Ik stel nergens dat klimmers overbodig zijn. Dat is niet mijn verhaal. We hebben het over de nut en noodzaak van drie, vier, vijf of zelfs nog meer klimmers. Daarin vraag ik steeds om een uitleg wat zo'n vijfde klimmer daadwerkelijk noodzakelijk maakt, waar dat concreet verschil zou (hebben) gemaakt. Dat antwoord komt maar niet.
Daarentegen blijft je slechts stellen dat zo'n vijfde renner gemist wordt en vervorm je mijn mening tot een karikatuur waarin ik klimmers overbodig zou vinden. Daar valt niet inhoudelijk op te reageren.
Kan je echt over een goede laatste week spreken als je helemaal niks hebt gewonnen? Dan hadden ze toch minimaal 1 zege moeten hebben. Aanvallen, in beeld rijden en ereplaatsen verzamelen is voor een ploeg van het statuur van Visma toch niet genoeg om te kunnen spreken van een goede week? De lat mag(of moet) wel wat hoger.
Ik geef gewoon op een normale en rustige manier reactie op jouw post omdat ik het er niet helemaal mee eens ben. En dan begin jij gelijk weer over 'weinig kunnen hebben' en 'drukmaken'.
Pff, iets met oprechte discussie enzo..
Echt ontzettend jammer wat er vandaag is gebeurd. Kuss had het absoluut verdiend. Maar goed... veel viel er uiteindelijk niet aan te doen. Het was een rampzalige Tour, deels door eigen toedoen, maar ook door ontzettend veel pech waar de ploeg weinig aan kon doen. Nu op naar een goede Vuelta en vooral de ploeg versterken voor volgend jaar. De sleutel ligt wat mij betreft in twee dingen: 1) de doelstellingen voor de volgende Tour meer spreiden, zodat je niet volledig afhankelijk bent van één kaart, en 2) nu al nadenken over de kopman voor het tijdperk na Vingegaard.
Jij stelt dat 5e. klimmer overbodig is; wij zien op TV dat Decathlon, Red Bull en dan noem ik geen UAE, die duidelijk steeds beter vertegenwoordigd zijn en hun kopman hebben ondersteund.
Want ja Armirail en ook Jorgenson zijn goeie alrounders en hebben zich de laatste dagen goed laten zien, maar wat is nut van twee mannen voor 't vlakke; behalve dan voor de TTT.
Ik zeg dat een 5e. klimmer wordt gemist in deze TdF met rede hiervoor toch aangegeven. Dat had Simon moeten worden, maar ja die is er niet meer en ook de vervanging blijft een zoekplaatje.
Hoe jij de week beoordeelt moet je uiteraard helemaal zelf weten, maar misschien moet je dan ook ons zelf laten weten dat wij die week beoordelen als topsport: op basis van resultaten.
Wat vandaag betreft heeft 't team goed werk verricht; helaas zonder het gewenste resultaat.
Jorgenson prima in orde weer in de laatste week. Kuss ook goed bezig en jammer van de valpartij. Piganzoli een goeie die eraan komt. Armirail wederom boven verwachting heel goed. Hagenes heeft zich goed gehandhaaft en hopelijk kan hij zijn kunstje verkopen op Montmartre.
Dat je naast Vingegaard nog 2e. goede topper wil zien is duidelijk, maar ja waar haal je die vandaan. Hopelijk wordt Nordhagen de man uit de hoge hoed. En ja de scouting zou beter moeten natuurlijk.
Nordhagen gaat dat niet worden, of er zijn in ieder geval geen aanwijzingen dat hij dat niveau gaat halen. Dan zul je voor Seixas of Finn moeten gaan. Of, als zij afzeggen (wat waarschijnlijk ook zal gebeuren), hopen dat er alsnog iets uit het ontwikkelingsteam komt, dat blijkbaar een aversie heeft tegen talentvolle klimmers. Kortom... een doodlopende weg.
Eerst wordt de ploeg verweten dat ze te weinig winnaars in de ploeg hebben en vervolgens worden de niet-winnaars verweten dat ze niet winnen.
Uiteindelijk hadden ze alleen met Kuss nog een renner die kan winnen maar dat gold alleen voor gisteren en vandaag. De laatste week wordt zo automatisch teruggebracht tot twee dagen. Vandaag zat Kuss er heel dichtbij. De andere dagen heeft de ploeg naar behoren gereden.
Ik verwacht eigenlijk geen andere uitkomst in de volgende Tour de l'Avenir dan een eindzege voor Finn. Daarna biedt de lichting van 2007, als het om klassementsrenners gaat, niet echt veel interessante namen meer. En dan heb ik het over alle ploegen, niet alleen over Visma.
Ze denken toch na over de toekomst. Plugge heeft het onlangs nog gezegd: "We moeten aan de toekomst denken." En dus hebben ze een jaar geleden met Seixas en zijn manager gesproken. En met de laatste contact gehouden. Waarschijnlijk tevergeefs, maar ze hebben het wel geprobeerd. En nu hebben ze belangstelling voor Bravo.
De ploeg moet vooral niet in paniek raken zoals jij. Er komen vanzelf kansen op goede klassementsrenners.
Nordhagen zal geen Tour winnen, om die discussie maar alvast te voorkomen, maar ik denk dat hij nog grote stappen gaat maken. Nordhagen lijkt me een renner, ook door zijn verleden, die meer tijd nodig heeft om zijn topniveau te bereiken.
Zeker, jullie mogen je eigen oordeel hebben! Volgens mij wordt die helemaal nergens ingeperkt; iedereen zal zijn eigen mening hebben over wat ze er van vonden. Ik voel dus ook niet de neiging om anderen te vertellen wat ze vooral niet moeten doen. Ik voel wel de neiging om anderen aan te spreken, die menen dat ze anderen aan moeten spreken op wat we vooral niet moeten doen.
Heb je helemaal gelijk in! Ik gooide jouw reactie wat te makkelijk op een hoop met die van Laatste Wiel en schoot in die zin wellicht in de overdrijving. Daar ben ik normaal ook geen fan van.
Mijn mening over de vragen die je stelt heb ik hier verder wel gegeven. Ik vind het prima wanneer jij vind dat dit geen goede week genoemd kan worden. Ik vond het wel een goede week.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.