Ik ben een beetje naar koopjes aan het zoeken. Ik zag dat Tim Van Dijke werd toegevoegd aan selectie RBH. Zijn eerste Tour, maar als die wat van zijn voorjaarsbenen heeft zit hier wel wat in lijkt me. Zal in vluchtersritten wellicht veel energie verspillen om de vlucht te controleren voor zijn kopmannen, maar lijkt me dat hij zich in sprint en sprint+-etappes wel wat zal mogen mengen in het sprintgeweld? Zie hem wel 5-6 keer eindigen tussen plaats 7 tot 15. Daarnaast wellicht mooi aantal punten met TTT en paar puntjes met ITT. Iemand met tegenargumenten?
Tim van Dijke is toch geen sprinter? Die verliest waarschijnlijk nog een vlakke sprint van Pogacar. No offense!
Lijkt me gewoon een wegkapitein a la Affini die moet zorgen dat de kopmannen veilig de laatste 3km bereiken in de vlakke ritten. Misschien wel leuke outsider die voor top 10 plekje kan strijden in etappe 21 (mocht een zelfde scenario als vorig jaar zich voordoen) en wat punten in de TTT.
Het ligt eraan wat zijn rol wordt. Kan ook zijn dat zijn taak wordt om Remco/Lipo veilig door de sprint etappes te loodsen, waardoor hij geen vrijheid krijgt om te sprinten. Ik denk zelf dat hij niet mee gaat sprinten om die reden. Misschien zegt de ploeg er nog iets over.
Hi Zitvlees,
Dit forum is handig, vermakelijk (soms 😜) en geeft nog weleens eye-openers betreft bv. vorm of tactiek van renners en teams. Het is ook gewoon leuk om daarover in je hoofd of met elkaar over te sparren. Maar durf wel een eigen tactiek te kiezen en die weg te volgen a.d.h.v. het puntensysteem. Het kan helemaal kloppen dat je veel verstand van wielrennen hebt, maar het nog niet volledig weet toe te passen op het behalen van een (gouden) beker. Hiervoor moet je het spelletje snappen om meer kans te maken.
Het gaat hier namelijk ook heel veel over budget en namen, maar daar zit dan tevens m.i. ook direct de afleiding. Als je namelijk de meeste kans op een gouden beker wilt hebben draait het m.i. (naast kennis en een beetje geluk) maar om 1 ding in de breedste zin: Posities! En ik merk aan diverse onderbouwingen dat dit vaak snel vergeten wordt bij het puzzelen...🤔😉👍🚲
Tja we zullen het gaan meemaken maar merk de laatste jaren zoveel onrust in de sprintetappes met valpartijen (iedereen wil maar vooraan zitten) dat ik liever vol op een top AK inzet en een gokje neem met een uitgekiend sprintersgilde. 1 topper, de rest subtoppers. AK mannen hebben gewoon veel minder kans om op hun snoetje te gaan. Kijk ik de sprintetappes ook weer wat relaxter.. 😁
Ik zeg zeker niet dat zijn 'hoofdskill' sprinten is. Maar kijk even naar zijn resultaten en dan zie je dat hij in sprintetappes regelmatig punten rijdt hoor (https://www.procyclingstats.com/rider/tim-van-dijke/results/career-points-sprint). Ik denk dat je zijn sprintskills onderschat. Eindigde in de Giro 2024 bv. 4de met Milan als winnaar en zat voor Hofstetter, Molano, Gaviria, Mihkels... Daarna nog heel wat signalen dat die wel degelijk een potje kan sprinten. Ik denk dat die Tadej in een pure sprint ver achter zich laat 😉.
Ik ben net nieuw hier en volop aan het puzzelen geslagen. Wat vinden jullie van dit team
pogi
vingegaard
del toro
lipowitz
ayuso
evenepoel
Johannesen
uitenbroeks
Merlier
kooij
Godon
kanter mcnulty
C rodriquez
Skejlmose
Storer
stuyven
Vacek
eetvelt
van wilder
met de focus op AK, met 4 sprinters. En 3 van UAE.
met de 750k a 500k focus op overige teampunten/overgangsetappe dan wel bergklassement of top 20 eindklassement.
wat vinden jullie ervan en heb je nog tips
Matthews kan maar zo heel kort eindigen in etappe 2 maar ik ga mijn klassementsmannen daar niet durven te passeren voor hem. Er zijn er zoveel die daar kans maken, ik vind het knap om hem te nemen en dan daar te durven inzetten.
Ik overweeg hem wel maar niet voor die eerste paar etappes.
Helemaal waar! Wel is het met Matthews ook even afwachten hoe zijn lijf is hersteld van 2 polsbreuken in het voorjaar. Maar als die in vorm is en goed is hersteld, dan verwacht ik zeker in zulke etappes wel iets van m. Kan n verschilmaker zijn. Als die echter toch nog niet in vorm blijkt te zijn, dan ben je wel een stoeltje kwijt. In Zwitserland liet die al wel aardige vorm zien trouwens
Wie mee te nemen voor de sprint+-ritten? Wie zien jullie als cap in bijv 4, 9, 17 en 21? Van Aert rijdt niet. Pedersen zou ideaal zijn, maar laat zich in de (vlakke) sprint bij het NK aftroeven door 4 nøbødy's. Van Godon lijkt het beste ook wel af te zijn, Matthews komt terug van een blessure... Aranburu dan maar? Cort? MvG? Vacek? Kunnen Philipsen en Bini dit?
Ik vind dit een van de moeilijkste vragen van deze ronde.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.