Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 104 105 106 107
KV
martijncr
Non-de-knetter zeg... ik durfde het al niet aan met Mads, maar nu zeker weten niet. Misschien dat Va...

Heb nog even de finale opnieuw bekeken en hij moest wel zelf bepaalde aanvallen terughalen (moest dit eigenlijk niet want er waren nog genoeg Uno-X mannetjes aanwezig) en had dus vermoedelijk niet meer genoeg jus in de benen voor de sprint. 

valowitz

Romain Grégoire is vandaag Frans nationaal kampioen op de weg geworden en hij staat nu bij het Groupama Tour team op PCS. Ben benieuwd hoeveel hij gaat kosten? 750K? 1mio? 

KV
Arne Riis
Wie mee te nemen voor de sprint+-ritten? Wie zien jullie als cap in bijv 4, 9, 17 en 21? Van Aert ri...

Hoezo lijkt het beste van Godon af te zijn? Wordt 10de in een 3000 hm heuvelparcours na een hoopje klimmers/punchers. 

KV
Arne Riis
Wie mee te nemen voor de sprint+-ritten? Wie zien jullie als cap in bijv 4, 9, 17 en 21? Van Aert ri...

Dubbel

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
Arne Riis

Ik zie 4 eerder naar de vlucht gaan dan dat het sprint+ wordt. En eigenijk verwacht ik bij 17 hetzelfde (eventueel een grote groep met sterke sprinters er in)

Zolderman
Maarten Koning
Ik zie 4 eerder naar de vlucht gaan dan dat het sprint+ wordt. En eigenijk verwacht ik bij 17 hetzel...

Denk je dat LIDL 4 niet wil proberen? Als Pedersen niet voor etappes als 4 en 17 gaat zie ik hem de groene trui nooit winnen obv de normale sprints. 

TourDeFranceUnchained
Zolderman
Denk je dat LIDL 4 niet wil proberen? Als Pedersen niet voor etappes als 4 en 17 gaat zie ik hem de...

Wie gaan binnen Lidl Trek zo een etappe controleren? Skjelmose, Ayuso en Pedersen vallen al af dus je houdt maximaal 5 man over. Het klopt dat we dit hebben gezien in de Giro en Vuelta maar dat was volledig in het teken van Pedersen en was niet de Tour. Wanneer hebben we voor het laatste een team in een "overgangsetappe" een vlucht succesvol zien controleren voor de etappe winst in de Tour? Ik kan me de laatste keer niet herinneren namelijk.

Koerskoorts

Is het gek om deze 3 in de balans met elkaar te leggen? 

Wie valt af?

Gregoire, Pidcock, skjelmose

Maarten Koning
Zolderman
Denk je dat LIDL 4 niet wil proberen? Als Pedersen niet voor etappes als 4 en 17 gaat zie ik hem de...

Het is een reële mogelijkheid hoor, maar zeker in etappe 17 zie ik lidl trek niet meer het team hebben om te controleren. Als er een etappe deze tour het woord "vlucht" schreeuwt, dan is het die wel. 

Wicked Wout
TourDeFranceUnchained
Wie gaan binnen Lidl Trek zo een etappe controleren? Skjelmose, Ayuso en Pedersen vallen al af dus j...

Voorbeelden heb ik niet direct, maar mijn gevoel zegt juist dat een vluchtgroep in de tour van alle GC's de minste kans heeft. Áls er een kans is dat er gesprint wordt, dan wordt er gesprint. Maar nogmaals dat is puur gevoel.

Steinmann76

Herregots zien sprinten vandaag! Aardig sprintje tegen vd. Bosse en Rickaert. 

TourDeFranceUnchained
Wicked Wout
Voorbeelden heb ik niet direct, maar mijn gevoel zegt juist dat een vluchtgroep in de tour van alle...

Vorig jaar zag je een viertal echte overgangsetappes voor de heuvelmannen, alle etappes gingen naar een vlucht. Zie etappe 6, 11, 15 en 20. 

In 2024 waren zelfs gelijk de eerste 2 heuveletappes voor de vlucht in Italie. Daar ging Etappe 8 (halve heuvel etappe) dan weer naar Girmay en de Gravel etappe naar een vlucht. Verder had je daar ook 2 echte heuveletappes namelijk 17 en 18, die wederom naar de vlucht gingen.

Dat vlakke etappes naar de sprintersgaan, ben ik het met je eens. Maar etappe 4 is alles behalve vlak en alles behalve makkelijk te controleren. Dit zijn bij uitstek de etappes die juist naar de vlucht gaan. 

Edit: Mads zou natuurlijk prima die rit kunnen winnen, maar dan zie ik hem dit eerder vanuit de vlucht doen dan dat Lidl Trek de boel gaat controleren. 

Laatst gewijzigd
Mazzel1986
Steinmann76
Herregots zien sprinten vandaag! Aardig sprintje tegen vd. Bosse en Rickaert. 

Dat was geen sprint. Dat was de handdoek uitwringen.

Wicked Wout
TourDeFranceUnchained
Vorig jaar zag je een viertal echte overgangsetappes voor de heuvelmannen, alle etappes gingen naar...

