Balen. A priori goede keuzes ook allemaal dus niks te verwijten. Hier voorlopig enkel Buitrago/Vendrame (waarbij die laatste toch een Narvaez light kon geweest zijn) maar dus zonder Narvaez/Gall/(Eulalio) en met Piganzoli/Campi (waarbij ik toch op roze én blauw gerekend had om de overgangsritten op te vullen + gehoopt op een wat actievere Campenaerts als Jonas al 5min los zou staan) zal het toch ook geen goud worden.
Weet niet of het al gedeeld is (heb het niet gezien in ieder geval) Tobias Lund Andresen gaf voorafgaand aan etappe 11 bij Eurosport Danmark aan dat hij nog steeds last had van ziekteverschijnselen. Hij zei letterlijk dat zijn “fysieke toestand niet perfect” was en hoopte dat het de volgende dag beter zou gaan, anders zou het lastig worden voor hem. Het ging dus niet alleen om vermoeidheid, maar echt om aanhoudende fysieke klachten na de tijdrit van rit 10. Dat verklaart ook waarom hij gisteren als een van de eerste sprinters eraf lag. Toch een twijfelgevalletje zo.
In het artikel over narvaez op idl lijken ze na gisteren wel degelijk met die trui bezig te zijn.
Gecombineerd met het nieuws van Lund z'n ziekte kan het wel eens gebeuren dat ik mijn selectie nog flink omgooi voor de deadline..
Dat is weer een ploeg minder om een gat dicht te rijden, en des te meer reden voor een Movistar of Ineos om op de klim flink door te trekken. Ik neig er steeds meer naar te vermoeden dat dit gewoon een etappe voor de vlucht wordt. Ik had Lund mee als cap, maar met dit nieuws ga ik denk ik toch Narvaez maar weer cappen.
Opstelling nu: magnier (c), milan, vernon, groenewegen, ciccone, narvaez, scaroni, ganna, vingegaard
Bank: malucelli, arensman, pellizzari, gall, sheffield, pinarello, zana
Ik denk dus richting een sprint of vluchters. Ik twijfel om vingegaard eruit te halen en om malucelli erin te klikken maar hij is denk ik wel de slechtst klimmende sprinter die ik heb nu.
Ik twijfel ook om pinarello erin te klikken of evt zana nog...
Jullie gedachten? Ik sta op 91,5% dus brons zou nog misschien kunnen
Waarom zou je Malucelli of Groenewegen idd niet opstellen vandaag. Als er toch niks gebeurt op de klimmen ben je de lul. En je alternatief geeft je dan misschien 6 punten.
Ik zie hier mensen ook scaroni opstellen. Geen idee wat je daarvan verwacht. En nee, de reden "want Bobby heeft hem getipt in de preview" is geen deftige reden.
Tsja, Bobbie. Ik vind het best pijnlijk soms hoe groot het verschil inhoudelijk is tussen hem en die anderen. Iedereen keer als Bobbie zo'n preview doet, ben je naderhand eigenlijk niets wijzer geworden. Integendeel eigenlijk.
De tips van Bobby Traxel neem ik niet erg serieus. Van Kees, Stijn en Erik wel, maar daarnaast moet je ook altijd nog je eigen licht laten schijnen over de keuzes. Maar in een etappe als vandaag liggen die redelijk voor de hand. Kan Malucceli er uit laten voor 2 of 4 zekere punten maar dat vind ik de moeite niet waard. Mocht een heel grote groep samen blijven dan kan hij er altijd nog bij zitten en dan wordt het wellicht plus 20.
Haha had de tip van bobbie nog niet meegekregen. Had scaroni erin omdat sprint of aanval/vlucht wordt en hij daar 1 van de mannen wel voor is die het steeds probeert. Idd groenewegen en malucelli niet meenemen is groot risico, maar ik zie ze niet overleven, ook al wordt het een sprint, maar idd de alternatieven zijn misschien niet beter, goed punt
Eens over vingegaard, die levert wel goede zekere punten op.
Ciccone wil zo graag maar gaat dit vandaag voor hem echt kansen geven? Heb hem er wel in staan maar eigenlijk is dit niet helemaal zijn etappe zou je zeggen. Maar hij is zo gebrand op een etappe haha
Maar waarom zou er niks gebeuren op die klimmen of op die kleine heuveltjes van 500-700m a 6-8% in de laatste 20km? Vingegaard en Magnier hebben beide 2x gewonnen en Narvaez 3x, oftewel 7 uit 11. Tel daarbij de 2 Astana overwinningen bij op en die van Arrieta en er blijven zo een 18 ploegen over die nog niks gewonnen hebben.
Een Alpecin, FDJ, Lotto, NSN, Pinarello, Uno, Jayco en noem maar op hebben allemaal geen baat bij een sprint. Dus het lijkt me zeker niet raar om mannen als Groenewegen thuis te laten vandaag.
Bobby is een beetje de affelay van het wielrennen. Op een beschouwende manier, met slecht lopende zinnen en onsamenhangende zijwegen, open deuren intrappen.
valt ook zo totaal uit de toon bij de rest.
Krijg spontaan braakneigingen als ik die gast hoor spreken. En echt elke keer moet hij vermelden: "bij het begin van de Giro had ik voorspeld dat UAE 7 ritten ging winnen".
Is waarschijnlijk de enige vrij goede voorspelling die hij ooit gedaan heeft.
Omdat als Malucelli eraf ligt, er geen Ballerini meer is voor de sprint. Dus is de kans gestegen dat Scaroni zich ermee gaat bemoeien als we een serieus uitgedund peloton krijgen. Daarnaast valt de vlucht ook niet uit te sluiten vandaag. Om dezelfde reden stel ik Ciccone op.
Kanttekening is wel dat ik maar 4 sprinters over heb, dus eerste alternatief voor mij zijn de 6 puntjes van Arensman.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.