Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 88 89 90 91
VliegendSchwe1n
Nijmos
Beschouw jij Evenepoel (en Yates) niet als GC mannen of behoeven zij voor jou geen toelichting?

Geen toelichting inderdaad. In mijn optiek logische keuzes om ze wel of niet te nemen. 

Steinmann76
Nijmos
Al voor hij viel hield Del Toro ogenschijnlijk eenvoudig het wiel van Seixas bergop. Daarnaast is er...

Ter overweging:

-tis de eerste tour van onze Sexas, te onervaren. Hij gaat er m.i. invliegen en komt zichzelf tegen in de derde week. 

-tis een franzoos; druk wordt gigantisch op die fransman, zeker als je het zo goed doet in het voorjaar. Daar zijn in het verleden tal van voorbeelden van.

-gevaar van 'decompressie' en timing. Vroeg pieken, verval van vormbehoud ligt op de loer. 

-te zwaar geprijsd. Maakt daarom m.i. zijn punten niet waar.

-budgetslurper voor andere goed geprijsde, ervaren renners.

Nee mij een te groot risico. Ik blijf er vanaf.

 

-

martijncr
Nick Doup
📊 Het Fantasy Data Dashboard is klaar voor de Tour! Twijfel je tussen twee, drie of vier renners vo...

Wel een lekkere tool om je twijfelrenners op statistiek met elkaar te vergelijken inderdaad! 

Steinmann76
Ben Van Heck
Op dit moment heb ik een team met alle dure kleppers (m.u.v. Seixas), Merlier, Bini en drie stuks va...

Ik liet eerst Merlier lopen. Totdat ik info las over zijn hoogestage las. Dat betekent dat hij dus traint op situaties die hij kennelijk eerder nooit gedaan heeft. Dit maakt met het zicht op de laatste etappe en met oog op zijn beprijzing (1 miljoen goedkoper dan Philipsen) het overwegen waard. Neem daarnaast het aantal vlakke sprint etappes + klasbak van een lead- out + ploeg die rondom hem is opgebouwd + die toch zeker punten moeten gaan opleveren, het overwegen waard. Ben benieuwd naar feedback over deze gedachtengang. 

 

Ik zit alleen met een gat in mn selectie rondom sterke sprinters. Heb Pedersen eruit gelaten. Heb Aranburu, maar twijfel hier sterk over. Wil ik Pedersen nemen dan gaat alles op de schop. 

Steinmann76
VliegendSchwe1n
Onley, Vauquelin, Johannesen en Healy reden vorig jaar toch ook een waanzinnige tour en het was de e...

Jonge Franzoos + gevaar van vormbehoud. Nee...... ik blijf er af. Ik krijg overigens graag ongelijk. ;) 

Steinmann76
Nick Doup
📊 Het Fantasy Data Dashboard is klaar voor de Tour! Twijfel je tussen twee, drie of vier renners vo...

Gave tool. Zeer veel dank.

Ecco
GLo
Mijn laatste bijdrage aan dit forum, aangezien ik toch een iets andere insteek heb. Ik constateer ve...

Dit lijkt mij stiekem best leuk, eens kijken of ik mijn zoon zo ver kan krijgen om mee te doen met een team van, bijvoorbeeld:

Alleen maar Franse renners. 

Alleen besnorde renners, of, bij gebrek aan twintig snorren, andere ongepaste lichaamsbeharing.

Alleen maar lelijke renners

Alleen maar boerenzonen 

Alleen renners met het sterrenbeeld kreeft.

Alleen renners die wel eens in vrouwenkleding op een feestje verschenen zijn

...

Toro Rojo
TimTornTeut
Anderzijds heb ik nog steeds spijt van de Vuelta 2019 waar ik Pogacar niet nam. Ik heb liever dat Se...

Dat is ook een goed punt. En het juichkarakter is ook belangrijk wat bij Seixas toch ook een factor is. In mijn geval zou ik Philipsen kunnen vervangen door Seixas en en dan budget elders vrijmaken om Merlier er in te krijgen. Scorito technisch geloof ik wel in Philipsen maar ik ben niet echt een fan van hem. Dus mogelijks kan ik beter gaan voor het juichgehalte in de koers en voor Merlier kan ik ook wle juichen.  

Ragnar Lolbroek
TimTornTeut
Anderzijds heb ik nog steeds spijt van de Vuelta 2019 waar ik Pogacar niet nam. Ik heb liever dat Se...

Pogy was toen wel geen 4,5 miljoen. 2 à 2,5 miljoen meen ik mij te herinneren.

Tbosman

Voor de mensen die nog wat info willen over de rol van van Gils zie hier.

 

Zitvlees
TimTornTeut
Anderzijds heb ik nog steeds spijt van de Vuelta 2019 waar ik Pogacar niet nam. Ik heb liever dat Se...

dit is precies hoe ik erover denk. 

Ik vind het wel jammer van scorito dat ze 'm gelijk zo duur maken..

