Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 224 ... 308 309
AWestie
Lec_ver16
We moeten een vervanger voor Vingegaard vinden. Genoeg met Testaftion of de renners van Bardiani. Pl...

Is goed, ik zoek hier wel even oké?

Surprise Team TVL

Haugetun won trauwens een klimtijdrit van 14,9 km op de Grand Colombier. Alleen Noval bleef op 12 seconden enigszins in de buurt van de Noor. De talentvolle Noor die voorheen voor het jeugdtraject van Visma uitkwam, koos voor een profcontract bij Uno X. 

theking
Lec_ver16
Een team dat zichzelf tot de top rekent en wil wedijveren met UAE Team Emirates, kan niet negeren da...

De tour wordt wel gewonnen door Pogacar aan te trekken toch? Dat is toch wat je wil en eist van Plugge?! Want dit is namelijk een verschrikking. Een renner die 2x de tour, de giro, de vuelta en podium in de vuelta en 3x 2e in de tour. Een van de beste grote ronderijders ooit en dat in een tijdperk van misschien wel de beste ooit. Maar toch is het een verschrikking, dat het je uberhaupt uit je toetsenbord krijgt. 

LaatsteWiel
YogiBear
Plek2 realistisch gezien mee eens. Ik denk ook dat de ploeg/Vingegaard/ de sponsors daar het liefst...

Misschien in het laatste weekend? Maar dan zou ik in de ritten daarvoor eerst genoeg marge verzamelen om niet helemaal "dood" te gaan en dus eerst die tweede plek veilig Te stellen. Dan maar iets behoudender, en wachten tot achter je het spel om plek 3 ontbrandt tussen Lidl-Trek en RedBull. Maar vandaag was mijns inziens van allebei net niks: niet gereden toen er iets te halen viel (demarreren voordat Pogacar ging, ook al liep je dan op een counter), wel gereden toen het niet nodig was.

Lec_ver16
theking
De tour wordt wel gewonnen door Pogacar aan te trekken toch? Dat is toch wat je wil en eist van Plug...

Niemand heeft dat gezegd. Wat gesuggereerd wordt, is dat Vingegaard dichter bij andere kanshebbers voor de Tour komt dan bij Pogacar, en dat het tijd is om na te denken over de dag erna. Om na te denken over een andere leider.

Ik vind het nu al erg vermoeiend dat Vingegaards entourage (inclusief zijn vrouw) ervoor heeft gezorgd dat het team dit jaar zo eenzijdig lijkt te zijn, gefocust op het verdedigen van de tweede plaats zonder de knechten enige vrijheid te geven.

Freggel

Pogi lijkt veruit de sterkste. Shit happens

InigoMontoya

Ik zou zelf ook voorstander zijn van meer vrijheid voor de knechten. Ondanks de geringe kansen die er zijn voor de vluchters. Kuss, Piganzoli en Hagenes zouden momenteel vanuit een kopgroep die op geschikt terrein de zege van het peloton krijgt zeker niet kansloos zijn.

Dat die vrijheid er niet is wil echter niet zeggen dat ze de tweede plaats aan het verdedigen zijn. Alle uitlatingen vanuit de ploeg doen juist uitschijnen dat ze nog denken voor de eindwinst te rijden. Ik vind dat wel iets aandoenlijks hebben.

Wat mij betreft overigens ook wat ze moeten doen, als ze dan toch beslissen met zijn allen voor Vingegaard te rijden. Ik zie ze dan liever daar vol voor gaan en de deksel op de neus krijgen, dan dat ze met een tweevoudig winnaar zich neerleggen bij een tweede plek.

Lec_ver16

Ik denk dat iedereen het erover eens is dat dit, zowel individueel als collectief, Visma's slechtste Tour in lange tijd is geweest.

InigoMontoya

Ik denk dat deze Tour nog bezig is.

Turtleheads_up
Lec_ver16
Ik denk dat iedereen het erover eens is dat dit, zowel individueel als collectief, Visma's slechtste...

