Scorito Giro 2026

1 2 ... 60 ... 184 185
KV
Fietsopa
Ben ik de enige die denkt dat etappe 7 naar de vlucht gaat?  Ik geloof niet dat Visma zin heeft om 2...

Een eerste MTF van een grote ronde gaat wel niet zo vaak naar een vlucht. En denk dat Jonas zo snel mogelijk het verschil wil maken en dit is wel 1 van de zwaarste finishbergen. Dit verschil maken kan natuurlijk ook na een vlucht, maar zou hij ook niet gewoon graag Blockhaus op zijn palmares hebben?

Zadelpijn

In hoeverre zien jullie dat het essentieel is om minimaal een teamgenoot van Vingegaard mee te nemen?

 

Pim Todcock

Ik zie het niet gebeuren, zo'n vroege ontsnapping die weg mag. Je wil ook geen volgende Oscar Perreiro creëren in rit 7. Ik denk niet dat de verschillen dan al groot zijn. Na 7, 8, 9 en de tijdrit, als de meeste renners al op vele minuten staan kun je wat makkelijker groepjes laten rijden. Of ze moeten al in rit 2 en 5 achter een boom verstoppen, terwijl ze wel de Blockhaus kunnen verteren.

Als je de Giro wil verliezen als TVL zijnde is het of door pech, of door onnodig tijd weggeven.

berggie1987
Zadelpijn
In hoeverre zien jullie dat het essentieel is om minimaal een teamgenoot van Vingegaard mee te nemen...

Ik vind het een lastige vraag. Ze zijn gewoon niet zo aantrekkelijk geprijsd. Ik denk dat als vingegaard het ak wint en 3 etappes wint het niet essentieel is om een teamgenoot te hebben. Wint hij 6 etappes en het bk, dan wel.

Zadelpijn
berggie1987
Ik vind het een lastige vraag. Ze zijn gewoon niet zo aantrekkelijk geprijsd. Ik denk dat als vingeg...

Zo denk ik er dus ook over! Ik denk dat Piganzoli dan nog het meest interessant is, maar ik zie Vingegaard om de eerder genoemde redenen niet even 6 ritten winnen. Ook zie ik Piganzoli niet veel individuele punten halen, omdat hij de 3e persoon in de visma trein zal zijn en relatief vroeg zal lossen. Het mag me verbazen, maar ik zie het niet gebeuren dat Piganzoli zijn 2,5 miljoen waard gaat zijn.

Is de conclusie dan niet gewoon dat een tweede Visma renner niet essentieel is deze Giro?

oli4g

Geen Govekar bij Bahrein, waar ze vol voor AK gaan met Buitrago volgens persbericht 

Witte87

Ik sluit mij volledig aan bij jullie. Ik heb nu Piganzoli er wel in, maar meer uit Fomo.

Uitgaande dat Vingegaard 3 ritten wint, 8 dagen roze trui draagt en eindwinnaar wordt, zijn dit 118pt als ik even snel reken. Dan moet men hem al die etappes al opstellen (wat je al een plekje kost in je dagopstelling tkv een andere renner die ook punten kan pakken). Dan moet hij toch nog een aantal top tien plekken halen of jongeren punten om zijn geld waard te zijn.

Correct me if I'm wrong.

Ecco

Ik heb ook alleen Ving, de knechten zijn mij te duur.

Zadelpijn
Witte87
Ik sluit mij volledig aan bij jullie. Ik heb nu Piganzoli er wel in, maar meer uit Fomo. Uitgaande d...

Volledig mee eens! En een aantal top 10 plaatsen zie ik hem niet bij elkaar fietsen. Al zou zou hij doorfietsen nadat hij z'n werk gedaan heeft, dan zal dat toch altijd maximaal voor plek 15 t/m 20 zijn. Op het moment van lossen zal de groep van de AK mannen nog altijd groot zijn. Daarnaast is het ook nog de beurt aan Kuss. Als Kuss doortrekt, dan wordt Piganzoli toch alleen maar verder op achterstand gereden?

RedDevil
nasibal
Ik denk dat ik met de ITT gewoone een Parijs-Niceje-voor-huismoeders doe. 

Moet zeggen dat die ITT mijn grootste pijnpunt was in de puzzel. De GC-boys die ik wilde, zijn niet de mannen met de beste tijdrit. Maar om nou speciaal voor die ene rit iemand mee te nemen of te kiezen...

