Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 107 ... 281 282
KV
NetNietNieuw
NK ja? En Danny van Poppel dan?   

N staat voor Nationaal, wijsneus. 

NetNietNieuw
KV
N staat voor Nationaal, wijsneus. 

En de K dan, simpele. 

KV
NetNietNieuw
En de K dan, simpele. 

Kampioenschap. Zucht. 

NetNietNieuw
KV
Kampioenschap. Zucht. 

FK was dan logischer geweest toch? 

Proest.

Toro Rojo
NetNietNieuw
FK was dan logischer geweest toch?  Proest.

Niet echt. NK had anders evengoed voor Noors kampioenschap kunnen staan. NK is de algemene term voor "nationaal kampioenschap". Puur toeval dat Nederland met een N begint maar er was vandaag ook het NK in België, Frankrijk, .... 

NetNietNieuw
Toro Rojo
Niet echt. NK had anders evengoed voor Noors kampioenschap kunnen staan. NK is de algemene term voor...

Meen je niet..

Pim Todcock

Speltip 1: weet wanneer je fout zit.

Speltip 2: don't feed the troll

Verder heel interessant dit om te bepalen of we al dan niet Grégoire overwegen.

KV
Pim Todcock
Speltip 1: weet wanneer je fout zit. Speltip 2: don't feed the troll Verder heel interessant dit om...

Overwegen zal iedereen waarschijnlijk wel doen voor een bepaalde prijs. Alleen is het oppassen dat je niet teveel van die types in je team hebt, aangezien de meeste AK mannen ook wel goed kunnen punchen en de meesten al wel wat van die types voor 500-750k in hun team zullen hebben. 

Laatst gewijzigd
Henkbaarsjes

Hoofdpijndossier: Pidcock vs. Carapaz + Martinez.

Heb Pidcock nu staan bij 3, 4, 6, 9, 13, 17, 21. Mogelijk 2. Het feit dat hij geen GC wil rijden baart me wel zorgen. Gaat hij zijn 2 mil waard zijn?..

floda

Als je naar andere renners kijkt dan lijkt 750 wel de juiste prijs voor. Gregoire. Hij is niet voor hooggebergte maar voor ontsnappingen in heuvels, met misschien mogelijkheid om top tien plek in etappe 2. Ik zou hem er wel graag bij hebben voor die etappes. Voor 1 miljoen blijft hij zeker thuis. 

Zolderman
floda
Als je naar andere renners kijkt dan lijkt 750 wel de juiste prijs voor. Gregoire. Hij is niet voor...

Precies dit. Voor 750k zou hij mogelijk wel de voorkeur boven Skjelmose of van Gils kunnen krijgen om 1 van de 2 750k plekjes op te vullen. Voor 1M zou het de keuze of Gregoire of Godon moeten gaan worden, beide zou niet echt passen als ik mijn team in balans wil houden.

Ecco
NetNietNieuw
NK ja? En Danny van Poppel dan?   

🤦‍♂️

Cyclia

Het heeft even geduurd, maar ik ben bijgelezen. Genoten van de discussies en de gesprekken. Hilarisch ook om mezelf soms te betrappen het halve team weer om te gooien door een willekeurige kreet van iemand waar ik geen idee van heb of hij ooit goed heeft gescoord in het spel. Het is allemaal arbitrair, maar mooi zoveel passie bij iedereen hier te zien. Bedankt voor het vermaak.

Om inhoudelijk wat toe te voegen; Ik merk dat hoe meer onderzoek ik doe, hoe groter mijn AK & bergblok aan het worden is. Tot in zoverre dat ik me afvraag of ik bepaalde mannen überhaupt ga kunnen opstellen. Toch jammer dat de heuvels, vluchters en verschillende types sprinters weinig ruimte gaan krijgen deze tour. Ook voor de aantrekkelijkheid zelf, trouwens. Elke keer dat een Ronde de afgelopen keren zo zwaar was opgetekend, bleek het na 2 weken de entertainmentwaarde niet ten goede te doen. Hopelijk kunnen de jonge honden van de witte trui daar wat nieuwe energie voor inbrengen.

Arie Bombarie
Coureurs du Courage
Ik denk dat iedereen benieuwd is naar het herstel van Seixas. Beelden van vandaag op de Tourmalet zi...

Commercie en chauvinisme kunnen zomaar aanleiding zijn om hem onvoldoende hersteld te laten starten.

klaas drr
Henkbaarsjes
Hoofdpijndossier: Pidcock vs. Carapaz + Martinez. Heb Pidcock nu staan bij 3, 4, 6, 9, 13, 17, 21. M...

Mooie naam ten 1e,  als je denkt dat Pidcock 5x top 10 eindigt met 3x cap zeker.

Klimgeit2

Hoeveel punten zou een uae mannetje zoals mcnulty kunnen halen? Ik twijfel om evenepoel dokr zn gebrek aan wedatrijden de afgelopen maanden of ayuso in te ruilen voor mcnulty. En vanaf wanneer zou die zn geled waard zijn? Want ik snap stel uae wint de tijdrit hebben ze wss wit en geel en de etappe. Dat zijn al ren zood punten.

Zal dit een goeie switch zijn en dan voor ayuso of evenepoel?