Tot nu toe wel ja. Tegelijkertijd hebben ze de TTT gewonnen en staat Vingegaard tweede. Dat is beter dan vrijwel alle andere ploegen...

Nog maar ff wachten met het eindoordeel, en niet vergeten dat ze veel wisselingen hebben toegepast in de oorspronkelijke Tourploeg (en dat ze, denk ik, iets te lang met dezelfde kleine kern de grote rondes doen).

LaatsteWiel

Wordt nu bij elke post de disclaimer verwacht dat "Parijs nog ver" is? Het spreek lijkt me voor zich dat elke bijdrage gedurende een grote ronde (ook die over de "indrukwekkende" Vingegaard in week 1) een tussenstand zijn, anders kunnen we het forum wel sluiten tot na de laatste etappe. Al zijn er soms wel redenen om wel/niet te verwachten dat het allemaal nog helemaal anders gaat worden (ik denk het niet).

InigoMontoya

Nee, enkel bij de posts die al een eindoordeel klaar hebben over deze Tour de France.

Freggel
Lec_ver16
Ik denk dat iedereen het erover eens is dat dit, zowel individueel als collectief, Visma's slechtste...

Zo denk ik iig niet. Vind het allang mooi dat Hagenes hier rijdt, en dat Piganzoli zo goed presteert na zijn prima Giro. En dat (elk nadeel heeft z'n voordeel) dat er straks een prachtige Vuelta ploeg staat met Van Aert en veel jonkies. Dat is lang geleden hoor.

Laatst gewijzigd
Poeksel
Lec_ver16

Slechter dan twee jaar geleden, toen Visma na tien etappes nog geen etappe had gewonnen en Vingegaard derde stond in het klassement?

pirazzi

Twee jaar geleden werd Jonas Vingegaard nog vierde in etappe 7, een individuele tijdrit over 25,3 km. In deze Tour hetzelfde resultaat halen in etappe 16, een individuele tijdrit over 26,1 km zou al boven verwachting zijn met concurrenten als Evenepoel, Pogačar, Ganna , Arensman etc. Dan vergeet ik nog Joshua Tarling 

Laatst gewijzigd
Kelderfan
InigoMontoya
Nee, enkel bij de posts die al een eindoordeel klaar hebben over deze Tour de France.

Een eindoordeel is inderdaad te vroeg; want na race 14 Le Markstein moet e.e.a. wel duidelijk zijn. Zo'n rit na de rustdag geeft natuurlijk een vertekenend beeld. Maar het ziet er niet rooskleurig met alleen jongeling Piganzoli op niveau. En niet te vergeten Per Hagenes, die ondanks de hitte nog steeds goed meedraait. Die zal een stap hebben gezet.

InigoMontoya
Kelderfan
Een eindoordeel is inderdaad te vroeg; want na race 14 Le Markstein moet e.e.a. wel duidelijk zijn....

Wat mij betreft halen Kuss en Piganzoli beide een prima niveau; een mindere dag gecombineerd met een dag bij zo'n beetje de beste tien vind ik voor zulke knechten zo'n beetje wat je mag verwachten. Kuss werkt zijn grote rondes al jaren op deze manier af en Piganzoli doet voor het eerst een dubbel.

Wanneer ze beide tot nu toe constant op hun beste niveau hadden geklommen had het er overigens niet meer of minder rooskleurig uitgezien toch? Volgens mij wordt dat volledig bepaald door de verhouding met Pogacar die opnieuw enkele niveaus beter blijkt dan Vingegaard. Welke mogelijkheden had jij gezien met een betere Kuss, Piganzoli en Jorgenson?

Kelderfan
InigoMontoya
Wat mij betreft halen Kuss en Piganzoli beide een prima niveau; een mindere dag gecombineerd met een...

