Ik kwam via via bij deze website uit: https://pouletips.nl/tour-de-france-2026/scorito/beste-renners/ met allerlei voorspellingen op basis van modellen. Er zitten wel wat fouten in en los van alle voorspellingen vind ik 1 ding wel interessant en dat is dat Vingegaard ontbreekt in een zogenaamd ideaal team.
Ik heb dat nog niet echt serieus overwogen, maar zou dat geen reële optie kunnen zijn in geval van een zware dominantie van Pogacar? Zou hij dan zoveel meer punten pakken dan de alternatieven die je voor dat geld ook kunt nemen? Ik heb wel een groot aantal pagina's teruggelezen, maar niet alle 101, dus wellicht is deze discussie al eerder aan bod gekomen. Ik ben wel benieuwd hoe jullie hier naar kijken, ik ga er toch zelf mee eens aan het rekenen.
Ik denk dat iedereen benieuwd is naar het herstel van Seixas. Beelden van vandaag op de Tourmalet zijn enerzijds hoopvol, anderzijds zorgwekkend. Lastig te interpreteren of hij nog last heeft ervan, het zal allicht wat % puntjes schelen. Ze zullen hem echter niet laten starten als hij niet voldoende hersteld is.
'Nooit geen...' 🧐
Verwar je hem niet met mij? Ik vroeg ook een keer zoiets. Niet omdat ik Astorloa zou kennen maar omdat ik jou vervelend vond. Kan een foute inschatting zijn hoor, misschien ben je juist een hele toffe gast.
2e ttt - 32 punten
Etappe 1+2: truipunten gele trui - 16 punten
3x 2e in de zwaarste bergetappes - 132 punten
8x top 10 - 240 punten
Laatste week truipunten geel - 56 punten
Eindklassement 2e - 80 punten
Eindklassement bergtrui - 20 punten
Toch een redelijk positief scenario waarin Vingegaard solide 2e wordt, en dan kom ik tot 576 punten.
Leuke site. Geen idee hoe dit wordt uitgerekend, maar lijkt wel een beetje AI achtig gedaan. Je kunt dit terugzien aan de overdreven punten voor bijvoorbeeld Jai Hindley of Michael Matthews. Dat verraad een bepaalde historische statistische analyse, die niet per se vorm of rol meenemen in de weegschaal. Ook de verwachtte punten van MvdP zijn erg overdreven.
Om antwoord te geven op je vraag: al genoeg discussies over weglaten Vingegaard hier gevoerd. Kijk naar het aantal punten die je website aan hem geven en besluit dan dat je een renner met 545 expected points wel of niet wilt in je team.
Top dit, heel nice! Zou Scorito idd moeten integreren.
Ik weet nog vorig jaar dat ik zelf voor de tour zo'n 400+ punten (volgens mij) had ingeschat voor teamgenoten Pogi. Ik was toen best wat hoon, maar goed om nu in jouw berekeningen te zien dat ik er toen best in de buurt zat.
Voor mij gaat Ayuso steeds meer richting de achtergrond en ga ik kijken hoe ik die miljoenen weer mooi kan uitsmeren!
Sorry, sarcasme is lastig op een forum. Het niet meenemen van Vingegaard is zo'n 50 pagina's lang besproken, 3 mensen hun account opgezegd en nog iemand die nu in scheiding ligt met zijn vrouw.
Haha. Alsof Merlier of Philipsen niet kunnen vallen. Dan heb je ook een probleem als je 1 van hen hebt. En ja, je kan beiden meenemen of een Kooij er nog bij doen, maar zo wil ik het deze Tour niet aanvliegen. 1 topper en Bini neem ik mee.
Maar jij neemt Jonas niet mee dus kan al die topsprinters uiteraard erin klikken. Succes ermee! ;-)
Wie zie je dan als de topsprinters?
Ik heb het net even geprobeerd, maar klik dan alles aan behalve Lipo. Heb dan Merlier, Kooij, 2x 1M sprinter, McNulty, en dan nog 1M om uit te smeren over 3 of 4 renners een klein tikje meer dan 500k te maken. Of Carapaz mee te nemen.
Erg benieuwd waarom jou dit dan niet lukt? Heb jij een lager budget? Of heb je een dure renner die per se mee moet?
Nee dat klopt, we zitten allemaal met hetzelfde budget. Het is of een man van 4,5 miljoen of duurder thuislaten, of je kunt maar 5 van de 7 dure ak'ers meenemen als je nog een acceptabel sprintteam wil maken.
Ja dat sowieso, dus je moet het zeker met een paar korreltjes zout nemen. Het gaat er niet per se om of je Vingegaard met 550 wel of niet wilt, maar meer of het alternatief meer punten oplevert. Als je Vingegaard en een 1,5 miljoen renner (als voorbeeld) neemt dan zit je op 8 miljoen. Daar kun je ook Seixas en Lipowitz voor nemen of met een iets uitgebreidere puzzel 3 goede klassementsmannen. De meesten hier nemen maximaal 1 van Evenepoel, Lipowitz en Ayuso, maar die zou je alle 3 kunnen nemen. Of bijvoorbeeld (toch) Seixas die meedoet voor de jongerentrui. Als Vingegaard standaard 2e wordt, dan zal een combinatie van 2 andere renners die ook in de top 10 eindigen net zoveel punten opleveren (daar komt dan nog wel een 1,5 miljoen renner bij maar daar zijn er niet zoveel van die steady scoren). Aan de andere kant kun je ook beredenen of Vingegaard 550 punten haalt. Vorig jaar in de Tour haalde hij bijvoorbeeld 800 punten. Dat verandert het verhaal natuurlijk wel weer.
In ieder geval: het kan wel een positieve verschilmaker, zowel positief als negatief zijn, vooral als de renners die iets daaronder geprijsd zijn een beetje in het spoor van Vingegaard kunnen blijven.
Jazeker. Hier betekent dat vooralsnog het thuislaten van Seixas en Ayuso. Dat zijn voor mij toch de 2 grotere vraagtekens in die groep qua realistisch punten potentieel en ik denk vooralsnog zonder te kunnen. Als ik morgenvroeg wakker schrik zal dat wel weer anders zijn. Het voelt allemaal net niet lekker, dat is wel heel keurig gedaan dit keer qua budget en prijsbepaling.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.