Of hij dit door kan trekken naar de Tour is denk ik niet de voornaamste vraag. De vraag is vooral hoeveel Pogacar beter gaat worden tov vorig jaar en dit voorjaar aangezien hij nu pas de focus legt op het (langere) klimwerk en hoogtestages doet.
Hier 25 plekjes gezakt naar 178. Nog steeds dik op goud koers, maar durf nog niet te gaan juichen. Met morgen Milan (C), Magnier, TLA, Turner & Mozzato + Stuyven, Ciccone, Piganzoli, Vingegaard zou t goed moeten komen. En toch vind ik de marge van 63 punten alles behalve geruststellend. Achja, we zien t morgen wel. Hoe staan de andere goud kandidaten ervoor en zitten ze erbij? Of stel ik me aan?
Hier op 99.7% en 103 punten boven de grens voor goud. Met oa Gall, Arensman, Piganzoli, Magnier, Milan en Groenewegen moet het morgen goedkomen. In ieder geval zal de eindafrekening denk ik meer voor je doen dan de uitslag morgen.
Heb je in zowel berg, punt als jongeren 2 namen bij de eerste 5? En hoeveel top 10 AK? Er zullen nog best wat spelers inlopen morgen gezien er relatief veel mensen met Narvaez in hun team hoog stonden/staan. Dat zal morgen negatiever uitpakken.
Wordt toch spannend morgen met de afrekening, een paar puntjes maken misschien het verschil (sta 113 punten boven de grens van goud).
Ik heb enkel nog twijfel tussen 6 zeker punten van Hindley of het opstellen van Kubis. Heb nu Hindley staan, omdat Kubis nog niks heeft opgeleverd deze giro. De ene keer dat hij 10e werd had ik hem er niet in staan. Groenewegen heeft vaker op de laatste dag van een grote ronde gewonnen, dus er is een kans(je) dat er 10pt op die manier voor Kubis komen. Of zal hij zelf ook nog top 20 rijden. Zelf denk ik dat niet, hij zal in mijn ogen Dylan afzetten op een goede plek 1000/500m voor de meet en zich dan laten afzakken. Nog mensen die zich willen mengen in deze (vrij betekenisloze) discussie?
Denk wel dat ik het ga redden. Mis vooral Gall (en Gee in mindere mate), maar met Arensman, Hindley, Bernal, Rondel, Piganzoli wel voldoende namen die punten pakken. Geen Narvaez hier, was blij dat hij eruit vloog. Met Stuyven en Zana nog punten uit team. Ik hoop stiekem dat TLA morgen wint en zodoende ook wat punten uit eindafrekening punten krijgt. Oh en zelfs Segaert krijgt nog wat puntjes via Eulalio. Dus denk wel dat ik t bij elkaar sprokkel, maar vind het toch spannend.
Ik op 99,7 nu dus dat moet wel goedkomen met morgen nog de luxe om 6 sprinters op te stellen aangevuld met Vingegaard, Gall en Piganzoli. Qua eindafrekening denk ik dat ik wel goed zit. Wegvallen van Narvaez scheelt me wel een klap aan eindpunten.
Waarom Milan cappen morgen? De zekerheid is toch Magnier?
Sinds de Tour van 2023 speel ik mee (90%) en ik denk dat ik sinds de Vuelta 2024 of Giro 2025 hier meelees. Tot geweldige resultaten heeft het nooit geleid, want na die eerste keer heb ik de 80% niet meer gehaald. Maar ineens sta ik nu op 99,8%, dus ik dacht laat ik me toch maar eens melden.
Mijn analyse voor deze Giro was dat mijn ploegen te diep waren, en niet breed genoeg. Dus op het laatst Andresen en Yates eruit en iets goedkopere krachten gekozen en wat andere goedkope krachten juist opgewaardeerd. Dat heeft bepaald niet verkeerd uitgepakt. Sinds etappe 14 met zevenmijlslaarzen door de klassementen gestapt. Maar goed, voor hetzelfde geld (niet letterlijk) had ik met dezelfde redenatie ook bijv Magnier en Gall kunnen wippen en dan had ik nu net zo goed zitten huilen.
