Brennan sprak het dus wel uit, dat het een doel voor Van Aert is. Dat betekent heus ook dat ze hebben bekeken in welke ritten je daarvoor kunt en moet sprokkelen.
Voor Brennan zelf kan gister inderdaad ook een overweging zijn geweest bewust geen punten te pakken, om geen concurrent van Van Aert te worden (aangezien in Brennans ritten soms 50 punten aan de meet liggen).
Van Aert was bij het begin van het seizoen al van plan de Tour en de Vuelta te rijden met de laatste vooral in voorbereiding voor het WK. Door het missen van de Tour zal de Vuelta voor hem een andere betekenis hebben gekregen maar een goede voorbereiding op het WK blijft staan. Dat betekent o.a. dat hij fit uit de Vuelta wil komen. Maar iedere dag strijden voor een trui is vaak vermoeiend. Dat zal een rol spelen bij zijn manier van rijden in deze ronde.
De zaken in het belachelijke trekken, is altijd een zwaktebod.
Feit is dat Visma hier 2 (en eigenlijk zelfs 3) gelijkaardige renners in dezelfde wedstrijd opstelt, waarbij er voorlopig 1 steeds zijn eigen echte reëele winstkansen (de sprint) moet opofferen voor de andere, die weliswaar iets sneller/zegezekerder is. Daar mag best iets over gezegd worden, ook al werkt het voorlopig prima aangezien de renners zich inschikkelijk opstellen. Enerzijds omdat de opofferingen die van Aert voor andere renners doet, groter zijn dan wat hij er rechtstreeks voor terug krijgt. Anderzijds omdat er ook andere oplossingen waren, ook al wou van Aert zelf de Vuelta rijden. Renewi Tour, Bretagne, Canada; extra winstkansen genoeg en ook prima als voorbereiding op het WK. Ik vind dat de ploegleiding daar nogal gemakzuchtig mee omspringt. Het wordt iets te vanzelfsprekend genomen dat je dat zomaar mag verwachten van één van je belangrijkste renners. En mocht je denken dat ik de enige ben met dit sentiment; het begint bij heel wat volgers te borrelen, als ik zo links en rechts wat reacties lees.
Voor de publiciteit en aanzien is de Vuelta echt niet te vergelijken met de wedstrijden die jij noemt. Elke renner wil naar de Vuelta! Of denk jij dat Laporte en Van Aert hier met tegenzin rijden? In de Canada en Bretagne krijgen nu andere renners hun kans om zich te tonen, bijvoorbeeld Barre.
Van Aert zegt zelf dat hij hier wil rijden. Ik zeg dat we hier met een dubbele (driedubbele) boeking zitten. Dat zijn verschillende zaken. En wil iedereen naar de Vuelta? Blijkt nogal mee te vallen, gezien de matige tegenstand. Maar ik geef je wel gelijk dat de Vuelta boven al die koersen die ik noem gaan, natuurlijk. Maar ik win liever Renewi dan dat ik hier met m'n topbenen voorlopig niet verder kom dan m'n knechtenrol.
We kunnen gerust vaststellen dat de aanwezigheid van Brennan de kansen van Van Aert om in de sprints te willen in de weg zit. Wie houdt daarin iemand tegen?
Wanneer we echter gaan doen alsof dat een probleem is, waarmee Van Aert tekort wordt gedaan, dan bevinden we ons op een terrein waarop er niet veel nodig is om het in het belachelijke te trekken.
Daar mag gerust iets van gezegd worden.
Balen! Mooi echter dat hij voor langere tijd is verlengd. Knecht van wereldklasse op zijn terrein en van alles wat ik daarover hoor een persoonlijkheid die goed is om erbij te hebben (zowel qua groepsgevoel als kritisch vermogen).
Ik vind dit wel interessant om te lezen. Verschillende mensen hier willen graag duidelijkheid en concrete doelen die nu ook al zichtbaar worden. Hoewel ik die behoefte begrijp, word ik nog niet heel onrustig van deze acties. De renners lijken zich te vermaken, de verschillen zijn nog niet heel groot en er zijn al twee etappes gewonnen. Daarom voor alle mensen bij wie het borrelt: Een ontspannende kijktip
Als van Aert zelf mag sprinten voor de etappewinst is de kans gewoon een stuk kleiner dat VLAB die etappes wint.
Brennan is duidelijk sneller in de sprint. Doen alsof van Aert Pau Miquel respectievelijk Meeus wel even geklopt zou hebben is in 2026 niet meer vanzelfsprekend.
Ik begrijp dat het als van Aert fan misschien niet fijn is om te zien Beer, maar het is de realiteit. De kansen voor van Aert komen in deze ronde echt nog wel, maar zal eerder vanuit vluchten zijn.
Het is moeilijk voor te stellen dat de puntentrui een groot doel is voor Van Aert, met zijn 22e en 10e plek in de sprintetappes. Hoe wil hij daarmee Pogacar verslaan?
De bollentrui zou wel een doel kunnen worden. Daarvoor moet hij wel beter gaan rijden, maar hij is vaak goed in het tweede deel van een grote ronde, dus wie weet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.