Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 93 94 95 96
Ecco
Wielerphilippe
Voor wat betreft de sprinters, ik merk dat het vooral om de miljoenen gaat die ik in de sprints wil...

Ik neem een reserve vlakke kopman mee, in mijn geval Philipsen en Kooij, voor het geval er één op zijn plaat gaat. Voor heuvelsprints heb ik Girmay en Godon (en Aranburu). En dan heb ik ook nog twee 1M sprinters. 

Ik snap dat drie of vier sprinters gedoe niet zo. Ik bedoel, wie neem je dan wel mee? Je hebt toch ook niks aan 16 klimmers, waarvan dus steeds 7 bankzitters? Of zes aanvallers die je steeds verkeerd opstelt? Teamgenoten snap ik op zich wel (en heb ik ook), maar dan wel teamgenoten die zelf ook iets kunnen (McNulty, VPP, Vacek).

Ik ben best benieuwd wat voor renners de mensen die hun sprintersteam uitkleden dan wel nemen.

Ecco
Steinmann76
Martinez of Carapaz? Of toch maar Beide?

Of geen van beide. Dat is natuurlijk ook nog een optie 😁

Buikopstang
Ecco
Ik neem een reserve vlakke kopman mee, in mijn geval Philipsen en Kooij, voor het geval er één op zi...

Die sprinters blijft bij mij de puzzel. Als ik Seixas downgrade naar Lipowitz heb ik net dat miljoentje meer voor Girmaf ipv bittner. Ik zit nu met Merlier girmay de Lie kanter Waerenskjold en in mindere mate van Gils. Maar twijfel zelf om de 4e UAE te slachtofferen voor 1.5 miljoen meer voor Philipsen en Kooij en dan merlier eruit. Blijft een kut puzzel hahaha

Bickels

Merlier brengt groen niet thuis   Flippie te grillig  Kooij altijd wat

Girmay Bittner Kanter Waerenskj Trentin/Pluimers   en als Pedersen voor groen gaat pakt ie ook nog wat mee

opvullen met geel/wit/bol/(groen?) en ploeggenoten   

1 valpartij/mislukte sprint/regen/ontsnapping houdt stand     

Astarloa

Aiii, geen Landa!

Coureurs du Courage
Vergane Glorie
Ik merk dat ik deze aflevering steeds minder interessant ga vinden. Het aantikken van de renners is...

Dank voor het compliment :-). Ik denk overigens dat er genoeg andere 'vaste' bijdragers hier zijn om een roulerende podcast te maken. KV, Astarloa, PSM, TdFu, de Ecko's, jijzelf, en ga zo maar door. Misschien iets om eens een keer uit te werken, maar denk dat Desproat al een gat vult wat Radio Scorito heeft laten vallen.

Ik vind de parcours beschouwing nog wel nuttig, maar die andere 2 zijn een opsomming geworden van de startlijst opnoemen waar sporadisch iets nuttigs wordt verteld over de renners in kwestie. Aangevuld met een show waar zogenaamd harde noten worden gekraakt en feitelijk het tegenovergestelde wordt gedaan. Vooral die caroussel van 500k / 750k namen is echt een regelrechte aanfluiting. Doet het overkomen alsof je dan iets 'besluit' maar is gewoon puur voor entertainment gehalte.

Ecco
Buikopstang
Die sprinters blijft bij mij de puzzel. Als ik Seixas downgrade naar Lipowitz heb ik net dat miljoen...

Grappig, ik heb eigenlijk precies dat, geen Seixas en geen vierde UAE'er. Dan heb je inderdaad wat meer ruimte. Maar ja, voor hetzelfde geld krijg ik er spijt van.

Ecco
Bickels
Merlier brengt groen niet thuis   Flippie te grillig  Kooij altijd wat Girmay Bittner Kanter Waerens...

Je kunt vanalles zeggen over JP in de TdF, maar toch niet dat hij grillig is?

Arne Riis

Over de sprintpuzzel gesproken: ik kijk er net even anders tegenaan dan veel anderen hier, merk ik. Ik geloof namelijk niet dat er tijdens het sprintblok (5x in 8etappes in week 1 en 2) een topper in het geel rijdt. Met dit parcours voorzie een groepje dat in rit 3/4 ontsnapt met daarin een clubje 'Castrillo's' (aardige B-klimmers die geen bedreiging voor het AK zijn) en dat een aantal daarvan tot de Vogezen de top van het klassement vormen. Zie Eulalio, Voeckler, Træen, dat soort werk.

