Het zou wat zijn als ze dat zonder melding hadden gedaan. Mijn doel (en volgens mij van velen hier) is die Gouden Beker. Het kostte bloed, zweet, tranen en relaties om er eentje binnen te slepen. Trots als een aap met die Beker achter mijn naam. En nu: niemand weet dat ik een bekerhouder ben 😭 En dat wegens zo'n suf WK-spel.
Op dit moment de volgende verdeling qua AK/Sprint:
Pogi
Vingegaard
Del Toro
Lipowitz
REV
Ayuso
THJ
Merlier
Girmay
Bittner
Kanter
Waerenskjold
Dit voelt niet echt in balans, maar toch vind ik dit AK team wel heel fijn ogen. Zouden jullie een AK man inleveren/downgraden om een betere sprinter toe te voegen? Ik ben een relatief nieuwe speler en merk dat ik moeite heb met echt op gang komen qua verdeling haha. Thanks alvast! :)
Ik denk het iets beter te combineren ( en ja, zonder Vingegaard )
Pogi, del Toro, Lipo, Remco, Ayuso en Carapaz.
Sprint;
Phillispen, Merlier, Kooij, Kanter.
Nog 1x UAE, zelfs nog Pidcock erbij.
Ik heb dezelfde klassementsmannen zonder THJ maar met een UAE knecht (en dus 500k meer budget uitgegeven) en kon bovenop jouw 4 sprinters ook nog Kooij meenemen. Mogelijks investeer je nog veel in de vluchters en bergtrui jagers? als je ook al UAE knechten hebt, lijken me 7 AK namen wat veel en slechts 4 sprinters wat weinig. Er zijn toch 5 sprintritten, dat is een kwart van het totaal. In tegenstelling tot sommig anderen op dit forum denk ik dat het sprintteam toch wat body moet hebben, anders ga je in een kwart van de ritten toch veel punten verliezen.
Is het al tijd om teams te delen? Ik vind persoonlijk dat we daar beter mee wachten tot we een definitieve startlijst hebben. Dat is volgens mij ook een ongeschreven regel op dit forum. Dit omdat er nog zoveel 'schuift' door bepaalde toevoegingen of juist afvallers. Geen persoonlijk verwijt, maar zie t vaker gebeuren.
Om op je team in te haken, omdat het natuurlijk een 'balsy' strategie is om zowel Vingegaard als Seixas thuis te laten. Ik vind het knap dat je dit aandurft. Je maakt een duidelijke keuze en houdt je eraan. Het zou zomaar eens de winnende strategie kunnen zijn, je kansen spreiden over een boel mooie namen.
Ik heb dit ook jarenlang gedaan, omdat het nu eenmaal leuker is om te juichen voor Tom Pidcock dan Florian Vermeersch die 128ste wordt in de daguitslag en alleen profiteert van Pogi & co. Dus snap je volkomen. Een podium van Carapaz, Pidcock & Del Toro zou ook betekenen dat we een grandioos vermakelijke Tour hebben gehad. Dus ik hoop oprecht dat je gelijk krijgt.
Excuus, hier ben ik ook schuldig aan natuurlijk. Was puur een inschattingsvraagje qua verdeling, daar heb ik nu antwoord op gekregen dus ik ga gewoon lekker zelf verder puzzelen nu :)
Hier aan toevoegend is dat je jongens als Skjelmose en VPP om er even 2 te noemen misschien wel helemaal niet gaat gebruiken omdat ze nummer 11 en 12 van je bergteam zijn. Terwijl ze dus wel goed genoeg zijn om je selectie te halen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.