Je ziet 't aan Del Torro, dat die jonge talenten niet elke dag top zijn. Maar het ontbreken van Jorgenson in de finales is set-back. Want gisteren kon alleen Piganzoli mee en die moest ook nog de kar trekken voorafgaande aan de finale. Toen zat Jonas alleen met een aantal concurrenten in zijn wiel. Dat deed voor mijn gevoel de deur dicht.

Nee van Kuss kon je niet te veel verwachten door zijn tanden-issue. Dus Simon Yates wordt in deze node gemist en daar is nog steeds geen vervanger voor gehaald. Want alle gegadigden zeggen keihard nee met Hindley voorop.

YogiBear

Artikel bij de Leiderstrui geeft volgens mij duidelijk aan waar het op dit moment aan mankeerd en wat we ook allemaal weten; poen. Vingegaard is nog steeds de een na beste ronderenner, dus dat gaat zo goed als het mogelijk is en de huidige omstandigheden. Als iedereen fit, in vorm en gezond is, staat er nog steeds een top ploeg, maar je mist in de breedte net die 2-3 renners van hetzelfde niveau als bv Van Aert, Laporte en Yates die zonder kwaliteitsverlies opengevallen plekken in kunnen nemen, wat bij UAE wel kan. Er zitten nog steeds talenten bij Visma die over 2-3 jaar wel die rol vergelijkbaar kunnen oppakken (Hagenes, Rex, Piganzoli, Nordhagen, Brennan), maar op dit moment is er gewoon duidelijk een gat. Een extra, jonge, top ronderenner is wat mij betreft dan de tweede stap en het kersje op de taart.

Kelderfan
InigoMontoya
Kelderfan
Je ziet 't aan Del Torro, dat die jonge talenten niet elke dag top zijn. Maar het ontbreken van Jorg...

Maar wat was er daadwerkelijk anders gegaan wanneer naast Piganzoli ook Jorgenson daar nog had gezeten? Pogacar is dan toch nog steeds twee maatjes te groot voor Vingegaard?

Lec_ver16
YogiBear
Artikel bij de Leiderstrui geeft volgens mij duidelijk aan waar het op dit moment aan mankeerd en wa...

Absoluut. Alle prioriteit bij het aantrekken van nieuwe spelers moet liggen bij iemand als Seixas of Finn. Dat zou een hoop problemen oplossen.

YogiBear
Lec_ver16
Absoluut. Alle prioriteit bij het aantrekken van nieuwe spelers moet liggen bij iemand als Seixas of...

En dat zie ik dus net anders. En dat lees ik ook niet uit het artikel. In de breedte mist Jumbo net die 2-3 renners. Je moet je basis eerst op orde hebben, vooral omdat je met Vingegaard de komende drie jaar echt nog wel vooruit kunt. Als je je basis op orde hebt, dan pas die volgende stap. En als er echt een top sponsor bijkomt, kan dit wellicht gelijk. Of als je je basis voldoende kunt versterken met één gerichte aankoop van een type alas Van Aert. Waarbij ik niet zou weten, wie dat dan moet zijn, gegeven dat Wellens waarschijnlijk geen optie is.

LaatsteWiel
Poeksel
Slechter dan twee jaar geleden, toen Visma na tien etappes nog geen etappe had gewonnen en Vingegaar...

Toen waren de verwachtingen natuurlijk veel lager vanwege de gruwelijke val in Baskenland - en won hij alsnog de rit waar hij gister 7e in werd op driekwart minuut van Pogacar. Dus ik zou innderdaad zeggen: vooralsnog minder indrukwekkend. Ik begrijp ook echt niet waarom hij zelf gister zei dat hij "happy" was. Als je komt voor geel, je wordt er elke rit die ertoe doet afgereden en hebt zelf nog niet een keer kunnen aanvallen. Nou ja, we zullen maar uitkijken naar die befaamde derde week. Ik hoop het in elk geval.

Surprise Team TVL

Jorgenson ziekjes, na val gisteren. Wordt geïsoleerd van de groep.

1 2 ... 224 ... 308 309

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.