Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 108 ... 281 282
Toro Rojo
G. Bugno
Als je mensen de les gaat lezen over taal, zorg dan dat je het goed hebt. Beetje gênant anders. NK s...

Je kan aan NK meerdere betekenissen geven maar NK is de algemene term om te verwijzen naar Nationale kampioenschappen. Dat voor Nederland je toevallig ook NK voor Nederlands kampioenschap kan gebruiken wil niet zeggen dat NK als afkorting voor nationale kampioenschappen niet meer juist zou zijn. Om dan te beginnen mekkeren over Nederlandse renners terwijl het overuidelijk ging over Franse renners en hun nationaal kampioenschap, vind ik wat kleinzierig en jammer om dat soort discussies op dit forum te hebben. Kan aan mij liggen maar wederzijds respect en niet op elkaar gaan vitten vind ik beter passen bij dit forum. 

Laatst gewijzigd
Gellemuun750jaarstad
wsteen
Van de 381 spelers met een gouden beker in de Giro hadden er 365 Milan èn Magnier. Voor 220 spelers...

Dat bevestigt nog eens het gelijk van Woutomaat 🤗.

TilburgsTrots
wsteen
Van de 381 spelers met een gouden beker in de Giro hadden er 365 Milan èn Magnier. Voor 220 spelers...

Budget in de giro is alleen niet te vergelijken met budget nu. Milan was daarnaast op papier by far de beste sprinter, dat was na Jonas de renner die iedereen erin klikte. Magnier was daarbij ook "maar"  2mil en kon met het budget redelijk eenvoudig ingepast worden zonder veel te verliezen op klassement.

Als je nu Philipsen en Merlier kiest gaat je dat n.a.w. Echt teveel punten kosten op GC etappes 

Ecco

Wordt een team vol vlaggetjes zo, met Cort, Vacek en Grégoire in de landentruitjes.

Zou bepaalde etappes bijna zonder bril kunnen kijken.

ArnoB
Pim Todcock
Voor de rituitslag wel, maar voor het klassement telt gewoon eenieders eigen tijd. Voorheen was dat...

Oh dit had ik even niet goed begrepen dan, bedankt Pim!

Roberto82
Jschoolderman
Ik ben net nieuw hier en volop aan het puzzelen geslagen. Wat vinden jullie van dit team   pogi ving...

ja nice, alleen Phillipsen gaat het groen winnen sinds de punten zijn aangepast en Petersen duidelijk nog niet in vorm is. Dus die heb je wel nodig en dat past niet

G. Bugno
Toro Rojo
Je kan aan NK meerdere betekenissen geven maar NK is de algemene term om te verwijzen naar Nationale...

Nee. Dit is complete onzin, doe je huiswerk. En hij zat niet te mekkeren hij maakte gewoon een grapje. De reactie erop was vervelend. 

Roberto82
Pim Todcock
Speltip 1: weet wanneer je fout zit. Speltip 2: don't feed the troll Verder heel interessant dit om...

Ja leuk, maar hij staat nog niet in Scorito, terwijl ik wel begrijp dat hij zeker mee gaat

Astarloa
G. Bugno
Nee. Dit is complete onzin, doe je huiswerk. En hij zat niet te mekkeren hij maakte gewoon een grapj...

Lekker drammen dit, het heeft gewoon meerdere betekenissen afhankelijk van de context. In deze context ging het om het Franse nationaal kampioenschap. 

Roberto82
Ecco
Wordt een team vol vlaggetjes zo, met Cort, Vacek en Grégoire in de landentruitjes. Zou bepaalde eta...

mooi, waar kan jij Gregoire vinden in scorito?

Roberto82
Zolderman
Precies dit. Voor 750k zou hij mogelijk wel de voorkeur boven Skjelmose of van Gils kunnen krijgen o...

Dan zou ik hem inruilen voor van Gils. Die krijgt niet veel vrijheid. Skjelmose is schaduw kopman. Die gaat wel top 10 rijden in AK. 

Ragnar Lolbroek
Toro Rojo
Je kan aan NK meerdere betekenissen geven maar NK is de algemene term om te verwijzen naar Nationale...

