Scorito Giro 2026

1 2 ... 154 ... 184 185
Zadelpijn

Turner spaart vandaag toch sowieso z'n energie voor morgen? Volgens mij is het parcours voor morgen om maar voor Turner

Pads Medersen
Tubbes
De twijfel bij mjj zit vandaag in. Sheffield of Pellizzari. Pellizzari voor de zekere 4 punt en miss...

Ik neem Sheffield wel mee, voor deze etappes had ik hem. Maar hij valt idd erg tegen, lijkt niet in vorm. Ik ga niet voor alternatief van een zekere 4 punten, zo speel ik het spel niet, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Als je op 99% staat dan doe je dat wel, maar ik sta ergens op begin de 90%, dus voel ik me comfortabel om wat meer risico te nemen.

ditisdavid
Zadelpijn
Turner spaart vandaag toch sowieso z'n energie voor morgen? Volgens mij is het parcours voor morgen...

Morgen kan weer prima naar de vlucht gaan, en je hebt nooit de garantie dat je dan mee zit. Deze etappe is weliswaar minder geschikt, maar als hij anticipeert zoals Arrieta deed in de rit die hij won is hij niet kansloos.

klaas drr

Een echte page-turner,  ik ga denk Aular ook banken ten faveure van Pelizari!

Laatst gewijzigd
Oerdewai
Nicov11
Waarom kies je voor Hindley ipv Pinarello? 

Ik kies ook voor Hindley ipv Pinarello. Zoals in eerdere reacties benoemd laat Pinarello weinig zien de laatste heuvel/berg ritten. In de etappe die Narvaez won zat hij in de vlucht en komt hij op 9 minuten binnen. Ik wil eerst wel weer een teken van leven zien voordat ik hem weer opstel. Hindley laat elke keer zien nog even te willen sprinten, de kans is dan ook zeker aanwezig dat hij voorin het peleton aankomt (achter de vluchtgroep) en zo nog punten sprokkelt. 

Tbosman

Hindley is gisteren wel erg diep gegaan, was beetje ziek en kwam lijkbleek over de finish. Die zit op het bankie vandaag bij mij.

Maganor01
Nicov11
Waarom kies je voor Hindley ipv Pinarello? 

Jaa lastige keus. Ik wilde deels zekerheid inbouwen voor als deel AK voor top 10-20 gaat sprinten/aankomen

Astarloa

Klimmende aanvallers in dit soort etappes niet opstellen omdat ze nog niet heel veel hebben laten zien kan duur gokken worden. Pinarello staat er hier absoluut in. 

Maarten Koning
Astarloa
Klimmende aanvallers in dit soort etappes niet opstellen omdat ze nog niet heel veel hebben laten zi...

De andere kant is ook duur gokken natuurlijk. Vasthouden aan renners die ogenschijnlijk niet in vorm zijn maar ik heb meegenomen, met bepaalde etappes in gedachten, heeft me in het verleden ook wel heel veel gekost.

Nu is er wel wat voor te zeggen dat sommige renners expliciet op vandaag hebben gewacht. Week 2 bezig, zwaar genoeg met ogenschijnlijk weinig te winnen voor GC. Klassieke vluchtersetappe, meer dan zondag. Dat dan weer wel.

Laatst gewijzigd
Pads Medersen
Astarloa
Klimmende aanvallers in dit soort etappes niet opstellen omdat ze nog niet heel veel hebben laten zi...

Hier staat ie er ook in, wss tevergeefs, maar dit zijn zijn kansen wel

Hidde98

Hier gaat Turner er toch uit. Vandaag toch bijna 2x zoveel hoogtemeters als in etappe 4 (2939 tov 1600).
En ja hij kan veel aan, maar 6km van 12% en hoger klimmen en 4km 9-11% is toch wel wat teveel denk ik.

Astarloa
Maarten Koning
De andere kant is ook duur gokken natuurlijk. Vasthouden aan renners die ogenschijnlijk niet in vorm...

Hangt er een beetje vanaf hoeveel punten je alternatief biedt. Als dat Magnier voor 8 punten is of Milan voor 4 dan vind ik dat niet per se de moeite waard. En Pinarello niet in vorm is nog niet duidelijk in beeld geweest. Die rit wat Narvaez won heeft hij misschien laten lopen in die 2e groep omdat het toch niet meer om de winst zou gaan. 

