Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 104 105 106 107
nijs9

Ik ben een beetje naar koopjes aan het zoeken. Ik zag dat Tim Van Dijke werd toegevoegd aan selectie RBH. Zijn eerste Tour, maar als die wat van zijn voorjaarsbenen heeft zit hier wel wat in lijkt me. Zal in vluchtersritten wellicht veel energie verspillen om de vlucht te controleren voor zijn kopmannen, maar lijkt me dat hij zich in sprint en sprint+-etappes wel wat zal mogen mengen in het sprintgeweld? Zie hem wel 5-6 keer eindigen tussen plaats 7 tot 15. Daarnaast wellicht mooi aantal punten met TTT en paar puntjes met ITT. Iemand met tegenargumenten?

TourDeFranceUnchained
nijs9
Ik ben een beetje naar koopjes aan het zoeken. Ik zag dat Tim Van Dijke werd toegevoegd aan selectie...

Tim van Dijke is toch geen sprinter? Die verliest waarschijnlijk nog een vlakke sprint van Pogacar. No offense!

Lijkt me gewoon een wegkapitein a la Affini die moet zorgen dat de kopmannen veilig de laatste 3km bereiken in de vlakke ritten. Misschien wel leuke outsider die voor top 10 plekje kan strijden in etappe 21 (mocht een zelfde scenario als vorig jaar zich voordoen) en wat punten in de TTT. 

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Ik heb Pedersen wel eens beter zien sprinten dan zojuist. Cort, Foldager, Charmig en Søjbjerg Pedersen zijn toch namen die hij moet kunnen hebben...

NetNietNieuw
Ramonster
Wat verwachten jullie van Arensman en Healy?

Ik zou Healy er ook graag aan toevoegen, maar het is vooralsnog vrij onduidelijk hoe zijn gezondheid, en dus vorm, is. 

Was namelijk ziekjes. 

KV
ditisdavid
Ik heb Pedersen wel eens beter zien sprinten dan zojuist. Cort, Foldager, Charmig en Søjbjerg Peders...

TT was ook al niet te best. Misschien heeft hij stiekem als een gek getraind op klimmen en gaat hij voor de bollen dit jaar. 

Groetemeule
nijs9
Ik ben een beetje naar koopjes aan het zoeken. Ik zag dat Tim Van Dijke werd toegevoegd aan selectie...

Het ligt eraan wat zijn rol wordt. Kan ook zijn dat zijn taak wordt om Remco/Lipo veilig door de sprint etappes te loodsen, waardoor hij geen vrijheid krijgt om te sprinten. Ik denk zelf dat hij niet mee gaat sprinten om die reden. Misschien zegt de ploeg er nog iets over.

mhvaal
Ecco
Leuke eerste post dit.  Wie heb je zelf op het oog?

Verstrynge

Rondejager
Zitvlees
Hi, ik lees constant mensen met argumenten dat dit ze die en die keer een gouden of zilveren beker o...

Hi Zitvlees,

Dit forum is handig, vermakelijk (soms 😜) en geeft nog weleens eye-openers betreft bv. vorm of tactiek van renners en teams. Het is ook gewoon leuk om daarover in je hoofd of met elkaar over te sparren. Maar durf wel een eigen tactiek te kiezen en die weg te volgen a.d.h.v. het puntensysteem. Het kan helemaal kloppen dat je veel verstand van wielrennen hebt, maar het nog niet volledig weet toe te passen op het behalen van een (gouden) beker. Hiervoor moet je het spelletje snappen om meer kans te maken.

Het gaat hier namelijk ook heel veel over budget en namen, maar daar zit dan tevens m.i. ook direct de afleiding. Als je namelijk de meeste kans op een gouden beker wilt hebben draait het m.i. (naast kennis en een beetje geluk) maar om 1 ding in de breedste zin: Posities! En ik merk aan diverse onderbouwingen dat dit vaak snel vergeten wordt bij het puzzelen...🤔😉👍🚲

valowitz
kevinraar
Heb nu dit team gemaakt wat vinden jullie ervan eerlijk zeggen   Pogacar Viningaard Lipowitz Ayuso U...

Hey Kev volgens mij gaat Ciccone niet meer naar de Tour dus misschien kun je daarvoor in de plaats een UAE mannetje doen. Verder prima team hoor 👍🏻

Laatst gewijzigd
valowitz
Ragnar Lolbroek
Mijn favoriete dark horse is het paard van Zorro: TORNADO!!!!

Mijn favoriete dark horse is Black Beauty! Dat achtergrond muziekje is ook zo mooi 

Harderijder

Hoe zit het nou met die eerste etappe? Als de individuele tijd telt, moet je dan Seixas dus gewoon opstellen?

martijncr
ditisdavid
Ik heb Pedersen wel eens beter zien sprinten dan zojuist. Cort, Foldager, Charmig en Søjbjerg Peders...

Non-de-knetter zeg... ik durfde het al niet aan met Mads, maar nu zeker weten niet. Misschien dat Vacek nog beter sprint dan Pedersen op dit moment! 

valowitz
Klimgeit2
Ik zit in een dubio over aanvallers heb 3 plekken over met 3.750.000 als budget. Optie1: van der poe...

Ik zou ipv een aanvaller nog een sprinter toevoegen aan je team Klimgeit2. 4 sprinters is wat magertjes vooral als er eentje wegvalt door ziekte of een ongeval. 