Met dergelijke discussies over de 100 pagina's geraken voor de deadline is me wel een brug te ver ja.😅

Klimgeit2

Ik heb een vraag voor alle mensen met een renner als lenny en carapaz. In welke etappe stellen jule hem op? Ik wil nummers zien niet de soort etappe dat snap ik ook wel. Of stellen julie deze altijd op ook in het apsolute hooggebergte?

Rad

Voor de mensen die Kooij (sterk) overwegen, waaronder ikzelf: In hoeverre nemen jullie mee dat eventuele teampunten van Seixas worden afgedekt door hem te kiezen?

Heb hem nu staan naast Philipsen, maar kan hem ook downgraden naar een De Lie zodat ik van een 500k een THJ kan maken.

Ecko
G. Bugno
Als je mensen de les gaat lezen over taal, zorg dan dat je het goed hebt. Beetje gênant anders. NK s...

Om ook maar eens een duit in het verbeterzakje te doen: best genant dat je dan zelf een dakje gebruikt. Uit OnzeTaal: 

Genant

: volgens de officiële spelling zonder accent op de e

Genant spel je volgens de officiële spelling sinds begin 2026 zonder accent op de e. Tot 2026 was juist alleen de spelling mét accent officieel goed: gênant.

ProScoritoManager

Dan wil ik na dit weekend Cort mee als een soort budget-cap in een aantal van Pedersen z'n ritten (maakt dat hem dan een budget-Godon?), maar geen idee wie van mijn 5 500k renners ik er uit wil / durf te klikken. Denk dat het 1 van de 3 van Verstrynge, VPP of Stuyven moet worden. Individueel gezien neig ik dan het meest naar Verstrynge, maar die vult qua sprintopvulling een rol in waarin die andere twee juist overlappen, teampunten voor 1 van de 2 topsprinters. Dus dan blijft de keuze VPP of Stuyven over en verwacht ik via de bergtrui meer (kans op) (passieve) punten van VPP en kom ik op Stuyven uit. Maar Stuyven thuis laten in de bloedvorm die hij al het hele jaar etaleert is toch ook van de gekke?!

Overige twee opties zijn Castrillo en Eettent, maar die vervullen meer specifieke rollen in mijn selectie dus die durf ik er nog minder uit te klikken.

Klimgeit2
Rad
Voor de mensen die Kooij (sterk) overwegen, waaronder ikzelf: In hoeverre nemen jullie mee dat event...

Ik neem de teampunten niet mee in die overweging. Ik zie hem geen etappe winnen en als dat zo is zal dat in dr 3dr week zijn als die uit het klassement vakt. Mocht dir het wit pakken is dat maar 3 teampunten. Is verwaarloosbaar als je het daarom doet.

Vind naar de lie een prima downgrade alleen ben ik altijd voorzichtich met de lie aangezien die vaak uitvald kijk naar de giro.

Maar hij zou zeker evenveel punten kunne halen als kooij aanvezien die ips in meer etaples zich kan mengen. (De pedersen etappes) en thj is een uitstekende outsider voor een plek 5 in jet algemeen klassememt en staat voor het klassement naast pogi en vingegaard steenvast in mn team.

Mocht je de downgrade doen lijkt me wel dat je merlier of philipsen heb? Voor cap in de sprint ritten

Laatst gewijzigd
Klimgeit2
ProScoritoManager
Dan wil ik na dit weekend Cort mee als een soort budget-cap in een aantal van Pedersen z'n ritten (m...

Ik zie zelf meer punten potentieel bij stuyven dan bij verstrynge aangezien stuive wss mog wel in plekje 15 tot 20 kan eindigen in de sprint etappes en zelf een beger profiel heeft voor de wat heuvelige etappes. Maar de keuze is lastig en bij jou

Ecco
Rad
Voor de mensen die Kooij (sterk) overwegen, waaronder ikzelf: In hoeverre nemen jullie mee dat event...

Eigenlijk nauwelijks. De witte trui is het minst aantrekkelijk qua teampunten, namelijk slechts 3. Bij mij gaat hij puur mee als back-up voor JP. En voor zijn eigen punten natuurlijk. Ik verwacht toch vier keer top vijf van hem.

mirkodek
Rad

Ik had/had Kooij ook, maar in de nieuwste conceptselectie staat ie ernaast ten faveure van precies de wissel die jij beschrijft. Ik ben niet geheel overtuigd van Kooij en vraag me ook af of hij, met zijn voorbereiding en ziekte, voldoende op niveau is om in de Tour te gaan presteren. De meeste sprintetappes zitten weliswaar vóór de meeste bergritten, maar de eerste week is al best zwaar. En dan zonder ploeg om hem te beschermen, kan het ook zomaar eens zijn dat ie van de 5 sprints er al 2 mist. 

