Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 69 ... 140 141
LaatsteWiel

Zelfs al is het een kwestie van niet willen betalen (wat ik dus niet geloof), dan drijven vijf ploegen die die bedragen wel willen betalen de prijzen van de betere renners enorm op - waardoor je alsnog bij de tweede garnituur uitkomt. 

GlebS
LaatsteWiel
Onbevestigd: ja. Ongefundeerd? Zeker niet. Er is toch bekend wat bv RB betaalt voor Evenepoel, Ineos...

Al die transferbedragen die je in de media leest, en ook de jaarlijkse budgetrankings die door de kranten gemaakt worden, moet je allemaal met een gigantische hoeveelheid korreltjes zout nemen. Dat is meestal volledig uit de duim gezogen en/of bewust verkeerd de media in gebracht door zaakwaarnemers en ploegen om de publieke opinie te bespelen. Het is inmiddels ook een bewuste PR-strategie van Plugge en co om te doen alsof ze de underdog zijn en qua budget niet meer mee kunnen met de grootste ploegen. 

Want in de praktijk zijn er vaak maar 2 redenen waarom grote renners vertrekken of niet komen bij Visma:

• Visma wil(met de nadruk op wil, niet kan) bepaalde bedragen niet betalen terwijl ze het wel kunnen. Zie bijvoorbeeld Benoot. Ze konden prima het aanbod van Decathlon matchen maar vonden hem dat niet meer waard op zijn leeftijd. Op zich kan je dat verstandig beleid noemen, alleen als je niet meegaat met de realiteit ga je wel veel grote namen mislopen. Hetzelfde gaat nu gebeuren met Laporte, die zal ook elders meer kunnen verdienen dan Visma hem waard vindt, benieuwd of hij voor het geld of voor de sportieve ambities gaat kiezen.
  • Renners zijn niet overtuigd van het sportieve plan. Zie ook het vertrek van Kooij en de van Dijkes bijvoorbeeld. Die konden bij Visma meer verdienen dan ze momenteel doen maar vonden dat ze niet genoeg kansen kregen en zijn daarom vertrokken. Die kritiek is één van de redenen dat Visma sinds vorig jaar eindelijk wat meer kleinere wedstrijden is gaan rijden. Visma is traditioneel een ploeg die heel erg uitgaat van het principe dat iedereen rijdt voor één kopman. Dat levert ze heel veel succes op, maar gaat op een gegeven moment ook wringen bij de renners uit de tweede lijn. Ook namen als Vauqelin konden bij Visma evenveel verdienen als bij Ineos, alleen die wilde in de meeste koersen absolute kopman zijn en dan wilde ze hem bij Visma niet beloven. 

TLDR: Veel redenen waarom de transfers weinig grote namen bevatten, maar een gebrek aan geld is er niet één van. En aankomende jaar hoef je in principe ook weinig vuurwerk te verwachten gezien bijna alle plaatsjes al gevuld zijn. Renners waar ze actief naar aan het kijken zijn zijn de Amerikanen van Ineos(August en Sheffield) en van Eetvelt. Over een jaar verwacht ik meer vuurwerk, Widar is wat dat betreft toptarget nummer één voor 2028. 

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel

Aha, dus ze willen Benoot en Laporte graag houden, kunnen de salarissen die hen elders in het vooruitzicht worden gesteld matchen - maar doen het niet omdat.. Tsja waarom niet? Het is toch onlogisch, als je daardoor slechter af bent met mindere renners zoals Fiorelli en Doull? Om in het thema te blijven: I don't buy it. Ze kunnen gewoon niet mee, gelet ook op het publiekelijk hengelen naar een nieuwe sponsor.

De (afkoop)bedragen rond de deals van Ayuso, Evenepoel en Onley zijn overigens juist door meerdere bronnen bevestigd. Als je dan ziet wat Ineos over heeft voor Onley (Brits, ok) dan is er echt een nieuw tijdperk aangebroken. 

Yeez

@glebs je zit je eigen mening als feiten te verkopen hier

Laatst gewijzigd
GlebS
LaatsteWiel
Aha, dus ze willen Benoot en Laporte graag houden, kunnen de salarissen die hen elders in het voorui...

Dat ze niet blind al hun geld willen stuksmijten op Benoot en Laporte is toch helemaal niet gek? Visma heeft nou eenmaal een bepaalde overtuiging van wat renners waard zijn en wat ze voor iedereen willen betalen. Dat noem ik juist goed beleid. 

We hebben in het verleden wel gezien, met name bij voetbalclubs, wat er gebeurd als je maar blind megasalarissen en contracten gaat uitdelen omdat je nou eenmaal een gigantische zak met geld hebt. Op een gegeven moment is je salarishuis dan helemaal scheef en heb je een heleboel overbetaalde en ontevreden spelers. Herinneren we ons het Ajax van Mislintat nog?

