Ik snap dat Mathieu ook leuke renner kan zijn om mee te nemen voor een aantal etappes zoals 4 of 21 en vast nog wel een paar.
Maar Alpecin in de top 5 van de TTT verwachen (en zelfs top 8 eigenlijk) is geen reden om hem mee te nemen, want dat gaat niet gebeuren.
Was ook weer een opmerking van onze goede vriend BT dacht ik... Misschien moeten ze toch gewoon eens stoppen met die gast als kenner uit te nodigen.
Net zoals zijn "hot take" dat Del Toro meer ritten zal winnen dan Pogi.
Hahaha ja inderdaad, dat was ik even vergeten... Ongelooflijk wat er af en toe uit z'n mond komt. Toch klikte het TTT verhaal bij mij wel een beetje. Maar aan jullie reacties te lezen was het waarschijnlijk te veel wishful thinking. Neemt niet weg dat hij mogelijk ineens toch in mijn selectie kan komen deze zomer. Heb wel zin om een beetje extra te juichen
Sla je bij de sprintersetappes dan geen punten over van of een knecht van Pogi of Vingegaard?
een simpele reken som voor mij is 5 sprinters, 3 UAE (inclusief Pogi) en Jonas maakt 9 renners dan heb je die sprint opvuller dus in principe niet eens nodig.
Het is wel fijn om er 1 te hebben maar die moet wel echt ergens eigen punten kunnen halen want ik de sprints dtel ik ze in eerste instantie waarschijnlijk niet op tenzij de sprinter misschien in het groen rijdt. Al zijn die extra punten voor de etappes wel te verwaarlozen denk ik zeker als Pogi en Del Toro beiden een trui in bezit hebben.
Ik zie weinig kansen voor MVDP deze TdF en ik vrees dat hij zich weer als vanouds stierlijk zal vervelen. Vorig jaar was hierop de uitzondering met een parcours op maat. Philipsen gaat voor groen en zal er normaal gesproken gewoon nog bijzitten, ook als het wat lastiger is. Dan verzorgt Mathieu de leadout. Verder verwacht ik dit jaar heel weinig etappes voor de vluchters, met Pogi present. En als er al een succesvolle vlucht wegrijdt zijn er toch vaak betere klimmers aan boord, en bovendien niemand die met hem naar de streep wil. Heeft hij überhaupt wel eens een touretappe gewonnen vanuit de vlucht?
Als 3 en/of 6 een vlucht worden, sta je daar wel in 5, 7 en 8 met je AK opvullers. Dat is wel het risico dan. Ook in 9 of 10 is het niet uitgesloten dat iemand anders dan Pogi geel/bollen neemt wat zijn weerslag kan hebben op 11/12. Kannibaal Pogi kan alles opslokken, maar helemaal zeker is dat toch niet.
Ik merk ook dat ik BT moe ben. Zit het echt uit als hij praat, en hoop dan dat Erik en Stijn met interessante beschouwingen komen. Ik snap ook niet waarom hij als co-commentator in koers wordt uitgenodigd. Zijn zoveel leukere én betere alternatieven. Ik vind het niet leuk om iemand te cancellen, want er is genoeg gezanik in de wereld, maar denk dat het gros van de luisteraars zowel in koers als bij Radio Scorito hem niet zullen missen.
Zie het wel voor me dat als Pogi de TTT wint dat die dan wel voor 21 dagen geel wilt gaan. Is toch al meer dan 50 jaar geleden dat het is gebeurd en denk dat ie wel hij wel goed gaat op het idee om daar naast Eddy Merckx in het rijtje te worden gezet. Gewoon de Tour winnen geeft Pogi denk ik nog maar dezelfde dopamine kick die ik krijg als ik een voetbal wedstrijd win 😂😂
Voor wat betreft de sprinters, ik merk dat het vooral om de miljoenen gaat die ik in de sprints wil investeren en niet perse om de plekjes. Zo twijfel ik heel erg tussen Merlier en 4/5 1 miljoen sprinters (incl Godon) maar vindt eigenlijk alleen Kanter echt een goed puntenpotentieel hebben voor ze geld. Zou een Merlier, Kooij, Girmay niet evenveel opleveren. Zo ook meer cap, reserve cap, heuvel cap gecovered. Hoe zien jullie dit of is Merlier of Philipsen met goedkoep segment toch het beste.
