Dit is zonder twijfel de slechtste Tour de France voor Visma sinds 2019.
Hopelijk kunnen ze het tij keren voor de rest van de Tour, maar de vorm van de renners is rampzalig.
En dan wil Plugge het hebben over het contracteren van Seixas? Welke reden zou hij daarvoor hebben met het team in deze staat...?
Ik zie hetzelfde. En misschien blijkt het niet nodig, maar toch jammer en ook wel beetje laf dat hij niet aanviel om afstand te nemen van Evenepoel en anderen. De Tour wordt ondergaan zo. Jorgenson (voor val al) en Campenaerts ook weer zeer teleurstellend. Ik zie die hier voorspelde sterke derde week van de ploeg niet snel gebeuren.
Ik durf je bijna niet te vertellen dat een renner die vorig jaar nog bij de junioren van Visma reed vandaag Noval verslaat op de Grand Colombier. Hebben ze weer een toekomstig Tour winnaar aan zich voorbij laten gaan.
Klein lichtpuntje dat Wandel (toch niet echt een klimmer) sneller klim dan broertje Van Kerckhove (maar die is dan ook 1.90 dus uiteindelijk ook niet echt een klimmer).
Aan het laatste sprintje te zien heeft Vingegaard simpelweg de benen niet. Normaal gesproken zou hij altijd wegrijden van renners als Ayuso en Skjelmose.
Je kan moeilijk stellen dat het team absolute topvorm heeft. Piganzoli doet het goed. Kuss was goed richting de Tourmalet, maar valt vandaag tegen. Jorgenson en Armirail hebben nog maar weinig toegevoegd deze Tour. Campenaerts wordt vandaag heel vroeg gelost.
Over Hagenes en Affini valt weinig te zeggen. Die doen hun job.
Je hebt in deze wel een punt, want Jonas lijkt ook niet zo sterk als anders. De enige die positief opvalt is Davide Piganzoli en dat moet toch ook wel te denken geven. Kuss met tandenprobleem had vandaag ook niet en Jorgenson die valt, maar ook uit de boot.
Klinkt misschien gek, maar ik heb echt genoten van Vingegaard vandaag. Duidelijk niet top en toch vol op kop rammen die laatste klim, zonder hulp (terecht hoor, begrijp me niet verkeerd) wetende dat je gelost gaat worden in de sprint. Grote vechter. Kan ik ook van genieten. Ondanks dat het een slecht resultaat is.
Onderaan de streep maakt het niks uit want UAE is toch onverslaanbaar, maar het is wel vrij meelijkwekkend hoe de gehele ploeg hier aan het rondrijden is. Ze komen werkelijk allemaal niet in de buurt van hun normale niveau. Afgezet tegen de opgestelde renners en doelstellingen vooraf is dit voorlopig één van de allerslechtste Tours uit de ploeggeschiedenis.
"Ik zie die hier voorspelde sterke derde week van de ploeg niet snel gebeuren." Laat eens zien wie hier een sterke derde week voorspelt. Wat iets compleet anders is dan er op hopen. Zo wordt een discussie wel heel lastig als je creatief blijft omgaan met wat anderen zeggen.
Breukink kraakt Visma | Lease a Bike na eerste Tourweek; Breukink heeft in deze ook gelijk; want Niermann wordt node gemist in de volgersauto. Want Vingegaard zat alleen met allemaal dankbare volgers. Dit had nooit mogen gebeuren.
Zo kun je alles positief duiden. Ja het was dapper, maar ook dom. Hij staat 2.42 achter. De Lidl- en RB-boys hebben er belang bij Del Toro op achterstand te rijden voor het podium. Nu doet hij dat voor hen en loopt vervolgens zelf op de counter. Daarom: aanvallen, of niet. Dit was slechtste keus.
Misschien kun je volgende keer zelf even terugbladeren ipv mij de maat nemen?
Bedankt Madelnstars, Ik had de cijfers niet paraat, maar Vlab is toch juist op zijn sterkst in de laatste week."
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.