Het publieke hengelen naar een sponsor zegt ook vrij weinig. Letterlijk elke ploeg is 24/7 bezig met het zoeken naar nieuwe sponsoren en meer geld. Het enige verschil is dat de ene ploegblaas wat meer de media opzoekt dan de andere. En je leest hier uiteraard sneller wat over Plugge omdat die nou eenmaal een Nederlander is met een Nederlandse(op papier dan) ploeg.

AWestie

Als je bijvoorbeeld ook Tiesj zijn verhaal hoort bij LSRF is het puur om Tiesj zijn laatste sportieve ambities wat kracht bij te zetten geweest dat hij wegging. Hij was op zijn gemak bij de ploeg en had als hij dat gemak had willen houden volgens mij ook prima gebleven. Hetzelfde met Laporte. Die man werd o.a. bij Sporza al een beetje verweten dat hij aan het rondrijden is voor een beter contract hier of elders (hallo, ook niet gek natuurlijk). Als Christophe het wel naar zijn zin heeft (wat ik wel geloof) en nog iets te bewijzen heeft (wat ik ook geloof na twee verloren jaren), kan dit voor de verandering een topper zijn die wél blijft hangen.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel

Ik heb die podcast ook gehoord en volgens mij zegt Benoot juist: ik had het hartstikke goed naar m'n zin, maar ik kon nog voor drie jaar een fors laatste contract tekenen. Dat was echt een geldkwestie (niks vies aan, overigens), geen sportieve stap.

AWestie
LaatsteWiel
Ik heb die podcast ook gehoord en volgens mij zegt Benoot juist: ik had het hartstikke goed naar m'n...

Laat ik het anders zeggen, ik vond eruit springen dat hij zei (geparafraseerd):"Ik wil ook graag nog uitgedaagd worden en dat kon ik ook doen door het stramien te veranderen. Ik ben een renner die ieder jaar bijna hetzelde rijdt: voorjaar, Tour, Canada/WK. Je wil dan ook eens verrast worden bij een eerste ploegbijeenkomst in januari" - hij gebruikte in een paar zinnen zo een handvol keer ander stramien, dan hoor ik een jongen die ook eens een frisse omgeving nodig had.

Yeez

@laatstewiel daar laat je wel wat context weg als het om de stap van Benoot gaat. 

LaatsteWiel

Natuurlijk zegt hij ook dat hij merkt dat verandering van spijs doet eten. Maar dat was niet de reden voor zijn overstap; hij zegt immers zelf dat hij het heel goed naar z'n zin had. En hij wuift ook alle kritiek weg over het zogenaamd te repressieve regime bij TVL. In dit en ook een eerder interview is hij juist heel eerlijk, dat je als je op zijn leeftijd nog ergens voor een mooi bedrag voor drie jaar kunt tekenen, je dat uit zakelijke overwegingen moet doen.

Overigens had hij zonder hernia bij Decathlon precies hetzelfde programma gereden als bij TVL. En dat Seixas zo'n project zou worden doordat hij als een komeet opkomt, was toen hij tekende nog niet duidelijk (wel leuk project, lijkt me).

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel
GlebS
Dat ze niet blind al hun geld willen stuksmijten op Benoot en Laporte is toch helemaal niet gek? Vis...

Niemand heeft het toch over 'blind smijten met megasalarissen'? Maar stel dat de markt op dit moment zo is dat Laporte bij, zeg, FDJ 2 miljoen kan verdienen, en TVL vindt hem 1,5 "waard", dan kan je Laporte dus niet behouden - of dat nu uit weloverwogenheid of armoe is.  Wat een renner "waard" is bepaal je niet als team, dat bepaalt de markt. En als je niet mee kunt gaan met die markt, krijg je alleen nog de aanbiedingen. 

Het doet mij nu een beetje denken aan na een verloren wedstrijd zeggen dat je niet echt je uiterste best hebt gedaan omdat je niet zoveel zin had. 

AWestie
LaatsteWiel
Natuurlijk zegt hij ook dat hij merkt dat verandering van spijs doet eten. Maar dat was niet de rede...

Het kan ook zijn dat er meerdere redenen spelen hé, jij gooide het eerst alleen op financien. Ik ontken zeker niet dat hij nog wat wilde oppotten. Ik heb het even teruggeluisterd: Hij heeft er ook geen moeite mee dat zijn programma vaak hetzelfde is, maar daarbuiten kan een frisse omgeving wel zeer helpen om nog nieuwe procentjes aan te boren.

