Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 98 ... 281 282
Astarloa

Ik heb Seixas en Ayuso niet. Seixas vind ik voor een eerste grote ronde wel erg stevig geprijsd en die valpartij zit me ook niet lekker. Niet alleen vanwege de schade na de valpartij maar ook het feit dat hij dus nog onervaren en onstuimig is waardoor hij dus viel. Die onervarenheid en onstuimigheid kan in 3 weken tour nog wel vaker op verschillende wijzes tot negatieve uiting komen. Daarbij vind ik zijn team niet al te denderend t.o.v. de teams van zijn concurrenten. Ayuso heb ik al genoeg over gezegd, die vind ik simpelweg niet zo betrouwbaar. Ik zie het al voor me hoe hij in het wiel van Skjelmose naar boven wordt gesleept. Voor hen dus eigenlijk de knechten van UAE waar ik dus wel vertrouwen in heb en meer punten per miljoen van verwacht. Verder wel Del Toro, Lipowitz en Evenepoel.

Laatst gewijzigd
oborobo

Goeie Grutjes wat een beginnersfout!🤔😉😊

Bring me the horizon

En dan begin ik toch weer te twijfelen, heb dus nog 750k over. Ik zou trentin kunnen doen, of hopen dat er nog een leuke sprinter van die waarde ervoor bij komt.

Toch ging ik kijken of ergens nog budget vrij kan maken voor meer opties

-Optie 2 is Godon inwisselen voor van Gils en nog een 1 miljoen sprinters kiezen. Maar van Gils is super in vorm, alleen zal hij meer punten gaan pakken als Godon gezien alles op lipo en Rev gericht is bij RBH? Godon zou zich nog kunnen mengen in de sprint, meer dan van Gils dat zal gaan doen.

-optie 3 is Pidcock in wisselen voor een carapaz om zo een 1milj sprinter te kunnen kiezen en dan nog een 500k renner naar 750 upgraden. Carapaz gaat niet voor het AK, kans bij Pidcock is iets groter voor het AK. Maar Carapaz kan ook aardig punchen, zal hij veel minder punten in de punch als Pidcock gaan pakken. Daarbij is de kans op bergtrui punten ook iets groter dan bij Picock.

-optie 4 is Jorgenson inwisselen voor Piganzoli. Jorgenson is wel frisser aan de start als Piganzoli, maar gaat ie echt meer punten pakken dan piganzoli? De teampunten die ze pakken is gelijk, is Jorgenson zo explosief dat hij in de eerste weken meer punten gaat pakken, hij staat ook op de shit-list van UAE dat ze hem niet laten rijden, piganzoli zal in het begin rustiger aan doen maar kan eind 2e en de 3 week best wel leuke uitslagen kunnen rijden, zullen dat niet minstens net zoveel punten als Jorgenson kunnen zijn?

Dan hou ik 1miljoen over, die ik ook kan gebruiken om Pidcock te upgraden naar REV. In de punch zijn ze aardig gewaagd aan elkaar, mogelijk is REV nog wel veel beter. In de TT en TTT is REV zeker de betere en REV lijkt me ook meer punten pakken in het AK.

Wat denken Jullie?

valowitz

Is het raar om te denken dat Pogi E1 wint en dan het geel behoudt tot aan Parijs. Er is nog maar 1 iemand (Merckx) die dat kunstje ooit heeft geflikt. Pogi is ambitieus genoeg denk ik om dat kunstje nu ook te flikken. 

Ecco

Durft iemand hier De Lie nog aan, met zijn ziekte van Lyme?

En is Fretin echt zo slecht?

Astarloa
Bring me the horizon
En dan begin ik toch weer te twijfelen, heb dus nog 750k over. Ik zou trentin kunnen doen, of hopen...

Ik denk dat je heel goed weet wat iedereen kan maar je simpelweg wat knopen door moet hakken.

Mazzel1986
valowitz
Is het raar om te denken dat Pogi E1 wint en dan het geel behoudt tot aan Parijs. Er is nog maar 1 i...

Lijkt me niet. Dat zou wel onnodig veel van zn ploeg vragen in de eerste helft van de Tour. Bovendien raak je dan de sympathie van een groot deel van wielerfans en een groot deel van het peloton kwijt. Dus als die die ambitie al zou hebben zou een goede ploegleider hem adviseren om het toch maar niet te doen.

Ecco
martijncr
Mirko, Astarloa en TDFU: welke kleppers sneuvelen door deze keuzes? Want mét Philipsen en/of Kooij e...

Voor mij zijn dat Seixas en REV. Die eerste vind ik te onzeker voor zijn prijs en REV beschouw ik eigenlijk niet als AK man.

