Klopt. En de ploeg presteert als geheel nu beter dan in 2025, meer overwinningen dan in dezelfde periode vorig jaar plus een Monument erbij. Ook al met 8 verschillende winnaars, ik ben vooral blij dat de integratie van jonge talenten zo goed gaat en dat ze weer uitgekiend hebben gescout. Ook het dev team boekt knappe overwinningen.
Hij neemt niet de plek in van Yates maar die bedoeld was voor Yates. Het stoppen van Yates 6 maanden gelden was een aderlating, niet dat Affini zijn plaats inneemt. Yates is verleden tijd, het heeft geen zin meer om die nog mee te wegen.
Waarbij vooral de kwaliteit van de overwinningen van belang is. Ik vind overwinningen in kleine koersen niet zo belangrijk maar overwinningen in een monument als Roubaix, Kuurne, Parijs-Nice, Catalonië, en de eindoverwinning in de Giro met zes etappes erbij wel. In dat opzicht is Visma Lab nog steeds een topploeg.
Geen gekke gedachte. Al denk ik wel dat Lemmen beter past in een team dat controleert dan in een team dat de uitdager is (wat gelet op de verhoudingen de afgelopen twee jaar toch wel mijn verwachting is). Denk eerlijk gezegd dat het niet zoveel uitmaakt wie als knecht mee gaat naar deze Tour, maar het blijft een leuk gezelschapsspel. (Ik had m'n geld op Tulett gezet, maar dan had je die toch op hoogtestage verwacht.)
Dat maakt juist een wereld van verschil; normaal gesproken had Yates meegedaan en nu moet Affini 't opknappen. In de TTT heeft hij zijn plek, maar bergop is hij de zwakste schakel; juist Lemmen kan de plek van Yates goed of bijna goed invullen; dat zijn voorbereiding wat minder is t.o.v. de dubbel is correct, maar hij heeft laten zien, dat hij in de derde week nog goed kan meekomen. Ik denk dat juist Viingegaard een stem heeft in wie die plek gaat invullen. Ja ik had ook voor Tulett gekozen, maar die wil ook graag de Vuelta doen.
Laporte haakte af, toen Affini al in de selectie was opgenomen. Affini is in die zin dus de vervanger van Yates.
'De vervanger van' maakt dat de discussie echter teveel wordt gereduceerd tot iets wat het niet is; ze willen met de beste acht aan de start staan voor wat hen drie weken te wachten staat. Affini was daar de meest geschikte renner voor, niet als vervanger van Yates, maar met de unieke kwaliteiten die hij zelf mee neemt naar de selectie en wat dat voor anderen betekent.
Dank je wel, maar ben jij dan serieus bezig, want jij hebt gelijk en een ander is niet serieus.
Want dat zijn tijdrit redelijk goed is, is ook mij bekend; maar er komt toch meer bij kijken.
UAE heeft weer een sterk team in de TdF en daar moet je dan ook je beste renners tegenover stellen.
Derhalve is in jouw ogen de suggestie om een betere renner naar toe te sturen niet relevant.
Vingegaard mocht het in de Giro doen met Kuss en Piganzoli. Die selectie is qua type renners identiek geweest aan hetgeen waarmee ze in de Tour de France zullen starten. Wil jij beweren dat dat problemen heeft gegeven in de bergritten? Ondanks dat ze hier de koers moesten controleren, waar ze in de Tour de France de aanvallende partij zijn en UAE de koers zal moeten dragen.
Ja en Bart Lemmen, want die moest in de laatste bergrit aan de bak; zoals jij ook wel hebt gezien en de TdF is nog een zwaardere koers.
De gele bijtjes hebben al Armirail en Campenaerts voor dat werk. Zoals UAE Wellens en Vermeersch mee zullen nemen.
Toen ik de presentatie van het parcours van Tour de France dit jaar zag, was mijn eerste gedachte. Visma Lab heeft misschien de mogelijkheid om in de ploegentijdrit tijdwinst te pakken op UAE en met name Pogacar?
Voor de Giro snapten wij allen niet waarom Affini vervangen was door Tim Rex. Achteraf pakte deze wisseling enorm goed uit. Tim Rex reed super.
Het kan zijn dat ze met Affini, meer tijd hopen te pakken in de ploegentijdrit. En zo Pogacar onder druk willen zetten. Ze verwachten dat Jonas door het rijden van de Giro, Pogi meer partij kan geven dan vorig jaar.
Affini is de vervanger van Laporte. Een sterke helper op de vlakkere etappes en een zeer goede tijdrijder. Voor de bergen verwachten ze dat Kuss, Jorgenson, Campenaerts, Admirail en een goede van Aert hun mannetje kunnen staan. De laatste renner die Jonas gaat ondersteunen wordt waarschijnlijk Tulett of Kelderman. Maar misschien verbaast Visma Lab ons, met Bart Lemmen?
Affini werd niet vervangen door Rex in de zin dat Rex werd gekozen boven Affini. Affini werd uit de Giro ploeg gehaald omdat hij aan de Tour zou gaan deelnemen en de Tour belangrijker is dan de Giro. Er waren er hier genoeg die dat snapten.
Affini was in eerste instantie niet de vervanger van Laporte, zijn keuze voor de Tourploeg had al plaatsgevonden voordat Laporte geblesseerd raakte.
Met het wegvallen van Laporte zou Affini sowieso in de Tourploeg zijn opgenomen. Het ging niet en het gaat dus niet tussen Lemmen of Affini. Er is nu nog de vraag wie de 8ste plek in de Tourploeg gaat innemen.
Klopt met als mogelijkheden tullett, kelderman, zingle als meest wrs.
Hagenes, huising lijkt me niet wrs met nog 0 grote rondes op programma.
Lemmen of zelfs fiorelli als outsiders voor die plek.
Barre als volledig fit was misschien optie geweest, nu zeer onwrs.
Weet iemand wie er nu allemaal op hoogte is/ met van aert, armirail, affini en jorgenson? Dat was toch groep die al op hoogte was?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.