Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 242 243 244 245
PavideDiganzoli

Misschien herinner ik het fout, maar Matthew Brennan heeft toch al aangegeven dat de Tour de France van 2027 een groot doel voor hem was? 

In die zin zal de komende Vuelta ook heel belangrijk worden. Met Fiorelli en Van Aert heeft hij daar een prima lead-out, en de topsprinters zullen er ontbreken. 

Het is nog voorbarig om een opstelling te maken voor de Tour van komend jaar. Als een Nordhagen top 5 rijdt in de Vuelta en komend seizoen weer stappen zet dan zou hij ook zomaar eens als schaduwkopman mee kunnen gaan, bijvoorbeeld.

Lec_ver16

Nog iets wat Visma van deze Tour zou moeten leren, is dat vrijwel alle knechten veel te wisselvallig presteerden. Benoot vertelt hier dat hij dankzij hittetraining – een methode die Visma nog altijd niet gebruikt – bij Decathlon de hele Tour op zijn hoogste niveau kon rijden, zonder één slechte dag. Bij Visma was dat volgens hem een heel ander verhaal.

https://www.cyclingnews.com/pro-cycling/teams-riders/he-has-made-progress-as-a-leader-during-the-tour-de-france-paul-seixas-teammate-reveals-how-the-frenchman-has-adapted-to-the-role/

Ik vraag me echt af hoe ze Seixas hiermee denken te kunnen overtuigen. Ze moeten echt een kwaliteitssprong maken en hun tijd niet verspillen aan kinderachtige mascottes.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel

Dat zegt hij niet. Hij zegt dat hij bij Visma altijd wel een mindere dag had, en deze Tour nog niet (klasse inderdaad), mede vanwege hittetrainingen denkt hij. Maar ik heb beelden van meerdere Visma-renners (Schiffer, Graat, Brennan) gezien dit jaar die hitte training deden. Het hele peloton doet dit al jaren.

T80JZ
Lec_ver16
Nog iets wat Visma van deze Tour zou moeten leren, is dat vrijwel alle knechten veel te wisselvallig...

Je overdrijft en dramatiseert weer zoals gewoonlijk. Hij zegt: "Due to my training camp in Sierra Nevada and the heatwave in Belgium, I trained in the heat for six weeks before the Tour. That is helping me now. The fact that I have so little competition in my legs before the Tour – only the Tour de Suisse – might just mean I am fresher."

Zijn 'hittetraining' was mede het gevolg van de weeromstandigheden of heeft Decathlon de hittegolf in België besteld zodat Benoot daar 'hittetraining' kon doen? Hij geeft een tweede reden aan voor zijn goede rijden namelijk dat hij voor de Tour weinig gereden had door zijn blessure. Die reden noem je niet. Je opmerking: Bij Visma was dat volgens hem een heel ander verhaal, is weer tendentieus. Dat gaat alleen over de slechte dag die hij bij Visma altijd in de eerste twee weken had. 

Voor het wisselvallige rijden van de Visma knechten zijn goede redenen aan te voeren maar die laat je weer weg. Bovendien geeft Laatste Wiel aan dat Visma renners wel aan hittetraining doen 

Laatst gewijzigd
InigoMontoya

Heijboer sprak jaren geleden al over hun toepassing van heat training 

Kelderfan

Het lijkt erop dat UAE 't moeilijk gaat krijgen. Wellens en Vermeersch eraf. Go, go Piganzoli.

AWestie

RedBull is al in complete slagorde er achter geformeerd dus Pogacar haakt gewoon zijn karretje aan en Adam zit voorop. De zwaarste Jumbomannen nemen ook al lekker snel een snipperdag.

Poeksel

Jumbomannen, is dat een vorm van fatshaming? ;)

Voorlopig een gunstig scenario, de vier beste klimmers van Visma in koers mee in de kopgroep.

LaatsteWiel

UAE probeert wel te controleren maar wordt een lastig verhaal als de knechten in de kopgroep zich leegrijden in de vallei. Bv Armirail want die had het al niet breed.

