Cynisme is niet hetzelfde als negatievisme of anti-supporteren.
Over Pogacar en Seixas heb ik trouwens ook vergelijkbare dingen gezegd, dus dat frame dat ik specifiek de pik heb op Visma klopt ook niet. Dit is nou eenmaal het enige actieve team-topic dat er is op deze site.
Matisse van Kerckhove houdt prima standt in Alpes Isere Tour. Wordt vandaag 2e achter Peter Oxenberg van Ineos. Maar wordt uitstekende winnaar van het Algemeen Klassement.
Overigens won Matisse alle truien, op de trui van het bergklassement na. Visma Lab won ook het ploegenklassement.
Matisse rijdt een opvallend goed seizoen so far, en kan dus niet hooggebergte blijkbaar ook goed aan. Veelbelovend en kijken tot wat voor renner hij zich ontwikkelt in de komende jaren. Lijkt op dit moment een renner met meer potentie dan sterke knecht (waar ik bijv huising onder schaar, hoop ik).
Man man, die Brennan kan er inderdaad helemaal niks meer van. Lachwekkend dat deze ploeg zo'n talent in een paar maanden kan verpesten.
En dan zo'n Giro tegen Janneke en Mieke met maar 5 minuten en een schamele 6 zeges is ook al redelijk genant aan het worden. Van een renner als Vingegaard die ineens op magische wijze records van Pantani aan flarden fietst (ra ra hoe zou dat kunnen) mag je wel meer verwachten.
Over de zeer matige optredens van Rex en Lemmen heb ik verder weinig te melden. Dat falen spreekt voor zich.
Wel leuk dat Van Kerckhove het goed lijkt te doen, maar die zullen ze, met als Brennan, binnenkort ook wel verpesten totdat ie niet meer vooruit lijkt te komen.
Ik zou zeggen: opdoeken deze farce van een world tour ploeg. Kunnen misschien tussen de conti's weer proberen op te bouwen naar een serieus team.
Dit was precies de naam (het type) waar ik aan dacht. Net als Merlier vindt Brennan vaak zijn eigen weg, geen type voor een hele trein, maar zo'n loods zal zijn rendement echt flink opvoeren vermoed ik. Al zijn die types wél schaars (zie bv het werk van Stuyven voor Magnier).
Even los van de weer totaal ontsporende discussie over alarmbellen: we hadden allemaal wel verwacht dat Brennan een stapje hoger zou staan, dit jaar, toch? Tuurlijk ziekte en Kuurne was top. Maar in de sprints (de opvolger van Kooij was al in huis las ik hier vaak) is het toch weinig consistent. De potentie is er, dus zeker niet om zuur te doen. Maar als je eruit wilt halen wat erin zit zul je denk ik toch naar een loods moeten gaan kijken, misschien nog wel meer dan een tweede sprinter. Ik zie deze Brennan ook volgend jaar nog geen rol spelen in monumenten namelijk. Dat zag je gister ook wel weer.
Ja Rex was toch wel de openbaring van de Giro. Een soort Van Baarle en Van Hooydonck in één (in potentie dan). Heel goede call van de ploegleiding want Affini had op dit parcours weinig te zoeken. Verder toch ook knap hoe Lemmen in stilte Campenaerts voorbij streeft bergop. Al met al heel steady, Vingegaard uiteraard ook. Je moet het maar waarmaken.
in de Tour hoop ik wel op iets meer duel dan hier en voorgaande jaren. Want echt spannend en meeslepen vond ik het niet. Luxeprobleem natuurlijk. Maar zou toch mooi zijn als we een tweestrijd krijgen. Of drie, met Seixas (in elk geval eerste weken).
Brennan zou nu ongeveer op het punt in zijn carriere moeten zijn dat dit soort ritjes met deze tegenstand een formaliteit zouden moeten zijn (onzin natuurlijk tegen Kooij en Pedersen), maar wanneer Vingegaard werkelijk tegenstand heeft waartegen winnen een formaliteit zou moeten zijn dan gaan we met insinuaties strooien?
Het is dat je al jaren af bent qua redenen om jou serieus te nemen, maar dit gespartel van de laatste dagen is alsnog een onverwacht dieptepunt. Passend dat huis-tuin- en keukentalent Van Kerckhove in dezelfde dagen zijn enorme potentie andermaal laat zien.
Stilistisch ook veel overeenkomsten met Dumoulin. De vergelijking heeft zich vandaag denk bij veel kijkers opgedrongen.
Ik vind overigens dat ze qua controle werk als ploeg nog wel wat interessant materiaal voor de nabespreking hebben. Ik begrijp de hosanna in het persbericht en als ploeg hebben ze het natuurlijk ook gewoon geweldig gedaan met drie man bij de beste tien na de lange klimmen.
Wanneer je echter met de leiderstrui in de ploeg, met zo'n goede vertegenwoordiging in de groep, constateert dat er constant aanvallen zijn waar je op moet reageren, moet je gewoon de controle pakken met je twee knechten. In plaats van de aanvallen neutraliseren om het vervolgens weer stil te laten vallen voor een volgende aanval waar je weer op moet reageren (tot dat een keer niet lukt). Mernik deed dat sterk, maar tactisch was dit niet de beste oplossing en kreeg Arsac de kans om veel te veel tijd te pakken.
Maar goed, daarom rij je bij een opleidingsploeg.
Parijs-Nice werd op zijn kop gezet in een krankzinnig zware waaierrit. Welke knecht zat er toen nog bij de kopman?
Vlaanderen kende een beslissend sleutelmoment met waaiers op de kant in de stormloop naar de Molenberg. Welke knecht wist daar de koers van de kopman te redden?
Zeker niet de enige voorbeelden die je kunt noemen. Desondanks in zichzelf al meer dan genoeg om voor iedereen begrijpelijk te maken waarom de kopman van de Tour de France graag Affini mee heeft naar die wedstrijd.
Lemmen heeft een meer dan geweldige Giro gereden, maar voor een dubbel met de Tour moet eigenlijk zijn hele seizoen daar op ingericht zijn. Dat was het niet en daarbovenop nog flinke tegenslag gehad, dus lijkt hij mij niet de meest voorname renner voor de achtste plek. Hagenes en Tulett zijn dat eerder.
Desondanks wel een serieuze reserve kandidaat wat mij betreft. Ik zou eerder voor Lemmen dan Kelderman kiezen mocht er in de laatste weken nog een plek ingevuld moeten worden.
Ja, hij zal meedoen aan de wedstrijd.
Hij zal waarschijnlijk de feitelijke leider zijn (ook bij Avenir), aangezien het team geen competitieve klimmer zoals Matisse heeft, hoewel noch Matisse zelf, noch iemand anders hem als klimmer beschouwt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.