Pogi was er dan mss niet bij maar zullen vorig jaar in Giro/Vuelta ook veel teampunten van Del Toro en Vine geweest.
Zou toch een verbetering zijn in de app als er een duidelijk onderscheid zou zijn tussen eigen punten en teampunten.
Als je denkt dat Seixas, Lipowitz, Evenepoel en/of Ayuso dikke punten gaan pakken dan zou je kunnen overwegen om Vingegaard thuis te laten. Voor de prijs van Vingegaard heb je ook Lipowitz + Evenepoel/Ayuso.
Op Idl staat een nieuwsbericht dat zowel Fortunato als ook Ciccone niet gaan starten. Zat al tijdje te twijfelen aan Ciccone, maar dit maakt de keuze om hem niet mee te nemen wel makkelijk. Nu pidcock, carapaz en Lenny in mijn team.
Grote namen als Seixas, Lipo, merlier, Philipsen en pedersen heb ik dan helaas niet.
Voelt op zich prima, mja nog een week wisselen elke dag en dan zien wat het uiteindelijk zal worden 😉
Hier ben ik ook nog niet over uit. Van Gils misschien wat meer kans op korte uitslagen als hij de kans krijgt. En Hindley die waarschijnlijk niet gek veel hoeft te knechten kan in de bergetappes en in het klassement makkelijk top 15 halen.
U vraagt, wij draaien.
Giro d'Italia 2025
Tour de France 2025 (re: eigen post van vorige week)
Vuelta a España 2025
Maar op basis waarvan zie jij Remco dan wel doen wat je Ayuso niet ziet doen (top5 rijden)? Want je kunt dezelfde resultaten natuurlijk ook andersom interpreteren. Ayuso rijdt tenminste nog een paar prima klimprestaties in een voorbereidingskoers. Wanneer was de laatste echte bergetappe waar Evenepoel het niveau etaleerde waarmee hij in dit veld top5 gaat rijden?
Die keuze mag jij maken, maar ik denk, en volgens mij ook velen hier met mij, dat je het daar absoluut niet mee gaat redden..
Je moet sowieso 1 top ( vlakke ) sprinter hebben. Kanter oké, Bittner is niet fit, Waerenskjold brengt je max 4x top 8-15.
En je capt dus iedere vlakke etappe Kooij?
En je zal dan ook in de bergen teveel potentiële punten pakkers op de bank moeten plaatsen, aangezien je zoveel budget bespaart op je sprinters.
Goed beargumenteerd. Ik wil daarop aanvullen; je maakt jezelf onwijs kwetsbaar met 1 topsprinter. Als die valt/niet fit is en je moet die 5 a 6 sprintritten bijv Kanter gaan cappen, dan ga je niet prettig de wedstrijd in. Ik ga met een erg uitgeklede sprintploeg (slechts 4), maar kies wel voor 2 van de 4/5 toppers.
Naar mijn mening zijn Del Toro, Vingegaard en Pogacar zo sterk dat ze altijd wel meegaan. Del Toro is één van de podiumkandidaten en is gelijk een teammaat van Pogi, dus maar 3,5 na die 1,5 Pogipremie en maar 1 plek voor 2 posities. De kans dat iemand anders de top2 doorbreekt lijkt me minimaal. Twee zulke dikke favorieten waren er in hun eigen beginjaren niet. Pogi en Vingegaard zijn all-time hoog niveau. Froome was er uiteraard, maar die is niet meer wie hij was.
De andere 10-min-odd-podiumkandidaten zij Seixas, Lipowitz, REV en Ayuso. Seixas is de beste, maar duurste van de 5 en naar mijn mening de meest onzekere. Hij zou ook zomaar 7e kunnen worden of er verder doorheen zakken. Dan is 4,5 miljoen toch heel duur.
Vorig jaar haakte Lipowitz aan voor een 3e plek met 507 punten. Dat zie ik als een relatief optimistisch scenario voor Seixas dit jaar. Met de TTT zal hij wellicht al een achterstandje hebben op de Vauquelins en Piganzolis aan de start.
Long story short; kleine upside, veel risico.
Of ik hem zelf neem weet ik nog niet.
Oh sorry, over Girmay heen gelezen. Kan dan wel. Persoonlijk zou ik wel altijd Philipsen of Merlier meenemen, maar ieder maakt daar een andere keuze in. Zeker nu er niet één van de namen in aanloop echt bovenuit springt. Een Belgisch kampioenstruitje zou wellicht nog een verschil kunnen maken in de keuze.
Zeker! Ze staan er beiden in hier, mijn grootse vraag is momenteel of ik voor een 4e UAE man ga, het jammere is dat er (in mijn ogen) niet waanzinnig veel opties zijn voor die 2M.
Maar goed, gegroet allen! Ik ben nog relatief nieuw op dit forum
Omdat zowel Merlier als Philipsen beide vele malen sneller op het vlakke, beide een topteam meekrijgen, waardoor ze altijd bij de top 12345 eindigen.
Oke, Girmay wint een sprint afgelopen weekend, maar dat is geen cap voor op het vlakke.
En wat als Kooij binnen 4/5 etappes valt? Dan heb je een probleem zonder Merlier en/of Philipsen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.