LaatsteWiel
InigoMontoya
Ik zou het ook niet vreemd vinden wanneer UAE inderdaad morgen voor controle voor ritwinst kiest. Ik...

Toch wel Red Bull dus 

InigoMontoya
LaatsteWiel
Toch wel Red Bull dus 

Ja, toch veel vertrouwen in de kansen van de kopman blijkbaar. Ik had verwacht dat ze Evenepoel hier niet kansrijk zouden vinden tegen Pogacar.

Vind je het nu net zo onbegrijpelijk als je het zondag van Visma vond?

Kelderfan
LaatsteWiel
Toch wel Red Bull dus 

Het kan verkeren dus.

Kelderfan

Zo zie je maar Armirail op kop van de vluchtgroep.

LaatsteWiel
InigoMontoya
Ja, toch veel vertrouwen in de kansen van de kopman blijkbaar. Ik had verwacht dat ze Evenepoel hier...

Ja volstrekt onbegrijpelijk. Had het logischer gevonden als ze op die eerste categorie aan de boom hadden geschud om Pogacar zo veel mogelijk te isoleren. Nu rollen ze - net als Visma - de rode loper uit voor Pogacar. Zelfs als je zoals Remco duidelijk voor plek 2 rijdt is dit totaal onzinnig, hij maakt zich toch niet druk om Lenny?

Overigens ging het me bij Visma vooral om dat ze die renners vooruit niet optimaal gebruikten (dus na een aanval zodat je niet voor de hele top 10 op kop rijdt).

InigoMontoya

Duidelijk! Knap ingeschat gisteren, dat ze vandaag een totaal onbegrijpelijke tactiek toe gingen passen.

AWestie

Fijn dat Visma voorin ook mee gaan doen, zo wordt het lekker groep tegen groep

LaatsteWiel

Ik had verwacht dat ze er op de klim aan zouden beginnen. Ervaring leert wel dat in een korte rit er altijd wel een ploeg in de verleiding komt om te controleren (na de sprint had dat ook Lidl kunnen zijn t.b.v. klassement Ayuso en Skjelmose). Geeft niet dat je ernaast zat, nu nog sportief opvatten.

GlebS

Affini en Hagenes als we de ticker mogen geloven de 2 laatsten in koers, nog achter de laatste bus. Dat worden 2 DNF´s of OTL´s. 

Kelderfan
GlebS
Affini en Hagenes als we de ticker mogen geloven de 2 laatsten in koers, nog achter de laatste bus....

Volgens mij zie ik Hagenes bij Wellens in 't groepje op 5 minuten of zoiets.

Poeksel

Affini inderdaad DNF helaas.

Kelderfan
Poeksel
Affini inderdaad DNF helaas.

Ja die is dit jaar ook wat minder. 

GlebS
Kelderfan
Volgens mij zie ik Hagenes bij Wellens in 't groepje op 5 minuten of zoiets.

Dat hele groepje gaat buiten tijd komen, tenzij ze subtiel (of niet zo subtiel) wat motorische hulp gaan krijgen bergop.

Lec_ver16

Benson zegt dat Sam Mainsobre dicht bij een overstap naar Visma staat. Hij omschrijft hem als "het type renner dat zomaar als twaalfde eindigt in een bergetappe en vijf jaar later een grote ronde wint." Maar goed... laten we vooral doorgaan met goedkope transfers waar niemand warm van wordt.

LaatsteWiel
Kelderfan
Ja die is dit jaar ook wat minder. 

Dit is ook wel een terugkerende mythe, hoe kom je daar nu precies bij, behalve dnf's in voorjaarskoersen nadat hij zijn werk had gedaan.

Kelderfan
LaatsteWiel
Dit is ook wel een terugkerende mythe, hoe kom je daar nu precies bij, behalve dnf's in voorjaarskoe...

Sorry hij heeft dus zijn werk dus gedaan. Ja in de eerste rit heb ik hem gezien.

1 2 ... 242 243 244 245

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.