Uiteindelijk zijn veel uitvallers me bespaard gebleven en eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat natuurlijk ook gewoon geluk is. Met nog 18 renners in koers zie ik ook de eindafrekening met vertrouwen tegemoet. Alleen van Pellizzari verwacht ik morgen geen punten. Bij de laatste pelotonsprint (etappe 15) zaten mijn zeven mannen (zes sprinters + Segaert) bij de eerste 12 van het peloton, waarbij Milan een beetje liet lopen en waarna Vernon en Ackermann inmiddels ook nog eens zijn weggevallen. Bovendien ook nog eens bovengemiddeld veel ploeggenoten van alle truien en acht bij de eerste elf van het AK.
De enige opstelfout die ik mezelf verwijt is dat ik voor etappe 9 Piganzoli er op het laatste moment heb uit gehaald voor de zekere 11 punten van Segaert. Dat heeft met 46 punten gekost.
Dank voor al jullie inzichten en ik zal eens kijken of ik bij de Tour ook wat kan bijdragen...
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij worden er geen klassementspunten "voor de dag" meer uitgedeeld, alleen nog maar de eindafrekening. Ik stel dus mijn zes sprinters + Segaert op, aangevuld met Zana en Ciccone, mocht Magnier dan wel Milan winnen. Vingegaard dus ook op de bank.
M.a.w. je gaat geen zes punten meer voor Hindley krijgen.
Sinds 2013 heeft niemand met de puntentrui meer gewonnen in Rome. Nou mag wel gezegd worden dat ongeveer de helft van die ritten ITTs waren.
Maar ben het wel met je eens. Ik zie magnier ook als grotere favoriet. Dat team zit in een goeie flow. Groenewegen zie ik nog eerder winnen dan Milan.
Buiten dat om gun ik het Milan en zijn team wel. Toch een baal Giro gereden
Iets gestegen naar 99.6% vandaag. Met enkel Magnier, Milan, Lund en Turner over voor de sprint en geen Piganzoli (of ander Visma), Eulalio, Gee of extra optie in het puntenklassement zal ik iets zakken, denk dat de kans op goud groter is dan de kans op zilver maar een ongunstige uitslag zou nog roet in het eten kunnen gooien. En anders geef ik gewoon de schuld aan het feit dat ik met 5 uitvallers ondergemiddeld veel renners over heb tov de meeste spelers bovenin ;)
Oe, goeie
Heb de regels nagelezen, maar zie niets over deze uitzondering. Ik maak er uit op dat etappe 21 gewoon als een etappe geldt en je ook daar dus eerst de individuele punten, team punten en cap punten krijgt voor de opgestelde renners. Na die verrekening word het eindklassement berekent over al je renners (inc degene die niet zijn opgesteld)
Maar mocht je ergens iets vinden in de reglementen die je gedachten bevestigen dan hoor ik het graag
Morgen Campi voor 8 of segaert voor 3 met eventuele top20 finish? Verwacht van dat laatste niet zo veel, maar hij zal maar nog eens zo uithalen terwijl je m op de bank hebt...
Vind de eindafrekening toch spannend hoor. Dat Narvaez er niet meer bij is speelt me wel in de kaart, maar de bergtrui bij Ciccone ipv Vini kost me gister, vandaag en morgen in totaal ook gewoon 72 punten. En dan reken ik nog niet eens mee dat ik Milan vandaag en gister niet heb opgesteld terwijl die best een hoge opstelrate had. Maar die eindafrekening is wel wat er voor moet gaan zorgen dat ik zilver behoud.. gaan het zien!
Daar corrigeer ik je: die worden wel uitgedeeld.
