Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 91 ... 281 282
Ecko
Nijmos
Ik vind dit echt spijkers op laag water zoeken. Het datagebruik is al gigantisch. 1x per 2 jaar hebb...

Het zou wat zijn als ze dat zonder melding hadden gedaan. Mijn doel (en volgens mij van velen hier) is die Gouden Beker. Het kostte bloed, zweet, tranen en relaties om er eentje binnen te slepen. Trots als een aap met die Beker achter mijn naam. En nu: niemand weet dat ik een bekerhouder ben 😭 En dat wegens zo'n suf WK-spel. 

CyclingDonkey
Nijmos
Ik vind dit echt spijkers op laag water zoeken. Het datagebruik is al gigantisch. 1x per 2 jaar hebb...

Tsja.. meningen verschillen blijkbaar. En er staat heel veel meer uit dan enkel de bekers. 

Ecco
Arie Bombarie
Zie een hoop overeenkomsten en zit in dubio: Fretin of de Lie? Er moet er één uit om meer balans in...

Allebei

Ben Van Heck

Op dit moment de volgende verdeling qua AK/Sprint:

Pogi
Vingegaard
Del Toro
Lipowitz
REV
Ayuso
THJ

Merlier
Girmay
Bittner
Kanter
Waerenskjold

Dit voelt niet echt in balans, maar toch vind ik dit AK team wel heel fijn ogen. Zouden jullie een AK man inleveren/downgraden om een betere sprinter toe te voegen? Ik ben een relatief nieuwe speler en merk dat ik moeite heb met echt op gang komen qua verdeling haha. Thanks alvast! :)

Laatst gewijzigd
NetNietNieuw
Ben Van Heck
Op dit moment de volgende verdeling qua AK/Sprint:   PogiVingegaardDel ToroLipowitzREVAyusoTHJ   Mer...

Ik denk het iets beter te combineren ( en ja, zonder Vingegaard ) 

Pogi, del Toro, Lipo, Remco, Ayuso en Carapaz. 

Sprint; 

Phillispen, Merlier, Kooij, Kanter. 

Nog 1x UAE, zelfs nog Pidcock erbij. 

Toro Rojo
Ben Van Heck
Op dit moment de volgende verdeling qua AK/Sprint:   PogiVingegaardDel ToroLipowitzREVAyusoTHJ   Mer...

Ik heb dezelfde klassementsmannen zonder THJ maar met een UAE knecht (en dus 500k meer budget uitgegeven) en kon bovenop jouw 4 sprinters ook nog Kooij meenemen. Mogelijks investeer je nog veel in de vluchters en bergtrui jagers? als je ook al UAE knechten hebt, lijken me 7 AK namen wat veel en slechts 4 sprinters wat weinig. Er zijn toch 5 sprintritten, dat is een kwart van het totaal. In tegenstelling tot sommig anderen op dit forum denk ik dat het sprintteam toch wat body moet hebben, anders ga je in een kwart van de ritten toch veel punten verliezen. 

Ben Van Heck
Toro Rojo
Ik heb dezelfde klassementsmannen zonder THJ maar met een UAE knecht (en dus 500k meer budget uitgeg...

Lol, ik had Waerenskjold niet genoemd. Die staat er ook nog in, haha. Dus 5 sprinters inderdaad, oeps.

Coureurs du Courage
NetNietNieuw
Ik denk het iets beter te combineren ( en ja, zonder Vingegaard )    Pogi, del Toro, Lipo, Remco, Ay...

Is het al tijd om teams te delen? Ik vind persoonlijk dat we daar beter mee wachten tot we een definitieve startlijst hebben. Dat is volgens mij ook een ongeschreven regel op dit forum. Dit omdat er nog zoveel 'schuift' door bepaalde toevoegingen of juist afvallers. Geen persoonlijk verwijt, maar zie t vaker gebeuren.

Om op je team in te haken, omdat het natuurlijk een 'balsy' strategie is om zowel Vingegaard als Seixas thuis te laten. Ik vind het knap dat je dit aandurft. Je maakt een duidelijke keuze en houdt je eraan. Het zou zomaar eens de winnende strategie kunnen zijn, je kansen spreiden over een boel mooie namen.

