Er bestaat een aanzienlijk risico dat Vingegaard zijn tweede plaats in deze Ronde van Frankrijk verliest. Visma's verhaal dat hij "sterker is in zijn tweede Grand Tour" lijkt volkomen onjuist.
Ik hoop dat dit een waarschuwing is. Hopelijk keert Van Aert terug voor de Ronde van Frankrijk van 2027, worden andere doelen nagestreefd en heeft Visma een nieuwe jonge leider die Vingegaard kan begeleiden. Want het is duidelijk dat hij aan het einde van zijn carrière is.
En wat betreft Haguetun. Dat verbaast me niet. De Groot is allergisch voor alles wat ook maar enigszins op een veelbelovende klimmer lijkt.
Oja en ik schrijf ook altijd in de tegenwoordige tijd - "is op zijn sterkst" - over het verleden. Als het over vorig jaar ging, waarom zou je het dan überhaupt inbrengen in een discussie over het verloop van deze Tour...
Nah ik hou het na vandaag liever bij bijdrages over de belangrijkste wedstrijd - net als degene op wie jij zo snedig meende te reageren. Ik dacht dat jij zo wars van polemiek was.
Breukink zegt volgens mij een aantal dingen: 1)Ze hadden de overwinning niet zo mogen vieren, wat ik zelf een onzin opmerking vind. 2) het loopt minder bij Visma en zeker in vergelijking met UAE, wat volgens mij niet echt een discussie is en duidelijk is. 3) Ze hadden zondermeer het financiële aanbod van Lidl-Trek moeten matchen. Vind ik een onzin opmerking omdat het ten eerste niet om het financiële ging en ten tweede we geen idee hebben wat dat aanbod is en het in de mogelijkheden van Visma lag om te matchen. 4) Plugge die praat over aantrekken van Seixas. Ik denk terechte opmerking. Was in mijn ogen ook vreemd dat Plugge dit noemde en zeker op dit moment en in detail.
Ik word er wel een beetje moe van dat er steeds wordt gedaan alsof er twee gelijke partijen zijn die hier steeds tekeer gaan tegen elkaar en allebei evenveel ´schuld´ hebben. Terwijl het voor mij toch vrij duidelijk één persoon is die de hoofdverantwoordelijke is. Maar goed..
Nog even iets hoop uitspreken (geen verwachting, voorspelling of zekerheid). Ayuso was in het interview heel duidelijk wie de sterkste is na Pogacar. Dat was volgens hem zonder twijfel Vingegaard. Zegt niets over de stand van morgen of op het eind van de Tour, maar het betekent wel dat Vingegaard de tweede plaats echt wel moet kunnen halen.
Leg eens uit hoe je dat bedoelt. We weten dat het niet puur financieel is. Daarmee weet je dus niet of financieel matchen überhaupt had uitgemaakt. Ook weet je niet of Visma die financiële mogelijkheden heeft. Dat we graag hadden gezien dat Niermann zou blijven is daarbij geen enkel discussiepunt.
Ik vind het een heel goed idee om voor de komende Tour de Frances breder in te zetten en veel meer te gaan voor het najagen van ritwinst. Ik denk dat je op die manier een ronde ook heel mooi kan kleuren en een stempel kan drukken.
Ik ken het verhaal van de renner niet. Waar heb jij gelezen dat hij door De Groot aan de kant is geschoven?
Ik heb niet gezegd dat De Groot hem aan de kant heeft geschoven. Hij kreeg gewoon een aanbod van Uno-X, en dat leek hem waarschijnlijk aantrekkelijker (naast het feit dat het een Noors team is).
Ik zeg dat De Groot er vreselijk slecht in is om klimmers te scouten en te veel nadruk legt op klassiekerrenners in zijn teamstructuur. Maar dit is geen nieuw probleem. Ik zeg dit al een tijdje.
Een team dat zichzelf tot de top rekent en wil wedijveren met UAE Team Emirates, kan niet negeren dat hun leider al in de laatste fase van zijn carrière zit en dat er geen vervanger voor hem is.
De Tour de France wordt niet gewonnen met de sprints van Brennan en de negende plaatsen van Piganzoli.
Vingegaards benen worden naar eigen zeggen "beter en beter", toch kon hij niet anders dan zijn eigen tempo kiezen en kon hij de nummers 3 t/m 7 niet lossen (zij kosten hem). Verwarrend, want we hadden juist gister nog gelezen dat ze tevreden waren over week 1. Wat hij zegt over langere klimmen geloof ik dan wel weer. Plek 2 lijkt me helaas hoogst haalbare en ook wel realistisch. Maar ik zou voor het vervolg toch maar iets meer achterom kijken ipv vooruit: Pogacar staat 3,5 minuut voor, de nr 5 staat een minuut achter. En er zitten twee duo's bij.
Plek2 realistisch gezien mee eens. Ik denk ook dat de ploeg/Vingegaard/ de sponsors daar het liefst op koersen. Ik zou zelf graag een keer een 'de dood of de gladiolen' mentaliteit zien, maar ja dat zal waarschijnlijk niet gebeuren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.