima aanvulling vinden. Ik denk echter niet dat ze dan de sterkste selectie opstellen voor de tactiek die ze in willen zetten.

Kelderfan
InigoMontoya
Ik denk niet dat ze zelf denken dat ze meer klimmers nodig hebben voor de beoogde tactiek, gezien de...

Waarom denk je dat, want om mee te kunnen blijven doen, moet je juist je richten op extra versterking in de bergritten. Affini is een prima renner voor de vlakke ritten, maar hij komt niet in de buurt van Campenaerts en ook Amirail.

InigoMontoya

Hagenes zou in de bergritten heel belangrijk werk kunnen doen. Ik geloof er niet in dat Tulett in het treintje plaatsen tussen Kuss en Campenaerts meer doet om Pogacar te kraken.

Tdola

Geen nordhagen morgen bij dev team trouwens.

Hagenes naar tour is gewoon niet logisch, want dan had ie wrs nu wel al op hoogte gezeten. En hij heeft nog nooit grote ronde gereden, denk dat eerst vuelta gewoon logischer is.

VIngegaard, Kuss, Armirail, Jorgenson, van Aert, campenaerts en Affini lijkt me zo ongeveer zeker.

Tulett eerder ontkend, maar kan. Kelderman als weer op de fiets zit zou kunnen. Wellicht ZIngle, die lijkt qua profiel ook enigszins op Laporte. Denk 1 van deze 3.

InigoMontoya

Tulett en Zingle zijn nu ook niet op hoogte toch? Tulett zou je als klimmer sowieso mee verwachten op hoogte.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Echt een goede maand voor de ploeg, alweer de elfde overwinning sinds 10 mei.

AWestie

Heel benieuwd of Piganzoli nog twee minuten kan pakken op Eulalio. Hoe zou hij dat moeten doen?

madeinstars
AWestie
Heel benieuwd of Piganzoli nog twee minuten kan pakken op Eulalio. Hoe zou hij dat moeten doen?

Kan alleen als hij niet meer op kop hoeft te rijden en een ander team (Bora/Ineos/Decathlon) de koers hard maakt. Als Eulalio al op Giau moet lossen heb je die 2 minuten zo te pakken.

madeinstars

Seppie moet overigens nog wat verbeteren richting de tour. Kon nog maar een kilometertje doen na Campy en dat ging niet heel hard. Heb er wel vertrouwen in dat dat goed gaat komen, maar des te meer reden om Tullet mee te nemen naar de tour.

Kelderfan

Wauw Jonas Vingegaard laat er geen gras over groeien. Mooie zege en dank aan zijn team is wel op z'n plaats. 

Maar je ziet dat 't niet verkeerd is om een extra klimmer te hebben; want Sepp had wel een hele korte beurt vandaag.

Maar Piganzoli is wel erg belangrijk geworden; want die zorgde voor een mooie basis voor zijn kopman.

goldone123
AWestie

ik denk dat ineos en misschien bora nog wel gaan rijden als dat gebeurd is het nog wel mogelijk of hij krijgt de ruimte om aantevallen, ik hoorde op eurosport ook dat hij voor zich zelf mocht rijden ben hier niet 100% zeker van.

Kelderfan
madeinstars
Seppie moet overigens nog wat verbeteren richting de tour. Kon nog maar een kilometertje doen na Cam...

Helemaal eens.

Murcia

Uitstekende etappe weer van Jonas en de ploeg. Hij lijkt deze Giro echt veel kannibalistischer te koersen. Vind ik mooi. Kuss met een korte beurt maar dat kan een keertje omdat nu Victor en natuurlijk Piganzoli het langere sloopwerk deden. Davide heeft goede kans op het wit al houdt Eulalio goed stand. Zege nummer 21 en dat nog voor 1 juni. Ze lopen voor op 2025.

goldone123

vingegaard heeft tegen de deense tv gezegd dat hij piganzoli will helpen of gaat proberen te helpen voor de witte trui, en hij heeft ook gezegd dat piganzoli mocht aanvallen vandaag blijkbaar of had toestemming

Laatst gewijzigd
YogiBear

Realistisch voor deze Giro; Het roze, het blauw, het wit en het ploegenklassement. Maximale score zou ik zeggen als dat zou lukken.

ghostwriter

Als de ploeg nu deels in dienst van het jongerenklassement van Piganzoli zal rijden geef ik hem een goede kans om Eulálio in te halen. 2:17 is redelijk veel maar Piganzoli is na Vingegaard en Gall misschien wel de beste klimmer van deze Giro. Volgend jaar met Piganzoli als Italiaanse kopman naar de Giro zal de ploeg vast veel Italiaanse aandacht opleveren (zeker als hij dit jaar het jongerenklassement wint). 