Ben er redelijk uit sinds ik die ITT ook wat losgelaten heb. Ik houd een beetje de volgende verdeling en categorieën aan:

7 door hun ploeg aangewezen klassementsrenners (totaal 21 miljoen)
3 mannen die ik kan opstellen in bergritten omdat ze knecht van Jonas zijn of zelf een GC kunnen rijden (totaal 3,5) 
5 sprinters (samen 12,5)
5 aanvallers/puncheurs (samen 5 miljoen)

Iemand als Ciccone schaar ik dan onder de laatste categorie. 

Met 5 (goede) sprinters zit ik in rit 1 wat mager, maar daarna stel ik liever truipunten op dan te gokken op allerlei C-garnituur. En de ITT wordt dus een dagje onkruid wieden en enigszins hopen op een klavertje vier. 

Barrygoal
Zadelpijn
Volledig mee eens! En een aantal top 10 plaatsen zie ik hem niet bij elkaar fietsen. Al zou zou hij...

Ik zet hem er juist net in. Buiten de punten van Vingegaard zie ik piganzoli wel op de 2e of 3e plek eindigen in het jongeren klassement. Dit levert ook 30 of 40 punten op. Dan komen zijn punten van het eindklassement er nog bij. En 3 of 4 punten per dag voor het jongeren klassement, en de uitslagen welke hij zelf rijd. En hij is nog maar 23, dus ik zie hem betere uitslagen rijden dan afgelopen jaar. En het is een Italiaan.

MeerKat
oli4g
Geen Govekar bij Bahrein, waar ze vol voor AK gaan met Buitrago volgens persbericht 

Maakt dit Zambanini niet nog beter? In gereduceerde sprints is het nu zeker voor hem. 😁

KV
Zadelpijn
Volledig mee eens! En een aantal top 10 plaatsen zie ik hem niet bij elkaar fietsen. Al zou zou hij...

Waarom zou Kuss met zekerheid de laatste man zijn?

Zadelpijn
Barrygoal
Ik zet hem er juist net in. Buiten de punten van Vingegaard zie ik piganzoli wel op de 2e of 3e plek...

Je schetst nu wel echt de meest ideale scenario. Ik betwijfel of dit realistisch is.

Zadelpijn
KV
Waarom zou Kuss met zekerheid de laatste man zijn?

Omdat Kuss bergop veel sterker is dan een Piganzoli. Als Kuss voor Piganzoli aan de boom schud, dan rijdt Kuss Piganzoli eraf en heb je dus helemaal niets aan Piganzoli gehad. 

Fietsopa

Het draait toch helemaal om de volgende vraag: gaat Visma Piganzoli testen voor een klassement?

Bij een ja kan hij prima extra punten pakken. Bij een nee moet je hem absoluut niet nemen.

Zonder nieuws vanuit Visma is er niemand die met zekerheid antwoord kan geven op deze vraag.

SietseVliegen
KV
Een eerste MTF van een grote ronde gaat wel niet zo vaak naar een vlucht. En denk dat Jonas zo snel...

niet om lullig te doen hoor maar ik begrijp echt niet of je nu zegt dat hij wel vaak naar de vlucht gaat of niet vaak naar de vlucht

Bouhla

Nog 750 K voor een sprinter. Zambanini of mozzato? 

Ragnar Lolbroek
Bouhla
Nog 750 K voor een sprinter. Zambanini of mozzato? 

Zanuncello🙃

zomaareens

Maakt Ganna kans in etappe 2?

Toro Rojo
Bouhla
Nog 750 K voor een sprinter. Zambanini of mozzato? 

Lijken me andere types sprinter: Mozzato als je nog iemand nodig hebt voor de vlake sprints, Zambanini als je een sprint+ renner nodig hebt. Best kijken naar je team en zien in welk soort ritten je nog een aanvulling nodig hebt. 

WOOP

Twijfel over het volgende:

  • Gall – Groves – Blikra
  • Buitrago – Lund – Groves

Het komt er dus echt op neer waar ik de extra kwaliteit wil leggen: AK of sprint.
Op dit moment zit ik met Vingegaard – Pellizzari – Yates – Arensman – Bernal – Storer – Vlasov – Piganzoli + twee 500k-mannen als (potentiële) AK-renners.

Is dat, met Buitrago erbij, breed genoeg voor het AK. Of is een sterkere extra AK-man hier toch nog wel nodig?

WOOP

Mihkels die waarschijnlijk meegaat bij EF. Ben benieuwd wat die gaat kosten, prima Sprintertje! 

Ecco
zomaareens
Maakt Ganna kans in etappe 2?

Nee. Veel te zwaar

mirkodek

Caruso dus de 2e man bij Bahrein, dan weet je het wel.... kliiiikkkk!

1 2 ... 60 ... 184 185

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.