Zeker een paar leuke toevoegingen ik denk dat THJ er hier bij iedereen wel al met potlood in staat. Waerenskjold is ook zeker het overwegen waard aangezien hij niet het type renner is die zomaar wordt gelost op een heuveltje. Verder heb ik voor de juiste prijs toch ook wel onze Duitse Kazach op het oog aangezien die ook is toegevoegd aan de startlijst op pcs. Voor de juiste prijs zou ik ze beiden wel willen denk ik.
Al gaat die tombola naarmate er wat meer sprinters worden toegevoegd pas echt rollen. Ik verwacht toch ook Lamperti nog wel en Jeanniere (die ook goede vorm toonde) en zo zijn er nog wel wat meer.
Ik hou nu bewust wat plekken open zodat er ruimte blijft voor de last minute sprinters. Mijn team stond tijdens de Giro zo vast dat er geen ruimte meer was voor renners als Mihkels
Even iets anders. Misschien kan iemand me helpen. Ik zoek een serieuze community (liefst ook met subleague) voor scorito wielrennen. Ik ben ook bereid om met wat gelijkgestemden samen iets op te starten, als er nog niets is. Helaas kunnen we niet meer dm'en binnen wielerflits. Daarom heb ik een nieuw emailadres aangemaakt: scorito[at]kpnmail.com. Speciaal hiervoor. Voor wie in contact wil komen.
Volgens mij nog niet echt inhoudelijk besproken, maar meer op basis van resultaten wil ik toch even het volgende erin slingeren...
Het valt mij op dat het op de wielerpagina's en socials relatief extreem weinig over REV gaat t.o.v. voorgaande edities terwijl hij altijd zo'n hot topic is. Logisch ook ergens natuurlijk, want voor het eerst koerst hij al 2 maanden geen wedstrijden ter voorbereiding. En daar zit hem nu mijn vraag, want ik merk bij veel mensen op dit forum dat REV volgens mij niet echt een hele populaire pick gaat zijn. Maar kan het niet juist zo zijn op dit parcours, waar hij misschien wel tot etappe 19 goed genoeg mee kan komen en de ttt en itt die niet in zijn nadeel zijn, dat hij stiekem steengoed aan de start gaat staan door zo op de achtergrond specifiek te trainen? Ik schat hem toch wel in op minimaal 250+ punten, maar met een extreem hoge upside. Ik snap de opkomende vraag, waar in de andere 19 etappes gaat hij die punten halen dan? Maar op basis van onderbuikgevoel sta ik niet raar te kijken als hij met zijn aangepaste voorbereiding ineens vlijmscherp aan de start staat en toch net wat langer mee kan dan we doen vermoeden o.b.v. voorgaande edities. Delen jullie dit gevoel ook of zie ik iets over het hoofd...?
P.s. En ik verwacht echt geen podium voor hem, maar hij is daar ook niet naar geprijsd. Ook snap ik dat je in de itt net zo goed Pogi kan cappen. En toch, ik weet het nog net zo niet hoor...🤔
Ik ben toch een stuk minder enthousiast over tjh dan velen hier.
Natuurlijk zou het een oke pick kunnen zijn, maar nooit meer dan dat. Geen kans op teampunten en zonder ziekte/val zal hij nooit iemand van de top 7 verslaan.
Anderzijds zie ik naaste de grote 7 nog wel een stuk of 6 renners die ook zomaar boven tjh zouden kunnen eindigen. Ik vind 1.5 miljoen binnen dit budget dan nog best veel.
Dag Wout,
Ik lees al jaren mee op dit forum en heb in die tijd misschien twee keer iets geplaatst. Dat ik nu mijn account uit de krochten van mijn mailbox heb moeten opdiepen om je een bericht te sturen, zegt waarschijnlijk genoeg over de indruk die je hebt gemaakt.
Het is me overigens vrij duidelijk dat je niet alleen onder de naam Woutomaat en Cheeriomaat post. Aan stijl, woordgebruik en interpunctie meen ik ook in ieder geval NetNietNieuw te herkennen. Als ik me daarin vergis, excuses.
