Vind het een weloverwogen, maar geen verstandige keuze. Magnier wordt er vandaag vrijwel direct afgereden. Ik zie geen enkele sprinter deze pukkel overleven: 15 km aan 6% is niet mals....
Succes met je teampie!
Lund pakt enkel de puntentrui wanneer hij de tussensprint wint, de etappe pakt, Magnier niks pakt bij de tussensprint en de finish en daarbovenop ook nog eens stout genoeg is geweest onderweg om van de jury minstens 2 strafpunten te krijgen. Zeg nooit nooit, maar ik zie het niet zo snel gebeuren.
Zie het toch niet gebeuren dat een Magnier, Milan, Groves etc kunnen meedoen voor een top 10 klassering. Een korte etappe en super veel lui die kans hebben op roze. Heb Lund als enige sprinter mee en als captain, dit om het risico te spreiden om het moment dat het toch een sprint wordt. Verder enkel puncheurs, GC mannen en Ben Turner mee.
Eens, eens. Maar er zit nog een heleboel tussen. Er staan zoveel lui binnen 10 seconden dat als er 10/15 wegrijden op de klim ze echt wel doorrijden i.vm. kans op roze. Benieuwd welke ploeg daarachter dan de controle wilt pakken
Last minute wissel: Milan eruit, Ciccone erin.
Ik acht toch de kans groter dat Ciccone voorin zit en met zijn punch hoog gaat eindigen op de finish dan dat Milan er nog aan hangt na de beklimming (en er in de afdaling weer bij komt). Milan moet wel over heel goede klimbenen beschikkken wil hij goed zitten, en gezien de meest recente ervaring in T-A verwacht ik niet dat dit gaat gebeuren. We gaan het zien!
Benieuwd welke AK man in dit waaiergeweld minuten gaat verliezen.
Heerlijk nieuws buiten scorito om:
"Gespreksonderwerp nummer 1 in startplaats Catanzaro is de felle wind. Oliver Naesen is zeker dat die een belangrijke rol zal spelen. "Dit wordt de eerste interessante dag, zeker voor wie naar tv kijkt."
Ook Tim Rex, ploegmaat van Jonas Vingegaard, verwacht een waaierspektakel. "Ik hoop ook dat er gekoerst wordt vandaag. Ik denk dat het een mooie koersdag wordt. Het wordt belangrijk hoe de wind staat als we richting de kust gaan."
Het is alleen geen aankomst voor puncheurs. Een kleine 4 %, dat is voor mij als de Ventoux maar een profsprinter als Milan (mits in vorm) jaagt dat geen schrik aan. Ik heb 'm er net ingezet in ruil voor Groves (waarschijnlijk te beschadigd).
Ciccone zit nog steeds stuiterend op m'n bank.
Het grootste deel van het stuk langs de kust is beschut. Er zit één open stuk van een paar kilometer in waar het zou kunnen scheuren en dat is het wel zo'n beetje.
Daarnaast waait het aan de start harder dan langs de kust als ik naar de actuele waarnemingen kijk.
Ben ook maar voor een mix gegaan. Vlucht van de dag is vertrokken, 6 man die niet heel gevaarlijk lijken. Astana zoals verwacht aan het controleren en Decathlon gaat tempo redelijk hoog leggen op klim. Ben benieuwd naar Groves, heb hem ook de bank maar oogde bij interview niet slecht, maar eerder energiek. Denk alsnog dat vandaag net te vroeg komt voor hem.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.