Laatst gewijzigd
Kelderfan
ghostwriter
Als de ploeg nu deels in dienst van het jongerenklassement van Piganzoli zal rijden geef ik hem een...

Maar wat moet Hindley dan. Want die staat toch nog steeds op de korrel van de gele bijtjes. Die liet zich toch weer goed zien in deze etappe.

ghostwriter

Ik vind Piganzoli nu al een betere indruk maken dan Hindley. Het lijkt me zonde om een dure klassementsrenner aan te trekken die bergop niet beter is dan Piganzoli. Ik zou afscheid nemen van Kruijswijk en Van Belle om ruimte te maken voor Taillieu, Rowe, Van Kerckhove en Barry. Verder zou ik de ploeg voor 2027 bij elkaar houden en dan zit Visma dus al op de maximale 30 wielrenners. Zoals ik eerder al eens schreef, zou ik proberen om Seff Van Kerckhove te contracteren voor de CT-ploeg in 2027 en de WT-ploeg vanaf 2028. Seff lijkt me een enorm talent en Visma heeft zijn oudere broer al in dienst. Het contract van Laporte verlengen zal vast ook niet goedkoop zijn en lijkt me ook belangrijker dan de komst van Hindley. 

Laatst gewijzigd
goldone123
ghostwriter
Ik vind Piganzoli nu al een betere indruk maken dan Hindley. Het lijkt me zonde om een dure klasseme...

nu is het idd wel wat minder nodig, maar ik vind het altijd nog wel fijn om een extra sterke klimmer bij te hebben

Murcia
ghostwriter
Ik vind Piganzoli nu al een betere indruk maken dan Hindley. Het lijkt me zonde om een dure klasseme...

Jonas wil een vervanger voor Yates dus luistert de ploeg. Een ervaren luitenant die ook zelf de kar kan trekken in specifieke koersen maar in eerste instantie puur voor Jonas gaat rijden. Dat Davide hier zo rijdt is fantastisch maar het lijkt me veel beter om te kijken of ze hem als toekomstig AK kopman kunnen uitspelen. Dus een Luitenant erbij voor de korte termijn (2 jaar) en Davide verder brengen als klassementsman. 

Surprise Team TVL

Davide Piganzoli reed weer imponerend sterk. Zelfs Tom Dumoulin was bij Eurosport onder indruk van de jonge Italiaan. Jonas heeft inderdaad aangegeven, om vol voor Piganzoli te willen rijden om de witte trui te bemachtigen. Daarnaast zou Jonas ook nog Pogacar kunnen evenaren met 6 ritoverwinningen, maar Jonas geeft in interview aan dat dit geen doel van hem is.

Visma Lab zou dezelfde tactiek kunnen volgen als vandaag, maar dan op het laatst met Jonas als locomotief en Davide in zijn spoor. Dan kan de witte trui in het zicht kunnen komen. Een top 7 in Algemeen Klassement is ook nog haalbaar voor Piganzoli. Bij een mindere dag van Derek Gee en Michael Storer is een top 5 ook nog niet uitgesloten.

Erg knap van de jonge Italiaan.

LaatsteWiel
Tdola
Geen nordhagen morgen bij dev team trouwens. Hagenes naar tour is gewoon niet logisch, want dan had...

Tulett ontkende voor de "Affini-plek", dat was dus voor Laporte afhaakte. Lijkt me nu de meest logische kandidaat (bv ook als Kuss eens wat minder is zoals vandaag, en is ook wel explosief wat soms handig kan zijn). Maar uiteindelijk maakt het allemaal niet gek veel uit, het wordt toch weer man tegen man.

1 2 ... 126 ... 140 141

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.