Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 99 100 101 102
Ecco
TourDeFranceUnchained
Dat is het mooie aan Scorito en wielrennen, iedereen heeft zijn eigen interpretaties. Waar jij Ayuso...

Mijn antwoord daarop zou zijn: rauw talent dat er de laatste jaren slechts bij vlagen uitkwam, door pech en de moeilijke situatie bij UAE. Hij is natuurlijk eigenlijk veel beter dan een THJ, met alle respect. Ik zie REV ook heus wel scoren hoor, maar ik denk dat het beste er na twee weken wel vanaf is. 

Ook denk (en hoop) ik dat we in de TARA pas het begin van de vormpiek hebben gezien. 

En dan heeft hij nog het niet onbelangrijke voordeel dat je zijn naam kunt verbasteren naar A. Yusu.

KV

Alvast 1 haan minder op het Lidl-erf. Cicco rijdt geen Tour. 
(Gazzetta)

Valvuillerdemoz
KV
Alvast 1 haan minder op het Lidl-erf. Cicco rijdt geen Tour. (Gazzetta)

Dat is gunstig voor de andere Lidl-Trekkies

Ragnar Lolbroek

Goede beleggingen gehad? Er zijn er nog steeds die geld hebben voor 2 Scorito accounts. Ik heb mijn 2e dit jaar opgezegd.😅

Neals

Ik lees veel twijfels over Peixas na zijn val. Gezien het feit dat hij de afgelopen dagen KOM na KOM aan elkaar rijgt, lijkt hij prima in orde

Toro Rojo

Ik zit wat in dubio met de 750 renners. Ik wil nog aan AK-light man meenemen en twijfel tusse Carlos Rodriguez en Skjelmose. Voorlopig staat Rodriguez er in in het scenarion dat hij als een Lipowitz diesel in de derde week op stoom geraakt en zijn benen van een paar jaar terug kan vinden nu hj stilaan opstaat uit de miserie van de blessures waar hij sinds de tour van vorig jaar mee kampte. In TARA gaf hij al wat goede indrukken.Ik vermoed dat hij ook de preimair AK man bij Ineos gaat zijn met Vauquelin (als hij al meegaat) en Arensman eerder vrijbuiters die op ritten (en bollen?) gaan jagen. 

Langs de andere kant is Skjelmose ook geen pannenkoek en kan die al vroeger punten opleveren in wat meer punchy ritten en als plan B voor het AK kan dienen als Ayuso er doorzakt. Langs de andere kant vermoed ik dat hij voor Ayuso zal moeten werken en ook weinig ruimte van de AK mannen kan krijgen om in de ritten die naar (punchy) aanvallers gaan mee te mogen.  

Hebben jullie ideeën over hoe jullie beide renners zien? 

 

Astarloa
Neals
Ik lees veel twijfels over Peixas na zijn val. Gezien het feit dat hij de afgelopen dagen KOM na KOM...

Hij heeft idd ergens Lilian Calmejane van de troon gestoten. Dan ben je dik in orde.

MrWest
Toro Rojo
Ik zit wat in dubio met de 750 renners. Ik wil nog aan AK-light man meenemen en twijfel tusse Carlos...

Beide goede opties imo. Heb ze nu beide erin, zeker Skjelmose was een hele snelle klik. Krijgt hoogstwaarschijnlijk een vrije rol en zal zn puntjes in de bergen wel pakken denk ik.

Astarloa
Toro Rojo
Ik zit wat in dubio met de 750 renners. Ik wil nog aan AK-light man meenemen en twijfel tusse Carlos...

Rodriguez gaat hier echt geen klassement rijden. Kan wel een leuke vluchter worden, maar daar heeft hij heel veel concurrentie in. Skjelmose voor 750k vind ik een koopje en gaat zeker mee. Die heeft echt te veel manieren om aan punten te komen. 

wessel2105
Astarloa
Hij heeft idd ergens Lilian Calmejane van de troon gestoten. Dan ben je dik in orde.

Seixas zijn Strava ziet er in ieder geval niet slecht uit toch?

