Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 175 176 177 178 »
InigoMontoya

Mochten ze bellen om Bravo te ruilen voor Van Kerckhove zou ik meteen ophangen.

LaatsteWiel

Zingle abandon. Onder het mes en dan maar hopen op betere tijden. Piganzoli zal er vandaag wel voor willen gaan, toch?

AWestie
Lec_ver16
Misschien moeten we het telefoonnummer van de scout van Soudal-QuickStep eens opzoeken. Want zelfs z...

Bij de SQS devo's en voorganger Klein Constantia zit al sinds mensenheugenis een grote verscheidenheid aan renners. Enric Mas, Alaflip, Lecerf, om maar een paar te noemen.

Je punt is al talloze pagina's duidelijk, maar je komt ook niet echt verder dan een beetje rondwijzen terwijl genoeg posters op je reageren.

InigoMontoya

Ze zitten ondertussen netjes met drie renners in een favorieten groep van 18. Aanvallend aan het koersen, met nu Rowe die mee zit met drie anderen.

Ze gaan vast allemaal nooit de Tour de France winnen, maar naast Van Kerckhove zouden die andere twee ook gerust over enkele jaren goede WT-renners kunnen blijken. Wellicht niet bij Visma natuurlijk, maar gênant rijden ze niet rond.

Ik vind Rowe zelf een interessante renner om over na te denken. Zonder twijfel een profwaardig talent, maar misschien ook een renner die binnen een ploeg als Visma veroordeeld zal zijn tot knechten voor betere renners, terwijl dat niet volledig aansluit bij zijn specieke kwaliteiten. Beetje vergelijkbaar met Huising. Ik vind hem wat dat betreft eigenlijk meer een typische renner voor EF.

Laatst gewijzigd
Lec_ver16
InigoMontoya
Mochten ze bellen om Bravo te ruilen voor Van Kerckhove zou ik meteen ophangen.

Ik ben het hier met je eens.

Maar ik begrijp het beleid van Visma nog steeds niet. Ik snap dat ze niet op zoek zijn naar meer klimmers omdat veel van hen (Graat, Straune-Mittet) simpelweg niet geschikt bleken, maar ze kunnen ook niet doorslaan naar het andere uiterste en helemaal niets doen en toekijken hoe andere teams het beter doen.

Ze hebben Matisse als kopman aangesteld om deze gaten op te vullen. En het resultaat is al zichtbaar.

Laatst gewijzigd
Kelderfan

In de TdS dames zijn ze nu nog met z'n drieen overgebleven. Tijdrit De Vries redelijk goed.

Kelderfan
InigoMontoya
Ze zitten ondertussen netjes met drie renners in een favorieten groep van 18. Aanvallend aan het koe...

Waarom moet Rowe naar EF; want zo'n renner kun je er beter bij hebben lijkt. Hij komt steeds bovendrijven.

InigoMontoya

Volgens mij zijn ze op zoek naar goede renners die aansluiten bij hun manier van werken. Daarin zoeken ze ook naar klimmers. Nordhagen haalde ze enkele jaren terug nog en volgens mij hebben ze dit jaar bijvoorbeeld Mernik en Pitak specifiek gehaald voor hun potentie als klimmers. Zonder de winnaar van de Tour de France van 2031 in je beloftenteam ben je nog niet meteen aan het toekijken hoe anderen wel met klimtalent bezig zijn.

Van Kerckhove doet het inderdaad uitzonderlijk goed. Anderhalf jaar geleden nog binnen gehaald als huis- tuin- en keukentalent, maar ondertussen een winnaar van meerdere meerdaagse wedstrijden.

InigoMontoya
Kelderfan
Waarom moet Rowe naar EF; want zo'n renner kun je er beter bij hebben lijkt. Hij komt steeds bovendr...

Waarom concludeer je dat Rowe naar EF moet?

Lec_ver16
InigoMontoya
Volgens mij zijn ze op zoek naar goede renners die aansluiten bij hun manier van werken. Daarin zoek...

"Gemiddeld talent"? Van Kerckhove stond twee jaar geleden al op het podium van het WK tijdrijden in Zürich, achter Seixas. Visma was zeker niet de enige die interesse in hem had.

Uiteraard moeten we afwachten, maar Mernik, Pitak, Goszczurny... geen van hen is een uitzonderlijk talent dat kan concurreren met Finn, en ze hebben zelfs niet het niveau van Red Bull-knechten zoals Blanc. Sterker nog, als ze de taak aankonden, zouden ze als kopmannen aan deze Giro Next Gen en de Giro d'Avenir zijn begonnen in plaats van die verantwoordelijkheid aan Matisse over te laten. De scouting werkt gewoon niet op dat gebied, en daar moeten ze zich in verbeteren.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel
Lec_ver16
Ik ben het hier met je eens. Maar ik begrijp het beleid van Visma nog steeds niet. Ik snap dat ze ni...