Ik heb dit ook jarenlang gedaan, omdat het nu eenmaal leuker is om te juichen voor Tom Pidcock dan Florian Vermeersch die 128ste wordt in de daguitslag en alleen profiteert van Pogi & co. Dus snap je volkomen. Een podium van Carapaz, Pidcock & Del Toro zou ook betekenen dat we een grandioos vermakelijke Tour hebben gehad. Dus ik hoop oprecht dat je gelijk krijgt.

Ben Van Heck
Coureurs du Courage
Is het al tijd om teams te delen? Ik vind persoonlijk dat we daar beter mee wachten tot we een defin...

Excuus, hier ben ik ook schuldig aan natuurlijk. Was puur een inschattingsvraagje qua verdeling, daar heb ik nu antwoord op gekregen dus ik ga gewoon lekker zelf verder puzzelen nu :)

Astarloa
mirkodek
Waar je misschien aan voorbij gaat is het feit dat je bij Scorito niet perse de top 7 van het AK wil...

Hier aan toevoegend is dat je jongens als Skjelmose en VPP om er even 2 te noemen misschien wel helemaal niet gaat gebruiken omdat ze nummer 11 en 12 van je bergteam zijn. Terwijl ze dus wel goed genoeg zijn om je selectie te halen. 

De Tourminator
Ben Van Heck

Je bent op de goede weg en nog even afwachten wie er mee gaan doen. Ik zit ongeveer nu met een soortgelijk team.

Reus
Ecko
Het zou wat zijn als ze dat zonder melding hadden gedaan. Mijn doel (en volgens mij van velen hier)...

Ben jij woutomaat? 
belang van de erkenning......

Woutomaat is de zoon van Bobby traksel.

mijn uitgebreide uitleg kwam blijkbaar niet door de moderatie. 

Woutomaat

Ik ben weer even terug voor 1 post. Vooral om even te zeggen dat Lanceheeftzadelpijn het echt perfect verwoord heeft, hoe het bij mij ging/gaat. Voor de rest zal ik net zoals de afgelopen dagen niet meer reageren maar meelezen voor de komende tijd om 2 redenen: 1. Om te zien hoe jullie perfecte discussie er dan uit ziet en 2. Omdat het me lijkt dat na alles wat er de afgelopen dagen gebeurd is het me geen goed idee lijkt me hier in de discussie te mengen en verder te gaan alsof er niets gebeurd is, ik denk niet dat dat nog goed komt. Erg jammer voor mezelf misschien wat minder voor jullie. Misschien zal ik ooit nog eens gaan schrijven. Veel succes met puzzelen iedereen!

@Reus, ik stel het niet op prijs als je alter ego's van mij gaat zoeken. Ecko is een geheel ander persoon net als NetNietNieuw laat die jongens lekker met rust

Laatst gewijzigd
wessel2105

Voor welke prijs gaan we Bernal overwegen? Volgens PCS gaat hij meedoen deze tour.

Arne Riis

Veel plezier met puzzelen Wout!

Harderijder
Astarloa
Hier aan toevoegend is dat je jongens als Skjelmose en VPP om er even 2 te noemen misschien wel hele...

Daar loop ik nu tegen aan inderdaad. 
Met Pogacar, Vingegaard, Del Toro, Ayuso, REV, THJ en McNulty als opvoller is mijn team al aardig vol. En dan wil/heb ik Lenny, Carapaz, Skjelmose en Ciccone nog over voor 2 plekjes in de dagopstelling. 
Toch nog maar wat omgooien en meer geld naar sprinters. 

johnnyhooggeland

Zo te zien wordt Seixas de grote verschilmaker. Zorgt er bij mij voor dat ie alleen maar steviger blijft staan in mn selectie. Met 8 500ktjes voel ik me wel wat zweterig. 

Ecko
Woutomaat
Ik ben weer even terug voor 1 post. Vooral om even te zeggen dat Lanceheeftzadelpijn het echt perfec...

