Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 93 ... 281 282
Ragnar Lolbroek
Rad
Ik ben denk ik niet duidelijk genoeg geweest in mijn post, excuus. Bedoel het selecteren van Vacek i...

Daar zit ik ook mee. Stel hem nu vooral op in de TT,s. Als Lidl trek een trui zou dragen, kan daar wel nog wat bijkomen in overgangsritten. Simmons is echter ook wel alternatief voor dat plekje en die zit sneller in de vlucht lijkt mij. To be continued...

mirkodek
Rad
Ik ben denk ik niet duidelijk genoeg geweest in mijn post, excuus. Bedoel het selecteren van Vacek i...

Hij staat er bij mij nu ook in, maar ik vraag me inderdaad ook af wanneer ik hem nou echt op ga stellen. Als Ayuso wit heeft en Pedersen groen, ja. Maar die kans is wel erg klein. Hij zou natuurlijk een prima ITT kunnen rijden maar de vraag is of ie zich daar voor gaat inspannen in de 3e week. Merk dat ik hem er nu nog vooral in heb voor de TTT. Daar is hij vooralsnog mijn 9e man na 3x UAE, 1x Visma, 1x Red Bull en dus 3x Lidl. Ik zou hem in kunnen ruilen voor Matthews die ik wel graag mee zou willen nemen. Maar dan wordt de 9e man in de TTT iemand van Decathlon, EF of Jayco. Weet niet of ik daar heel blij van word.

Rad
Maarten Koning
Voor de sprint is het wel wat anders dan normaliter tijdens de tour. Voorheen moest je in de regel,...

Goed punt, maar met 5 sprinters zijn 3 500k ers van de topsprinters toch wel welkom. Kun je altijd nog voorafgaand die etappe kijken wie je daar buiten laat. 

klaas drr
Rad
Goed punt, maar met 5 sprinters zijn 3 500k ers van de topsprinters toch wel welkom. Kun je altijd n...

Ik gebruik die vooral voor de overgangsritten.  

Maarten Koning
Rad
Goed punt, maar met 5 sprinters zijn 3 500k ers van de topsprinters toch wel welkom. Kun je altijd n...

Welkom is het zeker, ik heb er alleen geen plek voor helaas. 😅

ugge2
klaas drr
Ik gebruik die vooral voor de overgangsritten.  

Alsin, je gebruikt 500k mannen die kans maken in de overgangsritten? Of dan 500k mannen met teampunten?

Ecco
Rad
Ik ben daar nog niet over uit, Godon zou mijn optie zijn. Maar ik probeer ook te kijken naar de wijz...

Ik heb Vacek ook, en Godon en Aranburu. Daarmee hoop ik het gemis van Pedersen in de sprint+ / overgangsetappes te compenseren. Girmay zou in 'Pedersen's' ritten normaal gesproken ook uit de voeten kunnen.

Stiekem hoop ik dat Pedersen toch niet helemaal fris is, in ieder geval niet zo dominant als normaal, en dat Vacek misschien wel beter blijkt. Vacek stel ik dus op in de ritten waar de Pedersen kiezers Pedersen opstellen. Als leadout mocht Pedersen het inderdaad af kunnen maken, of als afmaker als Pedersen toch wat minder is.

Daar komt nog bij dat Pedersen, mocht hij toch kansloos blijken voor het groen, bijvoorbeeld in rit 17 of 21, voor Vacek kan rijden om hem een etappe te bezorgen. Dit zie ik hem zeker doen; hij probeerde dit vorig jaar in de Giro al.

Laatst gewijzigd
Nazgulsauron

In hoeveel van de eerste 13 etappes verwachten jullie de 7 dure mannen hoog in eigen punten? Daarna zullen ze sowieso wel leveren. Maar voelt alsof er in het begin minder punten voor ze liggen dan bijvoorbeeld vorig jaar.

Laatst gewijzigd
brakobama

Poeh, ik ben net begonnen met puzzelen. Maar ik krijg er écht geen 10 AK mannen in. Dat houdt bij 6 fatsoenlijke top-20 mannen wel op.