Waarom ik je schrijf, heeft eigenlijk minder met wielrennen te maken dan met iets wat ik bij mezelf herken. Een jaar of twintig geleden was ik actief op een Harry Potter-forum. We wachtten op nieuwe boeken en discussieerden eindeloos over theorieën. Ik vond dat fantastisch. Eindelijk had ik een plek gevonden waar ik mijn intelligentie kon testen, mijn argumenten kon aanscherpen en kon ervaren hoe het voelde als mensen op mijn berichten reageerden.
Wat ik toen niet doorhad, was dat ik langzaam verslaafd raakte aan iets anders. Niet aan de inhoud. Aan de erkenning. Aan het gevoel dat mensen reageerden op wat ik schreef. Dat ik een discussie kon sturen. Dat ik een goed argument had. Dat ik gelijk kreeg. En het verraderlijke daarvan is dat het voelt alsof je deelneemt aan een gesprek, terwijl je eigenlijk steeds minder aan het luisteren bent. Ik zeg niet dat dit precies is wat er bij jou gebeurt. Ik ken je niet. Maar terwijl ik je berichten lees, moet ik er vaak aan terugdenken.
Ik zie iemand die zichtbaar intelligent is, veel energie heeft en overal iets van vindt. Alleen zie ik opvallend weinig nieuwsgierigheid. Zelden lees ik een bericht waarvan ik denk: hier probeert iemand echt iets te begrijpen wat hij nog niet begrijpt. Veel vaker krijg ik het gevoel dat je een positie inneemt en vervolgens anderen uitnodigt om daarop te reageren. En als de reactie niet in jouw straatje ligt, lijk je je aangevallen te voelen. Op korte termijn levert dat aandacht op, maar geen groei of verbinding met de rest van de mensen op het forum. En zo geldt het ook voor contacten buiten het forum.
Ik merkte dat mijn gesprekken verbeterden toen ik ontdekte dat nieuwsgierigheid veel waardevoller is dan slimheid. En dat een goede vraag vaak meer oplevert dan een goed antwoord of het juiste argument. Dat luisteren moeilijker is dan spreken. En misschien nog belangrijker: dat erkenning een bodemloze put is. Er komt nooit een moment waarop je genoeg gelijk hebt gekregen, genoeg reacties hebt ontvangen of genoeg indruk hebt gemaakt om er werkelijk vervuld van te raken.
Daarom schrijf ik je dit. Vooral omdat ik iets van mijn jongere zelf in je herken, en ik graag had gewild dat iemand mij dit destijds met geduld had verteld. Ik vind dus ook absoluut niet dat je weg moet van dit forum, maar dat je misschien even na kunt denken of iets van het bovenstaande hout snijdt.
Succes met het halen van je gouden bekertje, en met het stellen van die ene vraag die je daar aan gaat helpen.
Ik zie hem in het berg- en algemeen klassement niet meedoen voor top-5. Misschien niet eens top-10. Er is sinds 2024 meer AK en punch geweld bijgekomen, dus zie ik hem minder punten halen. En hij is ook geen jongere meer. Nog steeds kan hij prima de moeite waard zijn, omdat het een puntenpakker pur sang is. Ik vond hem in Vlaanderen en de Amstel een heel hoog niveau halen (maar Luik viel dan weer tegen). Voor de ITT is hij topfavoriet, maar zijn er andere alternatieven. Daarom heb ik hem nu niet, maar volgens mij is het ook prima om hem wel te hebben. Hij gaat sowieso een boel punten voor je scoren.
Bij mij komt dit enthousiasme toch voornamelijk uit de vorm die hij toont. Het zal mij niet verbazen als hij gewoon weer 6e kan worden in het AK aangezien ik ergens toch wel verwacht dat hij beter klimt dan REV, die ik overigens wel een leuke pick vind deze ronde door een parcours op maat.
Hij klimt het hele jaar al niet geweldig, daar waar mannen als Ayuso en Lipo wel resultaat hebben laten zien. Daarom voelen zij als een meer safe keuze, zeker ook omdat het budget om keuzes vraagt.
