Ik neem Sheffield wel mee, voor deze etappes had ik hem. Maar hij valt idd erg tegen, lijkt niet in vorm. Ik ga niet voor alternatief van een zekere 4 punten, zo speel ik het spel niet, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Als je op 99% staat dan doe je dat wel, maar ik sta ergens op begin de 90%, dus voel ik me comfortabel om wat meer risico te nemen.
Morgen kan weer prima naar de vlucht gaan, en je hebt nooit de garantie dat je dan mee zit. Deze etappe is weliswaar minder geschikt, maar als hij anticipeert zoals Arrieta deed in de rit die hij won is hij niet kansloos.
Ik kies ook voor Hindley ipv Pinarello. Zoals in eerdere reacties benoemd laat Pinarello weinig zien de laatste heuvel/berg ritten. In de etappe die Narvaez won zat hij in de vlucht en komt hij op 9 minuten binnen. Ik wil eerst wel weer een teken van leven zien voordat ik hem weer opstel. Hindley laat elke keer zien nog even te willen sprinten, de kans is dan ook zeker aanwezig dat hij voorin het peleton aankomt (achter de vluchtgroep) en zo nog punten sprokkelt.
De andere kant is ook duur gokken natuurlijk. Vasthouden aan renners die ogenschijnlijk niet in vorm zijn maar ik heb meegenomen, met bepaalde etappes in gedachten, heeft me in het verleden ook wel heel veel gekost.
Nu is er wel wat voor te zeggen dat sommige renners expliciet op vandaag hebben gewacht. Week 2 bezig, zwaar genoeg met ogenschijnlijk weinig te winnen voor GC. Klassieke vluchtersetappe, meer dan zondag. Dat dan weer wel.
Hangt er een beetje vanaf hoeveel punten je alternatief biedt. Als dat Magnier voor 8 punten is of Milan voor 4 dan vind ik dat niet per se de moeite waard. En Pinarello niet in vorm is nog niet duidelijk in beeld geweest. Die rit wat Narvaez won heeft hij misschien laten lopen in die 2e groep omdat het toch niet meer om de winst zou gaan.
Ik wou dat deze etappe 6 kilometer van 12% of meer had, dan zou het echt oorlog worden tussen de klassementsrenners. Alleen is het eerder 600 meter. De hoogtegegevens die PCS gebruikt zijn waardeloos.
Betreffende Turner, volgens mij wordt morgen gewoon een massasprint waarin hij geen reële kans maakt. Er is na de heuveltjes toch nog 50k om één en ander goed te maken?
Ik neem hem vandaag gewoon mee. Hij kan via de vlucht best ver komen denk ik.
Maar laat hem vooral op de bank!
Ik zag het zelf ook niet in de grafiek van de klimmetjes zelf maar wel in een staatje, inderdaad van pcs. Dat verandert wel flink de zaak haha, toch maar weer erin geklikt dat het nauwelijks in de dubbele getallen loopt.
Ik denk ook dat het voor Turner wat te zwaar gaat zijn maar ik verwacht wel dat ie gaat proberen mee te zitten en hij klimt goed. Het alternatief zou Milan zijn dus voor die 4 puntjes durf ik de gok wel te wagen.
Ik verwacht eigenlijk dat er een grote groep wegrijdt die in de finale uit elkaar zal spatten maar dat er nog steeds 20 man vóór het peloton eindigen. Dus AK gaat vandaag geen punten scoren behalve trui-/teampunten verwacht. Vandaar alleen Vingegaard en Pellizari (en Magnier) mee.
Scherp inderdaad, qua expected value heb je gelijk, en dat kan dan weer worden afgezet tegen een winkans van een Zana of Raccagni Noviero of Garfioli, wat het eigenlijk nog meer een gok maakt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.