Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 19 ... 140 141
AWestie

Het jammere is dat we pas aan het eind van het seizoen de eindafrekening kunnen maken. Als ze inderdaad niet verder komen dan 20-25, ook al heeft de ploeg ze zoals gewoonlijk vooral in WT-koersen gesprokkeld, kan ik er prima in meekomen dat de ploeg niet meer tegen de het overtal aan grote teams kan opboksen. Zitten ze weer rond hun gebruikelijke 40 (laten we 10% marge inbouwen), kan ik de ploeg bijna als een van de stabielste factoren in het profpeloton beschouwen.

De Ezel van Eindhoven
AWestie
Het jammere is dat we pas aan het eind van het seizoen de eindafrekening kunnen maken. Als ze inderd...

Het presteren van een wielerploeg kan je niet meten op aantal overwinningen. 2 Grand Tours winnen is altijd een goed seizoen, voor elke ploeg. De Tour winnen ook. 

Per ploeg zijn de doelstellingen, het budget en de huidige selectie anders. Het seizoen van Soudal Quick Step (54 overwinningen) zou voor Visma vorig seizoen een teleurstelling geweest zijn. 

Uiteindelijk gaat het in de grote wedstrijden om je kopman. Als een ploeg Pogacar, Vingegaard, Evenepoel of Van der Poel heeft, dan hebben ze waarschijnlijk een mooi seizoen. 

Voor de fans komt de perceptie van een mooi seizoen vaak uit het onverwachte. Yates die de Giro wint, Bini die de groene trui pakt, een jonge renner die doorbreekt.

Zo heb ik vorig seizoen genoten van Brennan en de Giro winst. Bij Decathlon kijken ze uit naar wat Seixas en de nieuwe sprinters kunnen. Bij Ineos en UAE wat talentvolle AK jongens, bij EF het verlengen van Healy en bij Bora de komst van Evenepoel. Als je je eigen verwachtingen een beetje kan managen gaat het waarschijnlijk een prachtig jaar worden. Maar voor de helft van de mensen op dit forum zie je meteen dat ze teleurgesteld gaan zijn, wat er ook komt.

Maandag alweer de UAE Tour, ik heb er zin in!

Yeez

@awestie persoonlijk vind ik het aantal zeges totaal niet relevant, maar wel welke koersen je wint. Als je 2 monumenten en 2 grote rondes wint, maar totaal 21 koersen, rij je dan een slecht jaar? Je sprint doet bijvoorbeeld een zwaarder wt programma met minder kansen op sprints.

AWestie
Yeez
@awestie persoonlijk vind ik het aantal zeges totaal niet relevant, maar wel welke koersen je wint....

Klopt, maar ben je met die cijfers hypothetisch in verval of heb je gewoon andere prioriteiten gesteld in een competitiever speelveld?

Yeez

Die prioriteiten stellen is geen kwestie van keuzes maken, maar van moeten. Je hebt minder toppers over de gehele breedte dan pakweg 2/3 jaar geleden. 

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel

40 overwinningen gaat heel lastig worden. Beste renners zijn geen veelwinnaars (meer) - Vingegaard, WvA, Jorgenson -, Kooij weg, Brennan veel zwaarder programma. En ook geen zege-zekere aankopen. Vorig jaar kwam er ook in de breedte al weinig terecht van meer winnen met meer renners, zoals het doel was.

Lemmen trouwens pols gebroken. Vier weken niet buiten fietsen, geen Paris-Nice. Kan misschien nog voor Giro, maar hij heeft ook nog geen probleemloos seizoen kunnen rijden helaas (kon niks doen aan deze val).

defietser

Toppers genoeg. Nordhagen, Piganzoli, Hagenes, Zingle, Laporte, Jorgenson. Tulett. En dan heb ik het nog niet eens over van Aert, Vingegaard, Brennan.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel
defietser
Toppers genoeg. Nordhagen, Piganzoli, Hagenes, Zingle, Laporte, Jorgenson. Tulett. En dan heb ik het...