Heb mij in parcours nog niet verdiept overigens, maar meestal komt het er op neer dat ik graag meeneem:

10 AK (vallen altijd wel 2 tegen, dat worden dan vluchters. AK ritten kan je opvullen met teampunten)
5/6 sprinters
0/1 tijdritman 
2/3 vluchters
1/2 teamgenoten

Lang verhaal kort: dit is één van de lastigste puzzels in mijn Scorito carrière. 

Ecco
Ecko
Het zou wat zijn als ze dat zonder melding hadden gedaan. Mijn doel (en volgens mij van velen hier)...

Leuk dat mijn naamgenoot weer terug is, en gefeliciteerd met je gouden beker!

Ik voel je pijn.

Voor mij persoonlijk is het juist fijn dat die irritante bekers niet te zien zijn. Zo kan ik mij de komende tijd als bekerhouder voordoen. 😎

P.S. Achter "gefeliciteerd met je gouden beker" mag het uitroepteken wel, toch?

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
Nazgulsauron
In hoeveel van de eerste 13 etappes verwachten jullie de 7 dure mannen hoog in eigen punten? Daarna...

4 van de 7, als ik de ttt meetel. 

Nazgulsauron
Maarten Koning
4 van de 7, als ik de ttt meetel. 

4 van de 13 dan? 1, 2, 6 en 10? Plus kansen op team- en truipunten bij de sprints en aanvalsritten natuurlijk.

Ik neig automatisch naar een stacked AK team, en wou toch even nadenken of het wel logisch is als ze grotendeels vanaf rit-14 pas echt gaan opleveren. Maar goed, er zijn ook maar 5-6 sprints. 

Maarten Koning
Nazgulsauron
4 van de 13 dan? 1, 2, 6 en 10? Plus kansen op team- en truipunten bij de sprints en aanvalsritten n...

Oh mijn fout, ik dacht dat je zeven zei om een of andere reden. 

Zes van de dertien dan.

Ik denk vooral dat redbull en/of uae teampunten in die eerste 13 etappes heel waardevol kunnen zijn. Ondanks dat het wellicht minder kansen zijn dan vorig jaar, is het wel direct raak, en dat helpt voor die teampunten.

Laatst gewijzigd
Mikebrouns

Ik zit zelf een beetje met Carapaz in mijn maag. Staat er vanaf het begin in voor deze prijs. Mede omdat hij voor AK/bollen kan gaan. Nu vervalt na zijn interview de AK ambitie een beetje en overweeg ik hem (als hij puur gaat aanvallen) te downgraden naar L. Martinez. Zelfde ambitie en 500k goedkoper. Echter merk ik in voorgaande grote rondes dat ik elke keer inlever bij de eindafrekeningen. Door enkele pure vluchter te pakken die geen AK rijden, lever ik in op de mensen die 1/2 AK mannen extra hebben. Bij Carapaz blijf ik toch het gevoel houden dat hij stieken richting de top 10/15 kan gaan door zijn ritten goed uit te kiezen. Zie hem ook niet echt ergens helemaal laten lopen en 25 min verliezen in een rit. Martinez zie ik een stuk lager eindigen in het AK. Zijn er hier meerdere mensen die renners selecteren en rekening houden met de eindafrekening?

klaas drr
ugge2
Alsin, je gebruikt 500k mannen die kans maken in de overgangsritten? Of dan 500k mannen met teampunt...

Als in ik ga geen teamgenoten van renners opstellen in de hoop dat toevallig net een teamgenoot wint. Die gene moet wel iets extra's hebben. 

Poeksel
Mikebrouns
Waar zie je dit voorbij komen? Zie hetm zelf niet op de voorlopige startlijst staan op pcs.

"According to Gazzetta dello Sport's Ciro Scognamiglio, both Arensman and now also Egan Bernal appear to be likely cards for the Tour selection - both effectively coming directly from the Giro d'Italia and with no racing inbetween."

Even afwachten nog.

Witte87

Meeus van de startlijst af en niet mee met RBB. Als ik dit team bekijk, zou Evenepoel zo maar eens de eerste gele trui kunnen winnen... van Dijke, Cattaneo, Tratnik, REV, toch aardig wat hardrijders...

Rad
ProScoritoManager
Onley definitief out. Zal weinig selecties overhoop schoppen maar toch het vermelden waard dacht ik....