De Lie is ook onzeker (al is hij in de Tour vaak juist betrouwbaar gebleken) maar dan heb je wel weer THJ erbij inderdaad. 

Zoals bij zoveel afwegingen: ik wacht nog even de laatste interviews etc af.

Ferumbras

Het zal vast al veel besproken zijn, dus excuses, maar kan iemand nog een simpele uitleg geven hoe Scorito nou omgaat met etappe 1? Ik meen eerder te lezen dat de individuele tijd van de renners telt. Maar Scorito lijkt te beschrijven dat het hele team de tijd van hun 1ste man krijgen, en dus ook die punten.

Oftwel: Als Pogacar solo gaat, de TTT wint, krijgen alle UAE mannen dan zijn tijd en maximale punten, plus dat ze dan de AK-, berg- (1ste boven 2de heuvel) en jongerentrui (del Toro) krijgen?

Of: Stel dat Pogacar wint, Seixas 2de, del Toro 3de; dat dan Seixas de jongerentrui krijgt en Decathon profiteert van diens jongerentrui?

En dat het hele team dat bij de vlakke puntentrui-meetpunt de nummer 1 renner heeft, profiteren van diens groene trui?

Ecko
ProScoritoManager
Dan wil ik na dit weekend Cort mee als een soort budget-cap in een aantal van Pedersen z'n ritten (m...

Klik Castrillo er maar uit.

Ik zit ook met zo'n uitklikprobleem. Met Eettent, Van Gils, Izagirre, Martinez, Plapp, Godon en Skjelmose lijk ik een forse overdosis aan renners te hebben die niet specifiek AK/sprint/teamgenoot als label hebben. En dan twijfel ik nog over Cort, Stuyven en Aranburu. Dus hopelijk prijst de stagiair Grégoire voor 3 miljoen. 

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
Klimgeit2
Ik heb een vraag voor alle mensen met een renner als lenny en carapaz. In welke etappe stellen jule...

Vooraf zou ik zeggen in ieder geval 9, 10 & 18. Maar dit zijn antwoorden die gedurende de koers per dag kunnen veranderen, op basis van wie bepaalde truien dragen, hoe er de dagen ervoor gereden is, wie welke vorm toont, startinterviews en ga zo maar door. Dit soort zaken meenemen en correct vertalen naar optimale dagopstellingen is een cruciaal onderdeel van het spelletje om succes te hebben.

Toevoeging: Daarnaast hebben dit soort mannen een dubbelrol als 10e of 11e klimmer. Linksom or rechtsom raak je altijd wel wat renners kwijt onderweg en dan is het altijd wel lekker om dit soort mannen in AK-ritten op dat 9e plekje te kunnen zetten ipv (team)punten van de groene trui ofzo.

Laatst gewijzigd
Harderijder
Klimgeit2
Ik heb een vraag voor alle mensen met een renner als lenny en carapaz. In welke etappe stellen jule...

Carapaz: 2, 3, 6, 9, 10, 14 en 15 en 18. De restis afhankelijk van hoe hij staat en in welke vorm. 
Lenny heb ik wel maar merk ik dat ik het heel lastig vind vooraf te bepalen wanneer ik hem echt ga inzetten.

Laatst gewijzigd
RedDevil
Ecko
Om ook maar eens een duit in het verbeterzakje te doen: best genant dat je dan zelf een dakje gebrui...

Jongens, effe serieus...wtf man.

Ga naar een forum over spelling als jullie elkaar willen corrigeren over taal, of stuur een PB als je iemand oprecht wil onderwijzen, maar laten we het hier gewoon over de Tour en Scorito houden. 

On topic: voor mij is het eventuele wit van Seixas ook nauwelijks een factor in de keuze voor wel/geen Kooij. De hoeveelheid punten die je daarvoor krijgt is zo klein dat het nauwelijks loont. Bij mijn 500K-mannen neem ik eventuele teampunten wel mee als belangrijk plusje.

1 2 ... 108 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.