Remco zal er vast en zeker weer staan, maar waar zal hij staan tov een del Toro, lipo, ayuso? En gaat hij bijv beter zijn dan een Matteo of THJ of Carapaz? Ik weet het zo nog niet. Het kan ook de uitkomst zijn dat hij simpelweg is ingehaald door een groep renners qua klim capaciteiten, zoals eerder dit jaar. Of hij gaat toch weer podium rijden... Het blijft gissen bij hem, daarom blijf ik erbij weg
Mooie zorgvuldige brief, chapeau en zet aan het denken, maar toont vooral ook betrokkenheid voor Wout.
verder voor Wout: ik denk dat de meesten met een glimlach je uiteenzettingen hebben gevolgd, inhoudelijk goed doordacht en duidelijk een mening.
je hebt er ook echt veel complimenten op gekregen heb ik gelezen, terecht!
Lekker blijven (met 1 account) en er geen dagtaak van maken..
Heeft iemand toevallig een overzicht/voorbeelden van renners die de giro rijden, en daarna een top-tour? Iets als:
2024: Tadej Pogačar, Richard Carapaz, Simon Yates en Biniam Girmay.
2025: Simon Yates, Wout van Aert, Kaden Groves en Jonathan Milan.
Ben dan eigenlijk vooral benieuwd wat een Stuyven, Piganzoli, Hindley, O'connor, Rubio, Kuss, Ganna (met oog op tijdrit 2x), en nog wel wat namen...
Hoe kijken jullie hierna? Als jullie begrijpen wat ik bedoel!
Eerlijk toegegeven, tjh zit wel aan de bovenkant van die 6 rijders, maar het gat is wel echt minder groot dan het gat naar boven toe.
Ik doel op uijtdebroeks, carapaz, skjelmose, jorgenson, pidcock, van Wilder
Bij Remco anno 2026 vraag ik mij af of hij in de voorjaarsperiode wat vetter dan vroeger stond omdat ie wat ideeën had voor de klassiekers als RvV en zich nu pas in shape rijdt voor de cols. Hitt or miss natuurlijk... point taken. Maar voor ITT en 3 mil i.p.v. 5 mil wil ik hem momenteel nog een kansje geven. Ayuso gaat ook geen podium rijden dit jaar en de teampuntjes voor het groen van Pedersen zijn speculatief.
Veel reacties op wat ik eerder deelde, dus hier even zorgvuldig op iedereen antwoord want ik vind het fijn dat je/jullie de moeite hebben genomen er inhoudelijk op te reageren:
@floda klopt! Het is letterlijk een screenshot, dus maar één scenario en dat maakt het niet voldoende solide. Gelukkig probeer ik steeds wat variaties in te voeren waardoor de scores uiteraard weer schommelen. Toch krijg je een beeld van een bepaalde 'range' verwachting die je wat onderbouwing geven in de keuze. Waterdicht is het verre van!
@chip010 heb idd ook wat andere rituitslagen zoals hierboven al benoemd ingevoerd. Het valt me op dat ook wanneer Pogi 'later' dominant wordt, z'n knechten gewoon waardevol zijn. Ja, je moet ze dan vaak opstellen en dat zal ik wss ook niet altijd doen, maar steeds maar weer schrijf ik de mindnote op "neem veel knechten van Pogi mee!", en steeds bereken ik het, maar doe ik het toch niet vanwege het saaiige. Denk dat ik dit jaar eens probeer en kijk hoe het uitpakt!
@mcnulpunty (loef je nickname trouwens) ik heb nog eens gekeken, en denk dat je gelijk hebt! De teampunten voor etappewinnaar komen te vervallen bij TTT? Klopt dat? Dan is het idd -10. En ik vind je opmerking over het suboptimale van beide renners dat ze elkaar niet af willen rijden heel briljant gevonden. Had ik nog niet aan gedacht! Ik begin het wel steeds moeilijker te vinden om de winnaar van TTT te voorspellen, wat toch best belangrijk is voor die eerste klap die een daalder waard is.
@stootlek fijn dat je het kan waarderen, maar challenge ook zeker mijn berekeningen of ideeën! Hoe ziet jouw concept-tekentafel-balans er nu uit?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.