Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 92 ... 281 282
wessel2105
TourDeFranceUnchained
Daar zeg je wat. Iemand die meer weet over de doelen van Jorgenson? Heb hem vanaf het begin erin sta...

https://www.wielernieuws.be/news/51088/visma-komt-met-update-over-hard-gevallen-tourklant-affini

Gelukkig al wel een update. Hij heeft in ieder geval niks gebroken, maar lekker is het niet natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Mikebrouns
Woutomaat
Ik ben weer even terug voor 1 post. Vooral om even te zeggen dat Lanceheeftzadelpijn het echt perfec...

Jammer Wout, zie graag je meningen terug komen in de discussies. Ik denk dat er genoeg mensen op een mooie manier op je vorige laatste post hebben gereageerd met wat je beter wel en niet kunt doen in sommige situaties. Uiteindelijk zijn we hier natuurlijk allemaal voor ons plezier en heeft iedereen een andere mening, dat hoeft zeker geen probleem te zijn toch? 

Mikebrouns
wessel2105
Voor welke prijs gaan we Bernal overwegen? Volgens PCS gaat hij meedoen deze tour.

Waar zie je dit voorbij komen? Zie hetm zelf niet op de voorlopige startlijst staan op pcs.

Ben Van Heck
De Tourminator
Je bent op de goede weg en nog even afwachten wie er mee gaan doen. Ik zit ongeveer nu met een soort...

Dankjewel voor je reactie! Ik vermoed dat er in mijn sprintersgilde nog wel het een en ander gaat veranderen inderdaad. Succes met de puzzel! 

wessel2105
Mikebrouns
Waar zie je dit voorbij komen? Zie hetm zelf niet op de voorlopige startlijst staan op pcs.

Ah hij is er alweer afgehaald dan, eerder vandaag was hij even toegevoegd.

Gellemuun750jaarstad
Ecko
Toch is het kaulo jammer dat je je stil blijft houden Wout. Gezien de toestand in de wereld viel het...

Freeee Woutomaat. Freedom off speech🥳. Wout laat je fanclub nou niet in de steek joh. 

Voorwiel

Las net een pleidooi voor de sprinters. Terecht, ik zie dat er veel discussie is om 6/7/8 kleppers op te kunnen nemen inclusief de individuele afwegingen, vaak ten koste van sprinters.

Maaaaaarrrr, er zijn minimaal 4 sprintritten. Volgens mij moet je ervoor zorgen dat je ook in die ritten minimaal 250-300 punten bij elkaar harkt. Dit zijn vrij zekere ritten en dus punten. Moeten we dus niet te simpel voorbij gaan aan het selecteren van de juiste hoeveelheid sprinters? Naast de kwaliteit van de sprinters uiteraard.

SanMark

Je moet er ook het geld voor willen neerleggen natuurlijk.

Rad
De Tourminator
Je bent op de goede weg en nog even afwachten wie er mee gaan doen. Ik zit ongeveer nu met een soort...

Die 6 + THJ is wel heel erg dik. Krijg het niet voor elkaar zonder m'n sprintteam helemaal uit te kleden. Netjes als jullie dat wel lukt

Ragnar Lolbroek
Rad
Die 6 + THJ is wel heel erg dik. Krijg het niet voor elkaar zonder m'n sprintteam helemaal uit te kl...

Krijg het ook niet bijeen. Heb nu een 5+ THJ. Aangevuld met 3e UAE en Skjelmose. Sprintteam nog behoorlijk gestoffeerd met Philipsen, Kooij, Girmay, Kanter Wærenskjold

Zolderman
Ragnar Lolbroek
Krijg het ook niet bijeen. Heb nu een 5+ THJ. Aangevuld met 3e UAE en Skjelmose. Sprintteam nog beho...

Wie is je 9e man dan in de AK etappes?

Rad
Ragnar Lolbroek
Krijg het ook niet bijeen. Heb nu een 5+ THJ. Aangevuld met 3e UAE en Skjelmose. Sprintteam nog beho...

Wie cap je dan in de heuvelritten? Type Godon/Pedersen zeg maar

LucaCoppi
Rad
Interessante uiteenzetting, op hoeveel sprinters zit je dan? En vermoedelijk heb je dan geen Girmay...

Excuses voor de verlate reactie. 

