Wellicht houdt mijn geest me voor de gek, in mijn herinnering gaat het veel vaker niet, dan wel goed in het verloop van de ronde. Temeer omdat dit ook eigenlijk niet zo zwaar was voor de klassementsmannen, het is niet de galibier waar je eventueel wat minder dan de rest kan zijn en niet meer meekan.
Zo makkelijk was het natuurlijk ook niet om te voorspellen. Ciccone dacht zelf ook dat het 50/50 was of het een sprint zou worden met Milan of niet. Aular, turner en narvaez werden natuurlijk wel genoemd. Blijft lastig wanneer het profiel meerdere kanten op kan qua uitslag.
Dit is een bekende taktiek in grote ronde wielrennen. Tijd verliezen om een dag later de vrijheid te krijgen om mee te zitten in de ontsnapping (omdat je het GC hebt opgegeven).
Voor ons als kijker is het dan alleen wel altijd de vraag... Was dit bewust tijd verliezen of is er echt iets mis met de conditie? Iets er tussenin wil het ook nog wel eens zijn, voelen dat t hem niet gaat worden en dan maar gewoon al lekker vroeg de benen stil houden om te sparen om het een dag later vanuit de ontsnapping te proberen
Bardet was zo iemand die je altijd moest opstellen als die tijd was verloren. Vlasov en Scaroni.. geen idee
Mijn VeloScore Prediction op basis van 13 sources:
⭐️⭐️⭐️⭐️ Christian Scaroni
⭐️⭐️⭐️ Javier Romo, Jhonatan Narváez, Jan Christen
⭐️⭐️ Giulio Ciccone, Michael Valgren, Lennert Van Eetvelt, Andreas Leknessund, Igor Arrieta
⭐️ Alessandro Pinarello, Jonas Vingegaard, Giulio Pellizzari, Johannes Kulset, Filippo Zana
Zie https://x.com/Velo_Score/status/2054490511881257384?s=20
Opvallend: Vol op de vlucht lijkt het!
Zelf twijfel ik nog over Sheffield... wordt weinig genoemd.
Vandaag word het wss een dag voor de ak mannen en een klei groepje die er bij zit als een cicone enzo meer zal er niet aan hangen ik denk dat lidl een hoog tempo gaat rijden wat cicone aankan maar iedereen die minder is dan hem gaat het lastig krijgen. Dus denk dat aular en turner er niet meer bij zitten. Ik verwacht meer de mensen zoals een pinarello en een rondel vandaag.
Bernal kan je alvast met potlood doorstrepen. Als een AK renner al moet lossen op een klim waar Turner en Aular er nog aan hangen, kun je het wel vergeten in de echte bergen. Heel, heel, heel misschien is-ie stiekem ziek geweest en nog niet helemaal fit en kan hij vandaag en morgen nog wat verbeteren. Maar in mijn team heeft hij alvast een nieuwe functie gekregen als 'leuke vluchter vanaf etappe 8'.
Vandaag weer een taaie opstelpuzzel, met Ciccone die uit alle macht zijn trui wil verdedigen tegenover 22 concurrenten die nog binnen 10 seconden staan. Hij staat hier voorlopig als cap maar wel met de lichte vrees dat hij (zoals iemand hier vanochtend al benoemde) van de stress gaat reageren op elk speldenprikje en daarmee zichzelf over de kop fietst. Scaroni mag mee als vluchter, Milan voor 6 tot 14 (of zelfs 24) truipunten, en verder mijn zes overgebleven AK mannen*. Op de bank zitten Romo, Zana, Bernal, Magnier en de overige sprinters.
Nog wat twijfel om Romo erin te zetten voor Storer. Hij was gisteren niet sterk genoeg om mee te helpen in de Movistar bergtrein, maar staat inmiddels wel op 3 minuten en zou wellicht dus voorop mogen blijven in een vlucht. Voorwaarde is dan wel dat er in die vlucht geen mannen zitten die te dicht op Ciccone staan, en het lijkt me voor Lidl Trek een hels karwei om dat op die eerste klim voor elkaar te krijgen zonder direct de hele ploeg op te roken.
* "Mijn zes overgebleven AK mannen" en we moeten nog beginnen aan de eerste bergrit... dit kan niet goed blijven gaan.
Zijn er na Pellizzari en Vingegaard andere AK-picks voor vandaag die er sowieso in moeten? Bernal had hier altijd bijgestaan met z'n punch, maar na gisteren heb ik die op het bankie. Tussen Arensman, Hindley, Storer en Rondel bv een logische (not)-pick. Vind deze rit een stuk lastiger op papier dan die van gisteren (wss omdat ik geen Lund/Aular had en met Turner een fijne cap had)...
Zou onderstaande nog effect hebben op de etappe/vlucht van vandaag? Code geel op het vlakke tussenstuk.
Code geel
De weerstations waarschuwen alvast voor een tumultueuze dag, want het is code geel vanaf 14 uur. Zal die kans op onweer eventuele avonturiers afschrikken of - integendeel - aanmoedigen om sneller aan de streep te zijn?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.