Wat ik geleerd heb na een paar jaar scorito wielerspellen gespeeld te hebben. Is vrijwel altijd de beste tacktiek 2 van de 3 beste sprinters. En dan 2 á 3 opvullertjes. Het is aan jou de vraag welke van 3 je neemt:) 1 van de grote 3 is vrijwel altijd een te groot risico. Als die uitvalt of niet presteert loop je voor 3 á 4 etappes zoveel punten mis.
Zelf heb ik er voorlopig Trentin in staan. Op zich niet de grootste topper denk ik maar past wel goed voor de balans in het team. Je kan maar 9 renners opstellen en door Trentin erbij te nemen kan ik wat beter opstellen in de sprints en sprint+ ritten met ook rit 21 als een mogelijkheid voor hem. Carlos rodriguez stond er bij mij ook lang in als een soort reserve AK man maar goed, een renner kiezen als reserver is misschien ook niet goed voor de balans in het team. Ik zit nu wel met een groot sprint budget (Pederson, Merlier, Kooij en Girmay gaan alle vier ook nog mee) nadat ik Lipowitz voor Pedersen inruilde om de balans beter te vinden. Mogelijks een foute keuze bij deze tour maar ik heb het gevoel dat het parcours minder past bij Lipowitz en zie hem eerder voor plaatsen 5-7 strijden waardoor ik van Pedersen meer punten verwacht en zijn AK puntenverlies hoop op te vangen door mijn aanvallende klimmers die voro de bollen willen gaan en wie weet, een Van Wilder of Van Eetvelt die ergens nog wat moois gaan doen.
Hoe gaat Visma rijden? Als het net zo intelligent is als laatste tour, hoef je geen tweede Visma gast mee te nemen. vorig jaar werden ze allemaal opgesoupeerd om het Pogi lastig te maken. Voor Visma werkt maar 1 tactiek en dat is allesbij UAE te leggen. Laat iedereen wegrijden en zie maardat UAE moet gaan rijden.
Dus zelfs als Seixas/Lipowitz/THJ/Ayuso/Carapaz en noem maar op, wegrijdt... Benen stil en wachten op Pogi en kompanen.
Maar dit alles is wishfull thinking want zelfs Bora gaat rijden om 4de plaats veilig te stellen.....
Ikzelf hou het dus maar op Pogi, 3 ploegmaten (Tor/Wel/McN) Vin en kopmannetjes die graag top 10 rijden en niet zoveel budget vragen omdat ze lafaards zijn
Als ik Merlier kies krijgt hij pech of sprint niet altijd mee; kies ik Flippie dan wordt ie gediskwalificeerd of gaat onderuit. conclusie: ik neem Girmay Kanter Bittner Waerenskjold en Trentin/pluimers? en ? + Pedersen
Aan Ayuso en Seixas brand ik mijn vingers niet. (hebben trouwens gemiddeld minimaal 45% pickrate, dus daar maak je het verschil niet mee)
verder keuze tussen Izagire/Simmons/Skjelmose/v Dijke/ Martinez /Healy/Higuita.... toch piganzoli?
Pidcockie gaat mee en dark horse Molenaar
6 sprinters + Pedersen + gele trui(als ik die in team heb) en ploegmaats maakt 9
AK ritten krijg ik wel vol
en verder hopen op PPP (Pedersen Pidcock en Punchers)
Ik ben 80/85 % mannetje dus ach O ja als mijn renners uitvallen kap ik de voorspellingen en geniet van de onnozelheid van ploegleiders die hun ploeg (verkeerde kant op)sturen
En Pogi blijft geweldig om naar te kijken geniiiieeettteeennn
Kan iemand zich een beetje in mijn visie vinden?