Ik zit op dit moment op 5 sprinters, met eventueel nog ruimte voor een budgetsprinter. Ik heb inderdaad geen Girmay in deze opzet, maar ik heb wel twee/drie sprinters mee die een heuveltje kunnen overleven. Wat ik geleerd heb van de Giro, hoewel een andere tour maar toch, is dat ik niet meer ga investeren in een heel sterk sprintersblok. De winnaar van de tour van vorig jaar had ook alleen maar Milan en voor de rest 5 sprinters van 1 miljoen of minder.  Milan pakte natuurlijk wel de groene trui. 

Wat betreft die 5/6 mannen van €500k snap ik de twijfel. Dat is ook niet voor iedereen prettig. Het hangt denk ik heel erg samen met de rest van je team. Als je meerdere goedkope mannen hebt waarvan je verwacht dat ze alleen maar “opvulling” zijn, of niet precies weet waar je ze moet opstellen dan wordt het een stuk lastiger. Ik heb nu juist het gevoel dat de meeste van mijn goedkope keuzes meerdere routes naar punten hebben: tijdrit, vluchten of teampunten.

Of het de juiste keuze is zien we natuurlijk pas na vier weken 😄. De afgelopen weken heb ik mijn team ook regelmatig aangepast, en zal dat waarschijnlijk nog gaan doen. Dat is juist het leuke aan dit spel: iedereen heeft een eigen visie en strategie. En eerlijk gezegd word ik hier op het forum ook regelmatig overtuigd om een renner toch wel of juist niet mee te nemen.

Ragnar Lolbroek

@Zolderman.

• 1 van mijn aanvallers
  • Puntentrui als ik em heb.

@Rad:

• Godon
  • Een aanvaller/puncher
  • Girmay
  • Stuyven

Wie cap jij?

Maarten Koning
Rad
Wie cap je dan in de heuvelritten? Type Godon/Pedersen zeg maar

Op drie ritten geen ideale captain is niet het einde van de wereld. Pedersen en godon zijn flinke investeringen voor best wat onzekerheid en minimum aantal punten dat ze moeten pakken willen ze het waard zijn. En waarschijnlijk kom je met philipsen en pogcar ook wel een eind.

Rad
LucaCoppi
Excuses voor de verlate reactie.  Ik zit op dit moment op 5 sprinters, met eventueel nog ruimte voor...

Geen probleem, 5 sprinters heb ik ook. Maar ik merk dat ik bij het invullen van de derde week toch zenuwachtig wordt omdat er dan waarschijnlijk wel 1 of 2 tegen-/uitvallers zijn en die kan ik dan niet opvangen in dit scenario omdat je met een vast blok van 7 werkt. 

Ik probeer dat op te vangen door een combinatie van 3,5M te hebben van 3 klimmers. Maar dit voelt ook nog niet goed omdat geen van hen een goede tijdrit heeft bijvoorbeeld. 

Ik kom in elke combinatie 500k te kort merk ik, dat is best frustrerend..

ugge2
Rad
Geen probleem, 5 sprinters heb ik ook. Maar ik merk dat ik bij het invullen van de derde week toch z...

Die 500k is ook preciés mijn probleem. Ik hoop maar op een goede 500k budgetsprint optie in de komende dagen, want heb nu maar plek voor één 1 miljoen sprinter ipv 2.

Over die 1 miljoen sprinter... Wie zien jullie als de puntenpakker? Kanter of Waerenskjold of Ackermann? Voor mij staan ze in volgorde op deze manier, ik zie Kanter de meeste punten pakken...

klaas drr

@Wout, ik zie je iig graag weer terug, en je moet de discussie over PN dit voor jaar eens teruglezen, zonder wrijving geen glans moet je maar denken, ik ben ook weleens terecht, terecht gewezen.

@ Teampjes delen, ik merk dat dat me irriteert vooral ook omdat het me wellicht een richting in stuurt die ik niet perse wil. 

@LucaCoppi,  ik vind het altijd gevaarlijk om terug te kijken naar 1 specifieke tour of zelfs een willekeurige andere grote ronde.  Het hebben van Milan was vooral cruciaal omdat de rest van de dure jongens niet leverde, er zijn natuurlijk meerdere strategieën om goud te halen.  Ik kijk graag achteraf naar de teams die in het goud geraken om te zien hoe ze de punten binnen halen en dat is echt op verschillende manieren. Je zult teams zien met 2 dure sprinters die goud halen, maar ook met 1 en misschien wel met geen of 3 ?  Ik pak er sowieso 2.

