Merkwaardig in dat interview met Richard Plugge is de volgende passage: "We moeten nog met hem (Laporte) praten". Beetje tegenstrijdig als eerst wordt aangegeven dat ze met elkaar in gesprek zijn over contractverlenging.
ik denk als ze 5 miljoen + hebben dat ze het wel proberen, maar ik denk niet dat ze dat geld hebben tenzij een sponsor extra geld geeft dit is wel de toekomst voor de komende 10 jaar zal raar zijn als ze het geld hadden en niks proberen.
Ja, maar Ben komt wel terug van een blessure; dus heeft nog de nodige wedstrijdritme op te doen.
Maar wat ik ook leuk vind, is dat Tijmen Graat als invaller toch mee doet in 't geweld met o.a. Del Toro en Seixas, die als een komeet naar boven schiet.
Tulett uitstekend. In dit veld voor een del Toro eindigen is meer dan je op voorhand verwacht. Hij at ook niet het bordje van del Toro leeg want in de beelden was goed te zien dat hij ook kopwerk deed in de 2e achtervolgende groep. Keurig eigen race gereden en nadat Astana versterking stuurde kon hij het laatste gaatje richting Cian en co zelf dichten. Mocht ie deze vorm vasthouden is Jonas verzekerd van een prima knecht erbij in de Tour.
Dit wordt een beetje en welles-nietes spelletje, maar Visma kan zeker wel bieden wat de andere ploegen bieden. ;)
Sterker nog, de zaakwaarnemer van Seixas heeft hem bij zo ongeveer de halve WorldTour, waaronder Visma, aangeboden om een bidding war op gang te krijgen. Visma heeft eerder dit jaar zelfs ook een bod gedaan, maar aangezien de prijs inmiddels zo extreem opgedreven is zijn ze afgehaakt omdat ze het het niet meer waard vonden en hun salarishuis niet omver wilde gooien. Seixas gaat met afstand de best betaalde renner ooit worden, nog miljoenen boven Pogacar.
is het interview ergens te beluisteren? Wellicht kijk ik er overheen, maar kan het niet vinden. Plugge zegt ook "we bespreken het met hem", wat je twee kanten op kunt interpreteren. Lijkt me stug dat ze nog niet met Laporte hebben gesproken.
Visma heeft volgens o.a. Raymond een budget van rond de 40 miljoen voor de WT ploeg. Das niet niks maar wel minimaal 10 tot 15 miljoen minder dan INEOS, Lidl-Trek, Red Bull Bora en Decathlon. UAE laat ik nog even buiten beschouwing want daar staat de teller al op 60 miljoen plus. Een klein gat qua geld kun je opvangen met opleiding en scouting maar zonder een nieuwe hoofdsponsor die 12 tot 15 miljoen meebrengt zul je terrein blijven prijsgeven. Ook een Jonas wil de ondersteuning die past bij zijn prestaties. Ben daarom benieuwd of Plugge die sponsor kan vinden en waar. Mijn gok is toch de VS.
Welles-nietes suggereert dat we onze stellingen allebei niet onderbouwen. Ik geef aan de hand van het transferbeleid aan waarom ik denk dat geld wel degelijk een beperking is. Wat is jouw onderbouwing precies? Vooralsnog klinkt het als bluf, en niet erg geloofwaardige bovendien. Want "miljoenen meer" dan Pogacar? Geloof ik geen snars van.
Je hoeft me niet op mijn woord te geloven hoor, maar ik ga mijn bronnen uiteraard niet prijsgeven. Dat zijn dus mensen die direct werkzaam zijn binnen de wielersport, onder ander bij Visma.
En wat betreft 'miljoenen meer dan Pogacar' heb ik het puur over het 'officiële' contract zoals dat is ingediend bij de UCI heh. Het salaris van Pogacar is niet eens heel veel hoger dan dat van een Vingegaard, van Aert, Roglic, Evenepoel, Onley, etc.
Als je al het zwarte geld via schimmige constructies in belastingparadijzen en de dubieuze privésponsoren meetelt komt er nog wel een miljoentje of 30 á 40 per jaar bovenop voor Pogacar. Daar komt Seixas inderdaad nog niet bij in de buurt, als je dat bedoelt.
Pogi verdient wel degelijk veel meer dan Jonas en de rest. Is niet zo moeilijk om dat op te zoeken. Zijn kale basis is 8 miljoen per jaar. Afkoopsom 200 miljoen. Tot en met 2030 pakt ie dus 48 miljoen. (Contract begon in 2024) Dat is de helft meer dan een Vingegaard die 4.5 miljoen per jaar krijgt. 4 van Visma en zo rond de half miljoen van Bygma.