Astarloa

Strong geeft nu wel aan dat ze Pinarello in de vlucht willen hebben vandaag.

Ecko

Mijn ❤️ zegt vandaag Christen cappen, mijn 🤯 laat me Ciccone kiezen. Want dat lijkt saver, en ik sta op 97,6. Verstandig? 
De opties Narváez, Scaroni en Zana (moet toch ook 's uit z'n kot komen) zijn er ook nog. 

ditisdavid
Hidde98
Hier gaat Turner er toch uit. Vandaag toch bijna 2x zoveel hoogtemeters als in etappe 4 (2939 tov 16...

Ik wou dat deze etappe 6 kilometer van 12% of meer had, dan zou het echt oorlog worden tussen de klassementsrenners. Alleen is het eerder 600 meter. De hoogtegegevens die PCS gebruikt zijn waardeloos.

Maarten Koning
Astarloa
Hangt er een beetje vanaf hoeveel punten je alternatief biedt. Als dat Magnier voor 8 punten is of M...

Vind ik heel plausibel, het ging me ook meer om het algemeen ipv pinarello specifiek.

Ecco

Betreffende Turner, volgens mij wordt morgen gewoon een massasprint waarin hij geen reële kans maakt. Er is na de heuveltjes toch nog 50k om één en ander goed te maken? 

Ik neem hem vandaag gewoon mee. Hij kan via de vlucht best ver komen denk ik.

Maar laat hem vooral op de bank!

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
Hidde98
Hier gaat Turner er toch uit. Vandaag toch bijna 2x zoveel hoogtemeters als in etappe 4 (2939 tov 16...

Waar haal je deze cijfers vandaan? Ik zie geen kilometer in de dubbele cijfers qua stijgingspercentage..

ProScoritoManager
SietseVliegen
ik weet het, flauw... maar ik zei het je toch? Het idee dat gall een betere tijdrit heeft dan Hindle...

En toch kon je beter Gall opstellen voor 8 punten dan Hindley voor 0.

Hidde98
ditisdavid
Ik wou dat deze etappe 6 kilometer van 12% of meer had, dan zou het echt oorlog worden tussen de kla...

Ik zag het zelf ook niet in de grafiek van de klimmetjes zelf maar wel in een staatje, inderdaad van pcs. Dat verandert wel flink de zaak haha, toch maar weer erin geklikt dat het nauwelijks in de dubbele getallen loopt. 

mirkodek

Ik denk ook dat het voor Turner wat te zwaar gaat zijn maar ik verwacht wel dat ie gaat proberen mee te zitten en hij klimt goed. Het alternatief zou Milan zijn dus voor die 4 puntjes durf ik de gok wel te wagen.

Ik verwacht eigenlijk dat er een grote groep wegrijdt die in de finale uit elkaar zal spatten maar dat er nog steeds 20 man vóór het peloton eindigen. Dus AK gaat vandaag geen punten scoren behalve trui-/teampunten verwacht. Vandaar alleen Vingegaard en Pellizari (en Magnier) mee.

bdebouwer

Ik denk er zelf over om niet Magnier voor de truipunten, maar Milan mee te nemen. Scheelt maar 4 punten, en een upside van +10 met Ciccone

Jimbogasson

Zag het al eerder voorbijkomen, maar Turner geeft hier aan meer voor etappe 12 en 13 te gaan: https://www.idlprocycling.com/cycling/ben-turner-impressed-by-thymen-arensman-and-points-to-promising-giro-stages-for-himself

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

@bdbouwer

Ciccone moet dan volgens mij een winkans van ongeveer 40% hebben wil dat rendabel zijn. Dat lijkt me wat hoog.

Laatst gewijzigd
bdebouwer
Maarten Koning
@bdbouwer Ciccone moet dan volgens mij een winkans van ongeveer 40% hebben wil dat rendabel zijn. Da...

Scherp inderdaad, qua expected value heb je gelijk, en dat kan dan weer worden afgezet tegen een winkans van een Zana of Raccagni Noviero of Garfioli, wat het eigenlijk nog meer een gok maakt. 

1 2 ... 154 ... 184 185

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.