Maakt dit CRod een musthave voor 750k? Probleem is dat ik er al 2 heb en eigenlijk geen 4de wil hehe. 

Zitvlees
Rad
Maakt dit CRod een musthave voor 750k? Probleem is dat ik er al 2 heb en eigenlijk geen 4de wil hehe...

hij gaat niet harder trappen als zijn ploeggenoot er niet is toch?

Blijft een gok of ie weer zijn oude niveau haalt, maar bij mij gaat ie ook mee. net als skjel. welke 750 heb jij dan nog meer?

KV
Zitvlees
hij gaat niet harder trappen als zijn ploeggenoot er niet is toch? Blijft een gok of ie weer zijn ou...

Begon idd wel vorm te tonen naar het einde van TARA. Maar vindt in de Tour wel niet echt een parcours op maat... de eerste 2 weken enkel in TTT opstelbaar waarschijnlijk en heeft ook geen goede ITT. 

Zitvlees
KV
Begon idd wel vorm te tonen naar het einde van TARA. Maar vindt in de Tour wel niet echt een parcour...

meer een diesel zoals Lipowitz?

KV
Zitvlees
meer een diesel zoals Lipowitz?  

Klopt. Maar TT van Lipo veel beter. En algemeen klimniveau zal ook wel enkele klassen verschil zijn. 

Edit: nog eens TT resultaten onder de loep genomen en had hem toch wat onderschat. Is waarschijnlijk wel opstelbaar in ITT voor plekje 10-15. 

Laatst gewijzigd
Rad
Zitvlees
hij gaat niet harder trappen als zijn ploeggenoot er niet is toch? Blijft een gok of ie weer zijn ou...

Van Gils, die leek me ook een must have namelijk met zijn vorm.. en kun je in overgangsritten zoals 3 en 4 al mooi opstellen toch?

Ragnar Lolbroek
Rad
Van Gils, die leek me ook een must have namelijk met zijn vorm.. en kun je in overgangsritten zoals...

Die lonkt ook stevig. Moet Armirail of Skjelmossel er wel uit. Zal er ook een beetje van afhangen in hoeverre ik Visma nog als topfavoriet voor de TTT beschouw. Skjel is tè leuk geprijsd.😅

Loetranski

Zodra het spel online kwam en de prijzen bekend waren, heb ik - tot en met vanochtend - MvdP volledig buiten mijn puzzel gehouden. Veel te duur en weinig echte kansen. Maar toen ik net de Radio Scorito podcast luisterde, ben ik toch eens gaan puzzelen mét hem en het voelt eigenlijk best lekker:

- Volgens de podcast is Alpecin een dark horse voor de TTT en wel om de volgende reden: ze trainen er de afgelopen tijd gigantisch op en ze hebben veel bonkige sprint-types in de ploeg. Die zijn vaak goed in de inspanning die in een TTT gevraagd wordt: kort en keihard op kop, daarna snel herstellen in het wiel. Ik zou MvdP hierom wel opstellen in de TTT. Na het zien van de TT in de Ronde van Zwitserland was ik enorm onder de indruk van hem. Daarnaast: de klimmetjes in de TTT zal hij waarschijnlijk als een malle op beuken (kleine kans op bergtrui?)

- In etappe 2 durf ik hem eigenlijk ook wel op te stellen. Als hij weer eens buitenaards goed aan de start verschijnt, zie ik hem die 3x Montjuic met laatste 400m aan 14.7% ook bij de voorste groep boven komen. 

- Hij pakt teampunten als Philipsen wint/groen pakt en aangezien ik Philipsen thuis laat, zou MvdP een soort hedge zijn tegen het missen van Philipsen. Zelfde als Verstrynge trouwens, die ik ook in de aanval in de bergen nog wel wat eigen punten zie pakken.

- Hij vervangt een klein beetje de punten van Pedersen in etappes 4, 9, 13, 21 

- Als ik begin te puzzelen met het opstellen van mijn 9 renners, heb ik elke keer 0 twijfel of ik MvdP wél, of juist niet moet opstellen.

Hier komt nog bij dat hij natuurlijk een enorme juichrenner is en ik met heel veel wishful thinking deze post heb geschreven, haha...

Wat vinden jullie van dit idee? Schiet er vooral zo hard op als je kunt

1 2 ... 93 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.