Ik las hier dat ik niks van wielrennen wist. Maar aanvallen kan juist een manier zijn om je kopman te helpen. Vraag Roglic maar.
Ik wilde bijna "haha" zeggen, maar de overtuiging waarmee hier wordt gedaan alsof zo'n Del Toro eigenlijk niks verandert aan de waardeverhoudingen in de Tour, terwijl wij het over Tulett of Hagenes hebben... Je ziet nu toch al gebeuren dat Vingegaard in de sandwich komt te zitten?
Verslagen door een renner die dit jaar de eerste helper van Vingegaard in de Tour zou worden. Met Yates erbij zouden we nu een andere discussie voeren. Zijn late aankondiging te stoppen - begin januari - maakte het echter onmogelijk nog een gelijkwaardige vervanger aan te trekken.
Ik vind het in beginsel een interessant stokpaardje dat je elke keer opwerpt, maar heeft Visma ooit een succesvolle AK renner gehad die in een lijn meteen omhoog ging in de tabellen? Zelfs Roglic, toch de vorige grootste ronderenner, begon hartstikke onstuimig.
Goed begin, mooie ttt-zege en top dat Wout won. Maar daarna: Van Aert met toch wel nare blessure out, twee potentiële vervangers ziek uitgevallen, kopman op 2 minuten gereden door eerste knecht van Pogacar, bijgehaald door Van Gils en van het podium gevallen - ja, "prima gereden" en graag wat meer "positieve tijd".
Mijn stelling over verering kon niet beter geïllustreerd worden, dank.
Niet zo overdrijven. Behalve UAE zal er geen andere ploeg in staat zijn om permanent mee te doen om de gele trui in de Tour. Ook Visma Lab niet. Dat betekent niet dat je daar niet naar moet streven maar de realiteit is dat het niet altijd zal lukken. En dan moet je gewoon verder als ploeg. Dat kan ook.
Del Toro en Seixas zijn uiterzonderlijke talenten. Dat is duidelijk. Del Toro zal voorlopig wel bij UAE blijven wetende dat hij de opvolger kan worden van Pogacar. Seixas moet de komende jaren lekker bij Decathlon blijven. Dat is de beste omgeving voor zijn ontwikkeling. Voor Visma Lab gaat hij te duur worden. Ook met een nieuwe sponsor. Behalve misschien als dat een Frans bedrijf is. Maar anders is het niet te verkopen binnen de ploeg dat Seixas meer gaat verdienen dan Vingegaard.
Vingegaard liet pas op 24 jarige leeftijd een mega talent te zijn. Froome liet pas op 26 jarige leeftijd zien een mega talent te zijn. Roglic liet zelfs pas op 28 jarige leeftijd zien een groot talent te zijn. Op Pogacar na zijn dat de drie beste klassementsrenners van de afgelopen 15 jaar. Het heeft geen zin om je nu zorgen te maken over wie Vingegaard over een jaar of vijf moet opvolgen.
Seixas is pas 19 dus wie weet is de opvolger van Vingegaard op dit moment pas 14/15 jaar oud. Of misschien is het een 25 jarige die komende winter bij het langlaufen een zware blessure oploopt en het wielrennen dan pas oppakt.
Ik neem de discussie inderdaad niet serieus. Ik constateer enkel dat het tamelijk opvallend is hoeveel tamtam er wordt gemaakt over een bergrit in de Dauphine waarin Jorgenson tiende wordt.
Maar goed, voor de #ploeginverval-paniekknop is het natuurlijk zoeken naar houvast. Ik begrijp het ook wel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.