Excuus, ik zie dat ik even wat context miste. Etappe 4 wordt natuurlijk geen gecontroleerde sprint inderdaad. Met 2x een cat2 in de laatste 70km lijkt me dat de winnaar daar in de vlucht zit

Mazzel1986
KV
Hoezo lijkt het beste van Godon af te zijn? Wordt 10de in een 3000 hm heuvelparcours na een hoopje k...

Dat is toch wel een beetje het type rit waarin je Godon zou willen opstellen als je hem meeneemt lijkt me. Heuveletappe met vlakke aankomst. Voor de vlakke sprints hoef je m niet mee te nemen.

ArnoB
Harderijder
Hoe zit het nou met die eerste etappe? Als de individuele tijd telt, moet je dan Seixas dus gewoon o...

Alleen de tijd van de snelste man per team telt en is ook de tijd die het hele team vervolgens toegekend krijgt. Dus als jij denkt dat Decathlon een van de snelste renners gaat afleveren dan is dat zeker een optie.

nijs9

Ik ben een enorme Pedersen-fan. Maar volgens mij zit er iets niet snor. Is last-minute afgehaakt voor de Baloise Belgium Tour vorige week waar al zijn rechtstreekse concurrenten wel reden en nu een belabberd resultaat in het NK van Denemarken. Het zou me niet verbazen dat je hem neemt en dat je in de verklaringen na een eerste mindere prestatie in de TDF verneemt dat de blessure-perikelen uit het voorjaar terug de kop zijn opgestoken. Dit soort nieuws krijgt het grote publiek altijd te laat te horen, net zoals dit het geval was met WVA in de Dauphinée. Je zou zeggen 'simpel, neem hem niet'. Maar ik zie werkelijk geen top-kwaliteit vervanger die in staat is om in zowel sprint als sprint+ ritten te scoren. MVDP zeggen sommigen, maar die gaat in vlakke sprints echt niet voldoende ROI geven.

KV
Mazzel1986
Dat is toch wel een beetje het type rit waarin je Godon zou willen opstellen als je hem meeneemt lij...

Ik zie wel niet veel ritten deze Tour waarbij ze 30x een punchy klimmetje opmoeten. 

Pim Todcock
ArnoB
Alleen de tijd van de snelste man per team telt en is ook de tijd die het hele team vervolgens toege...

Voor de rituitslag wel, maar voor het klassement telt gewoon eenieders eigen tijd. Voorheen was dat de minimaal de tijd van de 4e of 5e.

Zolderman
KV
Ik zie wel niet veel ritten deze Tour waarbij ze 30x een punchy klimmetje opmoeten. 

Hahaha inderdaad. Als je de uitslag bekijkt rijden in de top 5 mannen die ook een stuk zwaardere ritten winnen dan Sprint+ ritten. Voor mij is dit een prima uitslag om hem in het team te laten staan, finisht namelijk weer vooraan in z'n groepje waarbij Axel Laurance ook zit en die is ook niet traag.

Gregoire is in ieder geval invorm en zou als een goedkopere Pidcock/Mathieu meegenomen kunnen worden indien mooi geprijst, al zie ik nog niet hoe ik hem in mijn team ga krijgen voor 1M of meer.

Ben ook benieuwd of Bauhaus 1M of 1,5M geprijst gaat worden. Voor 1M zou hij een 50/50 van Waerenskjold kunnen winnen met een plekje in m'n team halen.

CyclingDonkey
Bartje
Ligt het aan mij of hebben vrijwel alle stagiaires weekend? Zowel op PCS als Scorito lijken de lijst...

Morgen weer.. in het weekend werken ze niet 

HaagseHaas
Arne Riis

Ik zie 4, 9 en 17 helemaal niet als sprint+ ritten, die gaan gewoon naar een goede groep aanvallers gok ik zo.

Laatst gewijzigd
Arne Riis
KV
Hoezo lijkt het beste van Godon af te zijn? Wordt 10de in een 3000 hm heuvelparcours na een hoopje k...

Vorig jaar won Godon het NK, ook in een heuvelachtig parcours. Hij versloeg in een groepssprintje de toen in bloedvorm verkerende Vauq en de winnaar van vandaag, Grégoire.

Dit jaar: als ik naar de resultaten in Parijs-Nice, Catalonië en Romandië kijk, lijken die overtuigender dan die in Zwitserland. Misschien is zijn vormpeil wat dalende. Even goed naar de perscommuniqués luisteren de komende dagen.

Pim Todcock
Bartje
Ligt het aan mij of hebben vrijwel alle stagiaires weekend? Zowel op PCS als Scorito lijken de lijst...

Zij hebben ook te dealen met de input die ze krijgen. Om een of andere reden is het nog altijd een groot geheim wie er meedoen, of het wordt pas heel laat bepaald. Iemand een idee waarom dat is? Voor de professionalisering lijkt het me beter als het al een maand bekend is, of een concept van 8 plus 4 invallers bij slechte vorm, met andere wissels alleen bij blessures.

Bij voetbal maken ze een heel ding van de WK-selectie. Waarom zou je zo'n kans laten liggen als wielerploeg?

Dat Ciccone niet meedoet staat ook alleen ergens in een Italiaanse krant. Bahrein is wel bijgewerkt vandaag.

NetNietNieuw
Arne Riis
Vorig jaar won Godon het NK, ook in een heuvelachtig parcours. Hij versloeg in een groepssprintje de...

NK ja? 

En Danny van Poppel dan? 

1 2 ... 104 105 106 107

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.