Bij wielermanager zou ik geïnteresseerd zijn in:
- Hindley (Kopman in 1 ronde en knecht in de tdf)
- Madouas (past bij de Franse enclave en is multi inzetbaar)
- Van Poppel (voor Brennan)
Maar goed, zo gaat het niet in het echte leven. Ik vind trouwens Skujins, van Eetvelt, Gall, vd Berg, Johannesen, Nys :) en Kron ook wel bij Visma lab passen.
Zou Vansevenant nog stappen kunnen maken bij een andere ploeg? Of heeft hij zijn knieen al verpest door veel te zwaar te trappen (nu zijn Mollema en Rumsas sr daar ook oud mee geworden).
Maar wel apart dat hij als de tussentijden op pcs kloppen een halve minuut verliest op Yates op het klimmetje (tussen T1 en T2), om dat vervolgens bergaf en op het vlakke weer goed te maken?
Zo opvallend lijkt mij dat niet. Is een kwestie van indelen. Immers rijdt Julius de niet-klimmer harder dan kopman Yates op dat klimmetje. Adam moet deze ronde gewoon dik winnen en daar zou de ITT al een eerste aanwijzing voor zijn. Nordhagen moet gaan voor het podium en zet hier eerste stap.
Die klim was 1,5 km a 5 procent. Daarop rijden ze meer dan 30 gemiddeld, als ik Strava bekijk. Een Graat doet er 3,5 minuut over. Dan verliest een klimmer als Nordhagen geen 30 sec, lijkt me. Dus eerder een gemiste tijd van Yates op t1.
In welke wedstrijden moet je Jordi Meeus dan opstellen? Wedstrijden die hij nu als kopman rijdt, rijdt Visma-Lab nu niet. Voor de WT klassiekers hebben ze al Van Aert, Brennan en Laporte. Voor de massa sprints in de rondes komt hij tekort.
Rondes van een week waarin Kooij zijn zeges vaak raapte? PN, Polen, GB, Renewi - dat werk. En de pure sprintkoersen, om daar ook een doel te hebben? Vernon is wat veelzijdiger, maar daar hebben we er ook drie van. Maar denk inderdaad dat hij betere opties heeft want GW en een grote ronde gaat hij niet als kopman kunnen rijden (bij RB overigens ook niet, meer als optie achter de hand). De weerzin tegen pure sprinters verbaast me: er is eigenlijk geen andere ploeg behalve UAE die er niet eentje heeft.
Laat het nu net geen toeval zijn dat UAE en Visma Lab geen pure massa sprinter hebben. De 2 ploegen die grote rondes winnen. Pure sprinters betekent ook halve ploeg in dienst en dat gaat ten koste van de kopman. Bovendien zijn veelzijdigere winnaars aanwezig met een goede spurt bij Visma Lab. De spurter die ze willen halen moet denk ik genoegen nemen met een rol als Molano. Niks mis mee overigens. Groves past daar precies bij net als een Bittner.
Hé dit argument ken ik. Maar ik hoorde het niet toen Kooij er was en 10+ overwinningen per jaar boekte. RB en Decathlon willen ook grote rondes winnen bovendien, en hebben meerdere topsprinters. UAE heeft daarnaast de luxe alleen dit jaar al met 9 (of 10?) renners te hebben gewonnen, TVL staat op 4. Dus dan is een sprinter echt geen overbodige luxe.
Overigens; wat lijdt Vingegaard eronder als je bv een Meeus naar zeg de Ronde van Polen stuurt?
Ergo: dat verhaal dat ploegen die grote rondes willen winnen geen plek hebben voor sprinters lijkt me een enorm valse tegenstelling.
De uitslag van Hagenes van zondag vertelt niet alles. Is de aansluiting met mvdp en ganna op 57 km van de meet verloren door een nieuwe fietswissel. Op tv zie je achterin het beeld een fiets van de visma auto gaan. In de onboard beelden van de auto (velon) op youtube hoor je ook dat Per nogmaals een nieuwe fiets krijgt. Zonde voor hem
Altijd weer die obsessie met Kooij, die nooit de Tour reed omdat hij drie renners in dienst moest hebben. Ja, dat gaat simpelweg niet met Jonas erbij. Polen zou je ook prima met Brennan kunnen doen en we weten wat van Aert al binnen haalde. Bottom line is dat de beste sprinters de Tour willen rijden en de ploeg dat niet kan en wil bieden met Wout en Brennan als zeer goede alternatieven en betere ploegmaats voor de kopman. De ploeg zal wel degelijk een spurter nodig hebben maar die moet weten dat hij dan hooguit een keer de Vuelta kan rijden of Giro. Hoe meer ik erover nadenk hoe beter Groves zou passen maar kennelijk kijken ze verder.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.