We hadden het niet over (steen)goede renners maar over (veel)winnaars - een groot verschil in deze sport.

AWestie
Yeez
Die prioriteiten stellen is geen kwestie van keuzes maken, maar van moeten. Je hebt minder toppers o...

Hoe bedoel je van moeten?

Misschien ben ik ook te pragmatisch, maar hoe kan je verwachten dat een ploeg ieder jaar zes gooit als in de afgelopen jaren twee keer je grootste sprinter en één keer een rondefenomeen je team verlaten? Hoe meer ik naar de resultaten door de jaren heen kijk hoe meer ik het eigenlijk bijzonder vind dat het zo'n stabiele ploeg is terwijl ieder jaar wel een sterke renner vertrekt.

Wouter1998

Ik verwacht toch wel dat Vingegaard Parijs Nice rijdt ook i.v.m. de TTT. En wat als Lemmen de Giro niet haalt? Barre als vervanger?

Yeez

@awestie daarmee geef je het toch al aan? Elk jaar vertrekken er meer toppers. Dat ze met de selectie die ze hebben naar behoren presteren a la, maar het gevolg is wel minder zeges en niet meer over de gehele breedte meedoen.

S. Morgenstern

Hij geeft toch ook aan dat ondanks dat die toppers vertrekken (van Groenewegen en Dumoulin tot Roglic en Kooij), de basis qua overwinningen en prestaties eigenlijk heel stabiel is? Mede doordat enkel praten over vertrekkende renners slechts de helft van het verhaal is.

De renner die de afgelopen edities van Parijs-Nice won reed moest twee jaar geleden tenslotte nog zijn eerste koers voor Visma rijden. De renner die de komende jaren waarschijnlijk het meest gaat winnen voor deze ploeg was bij wijze van spreken nog een middelbare scholier toen Roglic vertrok.

Volgens mij kan iedereen zien dat het speelveld aan de top drukker bezet is en dat de luxe om met nagenoeg iedereen te concurreren waar het het aantrekken van renners betrof er niet meer is. Dat neemt echter niet weg dat de prestaties nog altijd op niveau zijn en er geen aanleiding is om een ploeg in verval waar te nemen.

AWestie

Daarbij is het wel goed om te benadrukken dat gevoelsmatig die basis wel brozer aan het worden is. Waar je vroeger gegarandeerd succes had met voornamelijk Roglic, is die vanzelfsprekendheid wel weg. Om een andere discussie van eerder er doorheen te fietsen: Van Aert en en in mindere mate Vingegaard hebben ook niet altijd het geluk aan hun kont hangen helaas.

kelderfan
S. Morgenstern
Hij geeft toch ook aan dat ondanks dat die toppers vertrekken (van Groenewegen en Dumoulin tot Rogli...

Je zet Brennan meteen wel hoog in 't zadel. Laat die jongen nog even groeien. Met het afscheid van o.a. Kooij en Benoot wordt 't denkelijk een lastig jaar.

Vorig jaar met het halen van McLay kon je 't al aanvoelen. Dat 't budget helaas te krap is tov de grote ploegen in opkomst. Het team "gele bijtjes" moet alle zeilen bijzetten om niet de weg van Ineos te volgen. Die komen gelukkig wat terug van de neergang. Hopelijk kan Team Visma | LaB de boel rechtzetten.

Hopelijk geven Vingegaard,  Van Aert en Laporte het goeie voorbeeld. Dan kunnen de jonge talenten hun vleugels uitslaan met 't talent Mathieuw Brennan voorop natuurlijk.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern
kelderfan
Je zet Brennan meteen wel hoog in 't zadel. Laat die jongen nog even groeien. Met het afscheid van o...