Het is wat tegenstrijdig om bij het punt dat je wilt maken Staune-Mittet als illustratie te gebruiken. Hij was het toptalent van zijn generatie, won de Giro next gen - maar brak bij de profs niet door. (Soms wordt gesuggereerd dat Scandinaviërs al zo jong volgroeid zijn en professioneel trainen waardoor er minder rek op zit). 
Ik wil maar zeggen: resultaten bij de beloften zijn niet altijd de beste graadmeter. Het gaat in elk geval nooit in een rechte lijn. Wie was die Spaanse jongen ook alweer die in l'Avenir alles aan bonken reed op de Finestre? Nog weinig van vernomen. 
Ik geloof ook niet dat ze bij het devo team niet proberen goede klimmers te scouten. Maar de concurrentie - waarbij geld volgens mij ook op die leeftijd al steeds vaker een rol speelt - zal groot zijn. Waarbij het denk ik geen voordeel is dat de ploeg in NL gevestigd is.

InigoMontoya
Lec_ver16
"Gemiddeld talent"? Van Kerckhove stond twee jaar geleden al op het podium van het WK tijdrijden in...

Ik zie momenteel een Visma talent een stuk beter omhoog gaan dan Blanc.

Daarnaast rijden die andere twee (geen idee waarom je die Poolse jongen steeds een klimmer noemt) pas een paar maanden bij Visma. Tamelijk merkwaardig om daar nu al een oordeel over te hebben.

InigoMontoya

Ik moet bij deze discussie steeds aan Brenner en Vandenabeele denken, en aan bijvoorbeeld Lipowitz op het podium van de Tour de France van vorig jaar.

Het zou mij redelijk terughoudend maken in het spreken over zekerheden, wanneer het gaat over jongens van negentien en jonger.

xistnc

Kun je nagaan als ze die Rowe wél goed tot klimmer hadden opgeleid!

Kelderfan
LaatsteWiel
Het is wat tegenstrijdig om bij het punt dat je wilt maken Staune-Mittet als illustratie te gebruike...

Dat is zeker zo. 'T geld spreekt zeker mee in de keuzes van de talenten; maar toch mag daar wat meer aandacht aan worden geschonken.

Want talent Rowe is de laatste, die de gele kleur aan 't verdedigen is. Die jongen lijkt mij een goeie om erbij te halen. Dan maar 30 ipv 24.

Kelderfan

Hij Rowe wordt vandaag 2e. in een bergrit. Wat wil je nog meer.

xistnc

Van jou wil ik niks meer dan dat je hier PCS overtypt, Kelly. Met her en der wat onbegrijpelijke koppelwoorden ertussen.

Lec_ver16
Kelderfan
Dat is zeker zo. 'T geld spreekt zeker mee in de keuzes van de talenten; maar toch mag daar wat meer...

Bovendien praten we alsof Visma een zwak team is. Soudal heeft een kleiner budget en doet het op dit gebied gewoon beter. Hetzelfde geldt voor Bahrain en Decathlon.

Het is simpelweg een kwestie van middelen en geld efficiënter gebruiken. Misschien zou het helpen als Visma JEGG zou overnemen en volledig onder hun controle zou brengen.

Kelderfan
InigoMontoya
Ik zie momenteel een Visma talent een stuk beter omhoog gaan dan Blanc. Daarnaast rijden die andere...

Nou die jongen kan ten minste mee omhoog. Ja dat Blanc niet elke dag mee doet is een feit. Maar Finn haalde 't vandaag ook niet.

LaatsteWiel

Brennan, Rex (die nu weer alles geeft), Van Kerckhove, Barry waar ik veel van verwacht: we mogen op verschillende vlakken volgens mij niet klagen. Je kunt niet op elk front de beste renners hebben. De Finns van deze wereld zijn gewoon echt uitzonderlijk.

xistnc

Tim Rex is weer heerlijk aan het timrexen.

Kelderfan
Lec_ver16
Bovendien praten we alsof Visma een zwak team is. Soudal heeft een kleiner budget en doet het op dit...

Dat is zeker zo en ik ben 't met je eens; dat 't team daar werk van maakt. Want tegenwoordig is het vroeg scouten een noodzaak.

Kelderfan
LaatsteWiel
Brennan, Rex (die nu weer alles geeft), Van Kerckhove, Barry waar ik veel van verwacht: we mogen op...

Barry is nog te jong om nu al de stap te maken; die zie ik ook als komend talent, maar ja laat hem nog even sterker worden.

Eliott Rowe, waar ik langer mee kom, kan die stap zeker zetten. En volgend seizoen kunnen zij een stel overbodige renners lozen. Je weet wel wie ik bedoel. Ook Behrens met een vervelende blessure zie ik niet verder komen.

Kelderfan

Piganzoli Go, go. Tijmen Graat doet gelukkig ook mee. Dus Nederlandse renners zijn er wel.😀

Laatst gewijzigd
InigoMontoya
xistnc
Tim Rex is weer heerlijk aan het timrexen.

Graat daarna nog met een lekkere doorgedreven doorrag-kopbeurt.

Sterk ingeleid deze aanval van Piganzoli.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 175 176 177 178 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.