Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 104 105 106 107
Koerskoorts
oborobo
Zeker weten! Over doordrammen gesproken;ben jij ook niet vies van.

Ego's en waarom ze niet op een forum horen. 

oborobo
Koerskoorts
Ego's en waarom ze niet op een forum horen. 

👍

Zitvlees

Hi, ik lees constant mensen met argumenten dat dit ze die en die keer een gouden of zilveren beker opleverde..zelf meen ik wel enige kijk er op te hebben, maar haal ik zelden een beker. 

Daarom was ik benieuwd hoe de regelmatige bekerwinnaars het verschil maken tov mensen die stranden op 90 procent?

Jschoolderman

Ik twijfel nog tussen Ayuso en Pedersen of Kooij en lipowitz.  

Del Toro/ Seixas ook al voor witte trui. Dus daar Ayuso minder grote kanshebber.

bij Kooij en lipowitz hou ik ook nog 500k over voor 1 miljoen sprinter..

valowitz
SanMark
Ik sta hier net zo in. 6 van de top7  plus 2x UAE erbij. Kom je bij Kooij uit als je topsprinter. 

5 van de top 7 plus 2x UAE, dan kom je bij Jappie uit als je topsprinter 

Lucstones

Mannen, trap nou niet in Evenepoel. Kan de Tour van vorig jaar niet vergeten. Lipowitz voor hetzelfde geld een veel zekerdere pick.

Pim Todcock
BigMig
Haha ja ik snap zulke redeneringen ook niet, zeker met een voorbeeld van de Giro erachteraan. Zonder...

Uiteraard ga ik er al vanuit dat ik de nummers 2-7 normaliter nergens cap, tot ze mogen van Pogi. Sterker nog, ik zeg nog niet eens dat ik ze allemaal meeneem.

Zonder caps is het lastiger om het quotum te halen voor Pedersen, Merlier, Philipsen en Kooij is mijn inschatting. En daar waar de AK-mannen wel op de afspraak moeten zijn, kunnen sprinters weleens een ritje laten lopen als ze niet goed zitten. Vaak wordt de Scoritopuntenlijst gedomineerd met 1 sprinter en verder AK-mannen en verrassingen. 

De Giro is nmm niet te vergelijken. Daar zijn veel meer parels te vissen. Daar had ik met Yates en Groves twee hele dure misperen, maar compenseerde dat genoeg om tot de laatste dag op goud te staan. Ik vraag me af of Milan zo broodnodig was met Magnier (die niet heel duur was) en een hele C-lijst beschikbaar.

Bij de Tour zijn het nooit complete krabbers die de ritten winnen. Met het huidge wielrennen, met Pogi die zo'n tweederde van de ritten in de top20 rijdt, blijven er ook weinig kruimels over. Dan moet om het verschil met het veld en de KI te maken risicobereidheid en geluk ingezet worden.

mexico2005

Hoi allen,

Al jarenlang leuk aan het meelezen met jullie, vaak is het genieten van de commentaren 😀

Ik had het volgens mij nog niet echt teruggelezen maar in de Deense pers geeft Pedersen aan “Ik kom om te winnen - in ieder geval één etappe. Alles minder zou een teleurstelling zijn”. Geen woord over de groene trui, dat zou hem denk ik weleen stuk minder interessant maken lijkt me voor die prijs.

Hay01
Zitvlees
Hi, ik lees constant mensen met argumenten dat dit ze die en die keer een gouden of zilveren beker o...

Heb 5 x goud en 7 x zilver (en nog wat brons) in de Grote Rondes. Het belangrijkste voor mij is een uitgebalanceerd team, als ik de reacties hier lees vind ik dat er in het algemeen te weinig sprinters worden gekozen (ga meer dan 10 M in mijn sprintteam stoppen, zonder Godon). Verder nog de koopjes er uit pikken. En nog wat geluk. 

Jordy

Ik ben zoals iedereen opzoek naar de goede balans. Vooralsnog heb ik: 

AK: Pogy, Vini, Del Toro, Lipo, Evenepoel en THJ. Waarbij ik verwacht dat Del Toro dichtgenoeg achter Pogy kan blijven in de punchy en klim finales om eigen punten te pakken. 

Punchen/bollentrui neigend naar AK: Carapaz en Pidcock. Carapaz is een fijne Scoritorenner, doordat hij wellicht voor een klassement gaat, maar ook voor dag successen kan gaan of een bollentrui. Daarnaast is het gewoon een zeer sterke renner. Van Pidcock verwacht ik dat zijn team in de TTT relatief veel tijd verliest, waarna hij meer ruimte (wellicht naief) krijgt in etappes 2/3/4 om in een mogelijke vlucht te komen.  Mocht hij niet die ruimte krijgen, is hij sterk genoeg om sterk te eindigen in deze etappes, maar merk daarnaast dat ik hem in veel etappes kan selecteren. 