Wie zie jij dan meer winnen dan Brennan? Afgelopen seizoen heeft toch wel voldoende aangetoond, dat ze met hem een smaakmaker van de bovenste plank in huis hebben? Ik zou niet weten waarom je daarover op de rem moet trappen.

S. Morgenstern

Duidelijk verhaal! Mooie opening naar een veel genuanceerdere discussie.

Waarbij het wat mij betreft de vraag is of stoppen na acht seizoenen met succes binnen zo'n aanpak te werken (in een sleutelrol wat betreft het neerzetten van die aanpak), omdat je het plezier kwijt bent, betekent dat die aanpak niet de juiste is of dat acht jaar met succes en veel opoffering werken eigenlijk niet al vrij lang is.

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
Wie zie jij dan meer winnen dan Brennan? Afgelopen seizoen heeft toch wel voldoende aangetoond, dat...

La Porte natuurlijk.

kelderfan

Chladonova is de beste bijtje en wordt vandaag 3e. na Vollering natuurlijk in Setmana Ciclista Volta enz.

Ook jongeling Reijnhout heeft zich goed geweerd.

kelderfan

Bij Laporte is de winstkans groot als hij meedoet en verder zal Brennan echt niet meer zoveel ruimte krijgen. 

En ja  hopelijk is Wout van Aert weer snel de oude en dat vergroot de winstkans ook. Go, go Wout van Aert.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern
kelderfan
La Porte natuurlijk.

Hoeveel overwinningen hebben beide renners de laatste vijf jaar behaald?

LaatsteWiel
S. Morgenstern
Wie zie jij dan meer winnen dan Brennan? Afgelopen seizoen heeft toch wel voldoende aangetoond, dat...

Niemand, en dat lijkt me eerder een probleem dan een geruststelling. Want Brennan rijdt echt een veel zwaarder programma met weliswaar een grote ronde, maar minder een weekse rondes en alleen maar World Tour-eendaagse. En hij en Van Aert in de Vuelta beperkt gek genoeg ook zegekans vanwege vergelijkbaar profiel. 
In het algemeen: dat een 20-jarige de topscorer van een topploeg moet zijn, lijkt me ook wel veel gevraagd. Vorig jaar was hij the new kid, nu zullen ze echt wel naar hem kijken. Wat dat betreft zit er meer rek op Van Aert, in zeges althans. Want die twee van vorig jaar waren geweldig, maar voor een renner van zijn niveau ook veel te karig. Ik ben benieuwd of er weer meer in zit.

S. Morgenstern
LaatsteWiel
Niemand, en dat lijkt me eerder een probleem dan een geruststelling. Want Brennan rijdt echt een vee...

.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern
LaatsteWiel
Niemand, en dat lijkt me eerder een probleem dan een geruststelling. Want Brennan rijdt echt een vee...

Waar het het totaal aantal overwinningen betreft zou je dat een probleem kunnen noemen inderdaad. Wat mij betreft alleen maar goed dat ze Brennan een programma op maat geven. Wanneer een renner dat niveau laat zien, dan doet leeftijd er veel minder toe en moet hij gewoon de koersen rijden die bij hem passen. Ik zou het een groter probleem vinden, wanneer ze hem voor het totaal aantal overwinningen van de ploeg in mindere koersen op gaat stellen. Dat laatste is wat mij betreft totaal ondergeschikt.

kelderfan

Oh, ja Rosita Reijnhout wordt uiteindelijk 7e. in 't veld vandaag.

LaatsteWiel
S. Morgenstern
Waar het het totaal aantal overwinningen betreft zou je dat een probleem kunnen noemen inderdaad. Wa...

Ben ik met je eens. Maar een opkomende sprinter voor, zeg, Duinkerke of Deutschland. Of een Scaroni-achtige rittenkaper, daar is elke ploeg mee geholpen denk ik. Ook om de druk wat weg te halen bij de kopmannen. En zulke types heeft TVL te weinig. 

1 2 ... 19 ... 140 141

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.