RedDevil
Steinmann76
Ik liet eerst Merlier lopen. Totdat ik info las over zijn hoogestage las. Dat betekent dat hij dus t...

Bij de kwestie-Pedersen zijn denk ik twee vragen belangrijk:
- vind je het een solide cap in de vlakke ritten?
- heb je een alternatieve cap in de lastige ritten?

Mijn eigen antwoorden waren 'niet echt' en 'ja'. 

Ik neem 1 dure sprinter mee, daar ben ik al over uit. Dus Pedersen, of Philipsen, of Merlier. Maar op het vlakke voelt Philipsen of Merlier toch een stuk lekkerder dan Pedersen, vind ik. Terwijl ik wel een prima gevoel heb om een type als Godon, Matthews of Van Gils te cappen in de lastige ritten waar een gedecimeerd peloton sprint. Om die reden laat ik Pedersen thuis.

Groetemeule

Wellicht ook interessant om te kijken welke teams UCI punten hard nodig hebben en zoveel mogelijk uitslagen willen rijden. Maar welke zijn dit?

Tudor, Lotto, NSN, Groupama, Picnic? Iemand aanvulling?

Ik zie dat Astana er inmiddels warmpjes bij zit qua punten. Daardoor twijfel ik ook of Teunissen wel puntjes gaat pakken in de sprints, of dat ie gaat laten lopen.

Laatst gewijzigd
ditisdavid
martijncr
Wat betreft Lenny Martinez, kwam ik dit interview tegen van eind 2025. Uiteraard kan het eea ontwikk...

Ik vind Martinez dit jaar wel echt een stap gezet hebben wat betreft consistentie. Sterker nog, hij is een van de meest betrouwbare renners in zijn prijssegment geweest. Enkel de start van de Ronde van Zwitserland was echt niet goed, en dat had te maken met een val op de training waar hij nog last van had. Voor de rest is de ondergrens een achtste plek in de Waalse Pijl en finishes in grote groepen van 10+ klassementsrenners achter degenen van Pogacar, Vingegaard en Lipowitz die aanwezig waren (Parijs-Nice etappe 4, Romandië etappe 4).

Wielerphilippe

Om ook even in de haken op de klepper discussie, bij mij staat de verwachte top 4 er gewoon in. Puur om het feit dat die zoveel meer punten pakken dan de rest. Heb hier in het verleden vaak op verkeken. Ik open daarom toch altijd voor mezelf voor een grote ronde weer even het puntentabel van scorito erbij om mezelf er opnieuw aan te herrineren. Een renner die elke etappe 3e wordt pakt elke etappe 8 punten meer dan een renner die 5 wordt. Dit is hetzelfde verschil als tussen de nummer 5 en de 9. Dus ik denk dat een Vingegaard of een Seixas opvangen (natuurlijk er van uitgaande dat ze op 2 en 3 eindigen) veel moeilijker is dan een klepper van 3 miljoen als je die rond plek 5 of 6 verwacht. Hier nog geneens de truipunten in meegenomen. Maar een klein voorbeeldje van hoe een etappe uitslag er dan zal uitzien. Natuurlijk heel erg speculatief maar vul dit vooral naar je eigen verwachtingen in

Seixas(4,5M) ThJ(1,5M) Cian u (1M). 7 M totaal. 

Seixas 3e plek 40+12 truipunten

ThJ 9e plek 24 punten

Cian 11e plek 20 punten

totaal 96 punten

Lipowitz(3,5M) Evenpoel (3M) Ayuso(3M) 9,5M totaal

Lipowitz 5e plek 32 + 4 trui

Evenenpoel 6e plek 30 punten

Ayuso 7e plek 28 punten+ 4 trui

totaal 98 punten

Conclusie: heel veel kleppers aan de start is natuurlijk leuk maar de subtop plekken 5 tot 8 leveren veel minder op ten opzichte van de top 4 dan dat zij doen tegenover de plekken 8 tot 12.

Edit: probeer hier trouwens niet hier bovengenoemde namen te verdedigen of naar beneden te praten. Doel vooral op de verwachte plekken en het puntenverschil duidelijk te maken. Doe ermee wat je wil en hoor graag als jullie het er niet mee eens zijn 😉

Laatst gewijzigd
Nijmos
VliegendSchwe1n
Geen toelichting inderdaad. In mijn optiek logische keuzes om ze wel of niet te nemen. 

Wel of niet? Je zei dat je ze allemaal nam toch?

ditisdavid
Zitvlees
dit is precies hoe ik erover denk.  Ik vind het wel jammer van scorito dat ze 'm gelijk zo duur make...