Ecco
valowitz
Is het raar om te denken dat Pogi E1 wint en dan het geel behoudt tot aan Parijs. Er is nog maar 1 i...

Nee, dat is niet raar. En het is ook al uitgebreid besproken. 

valowitz
Ecco
Dat is natuurlijk leuk als UAE alle truien in bezit heeft, maar minder leuk als die truien in etappe...

Dat is niet helemaal waar want de 4 sprinters zullen allicht wat puntjes scoren 

Laatst gewijzigd
martijncr
Astarloa
Ik heb Seixas en Ayuso niet. Seixas vind ik voor een eerste grote ronde wel erg stevig geprijsd en d...

Interesting, en ook de reactie van TDFU. Eigenlijk zie ik mensen het meeste twijfelen over Ayuso. Mijn redenatie is/was: goede tijdrit met Lidl, dus zal hoog staan en lang meegaan met kleppers. Jongerentrui. Eventuele teampunten van Pedersen als hij groen zou rijden. Kan, als hij erdoorheen zakt, een zeer sterke aanvaller worden. 

Maarja, ik begin dus wel te twijfelen. Want met THJ heb je iemand die nagenoeg dezelfde uitslagen zou kunnen rijden voor de helft van het budget. Lenny Martinez kan zowel in berg- als in jongerentrui dicht bij Ayuso staan, en is ook een fractie van het budget. De grilligheid van Ayuso is en blijft een ding. Die grilligheid zien we natuurlijk ook wel bij Evenepoel, maar ik heb meer fiducie is zijn huidige aanpak én hij heeft uitzonderlijke (cap) kwaliteiten. De tandem met Lipowitz zou zomaar een (tactisch) hele sterke kunnen zijn, en dan hebben ze ook nog meesterknecht Hindley en van Gils voor hun fietsen. 

Ik vind het een geweldige puzzel, dat staat vast! Dit weekend ga ik eens Ayuso eruit fietsen en kijken welke balans dat brengt. 

floda

Ik heb tot nu toe de hele tijd alleen ayuso niet gehad van de toppers en 1 extra uae man en vrij dun sprintteam van 5. Maar als seixas onverhoopt iets minder goed is door gevolgen val en/of de derde week te heftig, dan is del toro wel de man en dan krijgen de uae mannen misschien wel 51 punten (geel, bollen en wit) alleen op eindklassement. Dat is dan wel echt lastig om te compenseren. Dus misschien toch wel seixas wisselen voor 4e uae en dan sprintteam een mooie upgrade geven. Wordt seixas dan wel de nr 3 en winnaar van JK dan zullen er genoeg teams zijn die hem hebben zodat goud dan meteen opgave wordt. 

DesproatMichiel
Ecko
Dat geldt voor mij ook. Niet te pruimen die Traksel (sorry Bobby). Te zelfbewust, pedant? Hij lijkt...

"Des Praot: ik vond het eerst maar vreemde gasten. Nu ben ik fan."

-> Rare gasten zijn we nog steeds hoor maar fijn dat je fan bent geworden en leuk te lezen dat jij en anderen hier het waarderen 🙏

"Wel jammer dat Hans zo makkelijk te verslaan is."

-> In de giro deed ie het ergens in de 90% vrij aardig dus dat moet de benchmark worden 🚀

valowitz
KV
Momenteel zit ik op 3 UAE'ers. 4 is echt alles of niets spelen heb ik het gevoel maar kan zeker de b...

Is 4 x UAE echt alles of niets spelen? 
Zie Remco hoog eindigen in E1 maar zie hem niet winnen. 

TourDeFranceUnchained
martijncr
Interesting, en ook de reactie van TDFU. Eigenlijk zie ik mensen het meeste twijfelen over Ayuso. Mi...

Het probleem met Ayuso vind ik enerzijds zijn onvoorspelbaarheid. Anderzijds schaal ik hem achter Pogi, Vingegaard, Seixas, Del Toro, Lipowitz en Evenepoel. Dan ben je dus eigenlijk de 7e man voor 3 miljoen, terwijl een Johanessen bijvoorbeeld voor de 8e plek zal vechten, voor de helft van de prijs. Ik vind 3 miljoen voor een 7e plaats gewoon simpelweg niet te beredeneren. Dat gezegd hebbende, valt die opties dus ook definitief af bij mij.

Laatst gewijzigd
KV
valowitz
Is 4 x UAE echt alles of niets spelen? Zie Remco hoog eindigen in E1 maar zie hem niet winnen. 