Pim Todcock
Zolderman
Precies dit. Voor 750k zou hij mogelijk wel de voorkeur boven Skjelmose of van Gils kunnen krijgen o...

Godon zie ik wel als een renner die een bepaalde niche invult. Als er een redelijk zware rit is waar het einde niet zwaar genoeg is voor AK en de vlucht niet goed weg komt, bijvoorbeeld als iemand geel wil houden, dan kan een gereduceerde pelotonsprint goed punten opleveren.

Dan zijn die 100 punten al snel binnen, al helemaal met een goede ttt en s2 van Ké.

HaagseHaas
Henkbaarsjes
Hoofdpijndossier: Pidcock vs. Carapaz + Martinez. Heb Pidcock nu staan bij 3, 4, 6, 9, 13, 17, 21. M...

Pidcock heeft volgens mij nergens gezegd dat hij geen GC gaat rijden. Hij zegt dat hij zonder verwachtingen de tour in wil gaan, plezier wil hebben, en zien hoe het loopt. Dus hij legt zich geen druk op van te voren, maar met een beetje vorm rijdt ie gewoon top 10.

Jschoolderman

Ik heb nog 1 miljoen budget over. Zit nog met twijfel: 

• uitenbroeks
  • martinez (bollentrui)
  • Godon als 5e sprinter en ook lastigere etappes. 

Klimgeit2

Zijn er meerdere met mijn stratagie?

Ik zie de laatste jaren dat ik te veel bankpunten heb of renners heb in etappes die flink tegen vallen omdat ze een gokje waren voor 1.5 mil die dan in de bergen ineens buiten de punten valt. Mijn stratagie is gewoon alleen toppers en voor de rest teampunten. Hierbij vorkom ik mn opstelstress die ik altijd heb over vooral de namen als een oconnor of een bernal. Nu van de 7 klassement toppers er 6 genomen en een extra uae mannetje dat aangevuld met pedersen of philipsen die het wss gaan uitmaken in de groene trui (deze heb ik allebij) en 1 van hun team genoten.

In de sprints heb ik 5 echte sprinters en godon en 3 uae mannen maakt 9 hierdoor een stuk zekerder op mn voledige punten en minder kans op bankpunten.

De rest met 500k mannen als matthews die ik hoog inschat en ploeg genoten zoals stuyven paret peintre en rickaert.

Skjelmose als ebentuele ak man. En ban gills, allaphilipe en vacek als potentiele aanvallers. Niet ge veel want anders keuze stress

Ohja en zal het wijzheid zijn om ayuso te wisselen voor een uae mannetje hierdoot kan ik bitner of kanter wisselen naar girmay

Laatst gewijzigd
floda
Klimgeit2
Zijn er meerdere met mijn stratagie? Ik zie de laatste jaren dat ik te veel bankpunten heb of renner...

Ja grotendeels maar jij hebt seixas niet. En dat durf ik toch niet aan.

Klimgeit2
floda
Ja grotendeels maar jij hebt seixas niet. En dat durf ik toch niet aan.

Ik durf seixas wel links te laten liggen het is een van de zwaarste tours en je weet niet hoe hoj het gaat doen over 3 weken. Ik durf die gok wel aan

G. Bugno

Als je mensen de les gaat lezen over taal, zorg dan dat je het goed hebt. Beetje gênant anders. NK staat voor Nederlands Kampioenschap. Herregodts heeft het BK vandaag gewonnen, niet het NK. 

wsteen
BigMig
Haha ja ik snap zulke redeneringen ook niet, zeker met een voorbeeld van de Giro erachteraan. Zonder...

Van de 381 spelers met een gouden beker in de Giro hadden er 365 Milan èn Magnier. Voor 220 spelers was het hebben van Andresen geen belemmering om alsnog een gouden beker te halen. Zie hieronder voor een detailoverzicht.

# = het aantal renners in de selectie die door Scorito zijn geclassificeerd als sprinter

De hoogst geplaatste speler zonder Magnier (en Andresen) is 100ste geworden.
De hoogst geplaatste speler met drie sprinters is 17de geworden.
De hoogst geplaatste speler met negen sprinters is 223ste geworden.

M.a.w. het kan allemaal!

Laatst gewijzigd
Witte87

Fijn dat Bauhaus nog toegevoegd is, hopelijk ook 1m zodat ik Bittner eventueel kan vervangen. Daarnaast erg benieuwd naar de prijs van Gregoire, ik vermoed ook 1m.

De laatste dilemma's voor mijn team:

Optie 1: Seixas, Carapaz & Girmay

Optie 2: Evenepoel, Pidcock & Merlier (Heb ook nog Kooij).

Met Merlier een betere kopman in 5 ritten dan Girmay/Kooij. Seixas maak je niet vaak kopman en Evenepoel wel in de tijdrit (mits hij dan nog rijd). Pidcock of Carapaz is sterke aanvaller en misschien wel een captain optie voor de geen AK dagen.

Ik zou ook nog Seixas, Merlier en een 0,5k aanvaller kunnen kiezen. Maar voor mijn gevoel wil ik toch of Pidcock of Carapaz erbij hebben naast Lenny & v Gils. 

Wie oh wie heeft de tip die mijn helpt een keuze te maken.

1 2 ... 107 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.