Ik denk dat je met 5 vlakke sprinters en een hele stapel geplande team- & truipunten dan een logistiek probleem hebt. Vier plaatsen die je niet met teampunten kunt invullen, om precies te zijn. Ik overweeg daarom kwantiteit boven kwaliteit te kiezen. Voorlopig met Merlier en Kooij als (reserve-)kopman en daarnaast een flinke roedel B-sprinters, een stuk of 5 denk ik. Daar reken ik mannen als Godon, Matthews en Aranburu niet onder, die vallen bij mij in een andere categorie.

Wat vinden jullie van dit strijdplan?

Laatst gewijzigd
Toro Rojo
Astarloa
Aiii, geen Landa!

Maakt Van Wilder nog interessanter dan hij al was, wat mij betreft. Die kan vol voor eigen kansen gaan en kan teamounten met Merlier en VPP (als die de bollen zou halen) meenemen. Die zit muurvast in mijn team. 

Groetemeule
Arne Riis
Over de sprintpuzzel gesproken: ik kijk er net even anders tegenaan dan veel anderen hier, merk ik....

Ik snap je redenering. Daarom ook manschappen van verschillende ploegen die kans hebben op teampunten meenemen, om dat risico af te dekken. Alpecin, SQS, Visma, UAE etc etc. En verder renners uit verschillende subtop ploegen selecteren.

En anders wat hooggeplaatste AK mannen. Ik verwacht dat na rit 6 wel een deel vluchters uit top van AK is gevallen. In dat geval kun je voor puntjes ook wat hooggeplaatste AK mannen neerzetten in de sprint equipe.

Toro Rojo
Arne Riis
Over de sprintpuzzel gesproken: ik kijk er net even anders tegenaan dan veel anderen hier, merk ik....

Ik heb dezelfde overweging: als een outsider met het geel rijdt tot wanneer de AK echt aan de tour beginnen, dan kan  ebeter een goed sprintersteam hebben of je start met 1000 punten achtertand aan de derde week. Zelf heb ik Merlier, Kooj, Pedersen en Girmay als basis voor de sprints met Bittner en Trentin in tweede linie en Matthwes voor de lastige sprints. Misschien ook te veel van het goede maar ik ben momenteme meer overtuigd van de punten van Pedersen dan van Lipowitz die ik voor Pedersen heb ingeruild. Ik denk dat sommigen te veel focussen op de allesvreter Pogacar maar als die pas in week 3 aan zijn maaltijd begint, dan wordt het voor pure AK teams wel moeilijk, denk ik.

Met de site note: in rit 1 zie ik  UAE wel knallen. Pollit heeft in Duitsland alvast een veelzeggend teken gegeven 

Maarten Koning
Ecco
Je kunt vanalles zeggen over JP in de TdF, maar toch niet dat hij grillig is?

Meest consistente sprinter van het pak, die volg ik ook niet helemaal.

Wielerphilippe
Ecco
Ik neem een reserve vlakke kopman mee, in mijn geval Philipsen en Kooij, voor het geval er één op zi...

Interessant, Ik heb nu ook zon concept staan met 2 goede sprint kopmannen en en goede heuvelkopman. Andere concept is dus met Merlier en 4 1M sprinters. Hierdoor kan ik dan de 4 duurste mannen + de red bull tandem, 2 uae knechten meenemen. Wat als het goed loopt natuurlijk wel enorme punten kan opleveren in de 2,3 week. Omdat ik veel mannen zoals van Wilder en VPP dan niet nodig denk te hebben focus is dan op 4/5 sprint+, heuvelvluchters types mee. Denk aan types Aranburu, Cort, Matthews, Simmons. Waardoor ik denk iedereen in me selectie dan optimaal te kunnen gebruiken. Dus nee gelukkig geen 16 klimmers mee. 😅😅

De Tourminator

Geen MVDP op het NK volgens de berichten. 

Het NK wordt gehouden in en rond Nijmegen. Een regio waar ik al mijn hele leven woon en kom. Vroeger op de fiets naar school met 3 versnellingen daar ook wel eens omhoog, nu vooral met de auto. Zondag gaan we dan ook kijken. Rond 8 uur daar een mooi stekkie zoeken. De van Randwijckweg in Beek omhoog, klein stukje dalen en dan de Oude Holleweg weer omhoog om vervolgens een lus door Nijmegen te maken. En dat 15 rondes totaal met in totaal 2672 hoogtemeters.

Helaas geen MVDP op de startlijst. Hij is gemeld als reserve, maar het lijkt erop dat hij niet mee zal doen.Had hem wel willen zien weekje voor de Tour. 

Ecko
martijncr
Ik merk ook dat ik BT moe ben. Zit het echt uit als hij praat, en hoop dan dat Erik en Stijn met int...