Ecco
oborobo
Goeie Grutjes wat een beginnersfout!🤔😉😊

Hoe zou Astarloa er voor staan? Heb je dat al een paar keer gevraagd?

Ecco
Neals
Ik lees veel twijfels over Peixas na zijn val. Gezien het feit dat hij de afgelopen dagen KOM na KOM...

Zijn neef Seixas is ook niet slecht!

Astarloa
wessel2105
Seixas zijn Strava ziet er in ieder geval niet slecht uit toch?

Hij fietst zo absurd veel dat ik me afvraag of hij er nog wel lol in heeft. Op die leeftijd hoor je nu toch in Albufeira te zijn om lekker te feesten en te zuipen. 

wessel2105
Astarloa
Hij fietst zo absurd veel dat ik me afvraag of hij er nog wel lol in heeft. Op die leeftijd hoor je...

Hij zal wel gemotiveerd zijn voor dit. Elke wielrenner droomt van de Tour. Zeker als je je ook nog eens kan gaan meten met alle AK toppers aangezien iedereen wel zo een beetje mee doet.

Groetemeule
Neals
Ik lees veel twijfels over Peixas na zijn val. Gezien het feit dat hij de afgelopen dagen KOM na KOM...

Klinkt toch beter dan de indoor trainingen van afgelopen week. Nog ff wachten wat de analyse is van Kees the Dreamer en hij gaat mee!

johnnyvdlaar

Is ayuso eigenlijk wel zo wisselvallig in Grand tours? In de Giro vorig jaar is hij gevallen en gestoken door een bij. Maar pakt hij nog wel een etappe. De tour van 24 valt hij uit met corona. En in de Vuelta vorig jaar werd hij weggepest door zijn team. Maar wint hij wel nog 2 etappes.

In vergelijking met lipo en rev is zijn grand tour score niet echt minder betrouwbaar toch? Of mis ik iets?

Coureurs du Courage
MrWest
Beide goede opties imo. Heb ze nu beide erin, zeker Skjelmose was een hele snelle klik. Krijgt hoogs...

Skjelmose is voor die prijs bijna niet thuis te houden. Zal een hoge pickrate krijgen. Ik vind het ook best opmerkelijk dat de nummer 5 van de Vuelta 24 plus winnaar van het jongerenklassement voor 750k is op te rapen. Mocht ie niet voor AK gaan, dan is ie als vluchter in veel ritten interessant. Steekt bovendien in goede vorm.

Aan de andere kant zie ik hem ook weer niet als een must-have. Kan je best wel eens wat 0-punters opleveren.

Seixas.. tsja.. er is al zoveel over gezegd. Ik vind wel dat iedereen die hem hier loopt te kraken of twijfel loopt te zaaien hem dan daadwerkelijk niet moeten nemen. Anders is het zand in de ogen strooien van de lurkers op dit forum. Even ter vergelijk:

Vingegaard, 2021, eerste Tour, 2de

Del Toro, 2025, eerste Giro, 2de

Lipowitz, 2025, eerste Tour, 3de

Evenepoel, 2024, eerste Tour, 3de

Pogacar, 2020, eerste Tour, 1ste

Wat goed is, komt snel. Die val in de Dauphine, is ie echt wel bovenop (anders rijdt je die etappe niet uit). En argument dat ie 'kwetsbaar' is.. hoe vaak is Pogacar t afgelopen jaar wel niet gevallen in monumenten om alsnog te winnen?

Enige houtsnijdende argument is dat je budgettair andere keuzes maakt, want wellicht pakt ie 'slechts' 400 punten en is hij zijn geld niet waard. Persoonlijk neem ik zo'n juichrenner voor die punten, of zelfs 300, graag mee. Het plafond naar boven behoeft geen verdere uitleg denk ik.

NetNietNieuw

Even mbt de UAE mannen.. 

De meeste nemen naast Pogi, Del Toro en McNulty mee, maar ik lees echt niks over Yates. 

Lijkt mij best een optie, om ipv voor McNulty te gaan, Yates te pakken. 

