Prachtige reactie, hulde!
Ik ben nog niet echt actief voor de Tour qua posten (op vakantie), maar lees wel mee. Zal proberen volgende week als alle namen en prijzen bekend zijn ook inhoudelijk een duit in het zakje te doen.
Ik voornamelijk nog met de sprinters in mijn maag, fijn als er namen en prijzen toegevoegd worden. Voor nu gaat Philipsen obv gevoel niet mee maar wie weet.
Ja precies, we zitten volgens mij op 1 lijn in de overwegingen, alleen vind ik het dus moeilijk tot een conclusie komen. De ene variant lever je iets in op gebied A en win je iets op gebied B, in de andere variant is het weer andersom. Verschillende varianten ontlopen elkaar nog niet zo heel veel volgens mij. Maar we hebben gelukkig nog even om er over na te denken
@Astarloa
Ayuso is nou net zo'n renner die een verschilmaker kan zijn. Meer risico, maar wel een hoge upside. Maar je kunt ook voor de wat minder verrassende degelijkheid van Lipo gaan natuurlijk. En van Remco weet ik eerlijk gezegd niet wat je mag verwachten, buitenom een goede TT.
Ik zeg ook niet dat je Ayuso mee moet nemen. Ik probeer een realistisch beeld te schetsen van te verwachten punten voor dit 'plukje' renners. En volgens mij zeg ik dat een goede sprinter met cap mogelijkheden en evt kansen op groen net zo plausibel is. Je zult daar zelf een keuze in moeten maken. Jij maakt deze duidelijk voor de sprinter, prima. Ik kies voor één van deze 3 én 2 topsprinters.
Waarom vind hij een parcours op maat?
Een Tour met 21 tijdritten lijkt mij op maat voor Plapp, maar hoor graag welke etappes jij interessant vind voor hem?
Hoor zijn namelijk vaker, maar hij staat niet op mijn short-list.
Vorig jaar had 'ie m.i. ook een aardig parcours op maat, nam ik hem precies ook mee met oog op heuvel/berg+TT en heb ik hem niet gezien. Voor mij bij uitstek voor dit veld toch een beetje een net-niet renner die in de Tour ondergesneeuwd gaat worden. Het is een beetje gokken bij dit soort renners. Zo zijn er nog 10. De helft levert niet, een kwart levert ok en een kwart levert echt goed. Wie dat zijn is altijd maar lastig inschatten. Maar ik laat mij graag verrassen mbt Plapp!
Ja precies, dan benut je die sprinter om optimaal rendement te behalen in de andere etappes. Dat is ook een manier. Alleen maar hopen dat je dan wel de juiste sprinter kiest, anders had je dat plekje in de dagopstelling ook uit kunnen besteden aan een 500K teamgenoot van de puntentrui drager.. scheelt max 2 punten wat je misloopt dan. Of je neemt beide om het af te dekken, topsprinter en teamgenoten ;)
Ik vind dat je de upside van ayuso hier wel redelijk onderbelicht laat. Als seixas toch te gehavend is/niet goed voorbereid/inzakt in week 3 en del toro verspeelt net iets teveel krachten aan knechtwerk wordt die vijfde plek van ayuso opeens een derde plek met flinke extra bonuspunten via de witte trui. Daarnaast zijn er 2x zoveel ritten waarin AK mannen in de punten te verwachten zijn dan dat er sprintritten zijn. Hij punched redelijk, scoort in de tijdrit en heeft bovendien bewezen dat hij het geweer van schouder kan veranderen en een sublieme aanvaller kan zijn wanneer hij erdoor zakt in het AK. Dat laatste geeft hem wmb een relatief hoge ondergrens.
Ik zeg dit niet allemaal omdat ik er heilig in geloof dat het er allemaal uit gaat komen, maar om aan te geven dat hoe jij over hem praat wel erg kort door de bocht is imo.
Daarna zeg je ook nog ergens dat je het onzin vindt om in te zetten op het scenario dat dure sprinters een sprint kunnen mislopen. Ik stond hier jarenlang ook zo in, maar ondertussen kan ik er eigenlijk ook niet meer omheen dat dit linksom of rechtsom toch altijd wel gebeurt en deze tour is de eerste keer dat ik scorito-technisch op deze observering ga acteren: 4-5 sprinters, waarvan 1 dure topper. Het is voor mij ook nieuw terrein maar het voelt eigenlijk best goed. Zal je op de hoogte houden hoe het uitpakt ;)
Hoe kijken jullie aan tegen de trio's Seixas/Merlier/Girmay en Evenepoel/Philipsen/Kooij? Aan de ene kant heb je toch wildcards met de eerste grote ronde voor Seixas en Merlier die vorig jaar niet elke keer meesprintte tegenover toch wat minder upside maar misschien wel iets meer zekerheid met Evenepoel en Philipsen.
Ik geloof ook wel dat jou scenario kan uitkomen, maar dat klinkt ook wel een beetje als een tunnelvisie. Om een scenario te schetsen waarbij de 2 favorieten voor de witte trui onderpresteren, en ayuso die vaker tegenvalt dan dat hij uitblinkt in een grote ronde, de sterkste blijkt lijkt mij niet het meest voor de hand liggende scenario, maar het kan natuurlijk wel.
Ik heb hem er ook lang in gehad, maar je moet nu eenmaal gaan strepen. Mijn keuze daarbij ligt voorlopig op renners die vaker hebben laten zien dat ze tegen kunnen vallen in een grote ronde, dus staan REV en Ayuso ernaast. Nog niet definitief, maar ik zou eerder REV erin proberen te fietsen dan Ayuso denk ik.
Hier sluit ik bij aan. Overigens fijn dat we 'gewoon' weer eens een open discussie kunnen voeren over een renner zonder dat het een jij-bakken wordt.
Ayuso kan een leuke verschilmaker gaan worden met dit budget, zowel positief als negatief. Hij zit op zo'n grensgebied van wel/niet nemen en daarom fijn dat alle kanten belicht worden.
Nu we het toch over 'grillige' renners hebben: wat vinden jullie van Lenny Martinez? Laat dit jaar toch wel goeie vorm zien. Zou ie voor AK gaan? Of als aanvaller? Ik heb em er instaan vanaf het begin, maar tbh is dit vooral gebaseerd op FOMO. Heb hem helaas te weinig in actie gezien om echt goed in te kunnen schatten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.