Rad
Ragnar Lolbroek
@Zolderman. 1 van mijn aanvallers Puntentrui als ik em heb. @Rad: Godon Een aanvaller/puncher Gir...

Ik ben daar nog niet over uit, Godon zou mijn optie zijn. Maar ik probeer ook te kijken naar de wijze heren hier op dit forum en daar wordt Godon toch veelal afgeraden. Matthews/Aranburu kan evt de 500k optie zijn als ik daar op bespaar. 

En wat te denken van een Vacek? Merk dat ik die direct na Zwitserland erin klikte, maar nu best weinig opstel...

Basementman
ugge2
Die 500k is ook preciés mijn probleem. Ik hoop maar op een goede 500k budgetsprint optie in de komen...

Ik zie gezien vorm meer in Kanter en daarna Waerenskjold. Ackermann zal vast 1 of 2 keer tot goed resultaat komen, maar sprint laatste tijd totaal niet constant in wedstrijden van meerdere dagen. 

Over je 500k probleem: zou een teamgenoot van Philipsen of Merlier meenemen met kans op eigen punten. VPP, Van Wilder of Verstrynge. Neig zelf stuk meer naar teamgenoten Merlier overigens.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
Rad
Ik ben daar nog niet over uit, Godon zou mijn optie zijn. Maar ik probeer ook te kijken naar de wijz...

Waarom Vacek cappen als Pedersen in die ploeg rijdt? Kan je even goed Wellens cappen in een bergrit.😅

martijncr
ugge2
Die 500k is ook preciés mijn probleem. Ik hoop maar op een goede 500k budgetsprint optie in de komen...

Kanter zie ik op dit moment als de sterkste van die drie. Heb wel geloof in hem, en zijn uitslagen zijn keurig en vaak kort in top-5. Waerenskjold zat in België er prima bij. Wat ik interessant vind aan hem deze tour, is dat in vorige tours hij Fredheim en Kristoff in de hierachie nog voor hem had. Nu hebben ze geen twee wedpaarden in de sprints, dus verwacht ik hem wat hoger in punten dan zijn vorige deelnames. Dus die twee lijken wel een stoeltje te hebben bemachtigd. Ackermann vind ik een groot twijfelgeval. Hij zal in de eerste vijf vlakke sprint etappes erbij zitten. Dan haalt ie ongeveer zijn prijs op. Het zijn wel iets meer zekere punten als de punten die een aanvaller moet zien te halen, omdat je bij Ackermann nadrukkelijk weet wanneer je 'm opstelt. De aanvallers sneuvelen doorgaans in je dagopstelling doordat je zekerheden wil inbouwen met bijvoorbeeld AK mannen en/of truipunten. 

Rad
Ragnar Lolbroek
Waarom Vacek cappen als Pedersen in die ploeg rijdt? Kan je even goed Wellens cappen in een bergrit....

Ik ben denk ik niet duidelijk genoeg geweest in mijn post, excuus. Bedoel het selecteren van Vacek in zijn algemeenheid..aantrekkelijke klik na zijn prestatie in Zwitserland, maar merk dat ik hem vrij weinig opstel als ik de etappes invul. In de sprintetappes heb ik meer aan Quick Step/Alpecin opvullers, en in de heuvel/berg ritten heb ik ook al opties te over. 

ugge2
Basementman
Ik zie gezien vorm meer in Kanter en daarna Waerenskjold. Ackermann zal vast 1 of 2 keer tot goed re...

Inderdaad ook al wat teamgenoten in mijn ploeg. Maar ik wil ook graag 4 échte sprinters, ook gezien de iets meer zekere punten tov de aanvallers, zoals ook ook @martijncr zegt. 

Maarten Koning

Voor de sprint is het wel wat anders dan normaliter tijdens de tour. Voorheen moest je in de regel, zeker voor de eerste week, toch een volledig 9-man sprint team met wat teamgenoten hebben. De kans is nu groot dat je uae of red bull mannen in die ritten al voor team, of eigen punten gaan zorgen. Dat maakt mijns inziens die teamgenoten van sprinters een stuk minder relevant. Je kan die dan al (naar mijn verwachting) met evenepoel, del toro en pogacar gaan opvullen.

Het is natuurlijk mogelijk dat de gele trui tussendoor weer naar een vluchter gaat, maar dan heb je er al wel een paar gehad denk ik.

1 2 ... 92 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.