Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 233 ... 349 350
LaatsteWiel

Ze hebben de koers dus niet hardgemaakt, want de koplopers liepen verder uit en er zaten nog 25 man in de groep. En op een vlak stuk is het terrein er ook niet naar, dan zit de rest fluitend in de wielen. Daar had je iets aan gehad als je bv Evenepoel gelost had.
Nee, tactisch is dit moeilijk te volgen. 

Laatst gewijzigd
InigoMontoya

Waarom had je met zo'n slotklim een aanval verwacht op deze klim?

Kelderfan
PavideDiganzoli
Het idee is om de koers hard te maken. Armirail en Campenaerts kunnen zo op het vlakke stuk het temp...

Dat lijkt mij ook de bedoeling.

GlebS
InigoMontoya
Waarom had je met zo'n slotklim een aanval verwacht op deze klim?

Wat is het nut van Armirail en Campenaerts in deze vallei op kop te laten rijden terwijl alle favorieten lachend in hun wiel zitten?

LaatsteWiel

[reactie op Inigo:] Omdat ze zo hun best hebben gedaan mannen vooruit te krijgen, natuurlijk. Wat was daar dan het plan mee? Nu nemen Campenaerts en Armirail gewoon het werk van Politt over en heb je er precies nul voordeel van, want die rijden net zo hard op kop voor Remco en Pogacar.

(Typisch Forum-middagje weer. Alle commentatoren begrijpen er niks van, maar hier vindt men het wel logisch.)

Laatst gewijzigd
InigoMontoya

Waarom zou UAE een kopgroep met Yates binnen schot willen houden? Ze rijden gewoon om Vingegaard een kans te geven voor de ritwinst te rijden en daarvoor zijn Campenaerts en Armirail nu toch heel nuttig?

Ik begrijp werkelijk niet wat er onbegrijpelijk is aan deze tactiek.

GlebS
InigoMontoya
Waarom zou UAE een kopgroep met Yates binnen schot willen houden? Ze rijden gewoon om Vingegaard een...

Als Campenaerts en Armirail hier niet hadden gereden had Vingegaard exact evenveel kans gehad op de ritoverwinning. Ze zijn een totale non-factor in deze etappe. 

Ik snap werkelijk niet dat je hun rijden hier als nuttig kan bestempelen en de tactiek van Visma als geheel als logisch. 

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel

Laat maar. Als je het niet wilt begrijpen, dan heeft argumenteren blijkbaar geen zin. Het gaat helemaal niet om wag UAE doet, maar om de vraag waarom je renners vooruit stuurt - om ze vervolgens vals plat naar beneden met alle toppers in de wielen op kop te laten rijden. Dat heeft niks te maken met tactiek of "de koers hardmaken". Voorspelling: Pogacar zal ze dankbaar zijn.

LaatsteWiel

Tsja. Ook dat nog. Daalde al drama.

PavideDiganzoli

Tja, dit is klaar. 

LaatsteWiel

Zal wel nagepraat worden over die nachtelijke dopingcontrole. 

YogiBear

Einde Tour Visma en Vingegaard.

Kelderfan
LaatsteWiel
Zal wel nagepraat worden over die nachtelijke dopingcontrole. 

Tijd genoeg voor. 

GlebS

Vingegaard was deze Tour qua stuurvaardigheid zo ongeveer de slechtste renner van het peloton. En zo dan als gekken door die bocht gaan, tsja. 

Laatst gewijzigd
InigoMontoya
LaatsteWiel
Laat maar. Als je het niet wilt begrijpen, dan heeft argumenteren blijkbaar geen zin. Het gaat helem...

Armirail en Campenaerts hielden nu de kopgroep met sterke klimmers binnen schot. Die hadden daar niet gezeten voor dat werk wanneer ze niet vooruit hadden gezeten. Volgens mij is het daarmee volkomen duidelijk wat hun nut was.

Dat kun je niet willen zien. Prima. Nu ook totaal niet meer relevant natuurlijk.

InigoMontoya
GlebS
Vingegaard was deze Tour qua stuurvaardigheid zo ongeveer de slechtste renner van het peloton. En zo...

Hij was in alles het slechts. Relatief in het juiste perspectief dan.

PavideDiganzoli

Piganzoli, Kuss en Jorgenson wellicht nog voor een ritzege later deze Tour de France, al zal dat lastig worden. Gelukkig was Affini mee voor de ritzege in de TTT 😉

GlebS
InigoMontoya

Laat maar zitten, je bent al de hele dag niet echt uit op een serieuze discussie hier. 

Surprise Team TVL

Feest bij Visma Lab Vrouwen, door schitterende 3e overwinning Nienke Veenhoven. Drama bij de mannen na opgave Vingegaard, door crash. De hele ploeg reed voor een etappe overwinning van Jonas, maar dan gaat het goed mis.

Reden te meer om in volgende Tour niet alles op 1 paard te gokken. Met een Van Aert, Laporte en Brennan erbij heb je meer kansen op ritoverwinningen. 

Tdola

Drama. Plan voor vandaag was duidelijk.

Nu ergens voor de overige renners proberen mee te zitten in vlucht voor etappe zege.

Vraag me af of we vingegaard dit seizoen nog ergens terug in koers terugzien, of dat ie van gezin gaat genieten en rust neemt en voorbereid op volgend seizoen. 

LaatsteWiel
InigoMontoya

Hij heeft gewoon gelijk. Zelfs in 2024 daalde hij beter dan dit jaar. Zie Tourmalet en ook tweet Thijs Zonneveld van nog voor de val. Die schandalige nachtelijke controle, kan overigens wel een extra factor zijn.

InigoMontoya
GlebS
Laat maar zitten, je bent al de hele dag niet echt uit op een serieuze discussie hier. 

Ik zie heel veel inhoudelijke posts op de afgelopen pagina's waar je niet op in gaat, dus weinig reden om deze opmerking serieus te nemen.

LaatsteWiel
Tdola
Drama. Plan voor vandaag was duidelijk. Nu ergens voor de overige renners proberen mee te zitten in...

Mij lijkt eerder de vraag of dit einde loopbaan is. Niet vanwege sleutelbeen, maar mentaal: alles gewonnen, niets meer te winnen. 

YogiBear
InigoMontoya
Ik zie heel veel inhoudelijke posts op de afgelopen pagina's waar je niet op in gaat, dus weinig red...

Hij is ook op geen enkele manier serieus te nemen.

GlebS
YogiBear
Hij is ook op geen enkele manier serieus te nemen.

Het begint me wel echt de spuigaten uit te lopen hoe jij maar vooral Inigo hier al maanden bezig zijn.
Geef dan op zijn minst je daadwerkelijke intenties en agenda gewoon toe..

Laatst gewijzigd
1 2 ... 233 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.