Gohja. De meeste zullen 3 hebben denk ik. De toegevoegde waarde van die 4de is al meermaals bediscussieerd en is waarschijnlijk wel op te vangen. Denk dat je dus perfect met 3 of 4 mannen op stap kan. Zelfs als Pogi (tegen)valt (en dan bedoel ik waarschijnlijk de Tour winnen maar met maar enkele etappes en geel vanaf 14 en zonder bollen), zal die ene 2m er niet voor zorgen dat je geen goud meer kan halen. Als hij kannibaliseert, kan je waarschijnlijk ook wel goud halen met 3 UAE's. 

martijncr

Paul Seixas heeft nog aardig wat verband... trainingsrit gefilmd. 

Ecco
valowitz

Zeker. En dan nul punten voor de overige vijf plekjes. Dat bedoelde ik tenmiste. 

Niet letterlijk nul natuurlijk, er zal best wat gesprokkeld worden.

Maar ik ben ook overstag met 4 x UAE hoor. Wel nog steeds vijf echte sprinters.

Ecco
valowitz

Zeker. En dan nul punten voor de overige vijf plekjes. Dat bedoelde ik tenmiste. 

Niet letterlijk nul natuurlijk, er zal best wat gesprokkeld worden.

Maar ik ben ook overstag met 4 x UAE hoor. Wel nog steeds vijf echte sprinters.

Gellemuun750jaarstad
valowitz

Ik denk dat Pogacar nog een hele kluif krijgt aan Seixas. Thuiswedstrijden zijn altijd in het voordeel. Las in een Frans Dagblad dat er een kerel naar een die hetzelf zaak ging en kocht daar 500 kg aan kopspijkers😇

mirkodek
martijncr
Mirko, Astarloa en TDFU: welke kleppers sneuvelen door deze keuzes? Want mét Philipsen en/of Kooij e...

Dat zijn voor mij Seixas en Ayuso, precies om de redenen die Astarloa noemt.

Bij mij sneuvelt THJ ook nog, ten faveure van Evenepoel/Lenny/Kooij. Wellicht dat Kooij nog naar De Lie gaat en met dat miljoentje een 500K naar THJ. Daar ben ik nog niet over uit.

Ecco
TourDeFranceUnchained
Het probleem met Ayuso vind ik enerzijds zijn onvoorspelbaarheid. Anderzijds schaal ik hem achter Po...

Interessant. Als hij rijdt zoals in de TARA wordt hij, mijns inziens, vierde of vijfde, achter Pogi, Ving, Toro en misschien Lipo. En dus ook tweede in het JK. Ik zie Seixas het niet drie weken volhouden en REV beschouw ik niet als serieuze AK optie. 

Hierbij hoop ik dan dat zijn grilligheid in het verleden vooral te wijten was aan het feit dat hij zich bij UAE niet thuisvoelde.

TourDeFranceUnchained
Ecco
Interessant. Als hij rijdt zoals in de TARA wordt hij, mijns inziens, vierde of vijfde, achter Pogi,...

Dat is het mooie aan Scorito en wielrennen, iedereen heeft zijn eigen interpretaties. Waar jij Ayuso een 4e of 5e plek ziet behalen, zie ik dat Remco juist doen. Waar jij Ayuso misschien als zekerheid ziet voor hoge klassering, beredeneer ik net wat anders en denk ik: "als Ayuso in Tara in de laatste 2 bergetappes 2x vlak voor THJ eindigt met slechts 5-10 sec voorsprong, waarom zou die dan voor Evenepoel/Seixas eindigen en waarom is die uberhaupt die 1,5 miljoen meer waard, voor die paar extra puntjes uit etappe 1, 2 en itt misschien". 

Astarloa
Ecco
Interessant. Als hij rijdt zoals in de TARA wordt hij, mijns inziens, vierde of vijfde, achter Pogi,...

Dit is wel op basis van een ronde van een week. Daarin is hij echt een fantastische renner zoals Jorgenson dat ook is. Maar zodra het 3 weken worden is het al 2 jaar niet veel soeps geweest qua klassement. Heeft natuurlijk met meerdere factoren te maken gehad. Maar ik kan niet alle dure AK mensen pakken en skip ik dus degene die me geen vertrouwen geven. En zoals eerder aangegeven is Ayuso best vervangbaar waar ik dat bij Lipowitz en Evenepoel niet het geval vind.

valowitz
HaagseHaas
En dan wint Bora de TTT, gaan etappes 2,3,4, 6 en 9, gewoon naar  aanvallers, en rijdt REV tot etapp...

Zoiets zou je dan kunnen doen met je tweede team 😉

Laatst gewijzigd
1 2 ... 98 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.