Precies daarom neem ik ze allebei graag mee! Want als er 1tje valt, heb ik nog een backup.
Als je de Tour begint met alleen maar Kooij, Girmay, en 3x 1 miljoen sprinters, dan ben je wat mij betreft, en nogmaals, volgens velen, verkeerd bezig.
( want was als Kooij direct zou vallen? Dan heb "jij"/ jullie helemaal een probleem ).
Ik neem Vingegaard bewust niet meer mee, want daarom kan ik de andere 6 toppers meenemen, kan ik een top sprint team meenemen, inclusief Pidcock.
Maar "we" proberen elkaar allemaal te overtuigen hier op het forum😂! En eigenlijk, waarom zouden we dat willen?
Een ieder wil toch een topprestatie afleveren?
Wie zijn de topsprinters? JP, Merlier, Kooij en Girmay?
Pogi, Ving, Toro, REV, Ayuso, Lipo (29M)
Merlier, Girmay (5M)
2x knecht UAE (4M)
10 renners te gaan met 7M. 2 sprinters van 1M en de rest opvullen.
Het is dus mogelijk. Voorlopig zit ik op deze strategie.
Precies ja ;-)
Wel leuk om te lezen dat er meer all-in AK/UAE strategisten zijn. Ik durf zelf niet de 6de AK man aan en ga lafjes voor THJ als budget alternatief. Daardoor wel ruimte om 2 topsprinters mee te nemen en nog wat leuke namen ipv 10 man uit de 500k ballenbak.
Waar zie je dat? En waarom zou dat jammer zijn? Dan is zijn treintje toch nóg sterker?
Het afzeggen van Fortunato en Rodriguez lijkt me niet persé nadelig voor Kanter. Zal niet alle ballen op Tejada zijn denk ik...
Nog maar eens een keer over de sprinters, over Kooij ditmaal: het valt me op dat al zijn concurrenten (Merlier, Philipsen, Girmay en zelfs Fretin) een indrukwekkende trein meekrijgen.
Kooij niet: (Bijna) alle ballen gaan waarschijnlijk op Seixas bij Decathlon. Nu weet ik dat Kooij zichzelf aardig kan redden zonder al te veel aantrekkerts, maar zijn jullie niet bang dat hij in al dit geweld wat in de verdrukking komt?
We zouden eigenlijk een zoekfunctie op dit forum moeten hebben. Zo zou ik graag teruglezen wie de 4x 25% opmerking maakte. KV?
Volgens mij kwam het er op neer dat dit spelletje, 25% goede balans in je team zoeken is, 25% gedegen voorbereiding, 25% goed opstellen & 25% geluk is.
Inzake die balans: je hoeft geen 2/3 topsprinters te hebben als je top heavy AK selecteert. De evt verliespunten in de sprintritten compenseer je in de AK ritten. En laat die laatst er deze editie meer zijn dan de sprintritten. Zo lang je maar voor jezelf de balans (of dus disbalans) kan valideren.
Als, naarmate de ronde vordert, er weer wat dingetjes gebeuren (valpartijen, virusje, noem maar op), denk ik dat een tweede betrouwbare topsprinter toch wel een stuk grotere impact kan hebben dan een 6e dure ak-man.
Een gedachtenspinsel over Godon. Die staat tot nu toe redelijk vast in m'n team ivm goedkoop, goed voor sprint+ ritten en wat hij eerder dit jaar heeft laten zien.
.... Maar aan de andere kant: Doet wat Godon tot nu toe laat zien ook niet heel erg denken aan wat Hayter altijd liet zien voorafgaand aan grote rondes? Die was ook altijd veelbelovend en goed in het soort ritten waar Godon in uitblinkt, maar had je voor Scoritio eigenlijk niks aan.
Evenepoel heeft de Vuelta al gewonnen en is al eens 3e geworden in de Tour met 10min + afstand op de nr 4-10. Dat heb ik Ayuso nog nooit zien doen. Tuurlijk zit er ook een bepaald risico aan Evenepoel, maar ik heb er een stuk meer vertrouwen in bij Evenepoel dan bij Ayuso. Hij zelf / ploeg hebben ook aangegeven dat er meer getraind is op de lange beklimmingen de laatste weken en dat hij weer gewicht heeft verloren. Ook geeft Evenepoel aan met een veel beter gevoel aan de Tour te starten dan vorig jaar. Voor mij allemaal positieve tekenen dat hij het kunstje van 2024 weer kan herhalen.
Heb Hayter toch nooit dingen zien doen die Godon in het voorjaar deed. Ondertussen lijken alle AK aspiraties vervlogen bij Ineos. Die gaan met een kransje rittenkapers gaan en mss dat CRod een klassement(je) gaat rijden. Denk dus wel dat ze Monsieur Godon alle mogelijke kansen zullen willen geven. Ineos is meestal ook wel redelijk duidelijk in hun mededeling van de rolverdeling, dus daar maar even op wachten nog.
Nee, dat was ik wel degelijk. Wel om precies die reden inderdaad. Doordrammers zijn altijd irritant.
En ik ken Astarloa ook niet persoonlijk. Maar goed, wellicht is oroboro inderdaad een geschikte peer.
Vanaf welke prijs zou je Evenepoel niet meer nemen? En tot welke prijs zou je Ayuso wel kiezen? Voelt misschien irrelevant omdat alleen de echte prijzen er toe doen maar nadenken over het prijsbereik waarbinnen je een renner wel/niet kiest kan soms een wat ander perspectief geven. Overigens maak ik voorlopig dezelfde keuze als jij.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.