Ik zeg niet dat ze teleurgesteld hebben. Sterker nog, ik vind alle aanwinsten voor het seizoen 2026 prima. Het probleem is het gebrek aan een winnende renner die het tij kan keren: momenteel is er een enorm gat tussen Vingegaard en Van Aert en de tweede linie van het team.
Ik herhaal: met de salarissen die vrijkomen door het vertrek van Kooij, Yates, Uijtdebroeks en Van Baarle, had ik iets anders verwacht voor volgend jaar. En niet de complete afwezigheid waar het nu naar lijkt uit te draaien.
Complete afwezigheid? Wat bedoel je daar mee? Als de ploeg nu op 26 zeges staat inclusief Monument en Grote ronde wil ik graag weten waarom deze ploeg met renners die zich ontwikkelen als bv een Hagenes en Nordhagen nu volgens jou volgend jaar in het zwarte gat verdwijnt.
Dat er een groot gat zit tussen de eerste en tweede linie is bijna bij elke ploeg het geval inzake WT wedstrijden. Dus daarin is Visma Lab niet uniek. Jouw stelling is continu dat ze Seixas maar moeten kopen en dan is alles opgelost. Maar dan is de vraag? Welk probleem wil je oplossen met een nog prima functionerende AK kopman.
Fans en volgers zijn er in alle kleuren van de regenboog. Iemand kan oprecht een kritische fans zijn van een ploeg, maar dat wil nog niet zeggen dat diegiene hier oprecht de discussie aangaat. Dat laatste is waar mijn opmerking over ging en waar jou opmerking na Roubaix over ging (met betrekking tot een bekentenis over het lastigvallen van anderen in dit topic; tussen aanhalingstekens natuurlijk).
Del Toro maakt het team van UAE verder onherroepelijk sterker. Het wil niet zeggen dat iedereen die aandraagt dat er overdreven op de laatste rit van de Dauphine wordt gereageerd, dat gegeven miskend. De verhoudingen qua standpunten op die manier neerzetten is andermaal een bewijs van een onoprechte manier van discussiëren; èèn die het tegendeel is van kritisch.
Jouw uitwisseling met Murcia over Vingegaard in de Giro moet je verder vooral tussen jullie laten.
Niet stiekem Zingle vergeten! :-) Las ik hier nu serieus iemand die hem zou overwegen voor de Tour?
Voor mij is de les van dit seizoen dat jonge renners opeens een sprong kunnen maken, zoals Nordhagen en Hagenes. Van anderen valt dat uiteraard nog wel te bezien (oa Behrens viel me ook voor zijn blessure tegen).
Je zult het toch van ontbolsterend talent moeten hebben denk ik, aangezien met geld alles te koop is en andere ploegen daar meer van hebben. Extra reden om te investeren in omkadering van Brennan. Van de huidige selectie is dat de renner die echt nog een stap kan maken - en dat hoeft geen miljoenen te kosten.
Dat je beweert dat ik niet oprecht de discussie aan ga, is echt een malle aantijging. Zou sieren als je dit terug neemt; aan je beheersing van het Nederlands kan ik aflezen dat je over enig niveau beschikt.
Je mag mij te kritisch vinden of roepen dat ik onzin verkoop, maar ik volg de sport intensief en al mijn bijdragen zijn doorgaans redelijk onderbouwd en in elk geval gemeend. Denk je dat ik hier m'n tijd ga verdoen alleen om jullie "fanboys" (aanhalingstekens!) op te naaien? Ik heb wel iets beters te doen.
De aard van een discussie is dat je van mening kunt verschillen. Maar van mensen met wie je van mening verschilt beweren dat ze niet "oprecht discussiëren" is niet aan jou om te bepalen.
Seff Van Kerckhove blijft de komende twee jaar bij Decathlon Devo, met het plan om in 2029 over te stappen naar het WorldTour-team.
https://www.directvelo.com/actualite/129647/seff-van-kerckhove-va-passer-pro-dans-une-equipe-francaise
Weer een talent verloren voor Visma's Devo-team, dat nog steeds moeite heeft om een renner te vinden die kan meedoen om de Grand Tours.
Mooi toch? Lijkt daar goed op zijn plek te zitten.
Maar ik begrijp dat er in het Lease a Sponsor topic veel om te doen is, dat het hele podium van de Tour de France van 2029 ergens anders rijdt.
Het was of Matisse of Seff. Hadden ze Seff gewonnen met een heel andere cultuur in het Dev Team dan hadden ze Matisse verloren. Allebei ging niet. Dus stop eens met dat gezeur daarover. Elders op Wielerflits.
Verschil met broer Seff
Wanneer je op die jonge leeftijd sterk rijdt, staan de talent scouts van de grote WorldTeams snel in de rij om je het hof te maken. Het ingewikkelde aan het hele verhaal is dat ook Van Kerckhoves één jaar jongere broer Seff eenzelfde snelle ontwikkeling doormaakt. Dit jaar won hij bijvoorbeeld de Strade Bianche voor junioren en de Classique des Alpes. Maar dan wel in het truitje van de juniorenformatie van Decathlon CMA CGM, terwijl Matisse heel bewust voor het Visma Lab Development Team koos.
Vaak zie je dat broers samen in de ploeg rijden, en volgens vader Geert is het ergens ook een droom om dat ooit te realiseren. Maar voor nu maakt Van Kerckhove zijn eigen keuzes. “We doen dezelfde hobby en het is heel plezant om vaak samen te gaan fietsen en trainen, maar je moet begrijpen dat ik en mijn broer qua karakter toch heel anders zijn.”
“Ik heb zelf ook een gesprek gehad bij Decathlon, maar ik voelde dat die ploeg mij niet zo goed lag. Bij Decathlon was het iets serieuzer, denk ik. Mijn broer heeft dat graag, en ik niet zo. Die ploegen zijn compleet anders, merkte ik snel. Terwijl het eerste gesprek dat ik met Visma Lab had, iets sympathieker over kwam. Ik had meteen zoiets van: dat is het. Het was meteen plezant, er werd gelachen, er was de juiste klik met Robbert de Groot, die ook mijn trainer is. Ik heb geen seconde moeten twijfelen over mijn keuze.”
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.