Toch is het kaulo jammer dat je je stil blijft houden Wout. 
Gezien de toestand in de wereld viel het hier allemaal wel mee met de narigheid. Je was soms wat erg enthousiast met yusu veel herhalingen van je standpunten, maar als je nou probeert om niet cynisch of drammerig te reageren (en dat gaat je lukken), dan ben je een verrijking tussen de vele boomers hier (waarvan ik er ook eentje ben) die echt niet altijd 'perfect' discussiëren (maar dat was vast een grapje van je). 

O ja, dit nog: een kleine halve eeuw geleden leerde ik bij Nederlands over uitroeptekens: 'Nooit gebruiken!!!'  Dat was een wijze les. 

Mister_Roan

Heb net even de geweldige tour van MVDP gezien... maar er viel mij wat op. 

https://youtu.be/1KJm7ER6uto?is=Eu8pmyBKK_qI8MlY

Jorgonson sprint altijd mee... altijd voor de plekken. Voor 2 miljoen best een goeie optie - helemaal als die dus in etappe 2 er ook gewoon bij zit. Hij zou dan immers nog fit zijn. Dat is met etappe 1 en 2 al behoorlijk wat punten... en wie weet pakt VLB geel etc...

martijncr

Ik hou ook rekening met een beetje uitvalmarge in mijn team. Je wil alternatieven hebben op alle plekken, zodat je een beetje klappen op kan vangen die geheid gaan komen na valpartij of tegenvallende prestaties van een gekozen renner. Skjelmose is voor mij zo'n renner. Die zal niet direct in de dagopstelling staan van bergritten, maar kan in wat punchetappes van de bank naar de 9 stoeltjes. Blijkt Ayuso erdoorheen te kraken, en Skjel rijdt nog lekker rond, kan Ayuso die aanvaller worden en wisselt Skjelmose naar de frontseat. 

Bij de sprinters heb ik die marge nu niet, maar hoop ik met teamgenoten van Merlier of Pogi wat klappen op te vangen. 

Maarrrrrrr, ik vind die balans ook kneiter moeilijk, want je wilt zoveel mogelijk je gekozen namen actief in het spel opstellen. Daarover gesproken: dat is écht een must om opstellingen per etappe alvast in te vullen en dan te zien welke renner eigenlijk stelselmatig buiten de boot pist... maar dit is geen tip, toch? 

Maarten Koning
Mister_Roan
Heb net even de geweldige tour van MVDP gezien... maar er viel mij wat op.  https://youtu.be/1KJm7ER...

Kijk dat klopt wellicht wel, maar ik vond hem niet bepaald overtuigend in Tara. En dat gecombineerd met het feit dat hij persona non grata is bij UAE, maakt het toch wel een risico.

VliegendSchwe1n

Over Jorgenson, de TARA had volgensmij gewoon veel moeilijkere bergritten dande tour. In de tour zitten er eigenlijk maar 2 echt lastige voor iemand met profiel van Jorgenson, die naar Solaison en de laatste bergrit. Ik zie hem wel top 10 rijden. Of je dat 2 miljoen waar valt over te twisten, ik ben er zelf ook nog niet uit. Maar qua etappe-profiel vind ik het wel een goede tour voor hem.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Veuls te werrum om te wielerpoolen.

TourDeFranceUnchained
Mister_Roan
Heb net even de geweldige tour van MVDP gezien... maar er viel mij wat op.  https://youtu.be/1KJm7ER...

Daar zeg je wat. Iemand die meer weet over de doelen van Jorgenson? Heb hem vanaf het begin erin staan vanwege het feit dat ik verwachtte dat Visma top 3 tijdrit zou rijden en Jorgenson rond plek 8-12 in etappe 2. Dan zou hij mogelijk al zo een 60 punten sprokkelen. Tel daar een viertal keer een 8e-10e plek bij op en je hebt toch al snel 160 punten te pakken. En dat zou dan al de absolute ondergrens zijn lijkt me.

Nu las ik echter net weer dat Affini gevallen was vandaag en twijfel ik steeds meer aan Visma voor de TTT. Mocht Affini vervangen worden door Tullet of Kelderman gaat er namelijk een flinke streep door en mogen ze al blij zijn als ze uberhaupt de top 3 halen. Moeilijk moeilijk moeilijk.

Mikebrouns
Zadelpen
Veuls te werrum om te wielerpoolen.

Dat kin se waal zigge joa...

1 2 ... 91 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.