Wat jammer voor Vingegaard.
Als het misgaat, loopt het altijd slecht af (ook al vond ik de prestatie van het team in de etappe van vandaag wel goed). En helaas had het team geen andere doelen voor ogen voor het geval deze ramp zich zou voordoen. Nu rijdt hij de Tour de France als invaller tot etappe 21.
In 2027: een andere jonge leider als reserve aantrekken, en Van Aert en Brennan erbij halen. Dat is een absolute noodzaak.
Nou goed, toch maar weer een poging tot inhoudelijke discussie met mensen die er wel voor open staan:
Mogen we het al gaan hebben over de toekomst van Vingegaard? Zal hij uberhaupt nog doorgaan en zo ja, wat gaan zijn doelen zijn? Als je al zijn interviews van de afgelopen maanden hoorde zal het me ergens niet verbazen dat hij na deze mokerslag het wel best vindt en de handdoek gooit. Hij heeft niks meer te winnen en alles al bewezen. En hij lijkt me totaal niet iemand die nog een paar jaar doorgaat om de bingokaart vol te maken qua koersen.
Ik zou het me goed kunnen voorstellen. Lijkt me mentaal heel moeilijk in dit tijdperk je weer op te laden, als je eigenlijk weet dat je nooit meer het hoogste kunt halen, terwijl je dat al bereikt hebt. Dat is wel anders voor renners die de Tour nog nooit hebben gewonnen. Eendaagse races zijn nooit zijn ding geweest, Giro en Vuelta heeft hij al. En blijkbaar is de angst er na Baskenland niet helemaal uit. Maar goed, hij moet dit eerst verwerken en geen overhaaste beslissingen nemen. Misschien volgend jaar Paris-Roubaix of lekker knechten voor de jonge kopmannen van Lec_ ;-)
Lastig te zeggen natuurlijk. Het zal er ook van afhangen welke blessures hij heeft. Als het wederom een zware blessure is dan zou het wel eens het einde kunnen zijn van zijn carrière.
Ik vind 't shit dat Jonas zo eruit wordt gekegeld. Hopelijk snel de knop om. Want na zo'n jaar met allemaal 1 achter je naam, lijkt mij dit weer een klap voor het moraal.
Het is een dramatische dag voor de gele bijtjes, zegt de NOS-verslaggever.
Piganzoli brengt de gele bijtjes thuis met een 18e. stek.
Wat maakt uitvallen met een sleutelbeen breuk een zwaardere mentale klap (of zelfs mokerslag), dan opnieuw op minuten te worden gereden door Pogacar?
Ik denk eerder dat een derde jaar op rij kansloos verliezen hem mentaal op een ander spoor had gezet, dan uitvallen met een lichte blessure op een moment waarin hij nog vol vertrouwen was in eigen kunnen nu zal doen.
Tuurlijk begrijp ik dat Glebs doelt op het mentale aspect. Als je 1-2 maanden moet herstellen dan is dat mentaal minder zwaar dan 3+ maanden. Tenminste, dat is hoe ik het heb beleefd als iemand die dit in een andere sport op semi-professioneel niveau heeft meegemaakt. Dat is de insteek van mijn bericht.
Verder vind ik het niet nodig om dergelijke sneren uit te delen. Dat we een andere mening hebben over tactiek is prima, maar laten we elkaar in ons waarde laten en open staan voor meningen van anderen.
Ik had wellicht iets meer context mogen toevoegen aan mijn bericht. Ik ben benieuwd hoe de verhouding tussen Vingegaard en Pogacar was geweest op deze klim. We zullen het echter nooit weten en het heeft verder ook geen zin om daar over te praten, natuurlijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.