Sprint: Kooij, Girmay, Kanter, Waerenskjold, stuyven. Hier breekt de grote twijfel aan. Is dit voldoende? Van Girmay verwacht ik zoals bij voorgaande touredities dat hij zijn punten wel pakt, ondanks dat hij niet al te veel heeft laten zien dit jaar. Gaat in zowel de zeer vlakke sprints top 3 t/m 10 eindigen, als in de sprint+ etappes 1 t/m 5. Kooij heeft zich bewezen niet een trein nodig te hebben om goed te eindigen. Heeft goede prestaties geleverd in de Baloise Belgium Tour en toont daarmee vorm. Het liefst had ik voldoende budget gehad voor Philipsen i.p.v. Kooij, maar krijg het niet voorelkaar om dan te gaan snijden in mijn AK/TEAMPUNTEN budget. 

TEAMPUNTEN: Zoals eerder genoemd Del Toro en daarnaast McNulty en Jorgenson. Van deze namen staan de heren van UAE vast. In eerdere Scorito's heb ik te weinig op teampunten ingezet, wat ik deze keer wil voorkomen. Bij Jorgenson merk ik dat ik hem in zowel de punchy etappes, als het klimwerk en de TTT/ITT kan opstellen. Maar neig ook om hem te downgraden naar bijvoorbeeld een Kuss, waarvan ik verwacht dat hij zijn punten in de echte bergetappes kan pakken en daarbij teampunten sprokkeld via Vingegaard. Door hem te downgraden, is een 5e 1mil sprinten mogelijk, of bijvoorbeeld een Merlier, welke beschikt over een solide sprinttrein. 

OVERIG: Van Gils, Skjelmose, Plapp, Stuyven, Van Wilder, Vacek. Van Gils kan ik opstellen in alle punchy finales. Skjelmose kan ik opstellen bij het uitvallen van een klassementsrenner, maar ook bij het tonen van vorm. Vacek stel ik vooralsnog mogelijk alleen op in de ITT/TTT. Plapp kan ik opstellen in de latere bergritten waar de vluchters kans maken en in de ITT. Van Wilder als mogelijke 11e  klassesmentsrenner. Stuyven staat er sinds het begin als sprintopvuller. Aan deze renner twijfel ik niet doordat hij Melier naar mogelijke etappeoverwinningen zal leiden en mogelijk voor een eigen kans kan gaan in een overgangsetappe. Tot slot vanwege zijn aantrekkelijke prijs bij het krappe budget. 

Ik merk dat ik het volledig gaan voor een scenario zeer lastig vind. Het meest aaannelijke scenario vind dat Pogacar gaat domineren, waardoor zijn teampunten belangrijk zijn. De twijfel om daarom voor Pidcock te gaan in plaats van een extra UAE, is dat Pidcock de aanvoerder van zijn team is, te hebben aangegeven plezier te willen hebben, waarbij ik dat interperteer als te willen gaan voor dag successen. De aankomende tijd ga ik vooral overwegen om bijvoorbeeld een Pidcock in te wisselen voor een teamgenoot van Pogacar. Of een Jorgenson te downgraden naar Kuss of een andere teamgenoot van Vingegaar, om zo meer geld in een solide sprintcap te steken. Bij het schrijven van deze post, merk ik dat ik misschien wel teveel geld in aanvallers steek. 

Ramonster

Wat verwachten jullie van Arensman en Healy?

mhvaal

Wat zijn jullie dark horses cq pareltjes voor deze Tour?

BigMig
Pim Todcock
Uiteraard ga ik er al vanuit dat ik de nummers 2-7 normaliter nergens cap, tot ze mogen van Pogi. St...

Maar dan is je conclusie min of meer dat je om kans te maken op een hoge score dus maar moet gokken? Dus een beetje alles of niets? Dat is een strategie natuurlijk, maar als je consistent zo hoog mogelijk wil eindigen volgens mij geen houdbare. Juist omdat de Tour de echte Champions League van het wielrennen is, is een goede balans mijns inziens belangrijker dan de andere rondes. Waar je in de Giro en Vuelta vooral de juiste overperformers niet wil missen (de Del Toro's, Vines, Stuyvens en Narvaezsen zullen we maar zeggen), is juist in de Tour een goede balans extra belangrijk. Dat dat werkt bevestigt Hay hierboven eigenlijk mooi.

kevinraar

Heb nu dit team gemaakt wat vinden jullie ervan eerlijk zeggen

 

Pogacar

Viningaard

Lipowitz

Ayuso

Uijtenbroeks

O connor

Arensman

Kuss

Phlipssen

Pedersen

Kooij

Girmay

Bitner

Godon

Kanter

Warenskjold

Pidcock

Healy

Ciccone

Rubio

 

 

Ecco
mhvaal
Wat zijn jullie dark horses cq pareltjes voor deze Tour?

Leuke eerste post dit. 

Wie heb je zelf op het oog?