Mijn keuze voor Milan is juist nú omgekeerd tov etappe 15 toen Magnier de logische keuze was; die bleef trappen om punten te halen. Magnier hoeft morgen niks meer; enkel op zijn fiets blijven zitten. Milan wil hier bewijzen dat ie toch ook kan winnen in eigen land. Die zie ik er vol voor gaan.
Dat zeg ik niet; maar bij hem is er minder druk/drang dan bij Milan (denk ik). Natuurlijk zal ook hij hier willen winnen, maar denk dat The Rockets en Lidl-Trek het initiatief zullen hebben. Net als in Napels. Toen zat Magnier ook goed trouwens. Maar ik 'gok' deze keer op Milan. Gewoon gevoelskwestie.
Hier 2de plaats overall.... nooit zo dichtbij de overwinning geweest. Een 35 punten voorsprong kunnen hebben maar door de Magnier misser van donderdag helaas een lichte achterstand.
BK en JK niet bij visma kan mij nu ook nog op gaan breken t.o.v. de concurrentie.
Nr 1 , 2 en 3 kunnen nog winnen denk ik maar ik moet hopen op een wonderdag van Malucelli en Mozzato
Hier ook een bijzondere Giro: na vier dagen leek het erop dat ik de poule weer kansloos laatste zou worden, maar sindsdien liep ik elke dag iéts in op onze leider en in het totale klassement. Toen de bergetappes kwamen, zat ik gebakken: geregeld 9 man in de top-15. Piganzoli en Gee heerlijke picks, Storer en Gall zekerheidjes.
Het gouden bekertje kwam wel héél dichtbij. Maar dan moest ik deze week nog twee etappes overleven: 17 en 18. Zonder Narvaez. Die dekselse Narvaez.. Ik overleefde en sta inmiddels in de top-100 op 99,8%.
Qua eindpunten komt het wel goed: Magnier en Milan voor paars, Ciccone (+ teampunten Gee en Milan) voor blauw, Piganzoli en Rondel wat punten voor wit (+teampunten Segaert) en dan in het AK heb ik nog 8 man in de top-11: Vingegaard, Gall (2e), Arensman en Gee (4e en 5e), Storer en Piganzoli (7e en 8e) en Bernal en Rondel (10e en 11e).
Morgen kan ik vooral Magnier en Milan spelen, maar zullen Penhoet, Mozzato en Turner wellicht nog wat meesprokkelen.
Al met al: een heerlijke Giro, ik win de poule en pak een gouden bekertje mee. Lekker!
Hier met 94,9 uiteindelijk een goede maar geen top giro, zeker omdat ik na 2 dagen al yates, vendrame en Groves kwijt was (zoals veel mensen) Misschien morgen nog naar brons. De laatste dag wissel van gee naar yates kost me goud helaas.
De angstige keuze was dat ik Narvaez niet aandurfde en daarom christen heb gegokt. Gall bewust niet genomen omdat ik dacht dat er minder dagen voor ak zouden zijn. En dat bleek achteraf tegen te vallen.
wel genoten van narvaez scaroni en Ciccone die gewoon maar blijven gaan in etappes waar je ze verwacht en gewoon niet opgeven (net als arrieta stuyven en Leknessund overigens)
Hier nu op 93%. Met Magnier (c), Milan, Groenewegen, Lund, Malucelli en Turner heb ik voor morgen nog een bovengemiddeld sprintteam. En dan hopen dat de eindafrekening genoeg oplevert om nog brons te pakken. Over het algemeen zorgt bovengemiddeld goed opstellen ervoor dat je in de eindafrekening iets zakt, maar met het late wegvallen van Narvaez hoop ik dat er deze keer nog veel teams boven mij staan die minder eindpunten pakken.
Nog wel wat opsteltwijfel tussen Turner en Gall (10 vaste punten + kleine kans op ritwinst Lund). In de vorige 2 vlakke sprints heeft Turner geen enkele poging gedaan om mee te doen, in rit 15 finisht hij als 89ste en in rit 3 als 115de. Morgen wel een flink oplopende strook aan de finish, dat spreekt dan weer in zijn voordeel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.