Yeez

Wel met laatstewiel eens dat zonder de centjes deze stap waarschijnlijk niet was gebeurd

kelderfan
Yeez
Wel met laatstewiel eens dat zonder de centjes deze stap waarschijnlijk niet was gebeurd

Precies de centjes zijn de laatste drijfveren. Dat lijkt mij duidelijk.

Visma | LaB hoopt klimmersgat op te vullen: 'Hindley als mogelijke opvolger Yates en Uijtdebroeks'

Het is wel een mogelijkheid, want Hindley zal zeker willen verkassen. UAE oh, je is wel druk bezig met het verlengen van de juiste mensen met Florian Vermeersch en Brandon Mc Nulty; terwijl de gele bijtjes alle tijd hebben. 

kelderfan
AWestie
Het kan ook zijn dat er meerdere redenen spelen hé, jij gooide het eerst alleen op financien. Ik ont...

Natuurlijk spelen die dingen ook mee en zeker met de keuze van een nieuwe ploeg.

LaatsteWiel

Laten we het omdraaien: als Benoot bij TVL hetzelfde kon gaan verdienen was hij gebleven.

Het is maar een voorbeeld. Maar voor mij is het een illustratie dat TVL niet meer kan opboksen tegen de salarissen die geboden worden. Ik denk niet vanuit luxe, sommigen hier vermoeden "beleid". De uitkomst is evenwel dezelfde: je zult minder goede renners kunnen aantrekken en minder vaak winnen. Je kunt - de voetbalparallel - succes niet kopen. Maar met (relatief) minder geld is het wel heel moeilijk hetzelfde succes te houden. Zeker als het niet langer slechts één team is dat er financieel bovenuit steekt. Het zijn schuivende panelen. Een renner als Hoole kiest nu voor Decathlon, terwijl Van Baarle drie jaar geleden nog naar Visma ging. 

kelderfan
LaatsteWiel
Laten we het omdraaien: als Benoot bij TVL hetzelfde kon gaan verdienen was hij gebleven. Het is maa...

Ja het is echt te hopen, dat zij 't kunnen omdraaien, want je ziet bij PostNL hoe snel 't bergaf kan gaan.

BraboCycling
kelderfan
Precies de centjes zijn de laatste drijfveren. Dat lijkt mij duidelijk. Visma | LaB hoopt klimmersga...

Wat bedoel je met alle tijd hebben?

kelderfan
BraboCycling
Wat bedoel je met alle tijd hebben?

Heb je 't bericht bij IDL gelezen?

Hoe zit 't met de 33-jarige Fransman, maar Visma | Lease a Bike hoopt hem te behouden. 'We bespreken het met hem', weet Plugge te vertellen. 'Hij is natuurlijk een van onze beste renners. Het zou heel goed zijn als hij kan blijven, maar we moeten met hem praten. "We nemen altijd onze tijd met dit soort dingen, maar we laten het weten wanneer het klaar is."

M.a.w Oh, ja wij moeten nog met hem praten.

AWestie
kelderfan
Heb je 't bericht bij IDL gelezen? Hoe zit 't met de 33-jarige Fransman, maar Visma | Lease a Bike h...

Je zit weer dingen te interpreteren die er niet zijn, Kelderfan.

Laatst gewijzigd
goldone123

ben tullet rijdt prima vandaag 5e netjes.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Tulett laat zich vandaag zien met een 5e. plek in de 2e. rit Itzulia Basque Land met voor hem Cian Uytdebroeks! Toch een goede dag voor Ben, die van een blessure terugkomt.

Ook Tijmen Graat doet leuk mee.

Laatst gewijzigd
YogiBear
kelderfan
Heb je 't bericht bij IDL gelezen? Hoe zit 't met de 33-jarige Fransman, maar Visma | Lease a Bike h...

De tussenkop is toch echt "Laporte in gesprek over contractverlenging". Lijkt me toch dat je dat niet volledig kunt negeren zoals jij doet.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel

Seixas is Pogacar-esk. Maar TVL zal de 5+ miljoen die UAE en Decathlon voor hem willen betalen het vast niet waard vinden;-)

Tulett degelijk. Had het lastig op die langere klim waar zelfs Uijtdebroeks wat explosiever was, maar at daarna goed het bordje van Del Toro leeg. Hopelijk kan hij samen met Jorgenson iets klaarspelen in het Waalse gebeuren.

kelderfan
YogiBear
De tussenkop is toch echt "Laporte in gesprek over contractverlenging". Lijkt me toch dat je dat nie...

Ja dat staat in kop van het artikel; maar als je verder leest, dan zie dat zij nog in gesprek gaan. Dat staat op de rol.

1 2 ... 69 ... 140 141

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.