Jij beschrijft exact mijn afweging/twijfel. Kooij voor een 1M sprinter kan ook, maar heb naar mijn mening al de 2 beste in die categorie. THJ/Carapaz erbij is ook wat waard (of evt. Lenny/Uijtdebroeks)
Ik ben hier (denk ik) beland bij de laatste fase van het puzzelen; welke 500k mannen te upgraden met mijn laatste miljoen.
Ik heb 6 AK mannen (met Pogi en Del Toro), en twee andere UAE'ers. Dus op klassementsdagen daar nog één plekje vrij. Vanuit de 'grabbelton' wil ik minimaal 2 en misschien wel drie man die in de categorie 'met enig geluk een klassement' - vallen, zodat ik daarmee wat verzekering inbouw. Dat lijkt prima te kunnen met 500k mannen, met één upgrade naar 750k; Skjelmose. Denk daar verder aan opties als van Wilder, Plapp (zegt zelf voor ritten te gaan), VPP (bollen/ritten) of van Eetveld.
Qua sprint ga ik met 4 man, waarvan 3 ook in de sprint+ ritten ingezet kunnen worden. Dat voelt nog wat mager.
Zien jullie een kandidaat voor sprint / sprint + ritten om van 500k naar 750k/1miljoen te verhogen? Het liefst stop ik het budget in één sprinter die beide terreinen aankan/meesprint.
Theoretisch kan je NK voor nationaal kampioenschap gebruiken echter in de praktijk zal er in de wierelwereld uuitsluitend het Nederlands kampioenschap mee bedoeld worden en schrijven ze nationaal kampioenschap voluit. In België het BK, in Frankrijk het Frans Kampioenschap voluit. Enz.
Maar taaltechnisch kan het.
Dus vrij zinloos om hier een discutie over te voeren.
2M zou bizar zijn ja, ik gok dat ie 1,5M wordt. In vergelijking met Ackermann presteert Bauhaus in de Tour consistent beter. Ook beter dan Meeus, en die was 2M, maar dat zal vanwege teampunten Lipowitz/Evenepoel of TTT zijn gok ik. Als ie 1M wordt gaat ie sowieso mee (ten faveure van Waerenskjold). Voor 1,5M wordt het lastig, wellicht dan i.p.v. De Lie. Maar zo goed zijn z'n resultaten dit jaar ook weer niet...
Arvid de Kleijn nu ook op de startlijst voor Tudor en wordt door de ploeg genoemd als de man voor de vlakke sprints. Dat maakt Trentin i.m.o. toch nèt wat minder interessant aangezien hij in de vlakke sprints De Kleijn zal moeten helpen met positioneren.
Mocht De Kleijn interessant geprijst zijn, aangezien het toch verrassend is dat hij er bij zit, neem ik hem wel mee samen met Trentin. De Kleijn zat er toch goed bij in Baloise Belgium Tour, tussen alle grote namen.
Op Youtube staan deze altijd op het account van Pro Cycling Net. Die interviewen renners net voordat de etappes beginnen en daar worden dan de etappe verwachten van die renners besproken.
Ja dat was een goede optie geweest. Dat type, inderdaad. In de klassiekers zaten ze bij tudor vaak met méérdere hoog, beetje á la Astana. Dus Trentin en bijv Teunissen zou kunnen als sprint achtervang. Maar ik zou liever iets meer uitgeven aan een zekere sprinter voor sprint en sprint +. Lijkt tot nu toe niet echt vindbaar onder de 1,5 miljoen (met reden uiteraard).
Het is natuurlijk speculeren maar wel een leuk en relevant vraagstuk, die voorzover ik het kan herinneren/overzien nog niet heel breed aan bod is gekomen. Wat verwachten we van Yates?
2 jaar geleden ging het heel goed in de schaduw van pogacar. Vorig jaar was het al veel minder qua eigen punten maar toen had hij de giro ook gereden. Als hij er kort bijzit, dan is hij dat extra geld heel snel waard boven mcnulty en co. maar het is wel echt gissen naar de vorm. Ik heb hem tot nu toe steeds ontweken maar ik denk dat hij mits in orde, gewoon een hele goede verschilmaker is, die bijvoorbeeld Ayuso qua totale punten dan relatief makkelijk voorbij zou gaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.