Gelukkig ontvouwde de etappe zich redelijk zoals gehoopt en met een score van 184 punten (met maar 3 nulpunters in de selectie) en slechts 10 punten op de bank zeer tevreden. Kon slechter! Inmiddels na mijn vrije val van 94% naar 86% weer terug boven de 90% en zelfs op 98,6%.
Morgen wordt het een mix tussen AK-mannen en sterke vluchters (Ciccone, Scaroni en uiteraard Narvaez) denk ik.
Goed bezig kerel 👌
Baal enorm dat ik Segaert gebankt heb.. zie dat 9% van de 14% hem wel heeft opgesteld. Toch blind vlekje van me geweest blijkbaar.. deze voelde ik echt niet aankomen. Kudo's voor de spelers die dat wel deden.
Sinds etappe 5 ben ik elke dag aan het zakken van boven de 95% naar inmiddels 83% Allemaal verkeerde keuzes gemaakt.
Vanmiddag tijdens werk even snel gekeken en mijn kopman Andresen moest bijna als 1e lossen gevolgd door de rest van mijn sprinters. Weer verkeerd gekozen.....
Dit is de doodsteek.......op naar de Tour!
Niet meer kijken, het zal allemaal wel......
Om vervolgens na afloop te constateren dat Segaert gewonnen heeft en Zambanini 9e is geworden en ik plots stijg naar 90% en weer enthousiast wordt!
Wat is Scorito toch verschrikkelijk frusterend en super leuk😅
Dat je zo overtuigd bent van eenzelfde scenario als etappe 4, dat je alle sprinters behalve cap Turner bankt, dat je ogenschijnlijk groot gelijk krijgt, maar vervolgens zit die dekselse Vernon er toch bij en rijdt Turner heel ongelukkig lek (overigens op idl een interview waarin ie zegt dat hij zich heel slecht voelde, dus een top notering zonder lekke band was ook zeker geen gegeven). Gelukkig maakte Segaert een hoop goed!
De team en truipunten die ik terug kreeg voor het banken van alle sprinters maken gelukkig een groot deel van de bankpunten van Vernon goed overigens, overall viel het alles mee.
Hmm, 14% heeft hem meegenomen. Ik blijf erbij: je legt geen 750k neer voor een tijdrit. Hij was prima in vorm en had een mooie vrije rol. Types Ciccone, Scaroni en van Eetvelt zijn op papier meer 'bergaanvallers', Vendrame, Segaert en Narvaez verwacht je meer in deze heuvelritten.
Dus, vraag aan de mensen die hem hebben: waarom heb je hem mee en had je hem hier gespeeld, ook als zijn teamgenoot niet in het roze reed?
Ja klopt, in de etappes waar 'klassieke' aanvallers een kans hadden. In etappe 4 kon hij tot 1,5km van het eind van de klim mee, dus ik rekende erop dat hij er vandaag op z'n minst bij zat.
Verder in ieder geval etappe 18.
Met alle team punten staat hij er nu vaak in, maar dat was inderdaad niet het plan van tevoren.
Dat maakt het een stuk makkelijker om hem op te stellen lijkt mij ook :)
Neemt niet weg dat die bij dit soort "sprints" uiteraard wel bekend staat om dit te doen. Lukt het niet dan heb je die 11 nog
Note. Ik heb m zelf niet in mijn team, maar heb in etappe 6 wel 10 euro ingezet voor een top3 plek (zou meer dan 700 euro opleveren ). Probeerde het toen ook, maar lukte niet. Uiteindelijk werd die toen wel nog 6e ivm die crash in die laatste bocht. Jammer dat ik die bet vandaag niet had staan 😂
Ben even tijdje uitgelogd hier geweest na al het gezeur over wissels.
Ondertussen is het girospel ook wel klaar voor mij. Met name 2 kostbare fouten: Geen Magnier (Classic laatste wissel, heel dom van me) en geen Bahrein (wie had dit verwacht)?
Wel nog een vrij sterk AK team, verwacht daar mogelijk nog wel rond de 80% mee te eindigen, maar niet in de buurt van het zilverwerk.
Klassiekerspel ging goed, had een schitterend Excel gemaakt daarvoor 😆. Dacht dat de Giro wel zonder kon.
Ben alvast met de tour begonnen zijdelings 😂 met het bouwen van een excelletje, om daar toch weer in (de buurt van) de bekertjes te eindigen.
Aan iedereen die er nog goed in zit, succes!
@dre kan dat ook niet vinden #scorito.
Het missen van Magnier is vooral dodelijk omdat de alternatieven ( Milan, Groves, Groenewegen , Vernon,Lund) niet leveren door pech.
Uiteindelijk heeft slechts 31% een scorende Bahrain renner, voor de Buitrago kiezers extra zout in de wond. Je pakt met een bahrain renner ook slechts 4 / 5 extra puntjes, anders stel je Arensman op of een jumbo. Lekker natuurlijk maar een dag Ciccone cappen en je voorsprong is na de vaantjes.
Meteen de vraag van de dag: Ciccone cappen ?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.