Had meer van jou verwacht Nasi ;)
Ik denk eigenlijk niet dat dit een echte tegenstelling is. Alsof je moet kiezen tussen ‘sterk genoeg zijn om met tegenslag om te gaan’ of ‘de wereld zo inrichten dat problemen minder schade veroorzaken’. In de praktijk doen gezonde mensen meestal allebei.
Veerkracht hebben betekent niet dat je onnodig leed maar moet accepteren, en proberen omstandigheden te verbeteren betekent niet automatisch dat iemand zwak is of niets kan verdragen. Preventie en persoonlijke weerbaarheid kunnen prima naast elkaar bestaan.
Mamma mia, wat een etappe. Of op zijn Napolitaans Maronn’ mia…
Na me twee dagen ingehouden te hebben, moet ik toch even mijn frustratie kwijt. Ik begon zó goed, maar inmiddels daal ik elke dag weer een beetje verder in het klassement. Juist vandaag hoopte ik weer wat te stijgen, aangezien ik een fors sprintersteam heb.
Zo’n gekke finish is sowieso al vragen om problemen, maar als het dan ook nog eens nat is, weet je gewoon dat iemand gaat vallen.
Wel blij dat ik deze keer Magnier boven Milan had gecapt, wat Magnier daar nog deed was echt indrukwekkend. Maar goed… mannaggia, it’s all part of the game. Op naar morgen!
Volledig eens hoor. Platgeslagen komt het erop neer dat de echte kenners over het geheel en over meerdere spelletjes (want dat zijn het uiteindelijk) de meeste kans op de hoofdprijzen hebben. De factor (on)geluk speelt mee, maar zou wat mij betreft niet tot aanpassing van de spelregels hoeven leiden.
Ik denk dat jij en ik de opmerking waar ik naar refereerde mogelijk anders interpreteren. Ik moet bekennen dat de specifieke bewoordingen die gekozen zijn ook wel wat (al dan niet semantische) verwarring in de de hand werken natuurlijk.
De boodschap waar ik me persoonlijk heel goed in kan vinden is de suggestie dat de roep om wisselmogelijkheden allereerst vaak voort lijkt te komen uit de bijkomende emotie, maar vooral ook uit de instelling dat het altijd maar mogelijk moet zijn om consequenties van keuzes te ontlopen. Dat heeft uiteraard niets te maken met je capaciteit om met tegenslagen te dealen, wel met je bereidheid om dat te doen en om die tegenslagen als onderdeel van een spelletje te zien.
Eens dat je niet stil hoeft te gaan zitten en tegenslag over je heen te laten komen. Opstaan en de tegenslag aanpakken is een gezonde kwaliteit. Maar de roep om wisselmogelijkheden schaar ik niet in dat rijtje. Dat schaar ik in het rijtje 'verzoeken aan iemand anders om jouw tegenslag aan te pakken'. En dat is wat anders natuurlijk ;)
Ik roep hier eigenlijk al sinds het begin dat dit spelletje 11, zeer flexibele, wissels heeft. 3 wissels toevoegen (of elk ander aantal, onder welke voorwaarden dan ook) is in mijn ogen geen daadwerkelijke oplossing, maar een kusje op de wonde. Als dit spel ooit begonnen was met 3 wissels zou het een kwestie van tijd zijn geweest voordat mensen om een 4e wissel gingen vragen, of om bredere voorwaarden, etc.
Inhoudelijke verbeteringen van het spelletje ben ik volledig voor. Een eindeloze stroom aan 'outs', op een gleidende schaal, om niet met de bijkomende emoties te hoeven dealen vind ik wat anders.
Volledig eens. Vond het interview met Milan net ook wel mooi en zeer terecht. Die was ook volledig verbijsterd dat er persé weer zo'n aankomst uitgezocht moest worden.
In mijn ogen geeft een grote brede rechte weg ook een veel koninklijkere sprint dan dit soort ellende. Met of zonder valpartij.
Voor het eerst blij met mozzato, maar met nog maar 5 sprinters in koers zelfs 4% gestegen. Nu erg benieuwd naar morgen, vanuit Scorito oogpunt natuurlijk maar ook veel zin in de etappe! Met yates eruit, moet ik voor 9e plekje kiezen tussen christen, scaroni of zana. Ik denk te zwaar voor christen maar lijkt me wel leuke gok. Zana heeft in ieder geval 6 punten maar lijkt niet goed tot nu toe. Scaroni kon gisteren al niet mee berg in de vlucht, dus zal denk ik op bankje blijven.
Stellen jullie Ciccone morgen op?
Ik vind het toch een breinbreker. Voor mij, en ik denk voor meer zijn de stoeltjes schaars morgen. Ciccone heeft aangegeven voor ritzeges te gaan. Morgen zal die niet in de vlucht mogen, daarvoor staat hij te dicht. Ik ben er vrij van overtuigd dat Visma met vingi wil gaan winnen morgen, dus de vlucht maakt überhaupt weinig kans. Vanuit het peloton is de kans voor Ciccone om te winnen van Vingi toch erg klein. Tactisch gezien zou hij zich uit moeten laten zakken om de dagen erop in de vlucht te kunnen zitten. Maar toch zegt iets mij dat hij te trots is en toch wil kijken hoever die komt, ook al zou hij het AK dit jaar toch echt hebben opgegeven...
Heeft iemand anders hier nog gedachtes over?
De kritiek op die kasseienbocht vooraf blijkt dus volledig terecht. Het is ook niet één valpartij, het zijn een stuk of 5/6 renners die vrijwel gelijktijdig onderuit gaan.
Voor mijn Scorito extra zuur dat Groenewegen, Lund, Malucelli én Milan hierdoor in goede positie uitgeschakeld worden, terwijl allerlei slecht gepositioneerde mindere goden langs de chaos konden sturen en de ereplaatsen vullen.
Ik zet volle bak in op de AK mannen morgen. Ciccone zou er zo maar eens door kunnen zakken, maar oogt tot nu toe sterk dus ik neem hem wel mee. Rondel ook prima vooralsnog dus die zit er ook bij. Pinarello, Zana en Scaroni laat ik op de bank.
Kleine kanttekening dat het natuurlijk nog wel een vlucht KAN worden. De etappe is er lang genoeg voor. Maar ik verwacht dat Visma en Red Bull het gat klein genoeg zullen willen houden om voor de etappezege te gaan.
Hij zou kunnen laten lopen vanwege de punten die ik in mijn post benoem. Hij wil ritten winnen en geen AK. Dit gaat al jaren zo. 6 minuten dicht rijden het roze lijkt mij vrij lastig. En met zijn ploeg is hij compleet afhankelijk van Visma en Red bull om daadwerkelijk koers te maken. Dat hij zou kunnen rijden voor een leuke top 10 plaats sluit ik niet uit. Goed punt trouwens van zijn geboorteplaats, dat maakt inderdaad de kans dat hij meerijdt een stuk groter.
Het is eigenlijk een wonder dat ik zonder Magnier nog op 80% sta. Die puntentrui-strijd is nu ook wel gestreden. Goud gaat dus nagenoeg onmogelijk worden. Wel heel benieuwd hoe mijn AK ploeg het morgen gaat doen, als daar muziek in zit kunnen we misschien nog wegkomen met een troostprijs!
Laatste twee plekjes morgen voor Bernal, ciccone en Rondel. Dat lossen van Bernal in etappe 4 zit me toch niet lekker dus denk dat die het bankje mag gaan warm houden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.