Dat geldt voor mij ook. Niet te pruimen die Traksel (sorry Bobby). Te zelfbewust, pedant? Hij lijkt zo perfect en beheerst (saai) te spreken, en dan toch zijn foute 'veels', dat vind ik dan wel weer grappig. 
Me eh neer eh Sco eh rito mag van mij ook meer achter de schermen blijven (zorg maar dat ik m'n beker terug krijg). Kees Kwakman is wel fijn om naar te luisteren.

Des Praot: ik vond het eerst maar vreemde gasten. Nu ben ik fan. Wel jammer dat Hans zo makkelijk te verslaan is. 
Edit: het is dus Dès Proat. Maar ik lees op Wikimiddenbrabant: (praot), zn., praat, roddel, et gaoj nerges oover mar ge hèt tôch praot, het gaat wel nergens over, maar je hebt samen toch wat te praten. ’t prot allicht, niet om een praatje verlegen zitten. Is het nou 'praot' of 'Proat'? 🧐

Laatst gewijzigd
Lamme Frans
Vergane Glorie
Ik merk dat ik deze aflevering steeds minder interessant ga vinden. Het aantikken van de renners is...

Helemaal mee eens. Je publiek is toch fanatieke wielervolgers, die weten het meeste al. Prima om even de startlijst bij langs te gaan en een beetje te speculeren welke renners er nog bij kunnen komen, maar dat hoeft echt niet zo uitgebreid. Zonder iets over strategie/tactiek te zeggen heb je weinig aan deze aflevering. Het zou logisch zijn om tenminste een kwartier / 20 minuten te besteden aan de mogelijke strategieën, zodat je ook iets hebt om in de laatste aflevering op door te gaan.

Laatst gewijzigd
De Tourminator
Arne Riis

Prima plan als het uitkomt. Jij voorziet het, ik heb grote twijfels. Ik denk toch echt dat zeker rit 4 voor Lidl zal zijn om alles uit elkaar te trekken voor Pedersen. Of dat lukt is afwachten.

KV
De Tourminator
Prima plan als het uitkomt. Jij voorziet het, ik heb grote twijfels. Ik denk toch echt dat zeker rit...

Maar de B klimmers die evt in 3 op pad zijn gegaan, zullen nog altijd na 4 het klassement aanvoeren dan. Toch een sleutelrit, die 3de, als je het mij vraagt. 

martijncr
Vergane Glorie

We zouden een podcast moeten starten met roulerend leden van dit forum! 🙌🏻

martijncr
Coureurs du Courage
Dank voor het compliment :-). Ik denk overigens dat er genoeg andere 'vaste' bijdragers hier zijn om...

Haha ik had jouw reactie nog niet gelezen! 

Mazzel1986
De Tourminator
Prima plan als het uitkomt. Jij voorziet het, ik heb grote twijfels. Ik denk toch echt dat zeker rit...

Dan zal Lidl toch hulp nodig hebben van andere teams, want alleen gaat dat niet lukken. Bovendien gaan die niet de volledige ploeg in dienst laten rijden van Pedersen met de andere belangen. Tuurlijk zijn er met Girmay, Matthews, Pluimers meer renners die hun ploeg zouden willen laten rijden. Maar net als Lidl hebben die ook renners in de gelederen voor een ontsnapping op dit terrein. Etappe 4 gaat volledig afhangen van de samenstelling van de groep die weg gaat/mag rijden.

Mazzel1986
Bickels
Merlier brengt groen niet thuis   Flippie te grillig  Kooij altijd wat Girmay Bittner Kanter Waerens...

Geen sprinters meenemen vanwege potentiële valpartijen of een kopgroep die onverwacht wegblijft lijkt me geen goede reden. Ten eerste gaat die theorie net zo goed op voor klassementsrenners/klimmers. Ten tweede is het vrijwel onmogelijk om punten te scoren in een etappe waar een kopgroep onverwacht wegblijft. In zulke etappes scoort vrijwel niemand punten, dus daar loop je amper schade op.

SanMark
Lamme Frans
Helemaal mee eens. Je publiek is toch fanatieke wielervolgers, die weten het meeste al. Prima om eve...

Juist niet, Scorito wil graag zo'n breed mogelijk publiek aantrekken die allemaal voor die gouden beker kunnen gaan, en je hebt een hele grote middenmoot die juist aan deze podcasten wat hebben. Zit je er dieper in, dan heb je er minder aan , en cherrypick je meer er tussen.

Bobby is de wielerkenner van het groepje maar heeft de minste kennis, zeker met hoe scorito werkt.

SanMark
Ecco

4 sprinters, 4x UAE en 1x teamgenoot van een trui stel ik in de sprint etappes op.

1 2 ... 93 94 95 96

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.