Erik Bos
Toro Rojo
Naar mijn gevoel halen Pedersen en Lipowitz ongeveer evenveel punten met eerder een licht voordeel v...

Tja we zullen het gaan meemaken maar merk de laatste jaren zoveel onrust in de sprintetappes met valpartijen (iedereen wil maar vooraan zitten) dat ik liever vol op een top AK inzet en een gokje neem met een uitgekiend sprintersgilde. 1 topper, de rest subtoppers. AK mannen hebben gewoon veel minder kans om op hun snoetje te gaan. Kijk ik de sprintetappes ook weer wat relaxter.. 😁

NetNietNieuw
Harderijder
Hoe zit het nou met die eerste etappe? Als de individuele tijd telt, moet je dan Seixas dus gewoon o...

Als jij het een harderijder vind moet je dat doen. 

nijs9
TourDeFranceUnchained
Tim van Dijke is toch geen sprinter? Die verliest waarschijnlijk nog een vlakke sprint van Pogacar....

Ik zeg zeker niet dat zijn 'hoofdskill' sprinten is. Maar kijk even naar zijn resultaten en dan zie je dat hij in sprintetappes regelmatig punten rijdt hoor (https://www.procyclingstats.com/rider/tim-van-dijke/results/career-points-sprint). Ik denk dat je zijn sprintskills onderschat. Eindigde in de Giro 2024 bv. 4de met Milan als winnaar en zat voor Hofstetter, Molano, Gaviria, Mihkels... Daarna nog heel wat signalen dat die wel degelijk een potje kan sprinten. Ik denk dat die Tadej in een pure sprint ver achter zich laat 😉.

Jschoolderman

Ik ben net nieuw hier en volop aan het puzzelen geslagen. Wat vinden jullie van dit team

pogi

vingegaard

del toro

lipowitz

ayuso

evenepoel

Johannesen 

uitenbroeks

Merlier 

kooij

Godon

kanter mcnulty

C rodriquez

Skejlmose

Storer

stuyven 

Vacek

eetvelt

van wilder

met de focus op AK, met 4 sprinters. En 3 van UAE. 

met de 750k a 500k focus op overige teampunten/overgangsetappe dan wel bergklassement of top 20 eindklassement.

wat vinden jullie ervan en heb je nog tips 

Ragnar Lolbroek
Jschoolderman
Ik ben net nieuw hier en volop aan het puzzelen geslagen. Wat vinden jullie van dit team   pogi ving...

Kevin kan mss 1 van zijn sprinters op overschot aan jou geven.🙃

NetNietNieuw
Ragnar Lolbroek
Kevin kan mss 1 van zijn sprinters op overschot aan jou geven.🙃

😂😂

Deze beste man kiest voor maar 3 sprinters( want we kunnen Godon toch niet onder de vlakke sprinters plaatsen lijkt me ). 

Kevin zet inderdaad wel heel erg maximaal in op z'n sprinters ;) 

Klimgeit2

Ik lees niet alles dus kan het fout hebben. Maar is matthews niet een hele goedkope hoeie optie voor bijvoorbeeld etappe 2 en eigenlijk alle etapes waar pedersen kan winnen?

Maarten Koning
Klimgeit2
Ik lees niet alles dus kan het fout hebben. Maar is matthews niet een hele goedkope hoeie optie voor...

Matthews kan maar zo heel kort eindigen in etappe 2 maar ik ga mijn klassementsmannen daar niet durven te passeren voor hem. Er zijn er zoveel die daar kans maken, ik vind het knap om hem te nemen en dan daar te durven inzetten.

Ik overweeg hem wel maar niet voor die eerste paar etappes.

Laatst gewijzigd
CyclingDonkey
Klimgeit2
Ik lees niet alles dus kan het fout hebben. Maar is matthews niet een hele goedkope hoeie optie voor...

Helemaal waar! Wel is het met Matthews ook even afwachten hoe zijn lijf is hersteld van 2 polsbreuken in het voorjaar. Maar als die in vorm is en goed is hersteld, dan verwacht ik zeker in zulke etappes wel iets van m. Kan n verschilmaker zijn. Als die echter toch nog niet in vorm blijkt te zijn, dan ben je wel een stoeltje kwijt. In Zwitserland liet die al wel aardige vorm zien trouwens 

Arne Riis

Wie mee te nemen voor de sprint+-ritten? Wie zien jullie als cap in bijv 4, 9, 17 en 21? Van Aert rijdt niet. Pedersen zou ideaal zijn, maar laat zich in de (vlakke) sprint bij het NK aftroeven door 4 nøbødy's. Van Godon lijkt het beste ook wel af te zijn, Matthews komt terug van een blessure... Aranburu dan maar? Cort? MvG? Vacek? Kunnen Philipsen en Bini dit?

Ik vind dit een van de moeilijkste vragen van deze ronde.

martijncr
Arne Riis
Wie mee te nemen voor de sprint+-ritten? Wie zien jullie als cap in bijv 4, 9, 17 en 21? Van Aert ri...

Ene van der Poel zou dit wel goed kunnen, en is uitstekend capbaar :) 

Bartje

Ligt het aan mij of hebben vrijwel alle stagiaires weekend? Zowel op PCS als Scorito lijken de lijsten niet of nauwelijks bijgewerkt. Iemand info zodat ik eindelijk mijn team af kan bouwen?

1 2 ... 104 105 106 107

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.