Een MVDP die er vol voor gaat is een topper voor de Tour en voor Scorito. Hij staat ook nog altijd op mijn shortlist. Al is dit parcours misschien nog meer op maar van Pidcock die evenveel kost.
Ik merk dat ik deze aflevering steeds minder interessant ga vinden. Het aantikken van de renners is echt voor de leek onder de luisteraars. Naar mijn mening was het vroeger meer zo dat ze al over tactieken etc het hadden bij het aantikken en dan in de laatste aflevering op terugkomen. Nu is het gewoon alle lijstjes af en komt het soms niet verder dan...je betaalt voor het potentieel... Ik chargeer natuurlijk, maar vind Kees dan vaak zich niet aan het script houden en wel alvast over de inhoud praten. Met Stijn en Erik zit er veel spelkennis en dan kan het leuk zijn om te luisteren en ideeen op te doen.
Natuurlijk is het iets anders dan dit forum, als zou ik een podcast met Wout, onze econoom, nasibal en Martijn best willen luisteren.;)
Wel mooie SO naar des proat...en terecht ook. Moet zeggen dat ik de hydration break echt heel briljant vond. Zat hardop te lachen op de fiets (chocomelkje!)
ps. Zat Erik nu Kanter volledig te downplayen om hem onder de radar te houden?;)
Dan mag het uiteraard! 😊
Die beker haalde ik overigens in de Vuelta van '23. Mijn onuitroeibare neiging teveel aanvallers mee te nemen bracht vooral dankzij Soler en Vine eindelijk eens succes.
Update van het Fantasy Data Dashboard voor de Tour
Niet alleen voor klassementsrenners kan je het Fantasy Dashboard van Cyclingflash.com gebruiken, ook voor sprinters van de tweede lijn geeft het veel inzicht.
Twijfel je bijvoorbeeld tussen Girmay, Kanter, De Lie, Bittner en Fretin? Dit gaat helpen bij het maken van de juiste keuzes. Een aantal statistieken:
- Kanter reed de meeste grote rondes uit
- Girmay eindigde 20 keer in de top-10 van een rit in grote rondes (waarvan 15 keer top-5)
- Een stuk meer dan De Lie en Kanter; De Lie werd al wel 3 keer derde in een rit
- Fretin reed twee keer top-10 in zijn enige grote ronde tot nu toe
Selecteer maximaal 6 renners om hun statistieken en prestaties in grote rondes te vergelijken. Ontdek het hier: ⚡️ Cyclingflash Fantasy Dashboard

Hoe kijken jullie tegen het puntenpotentieel aan van REV en Lipo. En dan redeneer ik vanuit een scenario dat later in de ronde UAE heel veel truipunten heeft. Is dan REV niet lekkerder op te stellen dan Lipo? En dan bedoel ik dat je in de eerste twee weken veel punten met REV pakt en in de laatste week eventueel met teamgenoot UAE. Die laatste week zou normaliter de week zijn dat Lipo zn punten waard moet worden.
Of redeneer ik nou compleet verkeerd?
Ga ook altijd het liefst voor minimaal 2 top sprinters. Maarja met de sprints vroeg in de Tour en geen geel voor het oprapen verwacht ik wel veel minder kans op valpartijen. Mocht een Kooij of Merlier er 4/5 keer bij zitten kan het toch echt lonen om net die extra AK man investering te kunnen doen. Maarja zoals altijd weer, twijfel twijfel twijfel. En laatste 2 sprints een Kanter cappen is denk ik ook niet meteen het einde van je Tour als je daarna lekker zit in elke etappe en het stijgen kan beginnen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.