Ragnar Lolbroek
kevinraar
Heb nu dit team gemaakt wat vinden jullie ervan eerlijk zeggen   Pogacar Viningaard Lipowitz Ayuso U...

Strategisch opmerkelijke keuze mits de algemene voorkeur op dit forum lijkt te zijn: besparen op de sprinters om zo veel mogelijk mee te nemen uit het rijtje; Pogacar, Ving, Seixas, Del Toro, Lipo, Remco, Ayuso. Veel sprinters m.a.w.

BigMig
mhvaal
Wat zijn jullie dark horses cq pareltjes voor deze Tour?

O'Connor, Trentin, Schmid, Simmons, Vacek, Stuyven, Van Wilder, Storer, Paret-Peintre, Abrahamsen, Verstrynge, Plapp, Baudin, Matthews, Van Eetvelt, Van Gils, Skjelmose. Of Rubio, Castrillo, Frigo, Zimmermann. Vul je etappes in en kijk maar waar je een van deze nog goed kunt gebruiken.

Ecco
kevinraar
Heb nu dit team gemaakt wat vinden jullie ervan eerlijk zeggen   Pogacar Viningaard Lipowitz Ayuso U...

Hey Kevin, het valt mij op dat je naast Pogi geen UAE'ers meeneemt. 

Loop je dan niet heel veel team en truipunten mis?

Ragnar Lolbroek
mhvaal
Wat zijn jullie dark horses cq pareltjes voor deze Tour?

Mijn favoriete dark horse is het paard van Zorro: TORNADO!!!!

HaagseHaas

Opeens heb ik een team met Pogacar, Vingegaard, Del Toro, Ayuso en Evenepoel aangevuld met aanvallende klimmers en goedkopere AK opties, 1 extra UAE,  in de sprint Merlier, Girmay en 3 b-sprinters, Pidcock, VdPoel, Van Gils, Schmid en Eetveld als aanvallers, en ik ben er best wel content mee.

Klimgeit2

Ik zit in een dubio over aanvallers heb 3 plekken over met 3.750.000 als budget.

Optie1: van der poel, stuyven, van gils.

Optie2: carapaz, lenny, van gils

Optie3: healy, carapaz, lenny

Bij optie 1 en 2 heb k dan nog 500k over bij 3 250k.

Of zien julie andere leuke aanvallers voor de prijs

Rest van mn team.

Ak: pogi, vingegaard, del torro, lipo, ayuso, thj, uitdebroeks, tiberi, mcnulty.

Sprints: merlier, kooij, kanter, wearenskold. Aangevuld met 3 uae mannen eventueel vinegaard en 1 van de teammannen van merlier of philipsen.

 

Ik hoor wel over surgesties voor 3 aanvallers.

HaagseHaas
Ramonster
Wat verwachten jullie van Arensman en Healy?

Ik verwacht een hele goede Arensman.  Hij is beter dan zijn kopmannen dus zal op een gegeven moment vrijheid krijgen. Zal al goed scoren in de twee tijdritten, en hoog scoren in een paar bergetappes, misschien rond de 10e plaats eindigen in het klassement, en dan is hij zijn geld waard geweest.  
Healy is gewoon een groot vraagteken dit seizoen. Nog niets laten zien. Dus een groot risico.

Vergane Glorie
HaagseHaas
Opeens heb ik een team met Pogacar, Vingegaard, Del Toro, Ayuso en Evenepoel aangevuld met aanvallen...

Op zich ook helemaal niet gek! 

Wel denk ik dat met Matje en Pidcock je teveel in dezelfde vijver vist. Zou er dan eentje vervangen voor een UAE o.i.d. 

Dit heeft ook te maken met dat ik niet in Matje geloof deze Tour. Vorig jaar was het parkoers expres zo voor hem gemaakt dat hij Poga kon uitdagen, maar ik vind het echt heel wat dat men etappe 2 verwacht bij hem. Die klim is te lang en zwaar. Poga gaat hij nooit kunnen volgen. Mogelijk als ze de eerste twee keer rustig oprijden en daarna 1x los, maar dat doet Pogacar nooit. Ik verwacht ook steeds meer dat Remco in etappe 1 als leider zal staan (want dat team is belachelijk) en ander UAE al. Visma staat nu echt wel een paar treden daaronder.

martijncr
mexico2005
Hoi allen, Al jarenlang leuk aan het meelezen met jullie, vaak is het genieten van de commentaren 😀...

Kan er niks over terugvinden, heb je een bron? Leuk dat je je komt mengen! 

martijncr
kevinraar
Heb nu dit team gemaakt wat vinden jullie ervan eerlijk zeggen   Pogacar Viningaard Lipowitz Ayuso U...

Leuk je weer terug te zien Kevin! Ik vind het geen gek team to be honest! Wel wat sprint-zwaar, en Ciccone gaat niet mee deze tour. 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 104 105 106 107

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.