Ja, miljoentje meer, maar is hij dat eventueel niet waard aan het eind van de rit? Laatst of een na laatste man achter Pogi&Del toro in de bergen, eindigt waarschijnlijk in die bergritten tussen plek 10-20, dat in combi met de teampunten/truien Pogi en Del Toro, zou die best eens 400 punten kunnen behalen. 

De Tourminator
martijncr
Interesting, en ook de reactie van TDFU. Eigenlijk zie ik mensen het meeste twijfelen over Ayuso. Mi...

Ik heb naar de punten van Ayuso gekeken de afgelopen jaren. Allemaal zonder Pogi. Bijna iedere keer boven de 400 punten. Nu snap ik wel dat als er een aantal anderen voor zitten hij dit jaar minder punten zal halen, maar dat kunnen er toch ook wel weer rond dit aantal zijn. Bij mij staat hij er voorlopig in.

Toro Rojo
NetNietNieuw
Even mbt de UAE mannen..  De meeste nemen naast Pogi, Del Toro en McNulty mee, maar ik lees echt nik...

Die 400 punten lijken me niet onhaalbaar als hij goed in vorm is en de tweede man is. Over zijn vorm weten we eigenlijk niks sinds zijn val in de Giro. In pikorde zou ik Del Terro eerder als tweede man zien, dat is een nog opkomende renner die goede vorm heeft die UAE beter wat verwent en als man direct achter Pogacar meeneemt terwijm Yates toch eerder aan het einde van zijn carrière zit. Daarom zou ik niet te veel rekenen op 400 punten van yates en denk ik dat een miljoen minder voor McNulty meer kansen biedt om je team goed in balans te houden. 

Astarloa
De Tourminator
Ik heb naar de punten van Ayuso gekeken de afgelopen jaren. Allemaal zonder Pogi. Bijna iedere keer...

Maar dit is de Tour, en rijdt hij nu tegen Pogi en nog een aantal andere klanten die beter dan hem zijn.

oborobo
Ecco
Hoe zou Astarloa er voor staan? Heb je dat al een paar keer gevraagd?

Jazeker,maar hij geeft nooit geen antwoord.

Dat doe jij altijd;hij is een vriend zeker of familie?

NetNietNieuw
Toro Rojo
Die 400 punten lijken me niet onhaalbaar als hij goed in vorm is en de tweede man is. Over zijn vorm...

Daar zit zeker wat in, in wat je zegt. Ik hoop op een UAE bericht waaruit blijkt dat hij weer fit en goed hersteld is. Mocht dat zo zijn, dan lijkt het mij alsnog een iets betere pick tov een McNulty. 

En als je kijkt naar al zijn grote rondes, bijna altijd top 10, altijd top 20. 

NielsH97

19/20 plekjes op dit moment gevuld. Ben nog in afwachting van Gregoire.

Voor nu de volgende samenstelling:

6 AK mannen

2 knechten van UAE/Visma

3 klimmers (voor etappes)

5 sprinters (2vd3 toppers in mijn ogen)

4 heuvelmannen (incl Gregoire)

Het zit me niet lekker dat ik er maar 1 van de volgende in heb staan: Seixas, Lipowitz, Evenepoel en Ayuso

3 van bovenstaande missen is net iets teveel van het goede maar zou niet weten waar ik het moet compenseren.

Is 10.500.000 voor 5 sprinters dan teveel? Lijkt me niet.

 

wessel2105
De Tourminator
Ik heb naar de punten van Ayuso gekeken de afgelopen jaren. Allemaal zonder Pogi. Bijna iedere keer...

Ik denk dat je hier wel moet meerekenen dst hij in deze rondes ook gewoon veel teampunten meepakte. Neem de Giro met Del Toro en de Vuelta waar heel UAE etappes pakte inclusief hijzelf. 

Ik geloof ook niet dat UAE hem nu zomaar in een ontsnapping laat meegaan vergelijkbaar als hoe ze met Jorgenson omgaan als bij iets wil ondernemen.

1 2 ... 99 100 101 102

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.