Vingegaard heeft al aangegeven dat hij niet verwacht langer dan 4-5 jaar te blijven koersen, dus een goede strategie zou zijn om Vingegaards contract in 2028 niet te verlengen en in plaats daarvan Seixas te contracteren.
En het is niet alleen een probleem in de VAE. INEOS heeft Noval, Decathlon heeft Seixas en Seff. Alle teams hebben een min of meer zekere toekomst voor meerdaagse wedstrijden, met uitzondering van Visma.
Nordhagens prestaties zijn veel te zwak geweest om te garanderen dat hij ooit een niveau vergelijkbaar met Del Toro of Seixas zal bereiken.
Het klopt, Visma kan de Grand Tours wel vergeten. Maar dan kan Plugge ook wel vergeten een sponsor van €65 miljoen te vinden, zoals hij van plan is. Sponsors zijn geïnteresseerd in de Tour de France.
Ze kunnen de Grand Tours wel vergeten nadat ze er net weer 1 gewonnen hebben is een bijzondere opvatting weer. Net als dat je al weet dat de sponsorzoektocht niet gaat lukken. Ik heb iets meer vertrouwen in de ploeg dan jij.
Nog zo'n stijlfiguur hier: ploegleiders citeren als het uitkomt, bv als ze na een random koers zeggen dat de ploeg waaronder Fiorelli "great work" leverde.
De ploegleiding - Broe - vandaag over Del Toro: "a Pogacar/Vingegard-performance", 1,5 minuut sneller dan Roglic en Vingegaard in 2022 op deze klim. "Ik denk dat hij podium gaat rijden in de Tour. Scary stuff."
Wijst er ook nog op - was ik vergeten - dat Pogacar het vorig jaar in het hooggebergte zonder uitgevallen Almeida moest doen.
Maar nee, hier vindt de goegemeente Del Toro geen reden tot zorg en wordt iedereen die hem wel als bedreiging ziet weggehoond. LOL.
Als UAE echt eens tactisch gaat rijden en het elke andere renner in de ploeg net zoveel gunt als Pogacar is Del Toro absoluut een meerwaarde waarmee je tactisch heel veel mogelijkheden hebt. Gaan ze, net als afgelopen jaren, alle ballen op Pogacar zetten is het de laatste, hele sterke renner, in het treintje. Nog steeds heel veel waard, maar absoluut niet de waarde die hij zou kunnen hebben.
Leg mij maar eens uit er extreem is aan een letterlijke quote van Broe. Of mag zelfs dat al niet meer hier als het niet in het straatje van het vaste clubje past?
Edit: oh, toch maar je post volledig gewijzigd. Tsja. Het is niet ondenkbaar dat het treintje dan maar uit 2 man bestaat: Pogacar en Del Toro zelf.
Dus als Vingegaard een recordtijd op klim rijdt in Giro vind je dat niet zoveel voorstellen maar nu is de Del Toro tijd vandaag ineens een bewijs dat je gretig gebruikt. Selectief winkelen doe jij net zo goed als anderen. Geen reden om op de rest neer te kijken.
Volgens mij gelooft men vooral niet dat UAE del Toro ook tactisch optimaal gaat gebruiken zoals Roglic en Jonas ooit deden. Ik vraag mij dat ook af, maar durf dat ook niet uit te sluiten.
Er gaat straks in de bergen een drietal bovenuit steken en als Paul goed betert een viertal.
Zelfs als Yates er nog bij zat was de beste jongen nog geen zekerheid hier hoor. Dit zijn de verhoudingen zoals ze nu zijn in het peloton. Voor de groep daar achter (van Ayuso, Remco, Florian en Matteo) zaak om zo dichtbij mogelijk te zitten voor als er een keer gepokerd wordt.
Graag bewijs. Weer zo'n verplaatste doelpaal: als je geen argumenten meer hebt ga je dingen verzinnen.
Ik vond Vingegaard indrukwekkend in de Giro - wel met matige tegenstand. En volgens mij reed hij nergens een tijd van Pogacar uit de boeken.
Plugge zelf noemt dat bedrag als budgetdoelstelling: https://www.cyclingnews.com/pro-cycling/teams-riders/its-a-no-until-its-a-yes-but-things-are-looking-very-promising-visma-lease-a-bike-boss-offers-update-on-sponsor-search-and-cycling-reform/
Ja zo gaat dat hier: de feiten vergen souplesse. Leve de edit.
Stel je voor dat Del Toro voor TVL had gereden en hoe de teneur hier dan was geweest vandaag. Hij was gewoon indrukwekkend vandaag en Jorgenson niet, that's all. Geen ramp maar doe niet zo ontzettend krampachtig alsof het niet zo is.
Nee dat doet Plugge niet. Is gewoon onwaar. Ze hebben nu een budget van zo rond de 45 miljoen. De bedoeling is om een nieuwe sponsor toe te voegen die het totaal naar een 60 miljoen minimaal zou brengen.
Beetje zoals Wout in Roubaix en je grote vriend Glebs die de prachtprestatie toen ook feitelijk op waarde kon schatten. Oh wacht, dat deed hij totaal niet. Miste je correctie toen. Was vast toeval.
Was ik niet de eerste die hier zei: "I'm not crying, you are crying?" Maarja, als de feiten niet uitkomen toch maar weer de doelpalen verplaatsen.
Ik zoek echt naar nuance. Jorgenson gister op niveau, vandaag tegenvallend maar geen ramp. UAE is de breedte sowieso beter en Tour wordt man tegen man (al is 2 tegen 1 wel echt een nadeel, los van gekozen tactiek).
Maar, GlebS heeft in een ding groot gelijk: iedereen die hier niet alles geweldig vindt (drie man uitgevallen, Jorgenson weggereden door Del Toro en bijgehaald door Van Gils) wordt hier weggehoond en dat neemt lachwekkende proporties aan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.