Ha Maarten, leuke punt. Voor mij is het niet een kwestie van Yates of Ayuso. Voor mij is het de vraag wie mijn vierde UAE'er wordt. Pogi, Del Toro en McNulty gaan 100% zeker mee en voor mij is ook helder dat een 4e UAE'er zijn prijs zeker waard gaat zijn. Ik neig nu naar Vermeersch, omdat ik betwijfel of Yates een dusdanige hoeveelheid eigen punten gaat halen dat hij het verschil waard is (en ik dat extra miljoen goed kan gebruiken).
Als hij daadwerkelijk 2x top 5 scoort dan hebben we het dus over pak 'm beet 80 punten voor 750k. Is dat niet zonde van zijn stoeltje als je dit vooraf al als zijn plafond kan inschatten? 🤔
Een team zonder Pogi lijkt mij zo krankzinnig dat het geniaal is, ik zou het mooi vinden als iemand een poging zonder Pogi waagt en hier regelmatig een update geeft over zijn score. Denk persoonlijk dat het smerig gaat tegenvallen en zou Fortunato vervangen, die rijdt namelijk niet mee.
Ik sta er ook zo in. Ik denk niet dat het absoluut nodig gaat zijn om 4 uae te hebben maar ik denk dat het wel heel wenselijk is. Mcnulty was ik ook al snel uit maar die 4e vind ik lastig. De vergelijking met ayuso was meer omdat ze dezelfde prijs hebben.
SonnySide, wil je dit als experiment voor de community doen? Met dagelijks een kleine update hoe het gaat? (Of moet er ergens nog een Tendex gered worden?)
Ik zeg niet dat het je een beker gaat bezorgen, wel dat het elke dag interessant is.
Denk dat er op het Scorito HQ nog even wordt gewacht met de prijskaartjes publiceren aangezien de selecties zich nu in razend tempo opvolgen.
Zijn er bepaalde namen en prijzen die jullie hopen om zo je selectie te completeren?
Ik las eerder al dat Gaviria voor 750k zou leuk zijn. Zelf denk ik aan Jenno Berckmoes. Die zou ik onder de miljoen ook wel inklikken na het zien van zijn resultaten, met een kwakkelende De Lie in het achterhoofd.
Jeannière niet mee is ergens ook wel gunstig, hoe minder sprinters hoe makkelijker de punten te behalen worden.
De Kleijn voor 500k of 750k gaat niet gebeuren, het huidige (en naar mijn mening slechte) beleid van Scorito is dat alles wat een beetje kan sprinten minimaal 1 miljoen moet kosten. Het scheelt dat er deze Tour iets minder sprinters zijn dan in de Giro, dus zijn de prijzen nu wat minder scheef (daarom ben ik dus ook niet ongelukkig met de afwezigheid van een Meeus of Jeannière), maar alsnog zullen er maar weinig C-sprinters het plekje + 1 miljoen waard zijn bij dit budget.
Met Soler kom je ook niet ver. Die ligt in de lappenmand.
Onze Kevin heeft dit ook eens gedaan. Hij was toen op een dag de allerbeste van heel Scorito, maar in het AK viel het tegen.
Gaat hard zo! Hopelijk doet Scorito voor ze naar huis gaan vandaag nog een dikke update. Bittner zou potentieel nog interessant zijn, al overwoog ik 'm eerder niet vanwege z'n fitheid, voor de broodnodige punten die Picnic écht hard nodig heeft. In de Tour kan je behoorlijk harken, en hij kan een of twee keer top 5 rijden, en zit vaak wel in de top 10.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.