Precies wat @murcia zegt. Zelfs UAE gaat niet "miljoenen" meer betalen voor een knaap met een enorme potentie - maar net twee World Tour-zeges. En TVL weet dat het geen schijn van kans maakt als het over zulke kanonnen en zulke bedragen gaat. En 30-40 miljoen extra per jaar met "schimmige constructies"? Sorry je kletst echt uit je nek en dat vervuilt de discussie.
enige manier om seixas naar visma te laten gaan, is een geldschieeter off een nieuwe sponsor, zijn wel andere wielrennerst die goed zijn arnoud de lie, lennert van eetvelt, sheffield, august hopen dat dit gebeurd
Het credo van Visma Lab is: "Samen winnen".
De ploeg moet voortdurend samengesteld worden door renners, die dit van harte uitdragen. Je kan alleen winnen als je wielrenners in je team hebt, die koersen kunnen winnen. Dus killers en renners met een absolute winnaarsmentaliteit of een aangeboren talent om koersen te winnen. Maar ook renners die ondanks eigen klasse, zich kunnen wegcijferen om anderen in het team te kunnen laten winnen. Bijvoorbeeld Wout van Aert, die zich helemaal kan wegcijferen voor Jonas Vingegaard of Matthew Brennan.
Daaronder heb je renners in je team nodig, die zich helemaal kunnen opofferen voor het team, maar zelf ook bepaalde wedstrijden kunnen winnen. Bijvoorbeeld Timo Kielich, Victor Campenaerts, Bruno Armirail.
De laatste categorie zijn klasse renners, die zich helemaal voor het team kunnen opofferen en zelf niet snel een wedstrijd kunnen winnen. Bijvoorbeeld Wilco Kelderman, Steven Kruiswijk.
Je hebt een goede mix in je team nodig, om samen succesvol te kunnen zijn. Over de samenstelling van het team van dit jaar heb ik mijn twijfels of aangetrokken renners echt de mentaliteit hebben om volgens het credo Samen Winnen" te rijden?
Ook of ze voldoende kwaliteit hebben om iets toe te voegen aan het team? Een Timo Kielich, Davide Piganzoli en Bruno Armirail hebben echt waarde voor het team of zullen uitgroeien tot versterkingen voor het team. Ook de nieuwe jonkies, tonen aan van waarde te kunnen zijn om voor de kopmannen zich weg te cijferen. Maar een aantal nieuwe renners kunnen nog niet echt overtuigen van hun waarde voor het team.
In een veranderde wielerwereld, is Visma Lab niet langer toonaangevend qua budget. Dus moet je slim zijn en een goede strategie hebben, om je team samen te stellen. Ook om aantrekkelijk te blijven voor potentiële sponsors.
Misschien hebben we wel de sterkste generatie wielrenners op dit moment, met een Pogacar, van der Poel, Remco Evenepoel, Paul Seixas, Mads Pedersen, etc. Je kan daar een strategie voor bedenken, in wat voor soort koersen je kansen hebt om koersen te winnen. Een Jonas Vingegaard blijft een topper, die etappekoersen kan winnen en ook grote rondes. En voor de Tour de France een geduchte uitdager van Pogacar. Pogacar kan ook wel eens pech hebben of vallen, waardoor Jonas een topfavoriet blijft om Pogacar te verslaan.
Matthew Brennan kan vlakke en heuvelachtige koersen en etappekoersen winnen. Maar ook op den duur klassiekers. Wout kan op goede dagen klassiekers en heuvelachtige etappes winnen. Daar liggen voor Visma Lab kansen.
Zolang Pogacar "monumenten" op zijn programma heeft staan en ook Matthieu van der Poel zijn zinnen, daar op heeft gezet; is er voor Visma Lab daar weinig in te halen. Wel in de Vlaamse kleinere klassiekers. Want Brennan, van Aert en Laporte kunnen best de strijd aan met Phillipsen, Magnier, Merlier, Kooij etc.
Visma Lab kan de komende jaren bijvoorbeeld investeren in goede rittenkapers, maar wel die volgens het credo kunnen rijden. Ook kan je kijken naar een toptijdrijder. Een Ganna, Watson, Tarling van Ineos winnen veel tijdritten en pakken hun overwinningen in diverse wedstrijden ook mee.
Investeer in kwaliteit en investeer in het scouten van absolute talenten, die wedstrijden kunnen winnen.
Dat is eigenlijk wat verkeerd is gegaan met het halen 2e/3e. rangs renners. Met Schiffer kun je nog denken aan "kijken". Armirail, Piganzoli en ja Kielich zijn geen verkeerde renners om erbij te hebben, maar met de overige kun je mij niet blij maken. Het is wel zo, dat die jongens een tweejarig contract hebben gekregen en dat lijkt achteraf geen slimme zet.
Nu ben ik heel benieuwd wat er precies verkeerd is gegaan met het budget van nu en het vertrek van Uytdebroeks en Yates die last minute niet meer te vervangen waren. Ze staan bij PCS tweede, bij de UCI derde en qua overwinningen dit jaar vijfde. We moeten ook niet doen alsof alles beroerd is. En natuurlijk zijn er elk jaar renners die tegenvallen en moet je doorselecteren. Maar dat is van altijd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.