Als ze hem even duur als Lipowitz hadden gemaakt had hij in 90% van de teams gezeten. Nu heb ik er nog steeds wel vertrouwen in, maar het lastige is dat hij bij dit budget zelfs met een derde plek AK niet automatisch een musthave is (laten we zeggen dat achter Pogacar, Vingegaard en Seixas, Del Toro en Evenepoel 4 en 5 worden, dat Philipsen en Pedersen in Scoritopunten ver weglopen bij de andere kandidaten voor het groen, en dat 4x UAE loont - dan zijn al deze renners weliswaar makkelijk hun geld waard, maar met allenegen in de ploeg heb je dan 6.5 miljoen over voor 11 plekjes, zelfs in dit scenario lijkt het me sterk dat je daarmee op het ideale team uitkomt).

Zitvlees
Wielerphilippe
Om ook even in de haken op de klepper discussie, bij mij staat de verwachte top 4 er gewoon in. Puur...

in hoeverre is het nog een argument dat er bij REV, Seixas en Ayuso best wat onzekerheid is en dat je door voor REV en Ayuso te gaan ipv voor Seixas (en een andere goedkopere ak-man), je de onzekerheid beter spreidt?

Rad
ditisdavid
Ik vind Martinez dit jaar wel echt een stap gezet hebben wat betreft consistentie. Sterker nog, hij...

Die rijdt dit jaar echt steengoed rond inderdaad, toch twijfel ik of ik op die plek niet beter een saaie GC-er als Uijtdebroeks moet pakken. Daar weet je ook beter van wanneer je die moet opstellen.

VliegendSchwe1n
Nijmos
Wel of niet? Je zei dat je ze allemaal nam toch?

Ik was vergeten dat adam yates 3 mil was toen ik het vorige bericht typte. Die gaat niet mee. Remco wel.

ProScoritoManager

Onley definitief out. Zal weinig selecties overhoop schoppen maar toch het vermelden waard dacht ik. 

TimTornTeut
Groetemeule
Wellicht ook interessant om te kijken welke teams UCI punten hard nodig hebben en zoveel mogelijk ui...

Cofidis lijkt me ook wel punten te kunnen gebruiken toch? Ik zit nog een beetje te dubben over Aranburu (in plaats van Cort). Dit zou hierbij nog wel een overweging kunnen zijn.

Zelfde geldt voor Trentin trouwens, die zat er vorig jaar op de Champs Elysee heel goed bij.  

Guido Maltempi

"Ik heb liever dat Seixas faalt en ik 'm wel heb, dan dat ie het waarmaakt en ik 'm niet heb."


 
Dit is wat mij betreft de spijker op z'n kop. We kunnen oeverloos blijven discussiëren, maar uiteindelijk weet niemand (inclusief Seixas zelf!) waar hij op dit moment precies toe in staat is in een GT van 3 weken. Bij een ruimer budget had vrijwel iedereen hem erin geklikt, nu is het budget krap en moet je hem rechtstreeks afwegen tegen andere kleppers die op papier veiliger zijn omdat ze wel al het 1 en ander bewezen hebben in grote rondes. Ik heb het idee dat de 'datagedreven' spelers hem er makkelijker uit laten omdat hij nog niet boven komt drijven in de excelletjes, terwijl de 'op gevoel' spelers hem er sneller in klikken omdat ze zo'n toptalent gewoon niet willen missen.
 
Verder eens met wat @ditisdavid zegt. Een team samenstellen met alle logische toppers is vrijwel onmogelijk (ik zou ook Lipowitz nog aan dat rijtje namen willen toevoegen) dus een naar behoren presterende klepper is nog niet automatisch een garantie voor een plekje in het ideale team. Uiteindelijk zal dat gaan afhangen van a) pech, valpartijen en ziekte waardoor er wat namen wegvallen en/of b) onverwacht overpresteren van goedkope alternatieven.

berggie1987
Zitvlees
in hoeverre is het nog een argument dat er bij REV, Seixas en Ayuso best wat onzekerheid is en dat j...

Tja dat werkt twee kanten op natuurlijk..je spreidt onzekerheid en je spreidt zekerheid. Bij rev en ayuso heb je 2* 50% risico, bij seixas 1* 100%. 

Om je poultje te winnen of brons te halen is 2* 50 wellicht gunstiger, maar voor goud denk ik niet.

Als er nog een kopmanfactor is valt er wel veel te zeggen om voor 2 te gaan, maar omdat kopmanschap waarschijnlijk toch altijd naar pogi en anders vin gaat, vervalt dat argument.

ditisdavid
Guido Maltempi
"Ik heb liever dat Seixas faalt en ik 'm wel heb, dan dat ie het waarmaakt en ik 'm niet heb."   Dit...

Lipowitz hoort met zijn ondergrens absoluut ook in dat rijtje, heb hem alleen niet meegenomen omdat hij tov Seixas, Del Toro en Evenepoel minder snel een puntenaantal zal halen waarmee je (bij een normaal budget) écht niet om hem heen kan, terwijl Del Toro en Evenepoel dat normaal gesproken wel zullen doen in het geval dat ze topvijf AK rijden. En dus was hij minder illustratief voor mijn voorbeeld, want als hij het niet wint van Seixas in het AK zal Seixas normaal gezien ondanks het prijsverschil de betere pick zijn.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 88 89 90 91

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.